Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Va supun atentiei o modalitate simpla de (departare de motor si) prindere a ECU....
Simplu si eficient....Atasez mai jos poze... Acest sistem poate fi facut pt majoritatea Opel care au ECU prins in zona respectiva...pe motor.
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
ATENTIE ! ... Nu se umbla la firul de masa dintre motor si ECU. Se lasa asa cum este....
  • doruletu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2015

  • Mesaj Privat
ECU la Opel este montat pe motor dintr-un motiv simplu
In perioada rece a anului trebuie sa se raceasca treptat,nu brusc cum se va intampla daca ii muti pozitia in alta parte
La racirea brusca se desfac lipiturile reci
Sfatul meu e sa-l lasati acolo unde e montat de fabrica pentru ca racirea va fi treptata fiind prins de blocul motor
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Oricum este foarte cald in compartimentul motor...Nu trebuie sa va faceti probleme pt ca toata electronica din el este acoperita de un gel de transfer termic. Nu este o cutie de conserva cu un montaj electronic inauntru. Si apoi se intampla ca acolo unde este montat sa preia caldura blocului motor care i infernala.posibilitatea de ambalare termica este aproape sigura. Sa nu mai amintim de faptul ca fiind prins pe motor prin suruburi face corp comun si preia vibratiile. Alte masini au ECUin locatii cum ar fi habitaclu, pasajul aripii s.a.Va rog sa consultati de curiozitate site uri Vauxhaal di Anglia, si o sa vedeti ce i mai injura englezii pe nemti, pt treaba asta, De "gresala de proiectare''...ati auzit ? Pe site se recomanda departarea ECU de motor. Daca nu doriti....o sa ajungeti, mai devreme sau mai tarziu la specialistii care reconditioneaza ECU. Eu de 3 ani merg asa cum vedeti in poze si de curiozitate mai pun mana pe el. La un drum mai lung, e cald, nu fierbinte cum ar fi daca este prins pe motor. Este optim. La drumuri scurte este caldut, aproape insesizabil. Deci ....Concluziile le trageti voi.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
doruletu a scris:ECU la Opel este montat pe motor dintr-un motiv simplu
In perioada rece a anului trebuie sa se raceasca treptat,nu brusc cum se va intampla daca ii muti pozitia in alta parte
La racirea brusca se desfac lipiturile reci
Sfatul meu e sa-l lasati acolo unde e montat de fabrica pentru ca racirea va fi treptata fiind prins de blocul motor

La diesel ECU e montat in caroserie. Ai vazut vreun ECU Y20DTH, Z17DTL, Z17DTH... defect ?
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pai vezi...! Sa vezi ECU la modelele mai vechi (17DTI) care sunt situate in compartimentul motor...cum intra motorina (ca aia e uleioasa) in ECU .... Cum spuneam mai sus .... "Erori de proiectare"
  • mossul

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 z 16 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Salut..motor Z16xe..2003 are montat un deflector de plastic intre motor si ECU. Daca doreste cineva sa vada voi incarca poze.Am mai scris intr-o postare ca am fost l-a mecanic acum 3 ani sa departez ecu de motor si m-a asigurat ca asa e ok. Putea sa-mi ia banii lejer....a avut dreptate..masina are peste 200 de mii de km si nu am avut probleme cu ecu ..pana acum..SmileSmile
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Daca e prins in cele 3 suruburi de m6 cap 10 direct pe motor ... Nu e bine. Daca are o zona de separatie...Inseamna ca, neamtul si a dat seama de gresala si a remediat oarecum...dar cat i a permis cablarea electrica.
  • doruletu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni dar dupa cum am mai spus e vorba de racire nu de temperatura blocului motor
Pentru asta e protejat cu un gel termic
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ok... Nu e vorba de polemica, daca e de invatat ceva nou, suntem cu toti receptivi, dar dupa experienta colectiva a posesorilor de aici si din afara tarii.Toti recomanda departarea ECU de blocul motor. E de stiut ca, cositorul se topeste la aprox 231,9 C, tocmai de aceea legaturile pinilor cu placa electronica este facuta pri sudura punct. Din pacate este o piesa vitala ce manageriaza buna functionare a motorului, care i cam scumpa sa o lasam neprotejata, si putem sa imobilizam masina un timp pana se repara. Invatam din greseli personale dar si din greselile altora. Eu am prezentat o solutie simpla si eficienta, fara placi de diverse materiale intre ECU si bloc, fara prinderi sofisticate.
  • alamic

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
metoda ta nu este cea mai buna. nu te mai umfla in pene....
se poate face cu ambore M6 x35, 3piulite M6 normale, 3 piulite M6 autoblocante
cele 3 piulite M6 normale sunt de fapt distantiere.
departat ecu de suport 4mm
adaugat un fir de masa suplimentar
cost 15lei


  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Asa...Bravo...Eu l am facut cu 4 ron(2 belciuge, din care unul este doar carlig)....si inca ceva, am incercat varianta dv.(vedeti ca folosesc pers.2, din respect).... si distanta dintre chiuloasa si calculator este mica, si racirea este insuficienta.. Prinderea pe care am folosit o eu,are o distanta de chiuloasa de 1,5-2cm si ridicat aprox4cm, nu este rigida...nu transmite vibratii(pt.ca si asta este o cauza a dezlipirii componentelor din calc), pe langa caldura. Ati inteles ? Si n final nu ma ''umflu n pene''...eu am prezentat o posibila varianta de prindere. Fiecare face ce si cum doreste, dar cand face ceva e bine sa si explice... Multumesc asemeni pt apreciere.
  • alamic

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
foarte bine, dar sincer puteai gasi o altfel de prindere, parca zici ca este un ghiveci cu flori agatat la balcon
chestia cu respectul si persoana a 12 este relativa(trebuie castigat) . o conversatie 1-1 fara cuvinte vulgare mi se pare mai ok.
probabil diferenta de varsta....
o lucrare trebuie sa fie bine facuta si placuta ochiului.....
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Bine ...bine...cum vrei tu. Nu ma contrasic cu nimeni de aici, ca el are, face si drege. Eu am prezentat ... o modalitate. Si am dat si explicati referitoare. Fiecare face cum doreste.
  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 715
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am facut si eu o operatiune asemanatoare, doar ca eu am pus niste suruburi mai lungi si am bagat pe ele un furtunas care face sa nu mai atinga ecu de admisie si de suruburi. Inainte se incalzea de nu puteai sa tii mana pe el, acum nu se mai incalzeste asa rau.
  • Alcoor

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:
doruletu a scris:ECU la Opel este montat pe motor dintr-un motiv simplu
In perioada rece a anului trebuie sa se raceasca treptat,nu brusc cum se va intampla daca ii muti pozitia in alta parte
La racirea brusca se desfac lipiturile reci
Sfatul meu e sa-l lasati acolo unde e montat de fabrica pentru ca racirea va fi treptata fiind prins de blocul motor

La diesel ECU e montat in caroserie. Ai vazut vreun ECU Y20DTH, Z17DTL, Z17DTH... defect ?


Iulian, stii cumva unde este pozitionat ECU la Vectra C cu motor y20dth, te rog frumos?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR