- viforel
- OP
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
- viforel
- OP
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
doruletu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2015
- Mesaj Privat
ECU la Opel este montat pe motor dintr-un motiv simplu
In perioada rece a anului trebuie sa se raceasca treptat,nu brusc cum se va intampla daca ii muti pozitia in alta parte
La racirea brusca se desfac lipiturile reci
Sfatul meu e sa-l lasati acolo unde e montat de fabrica pentru ca racirea va fi treptata fiind prins de blocul motor
In perioada rece a anului trebuie sa se raceasca treptat,nu brusc cum se va intampla daca ii muti pozitia in alta parte
La racirea brusca se desfac lipiturile reci
Sfatul meu e sa-l lasati acolo unde e montat de fabrica pentru ca racirea va fi treptata fiind prins de blocul motor
- viforel
- OP
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Oricum este foarte cald in compartimentul motor...Nu trebuie sa va faceti probleme pt ca toata electronica din el este acoperita de un gel de transfer termic. Nu este o cutie de conserva cu un montaj electronic inauntru. Si apoi se intampla ca acolo unde este montat sa preia caldura blocului motor care i infernala.posibilitatea de ambalare termica este aproape sigura. Sa nu mai amintim de faptul ca fiind prins pe motor prin suruburi face corp comun si preia vibratiile. Alte masini au ECUin locatii cum ar fi habitaclu, pasajul aripii s.a.Va rog sa consultati de curiozitate site uri Vauxhaal di Anglia, si o sa vedeti ce i mai injura englezii pe nemti, pt treaba asta, De "gresala de proiectare''...ati auzit ? Pe site se recomanda departarea ECU de motor. Daca nu doriti....o sa ajungeti, mai devreme sau mai tarziu la specialistii care reconditioneaza ECU. Eu de 3 ani merg asa cum vedeti in poze si de curiozitate mai pun mana pe el. La un drum mai lung, e cald, nu fierbinte cum ar fi daca este prins pe motor. Este optim. La drumuri scurte este caldut, aproape insesizabil. Deci ....Concluziile le trageti voi.
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
doruletu a scris:ECU la Opel este montat pe motor dintr-un motiv simplu
In perioada rece a anului trebuie sa se raceasca treptat,nu brusc cum se va intampla daca ii muti pozitia in alta parte
La racirea brusca se desfac lipiturile reci
Sfatul meu e sa-l lasati acolo unde e montat de fabrica pentru ca racirea va fi treptata fiind prins de blocul motor
In perioada rece a anului trebuie sa se raceasca treptat,nu brusc cum se va intampla daca ii muti pozitia in alta parte
La racirea brusca se desfac lipiturile reci
Sfatul meu e sa-l lasati acolo unde e montat de fabrica pentru ca racirea va fi treptata fiind prins de blocul motor
La diesel ECU e montat in caroserie. Ai vazut vreun ECU Y20DTH, Z17DTL, Z17DTH... defect ?
- viforel
- OP
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
mossul
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2003 z 16 xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2014
- Mesaj Privat
Salut..motor Z16xe..2003 are montat un deflector de plastic intre motor si ECU. Daca doreste cineva sa vada voi incarca poze.Am mai scris intr-o postare ca am fost l-a mecanic acum 3 ani sa departez ecu de motor si m-a asigurat ca asa e ok. Putea sa-mi ia banii lejer....a avut dreptate..masina are peste 200 de mii de km si nu am avut probleme cu ecu ..pana acum..
- viforel
- OP
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
doruletu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2015
- Mesaj Privat
- viforel
- OP
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Ok... Nu e vorba de polemica, daca e de invatat ceva nou, suntem cu toti receptivi, dar dupa experienta colectiva a posesorilor de aici si din afara tarii.Toti recomanda departarea ECU de blocul motor. E de stiut ca, cositorul se topeste la aprox 231,9 C, tocmai de aceea legaturile pinilor cu placa electronica este facuta pri sudura punct. Din pacate este o piesa vitala ce manageriaza buna functionare a motorului, care i cam scumpa sa o lasam neprotejata, si putem sa imobilizam masina un timp pana se repara. Invatam din greseli personale dar si din greselile altora. Eu am prezentat o solutie simpla si eficienta, fara placi de diverse materiale intre ECU si bloc, fara prinderi sofisticate.
- alamic
- **
- 142 mesaje
- din 03 Mar 2009
- Zafira 2000 x16xel
- Prahova
alamic
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2000 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2009
- Mesaj Privat
- viforel
- OP
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Asa...Bravo...Eu l am facut cu 4 ron(2 belciuge, din care unul este doar carlig)....si inca ceva, am incercat varianta dv.(vedeti ca folosesc pers.2, din respect).... si distanta dintre chiuloasa si calculator este mica, si racirea este insuficienta.. Prinderea pe care am folosit o eu,are o distanta de chiuloasa de 1,5-2cm si ridicat aprox4cm, nu este rigida...nu transmite vibratii(pt.ca si asta este o cauza a dezlipirii componentelor din calc), pe langa caldura. Ati inteles ? Si n final nu ma ''umflu n pene''...eu am prezentat o posibila varianta de prindere. Fiecare face ce si cum doreste, dar cand face ceva e bine sa si explice... Multumesc asemeni pt apreciere.
- alamic
- **
- 142 mesaje
- din 03 Mar 2009
- Zafira 2000 x16xel
- Prahova
alamic
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2000 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2009
- Mesaj Privat
foarte bine, dar sincer puteai gasi o altfel de prindere, parca zici ca este un ghiveci cu flori agatat la balcon
chestia cu respectul si persoana a 12 este relativa(trebuie castigat) . o conversatie 1-1 fara cuvinte vulgare mi se pare mai ok.
probabil diferenta de varsta....
o lucrare trebuie sa fie bine facuta si placuta ochiului.....
chestia cu respectul si persoana a 12 este relativa(trebuie castigat) . o conversatie 1-1 fara cuvinte vulgare mi se pare mai ok.
probabil diferenta de varsta....
o lucrare trebuie sa fie bine facuta si placuta ochiului.....
- viforel
- OP
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
- Alin-Smith
- ***
- 715 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Insignia 2010 A18xer
- Arges
Alin-Smith
- Mesaje scrise: 715
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2010 A18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
Alcoor
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
iulian1971 a scris:
La diesel ECU e montat in caroserie. Ai vazut vreun ECU Y20DTH, Z17DTL, Z17DTH... defect ?
doruletu a scris:ECU la Opel este montat pe motor dintr-un motiv simplu
In perioada rece a anului trebuie sa se raceasca treptat,nu brusc cum se va intampla daca ii muti pozitia in alta parte
La racirea brusca se desfac lipiturile reci
Sfatul meu e sa-l lasati acolo unde e montat de fabrica pentru ca racirea va fi treptata fiind prins de blocul motor
In perioada rece a anului trebuie sa se raceasca treptat,nu brusc cum se va intampla daca ii muti pozitia in alta parte
La racirea brusca se desfac lipiturile reci
Sfatul meu e sa-l lasati acolo unde e montat de fabrica pentru ca racirea va fi treptata fiind prins de blocul motor
La diesel ECU e montat in caroserie. Ai vazut vreun ECU Y20DTH, Z17DTL, Z17DTH... defect ?
Iulian, stii cumva unde este pozitionat ECU la Vectra C cu motor y20dth, te rog frumos?