florin70
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Datorita faptului ca forumul este plin de posturi ale celor care cauta ajutor dar ori sunt gresit indrumati, ori isi rezolva problemele dar tin secret solutiile, m-am decis sa va impartasesc experienta mea. Am cumparat in 2006 un Astra Z16XE, cutie automata, 24000Km. La foarte scurt timp mi s-a aprins check engine, cu scuturaturi si mers in trei cilindri. Am oprit, am repornit, totul in regula. A doua zi am fost la tester- recomand tuturor sa citeasca codurile de eroare-nu e optional, e NEAPARAT!. Codurile erau p301,300. Ptr cine nu stie, e vorba de cyl 1 missfire, multiple cyl missfire. Am fost la Dandon in urma recomandarilor dupa acest forum . Acolo mi-au spus ca supspele "lipesc" si trebuie desfacut motorul, rectificata chiuloasa, schimbate simeringuri, si alte nazdravanii. Am spus:domne, masina are 24000 km, ce supape sa lipeasca? Raspuns: lasa ca stim noi, cine stie cati km are masina, si da, se poate sa lipeasca. Intre timp am mai descoperit ca masina consuma ulei, cam 0.5L la 1000Km.
Am fost la mai multi "mesteri", am auzit tot soiul de solutii, care mai de care mai fanteziste. Din toate, am schimbat EGR-ul, si bujiile. Rezultatul? Acelasi, ca si cand nu as fi facut nimic- bani aruncati. Am mai descoperit ca check engine si mersul in trei cilindri se intamplau cand ajungeam la 3500rpm. Pana la 3300rpm, totul era OK, dupa aia, masina incepea sa tremure, sa-i scada puterea, pana cand ajungeam iar la check engine. Solutia de moment era sa opresc motorul, si sa-l pornesc din nou. Si iar de la inceput. Recunoasteti ca a fost tare frustrant, mai ales in depasiri sau pante. In cele din urma, am gasit pe net un pdf de la Bosch in care se trata problema de missfire la tot felul de motoare de la tot felul de firme, printre care si Z16XE. Simptomele sunt cele pe care vi le-am descris, solutia: de schimbat rampa de inductie, chiar daca nu exista cod de eroare specific. Am gasit o rampa de la un coleg forumist(multumesc Tavi) si intr-adevar, asta a rezolvat problema cu missfire. Am uitat sa va spun ca in timp ce mergeam din service in service cautat solutie la missfire, am mai primit un cod de eroare, P0420 ceva cu eficienta catalizator redusa. Din momentul in care am schimbat rampa de bobine, am continuat sa primesc P0420 dar foarte sporadic, o data la 2, 3 luni. Am banuit ca e vorba de benzina de calitate indoielnica, la care stim cu totii ca Astra e sensibila. Ei bine nu. Zilele trecute a trebuit sa fac ITP-ul si nu am trecut de noxe. Am intrat la un service: Edicom. Acolo au desfacut cat-ul simi-au zis ca nu au ce verifica deoarece catalizatorul e...lipsa. Adica mai sunt niste firimituri. Solutia v-o imaginati: schimbat catalizator+ tobe. Acestea erau cam ruginite, zdranganeau si puteau fi infundate de resturile catalizatorului ars. Cat a costat? of doamneee, multi bani. Ma rog, am trecut ITP-ul, si sa speram ca nu mai apar si alte probleme. Ce e de retinut? Missfire e un cod foarte periculos. P0420 inseamna: urgent verificati catalizatorul. Nu va luati dupa cei care arunca din start cu :"schimba aia sau ailalta". Cititi codurile de eroare. Dupa ce am cheltuit cateva milioane cu citirile si testele computerizate, mi-am cumparat un aparat micut care citeste codurile de eroare si le si reseteaza. M-a costat cam 80 de dolari dar in cazul meu si-a scos banii. A! consumul de ulei a dus la imbacsirea clapetei de acceleratie pe care am curatat-o la Van International in Vitan, jos palaria ptr munca depusa, mai ales in zilele noastre in care mecanicii nu mai vor sa se murdareasca pe maini. Am schimbat uleiul la Castrol magnatec10/40 (inainte manca Aral full syntetic), am 2500km cu el si inca nu am
completat un gram, sa bat in lemn. Oricum, e mare diferenta. In rest..ce sa va mai spun? Ca sunt dezamagit de Opel? E primul si ultimul la mine. Am avut Audi 80, Fiat, Ford Scorpio, Daewoo Nubira, Mazda 626. Dintre toate, tot Mazda a fost the best. A! toate au fost cu cutii automate. In afara de Audi, nu am avut niciodata probleme cu cutia, si toate masinile aveau cand le-am vandut peste 200 000Km.
Nici una nu a consumat nici un gram de ulei. Nu stiu cum a reusit sa faca Opel (GMC) o asa masina. Se pare ca e Fiatul germanilor.
Sper sa nu va fi plictisit cu acest post . Va urez numai bine, si sa nu vedeti nici un service
Am fost la mai multi "mesteri", am auzit tot soiul de solutii, care mai de care mai fanteziste. Din toate, am schimbat EGR-ul, si bujiile. Rezultatul? Acelasi, ca si cand nu as fi facut nimic- bani aruncati. Am mai descoperit ca check engine si mersul in trei cilindri se intamplau cand ajungeam la 3500rpm. Pana la 3300rpm, totul era OK, dupa aia, masina incepea sa tremure, sa-i scada puterea, pana cand ajungeam iar la check engine. Solutia de moment era sa opresc motorul, si sa-l pornesc din nou. Si iar de la inceput. Recunoasteti ca a fost tare frustrant, mai ales in depasiri sau pante. In cele din urma, am gasit pe net un pdf de la Bosch in care se trata problema de missfire la tot felul de motoare de la tot felul de firme, printre care si Z16XE. Simptomele sunt cele pe care vi le-am descris, solutia: de schimbat rampa de inductie, chiar daca nu exista cod de eroare specific. Am gasit o rampa de la un coleg forumist(multumesc Tavi) si intr-adevar, asta a rezolvat problema cu missfire. Am uitat sa va spun ca in timp ce mergeam din service in service cautat solutie la missfire, am mai primit un cod de eroare, P0420 ceva cu eficienta catalizator redusa. Din momentul in care am schimbat rampa de bobine, am continuat sa primesc P0420 dar foarte sporadic, o data la 2, 3 luni. Am banuit ca e vorba de benzina de calitate indoielnica, la care stim cu totii ca Astra e sensibila. Ei bine nu. Zilele trecute a trebuit sa fac ITP-ul si nu am trecut de noxe. Am intrat la un service: Edicom. Acolo au desfacut cat-ul simi-au zis ca nu au ce verifica deoarece catalizatorul e...lipsa. Adica mai sunt niste firimituri. Solutia v-o imaginati: schimbat catalizator+ tobe. Acestea erau cam ruginite, zdranganeau si puteau fi infundate de resturile catalizatorului ars. Cat a costat? of doamneee, multi bani. Ma rog, am trecut ITP-ul, si sa speram ca nu mai apar si alte probleme. Ce e de retinut? Missfire e un cod foarte periculos. P0420 inseamna: urgent verificati catalizatorul. Nu va luati dupa cei care arunca din start cu :"schimba aia sau ailalta". Cititi codurile de eroare. Dupa ce am cheltuit cateva milioane cu citirile si testele computerizate, mi-am cumparat un aparat micut care citeste codurile de eroare si le si reseteaza. M-a costat cam 80 de dolari dar in cazul meu si-a scos banii. A! consumul de ulei a dus la imbacsirea clapetei de acceleratie pe care am curatat-o la Van International in Vitan, jos palaria ptr munca depusa, mai ales in zilele noastre in care mecanicii nu mai vor sa se murdareasca pe maini. Am schimbat uleiul la Castrol magnatec10/40 (inainte manca Aral full syntetic), am 2500km cu el si inca nu am
completat un gram, sa bat in lemn. Oricum, e mare diferenta. In rest..ce sa va mai spun? Ca sunt dezamagit de Opel? E primul si ultimul la mine. Am avut Audi 80, Fiat, Ford Scorpio, Daewoo Nubira, Mazda 626. Dintre toate, tot Mazda a fost the best. A! toate au fost cu cutii automate. In afara de Audi, nu am avut niciodata probleme cu cutia, si toate masinile aveau cand le-am vandut peste 200 000Km.
Nici una nu a consumat nici un gram de ulei. Nu stiu cum a reusit sa faca Opel (GMC) o asa masina. Se pare ca e Fiatul germanilor.
Sper sa nu va fi plictisit cu acest post . Va urez numai bine, si sa nu vedeti nici un service
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
In primul rind bine ca nu ai desfacut motorul, sigur nu ti l'ar fi montat inapoi asa ca si fabrica !
Din ce povestesti masina ta nu are 24.000Km reali sau a fost rulata excesiv in oras... Problema cu missfire la Z16XE/SE a mai fost tratata, in cel mai bun caz problema se rezolva cu schimbarea blocului bobinelor de inductie cazul cel mai rau este atunci cind trebuie reparat/inlocuit ECM . Aparitia problemei poate fi prevenita prin demontarea capacului de plastic "ecotec" de pe motor si departarea ECM, cu ajutorul a 2 piulite pe fiecare surub, fata de suportul de ebonita pe care este montat . Cele doua operatii permit o mai buna ventilare a blocului de bobine de inductie respectiv a ECM .
Cit despre catalizator, se poarta la noi sa se desfaca catalizatorul si sa se scoata corpul ceramic pe motiv ca : motorul nu trage pentru ca este infundat catalizatorul . Probabil fostul proprietar a "beneficiat" de "competenta" sporita a unor mecanici care l'au lasat fara catalizator .
Ulei "maninca" orice masina de la schimb la schimb , incepind cu 50-100mililitri in conditii normale si terminind cu 1-2litri . De multe ori consumul de ulei se datoreaza exploatarii necorespunzatoare a motorului in regim de turatii inalte timp indelungat . Spre exemplu am mers cu Cielo 1,5L DOHC aproximativ 20Km cu viteza de 180Km/h pina la 200Km/h pe ceas, alimentare pe GPL . Cind am ajuns acasa nivelul de ulei scazuse cu aproximativ 500ml . Nu degeaba spune prducatorul: "Don't race your car !" insemnind 2/3 din viteza maxima constructiva adica 125Km/h pentru Z16XE si in general o turatie nu mai mare de 3500-4000Rot/min .
Uleiul Castrol este bun atunci cind il nimeresti bun, de obicei este un ulei mai subtire decit celelate brand'uri la aceeeasi viscozitate declarata .
Tocmai datorita dispersiei de calitate si piratarii uleiului Castrol am trecut de citiva ani pe Valvoline . Despre Aral nu poate fi vorba datorita faptului ca sedimenteaza iar in timp obtureaza/infunda canalele de ungere din motor .
... Opel nu e chiar un brand atit de rau ...
Din ce povestesti masina ta nu are 24.000Km reali sau a fost rulata excesiv in oras... Problema cu missfire la Z16XE/SE a mai fost tratata, in cel mai bun caz problema se rezolva cu schimbarea blocului bobinelor de inductie cazul cel mai rau este atunci cind trebuie reparat/inlocuit ECM . Aparitia problemei poate fi prevenita prin demontarea capacului de plastic "ecotec" de pe motor si departarea ECM, cu ajutorul a 2 piulite pe fiecare surub, fata de suportul de ebonita pe care este montat . Cele doua operatii permit o mai buna ventilare a blocului de bobine de inductie respectiv a ECM .
Cit despre catalizator, se poarta la noi sa se desfaca catalizatorul si sa se scoata corpul ceramic pe motiv ca : motorul nu trage pentru ca este infundat catalizatorul . Probabil fostul proprietar a "beneficiat" de "competenta" sporita a unor mecanici care l'au lasat fara catalizator .
Ulei "maninca" orice masina de la schimb la schimb , incepind cu 50-100mililitri in conditii normale si terminind cu 1-2litri . De multe ori consumul de ulei se datoreaza exploatarii necorespunzatoare a motorului in regim de turatii inalte timp indelungat . Spre exemplu am mers cu Cielo 1,5L DOHC aproximativ 20Km cu viteza de 180Km/h pina la 200Km/h pe ceas, alimentare pe GPL . Cind am ajuns acasa nivelul de ulei scazuse cu aproximativ 500ml . Nu degeaba spune prducatorul: "Don't race your car !" insemnind 2/3 din viteza maxima constructiva adica 125Km/h pentru Z16XE si in general o turatie nu mai mare de 3500-4000Rot/min .
Uleiul Castrol este bun atunci cind il nimeresti bun, de obicei este un ulei mai subtire decit celelate brand'uri la aceeeasi viscozitate declarata .
Tocmai datorita dispersiei de calitate si piratarii uleiului Castrol am trecut de citiva ani pe Valvoline . Despre Aral nu poate fi vorba datorita faptului ca sedimenteaza iar in timp obtureaza/infunda canalele de ungere din motor .
... Opel nu e chiar un brand atit de rau ...
florin70
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Din pacate, motorul chiar avea 24000km cand am luat-o. Mi-au confirmat cei de la dibas la care avusese toate intrarile de service. La 19500 km au schimbat in garantie EGR-ul si ECM-ul, cel putin asa scrie in cartea de service. La 28000km a trecut ITP-ul fara nici o problema, de aici starea mea de buimaceala cand am descoperit ca nu aveam catalizator. Nici o firimitura din el. La urmatorul ITP, la 42000 km am descoperit asta. Si nu am forjat-o niciodata ptr ca nu am avut cum.(as fi vrut eu). Daca ar fi fost infundat, as fi dat vina pe uleiul consumat, asa nu pot decat sa dau vina pe missfire, dar si asa m-as fi asteptat sa se fi aprins check engine la fiecare pornire de motor. La mine se aprindea o data la 2, 3 luni in cazul in care mergeam 10-15 minute la turatie constanta-aprox 2500rpm. Oricum, nu as fi ajuns la asta daca s-ar fi gasit un mecanic care sa stie ce spune, dar toti vroiau sa desfaca motorul sau sa schimbe EGR-ul- pe care chiar l-am schimbat- degeaba. Ce am vrut sa spun este ca pana la urma l-am reparat singur, cautatand luni de zile pe forumuri si cantarind foarte bine fiecare "istorie" descrisa de ceilalti posesori de Opel. Acum pot spune ca sunt mult mai informat decat acum doi ani, si nu pot spune ca sunt mandru de asta, as fi preferat sa fiu la fel de nestiutor si cu cateva mii de RON in plus in buzunar. Unii isi cumpara masina cu cat am investit pana acum in reparatia acestei masini. Dar, desigur se putea si mai rau, de exemplu daca aveam Audi sau VW
- silviustudents
- *
- 23 mesaje
- din 22 Jul 2009
- Astra 2001
- Mehedinti
silviustudents
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2009
- Mesaj Privat
salut baieti, fratiolor am o mare problema, de ceva zile masina mea opel astra g 2001 ,1.6 benzina z16xe , cand pornesc dimineata si plec de pe loc e ok. la dum cand sa incalzit , si vreau sa accelerez brusc , se inneaca, merge in ''suturi'', nu stiu ce sa ma mai fac, am incercat si pe loc , nebagata in viteza accelerez brusc , are o oarecare intrerupere (pacra ar fi dacia din 1900 toamna la rece). nu stiu ce sa mai fac, ce e drept am bagat benzina la mana a 2-a dar ce sa zic, ca am si GPL pe ea, si tot asa face, mentionez ca nu face decat cand am bagat acea benzina. dar si pe gaz mergea bn, deci nu pot sa intru in depasire. ce sa fac? as da benzina afara dar ce trebuie sa mai curat?pe la motor? sa imbaxit ceva? va rog frumos un raspun/sugesti orice e bine venita. multumesc . acum am si p0300:( ce sa fac?
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
- silviustudents
- *
- 23 mesaje
- din 22 Jul 2009
- Astra 2001
- Mehedinti
silviustudents
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2009
- Mesaj Privat
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
- silviustudents
- *
- 23 mesaje
- din 22 Jul 2009
- Astra 2001
- Mehedinti
silviustudents
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2009
- Mesaj Privat
bogdan_bv
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2016
- Mesaj Privat