- remus-gabriel
- OP
- 319 mesaje
- din 19 Oct 2013
- Astra 2001 z16xe
- Teleorman
remus-gabriel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2013
- Mesaj Privat
Vreau sa va intreb, pe Opcom, care sunt parametrii cei mai importanti pt functionarea buna a motorului si care ar fi nivelul lor. Ceva de genul: acesti 2-3 senzori trebuie sa arate...
Vreau sa cumpar un Opcim si nu imi trebuie pe altceva decat ca sa ma informez pana ajung la mecanic daca nu are motorul ce ii trebuie ca sa mearga. Stiti, ca la orice benzinara, scanteie, aer benzina, amestec.
Va multumesc!
- remus-gabriel
- OP
- 319 mesaje
- din 19 Oct 2013
- Astra 2001 z16xe
- Teleorman
remus-gabriel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2013
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 708 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 708
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
-variatia tensiunii de pe sonda lambda 1/2
-tensiunile celor 2 iesiri de pe clapeta de acceleratie
-timpi injectie
-avans aprindere
-valoare sensor MAP
etc .
Pe majoritatea le gasesti in Autodata .
Later edit
Daca nu ai autodata iti pot face eu print screen la unii parametri cand ajung acasa .
- Marius Popescu
- ***
- 708 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 708
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
- remus-gabriel
- OP
- 319 mesaje
- din 19 Oct 2013
- Astra 2001 z16xe
- Teleorman
remus-gabriel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2013
- Mesaj Privat
- remus-gabriel
- OP
- 319 mesaje
- din 19 Oct 2013
- Astra 2001 z16xe
- Teleorman
remus-gabriel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2013
- Mesaj Privat
La cautari obositoare, se mai pot gasi valori pt z16xe dar sunt dispersate pe forum si provin de la utilizatori care au avut probleme serioase si coduri de eroarare. Am avut si eu ceva probleme cu relantiul dupa ce reduceam brusc si apasam ambreiajul sau scoteam pe liber dar dupa curatare clapeta nu mai am problema asta. Este posibil sa fie ceva in neregula in continuare, de aceea va rog sa va dati parerea despre cu se prezinta motorasul meu.
De asemenea, rog un moderator sa mute acest topic pe setiunea ,,motoare benzina”, am postat gresit si cred a acolo ar trebui sa fie deoarece acest motor se gaseste si la alte versiuni de caroserie de Opel.
In cotinuare voi posta 3 inregistrari ale valorilor inregistrate:
1 Relanti cu motorul rece;
OP-COM 090820d Program de diagnozã bazat pe PC
Data ºi ora,10/01/2016. 18:4559
Date atelier>
Introduceþi numele atelierului
în
meniul de Setãri.
Modelul ales>,2001,Astra-G,Motor,Z 16 XE
Modul de comandã:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Setare timpi de parametri normali
Valori reale:
Tensiune baterie,14.2 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.96 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.59 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.39 V
Poziþie clapetã - calculatã,7 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,969 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),1.17 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),32 kPa
Temperaturã lichid rãcire,1.23 V
Temperaturã lichid rãcire,38 °C
Temperatura aer admisie,4.16 V
Temperatura aer admisie,9 °C
Senzor rezervor,13.87 V
Senzor rezervor,32 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,260 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.12 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),646 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Bogat
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),638 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),-2 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),-4 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Sistem OK
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,969 RPM
Turaþie prescrisã,950 RPM
Deviaþie de ralanti,Pornire la rece
Unghi Dwell,1.8 ms
Timp de injecþie,29 ms
Unghi de aprindere,4.2 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,1 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,1 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv
2 Relanti cu motor incalzit;
Valori reale:
Tensiune baterie,14.0 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.96 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.45 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.53 V
Poziþie clapetã - calculatã,4 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,799 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),0.99 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),29 kPa
Temperaturã lichid rãcire,2.12 V
Temperaturã lichid rãcire,88 °C
Temperatura aer admisie,3.61 V
Temperatura aer admisie,23 °C
Senzor rezervor,13.63 V
Senzor rezervor,32 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,340 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.14 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),373 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Sãrac
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),43 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),-6 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),2 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Sistem OK
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,799 RPM
Turaþie prescrisã,775 RPM
Deviaþie de ralanti,Inactiv
Unghi Dwell,2.1 ms
Timp de injecþie,25 ms
Unghi de aprindere,4.2 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,1 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,1 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv
3 Motor cald ambalat la aprox 2500 RPM.
OP-COM 090820d Program de diagnozã bazat pe PC
Data ºi ora,10/01/2016. 19:734
Date atelier>
Introduceþi numele atelierului
în
meniul de Setãri.
Modelul ales>,2001,Astra-G,Motor,Z 16 XE
Modul de comandã:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Setare timpi de parametri normali
Numãr ºasiu VIN: W0L0TGF6915253690
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353489 BE
systemSupplierECUSoftwareNumber: DMKP
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0008
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01004
NumeSistemSauTipMotor: Z16XE
Identificare: 1594
Data de fabricatie: P0201A07
Valori reale:
Tensiune baterie,14.1 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,1.27 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.63 V
Poziþie pedalã calculatã,11 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Inactiv
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.94 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.06 V
Poziþie clapetã - calculatã,16 %
Poziþie clapetã,Sarcinã parþialã
Turaþie motor,2.560 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),0.78 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),25 kPa
Temperaturã lichid rãcire,1.85 V
Temperaturã lichid rãcire,97 °C
Temperatura aer admisie,3.35 V
Temperatura aer admisie,28 °C
Senzor rezervor,13.69 V
Senzor rezervor,32 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,380 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.16 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),573 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Sãrac
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),61 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),-6 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),1 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Sistem OK
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,2.560 RPM
Turaþie prescrisã,775 RPM
Deviaþie de ralanti,Inactiv
Unghi Dwell,2.2 ms
Timp de injecþie,19 ms
Unghi de aprindere,13.7 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,3 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,0 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv
- Marius Popescu
- ***
- 708 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 708
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Nu inteleg de ce arata timp injectie mare si avans mic , mai ales la relanti . Asa am vazut si la un prieten .
- remus-gabriel
- OP
- 319 mesaje
- din 19 Oct 2013
- Astra 2001 z16xe
- Teleorman
remus-gabriel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2013
- Mesaj Privat
@mariuspopescu, nu inteleg, e ceva foarte rau disferenta intre timp de injectie si avans?
Unde se vede avansul?
Prietenul tau ce a avut si ce a reparat pana la urma?
- Marius Popescu
- ***
- 708 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 708
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Era ca o observatie , eu stiu ca de obicei timpii de injectie sunt cam de la ~3,ceva ms in relanti pana la 20-25 ms in sarcina, iar avansul peste 10 grade la relanti si creste pana la 30 + , in functie de turatie , sarcina , etc.
Cum aveti amandoi timp de injectie 25+ ms la relanti si doar cateva grade avans eu nu inteleg de ce .
Poate ne spune cineva : sau asa trebuie sa fie(desi ma indoiesc) , sau e ceva defect la motor (n-as prea crede) , sau e vreo eroare din OPCOM .
Oricum , cel mai bine iti dai seama de probleme urmarind valorile in timp , nu un singur "esantion" .
E bine ca ai reusit sa scapi de oprirea motorului . Ai putut descarca Autodata cu torrentul ce ti l-am trimis ?
Later edit
Altceva nu vad nimic in neregula la valorile alea , desi repet , ar fi mai relevant un log complet .
- remus-gabriel
- OP
- 319 mesaje
- din 19 Oct 2013
- Astra 2001 z16xe
- Teleorman
remus-gabriel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2013
- Mesaj Privat
P.S. cum ti se pare ca arata sondele lambda si egr la care imi scrie mereu inactiv dar daca ii dau test se deschide si opreste motorul?
P.S. 2 Am luat si un Tis2000 dar parca nu prea ma incanta.
- Marius Popescu
- ***
- 708 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 708
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 708 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 708
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
manghel
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 708 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 708
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Dar:
Unde vezi codul ala ?
Eu i-am scos mufa si nu am avut eroare . L-am desfacut si era pistonasul intepenit , semn ca nu a lucrat vreodata , iar una din cai era blindata cu o tabla . E clar ca il am anulat si soft si mecanic . Asa am luat masina , doar ce fusese adusa din Germania .
manghel
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
In cazul colegului remus-gabriel, din lista cu parametri postata mai sus am vazut ca apare si 'exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01004', ceea ce mie imi sugereaza ca are EGR anulat din soft! Interesant este ca atunci cand forteaza EGR motorul se opreste, inseamna ca nu are tablita!
'exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber' poate fi gasit imediat ce op-com s-a conectat la ECU.
opcom
- Marius Popescu
- ***
- 708 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 708
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
manghel
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
- remus-gabriel
- OP
- 319 mesaje
- din 19 Oct 2013
- Astra 2001 z16xe
- Teleorman
remus-gabriel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1848736
Ai verificat masina pe teren plan? sau in panta sau intr-o parte?
Si mersi de datele de sus.
- remus-gabriel
- OP
- 319 mesaje
- din 19 Oct 2013
- Astra 2001 z16xe
- Teleorman
remus-gabriel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2013
- Mesaj Privat