Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • dbie94

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Am o problema la masina de care nu mai scap nicicum . Am schimbat contactul si electromotorul tot ramane cuplat . Dupa ce am schimbat contactul , 1 luna a mers fara sa mai faca probleme dar ieri cand am incercat sa o pornesc , a pornit doar electromotorul , masina nu . Se aude cum se invarte , am decuplat bornele si am lasato asa 24 de ore dar azi cand m-am dus sa vad , dupa ce i-am pus bornele , face la fel , adica se invarte eletromotorul si clipesc avarile . Am dat si contactul jos si l-am pus la loc , degeaba , tot asa face . Aveti idee care ar fi problema ? Mentionez ca face scantei foarte mari cand pun borna pe baterie , face scanteile doar cand patesc problema asta ( electromotor cuplat ) , cand totul e ok nu mai face scantei .

Ps : Contactul nu este blocat , se invarte normal cheia in butuc .
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 1,999
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
electromotorul ramane cuplat dupa ce cheia in contact revine la pozitia de mers?
sigur contactul pe care l-ai pus e bun? Ai verificat conductorii electrici... poate ai un scurt pe undeva
Electromotorul cand este cuplat antreneaza motorul?
Normal daca electromotorul este cuplat sa faca scanteie la borne deoarece este un consumator f. mare...
  • dbie94

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Ramane blocat in orice pozitie ar fi cheia in contact .

Contactul este nou , la butuc ma refer , am cumparat doar partea mecanica .

Eletromotorul nu antreneaza motorul , pur si simplu se invarte doar electromotorul fara sa faca altceva .

Conductori electrici , la ce te referi ? La firele ce sunt legate de borna , am vazut ca este o improvizatie ceva acolo cu multa banda , sa incerc sa desfac " izolatia " aia si sa vad ce e acolo ?
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
nu inteleg nimic. Electromotorul se invarte fara sa invarta si motorul sau electromotorul ramane cuplat si nu se mai opreste ?

Daca e prima, problema e de la electromotor. Daca e a doua, tot de la electromotor. Verifica bobina aia care impinge pinionul pe volanta. Cred ca bendix ii mai zice.
  • dbie94

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Electromotorul ramane cuplat si nu se mai opreste dar in tot acest timp motorul nu porneste . Pur si simplu se invarte eletromotorul de nebun daca pun bornele inapoi pe baterie .
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 548
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Adica cum ar fi alimentate doar periile ,fara bobina?Demontare si verificare la un electrician auto.
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
pai motorul nu porneste. Dar electromotorul il invarte pe motor ? sau electromotorul se invarte in gol ?

Cand nu se mai opreste poti sa incerci sa lovesti usor in el. L-ai incalzit probabil tare la un moment dat
  • dbie94

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Eletromotorul se invarte in gol in momentul cand pun bornele pe baterie , fara cheie in contact .

Unde identific eletromotorul ? Trebuie sa ma bag sub masina sau pot sa il vad si de deasupra ( uitandu-ma la motor ) .

Si da , se aud periile din el cum freaca , nu se aude acel sunet " tzt tzt tzt " de eletromotor cand dai sa pornesti masina , se aud perile doar .
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
La SZR e in spatele motorului. Tre sa te bagi sub ea, nu stiu daca ai loc sa il tragi pe deasupra. Oricum trebuie scos si reparat. Chiar daca isi da drumul din nou o vreme, o sa mai faca si alta data.
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 548
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...75&highlight=
  • dbie94

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Va multumesc tuturor . O sa incerc sa ma bag sub ea si sa il lovesc putin , de desfacut nu am cum pentru ca masina nu e in fata blocului si nici nu am sculele necesare , este intr-o parcare la Penny market . O sa il lovesc cu ceva poate isi revine incat sa o pot duce la un electrician sa nu mai dau bani si pe platforma .
  • dbie94

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Am filmat sa auziti cum se aude la cuplarea bornelor

http://www.youtube.com/watch?v=ptJ5RKzM0V8
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
arunca un ochi aici http://www.e-automobile.ro/...electromotor.html ca sa te lamuresti in ce consta si cum functioneaza electromotorul tau.

Buba la tine e la componenta care in a doua poza e indicata cu numarul 6 si care nu mai deschide circuitul.
Din moment ce motorasul se invarte, periile sunt bune sau macar decente. Iti dai seama daca periile sunt uzate cand, cu o baterie buna, electromotorul invarte incet, pare ca nu are putere. Evident, in sarcina, nu in gol ca la tine.

Solutia: Demontat si dus la mester care il va desface bucatele si va inlocui bobina aia si cu aceeasi ocazie va inlocui si periile daca considera ca nu mai au mult. Ar trebui sa mai aiba o bucsa in carcasa pinionului de angrenare care daca e uzata merita refacuta sau schimbata.

Problema ta a aparut pt ca ai fortat pornirea tinand cheia prea mult. El e gandit sa fie cat mai compact si de putere mare, deci consuma o gramada de curent si se incinge imediat, iar racire pixu. Si nu e o idee buna nici sa il invarti in gol pentru ca nu stie sa isi limiteze turatia. In functie de tensiunea din bateria cu care il alimentezi accelereaza de nebun si se poate distruge mai ales daca are joc axial.

Ca sa pleci cu masina de unde o ai pana acasa / la service, va trebui sa il scoti intai sau macar sa il deconectezi si sa o pornesti impinsa.

Sa ne zici cum o scoti la liman.
  • dbie94

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Deci sa incerc sa scot punctul 6 din poza 2 ? Din ce vad e un fel de mufa acolo , si cred ca o sa reusesc sa o scot .
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
nu poti sa scoti bobina pana nu il demontezi cu totul. Ii dezlegi firele si are vreo 3 suruburi.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
PunctAlbastru a scris: Ar trebui sa mai aiba o bucsa in carcasa pinionului de angrenare care daca e uzata merita refacuta.
Am luat doar un exemplu de...,nici nu stiu cum sa-i zic, sa nu jicnesc! Explica te rog,cum... Doamne,iarta-ma,poti tu reface o bucsa uzata...?! Adevarat ca suntem pe forum,dar e un forum tehnic,unde aberatiile si informatiile inexacte,nu fac decit rau celor ce nu stapinesc cit de cit activitatea auto. De multe ori din dorinta de a face bine...,se poate face mult rau! Ginditi de doua ori si scrieti,odata...
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Explica te rog,cum... Doamne,iarta-ma,poti tu reface o bucsa uzata...?!


uhm... se adauga material si se alezeaza la dimensiunea corespunzatoare... ? Mai ales ca cel mai probabil e din CUPRU! Sau se reface de la zero ... daca poate s-o scoata pe cea veche ?
Oricum ma indoiesc ca il intereseaza pe colegul nostru prin care anume mijloace va ajunge lagarul ala din nou rotund...

tu crezi ca atelierele care repara asa ceva au pe raft fiecare bucsulita si surubel pt fiecare model? Eu cred ca le fac in-house fara sa clipeasca. Bineinteles daca o are in buzunar deja, cu siguranta merita schimbata si atat.

Te agiti degeaba, nu e ca si cum ar fi primul lagar refacut...

big_electro61 a scris:Am luat doar un exemplu de...,nici nu stiu cum sa-i zic, sa nu jicnesc!

De ce nu ai sarit tu in ajutorul omului daca stiai mai bine decat "exemplele de... " ? Eu recunosc ca sunt amator, adica daca patesc ceva cu masina, mersul la service nu e primul lucru care imi vine in minte. In rest, activitatile astea nu-mi pun paine pe masa.

PS: Informatiile de pe forum vor fi intotdeauna inexacte. Pt ca sunt gratis Wink
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu,de regula,nu ma agit,sa fie clar... Ce rost ar avea tot felul de operatiuni,culminind cu alezatul,cind o bucsa lagar,costa 2 lei. Chiar daca le spui gratis,nu cred ca e corect sa intoxici,poluezi,cu informatii inexacte activitatea unor colegi aflati la necaz. Autocontrolul,in astfel de situatii...,e de aur! "E usor a scrie versuri,cind nimic nu ai a spune..."
  • dbie94

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Baieti , nu e cazul sa va certati . Cu masina inca nu am facut nimic , cel tarziu saptamana vitoare o sa o tractez de acolo si o duc la electrician , cel mai sigur cred ca o sa cumpar alt eletromotor nou pentru ca vreau sa o vand si nu cred ca ar fi frumos sa o vand " carpita " .
  • dbie94

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Caz inchis Very Happy . Problema a fost bendixul . Am dat eletromotorul jos , l-am dus la electrician , a schimbat bendixul si totul este ok .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR