alxalinm
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2011
- Mesaj Privat
Sunt nou pe aici si am urmat pasii am dat search si nu am gasit nimic legat de problema care o am asa ca sper sa ma ajutati voi. Masina este un Opel astra F din 94 si problema este urmatoarea pornire greoaie la rece.Exemplu la - 5 grade ii dau cheie vreo 5 minute de fumez si o tigara pana porneste masina la +7 grade la 2-3 chei porneste mai repejor.Bujiile mi-au fost verificate si cica ar fi in regula, mi s-a mai spus sa verific daca scuipa ulei cand e pornita masina si asa e cand e pornita si o accelerez stropeste cu ulei.Apoi un mecanic pe nume Glodeanu(daca sunteti din Iasi posibil sa-l stiti) mi-a zis ca dupa sunetul care-l scoate ar fi supapele de evacuare care ar trebui slefuite.Din cate am inteles daca tot dau jos chiulasa ca sa slefuiesc supapele si avand in vedere ca scuipa ulei , ar fi bine sa segmentez si motorul.Chiar e nevoie sa fac toate astea care sunt extrem de costisitoare sau pornirea greoaie poate fi rezolvata si altfel?
Am uitat sa specific diesel si motor isuzu 1.7
Va multumesc anticipat pentru orice fel de sfat
Sarbatori fericite.
Ultima modificare făcută de alxalinm la Vin 23 Dec, 2011 11:20 pm
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- nicumaresalul
- **
- 103 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 1992 isuzu
- Iasi
nicumaresalul
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1992 isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
alxalinm
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2011
- Mesaj Privat
In primul rand iti sugerez sa-ti verifici bateria, cat despre problemele care le-am scris mai sus, le-am rezolvat prin slefuirea supapelor si schimbarea bujiilor ca din 4 imi mergea una singura , probabil scapam doar cu schimbatul bujiilor , dar mi le-a verificat d-abia cand a dat chiuloasa jos, in fine ideea e ca acum porneste chiar si la -14 grade cate au fost acum, doar ca imi face probleme alternatorul cand incarca cand nu incarca , chipurile bujiile imi stateau aprinse chiar si dupa ce se stingea beculetul ala din bord si imi manca tot curentul mai ales cum alternatorul nu incarca asa de bine asa ca dupa ce o porneam scoteam siguranta.Din experienta mea de pana acum (desi mi-as fi dorit sa nu le am) daca ai probleme cu pornirea, eu zic sa o iei in ordinea asta, sa verifici bateria sa vezi daca e okay daca ai curent, daca bateria e okay, atunci sa verifici bujiile si daca sunt si bujiile okay sa verifici alternatorul sa vezi cat si cum incarca.Multa bafta..
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cauta-ti un mecanic bun care cunoaste bine motorul 1.7TD Isuzu ori fii tu acel mecanic, documenteaza-te despre acest motor - ca manuale sunt destule pe Internet si forumuri deasemenea.
alxalinm
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2011
- Mesaj Privat
Cauta-ti un mecanic bun care cunoaste bine motorul 1.7TD Isuzu ori fii tu acel mecanic, documenteaza-te despre acest motor - ca manuale sunt destule pe Internet si forumuri deasemenea.
La mine nu mai este problema acum de pornire ci de faptul ca nu incarca alternatorul, bujiile se decupleaza intr-adevar dupa 4 minute cam asa deci nu mai consuma curent dar avand in vedere faptul ca alternatorul nu incarca sau incarca foarte putin pana si acele 4-6 min cat sunt bujiile cuplate imi omoara bateria mai ales daca noaptea mai bag si consumatori, spre exemplu cu siguranta pusa masina pornita curentul in baterie nu trece de 12 fara siguranta ajunge pe la un 13, mi s-a recomandat sa schimb alternatorul pana la urma urmei , ca asa cu reparatii ca am schimbat la el si releul de incarcare si mi-a mers o luna , am fost la electrician mi-a rezolvat problema cu bujiile care stateau cuplate mereu si incarca alternatorul pana in 14.7 si dupa ce se decuplau bujiile se ducea in 15(cam mult din cate am inteles) , dar si asta m-a tinut o saptamana, acum cum ziceam nici accelerata si nu trece de 13.Acum nu stiu cel mai probabil voi schimba alternatorul cu totul.
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Bateria este noua, Varta Blue 74A/h. Cand am fost sa-mi testeze incarcarea, cu motorul la 2.000rpm cu faza lunga+scurta , dezaburire luneta+oglinzi cuplata si aeroterma data pe maxim tensiunea a fost de 13.6V si valoarea asta se pare ca a fost ok pentru specialistul in baterii.
Eu nu scot nicio siguranta, stau sa vad cine cedeaza - alternatorul sau bateria, moment in care voi merge cu alternatorul la electrician pentru un RK.
alxalinm
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
alxalinm
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu e necesar sa iau unul Hitachi nou, exista si Bosch de exemplu. Dar astea de 100AMp sunt scumpe, si cred ca nu tin cat unul original, asa ca mai bine il repar pe al meu daca nu are uzuri foarte mari. Motorul meu are acum 198.000km, alternatorul este cel original al masinii, motorul are A/C de fabrica si obligatoriu e nevoie de alternator de 100AMp sa duca ambreiajul compresorului.
In cazul tau iesi mai ieftin, ai nevoie de un alternator de 70AMp, ai posibilitatea sa alegi de la mai multi furnizori si e mai ieftin.
alxalinm
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2011
- Mesaj Privat
Gatica
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2008
- Mesaj Privat
alxalinm
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2011
- Mesaj Privat
Deci tu ce zici sa schimb alternatorul cu totul?
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Era modelul cu A/C ? Cati km avea masina ?
Gatica
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu as merge tot pe un alternator original, de la dezmembrari . Daca cedeaza ulterior ceva la el, poti sa combini cu piese din cel vechi, si tot asa (sper totusi sa nu fie cazul).
In cazul meu insa... al meu fiind de 100Amp se gaseste foarte rar la dezmembrari, insa daca prind unul in stare buna pana sa cedeze al meu definitiv - in mod sigur o sa-l cumpar. Daca cedeaza al meu inainte sa gasesc unul de rezerva, RK (cu punte + releu ceva de firma) si stau linistit pe urma.
- danylory2003
- *
- 43 mesaje
- din 11 Oct 2010
- Astra 2005
- Bacau
danylory2003
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Se stinge la turatie de relanti, insa destul de rar, cand accelerez se reaprinde. I-am dat si 3.500rpm scurt si repetat si tot asa ramane, apoi la relanti 'uneori' se stinge. Cred ca daca nu e condens pe rotor pe calea de rulare, atunci probabil 'i-a sunat ceasul'.
Inca o data se confirma faptul ca e bine, daca stii ca ai probleme cu ceva - sa nu aduci vorba, sa nu te documentezi, sa nu te gandesti la acel ceva ca ti se intampla.