Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • alxalinm

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor si tot respectul.
Sunt nou pe aici si am urmat pasii am dat search si nu am gasit nimic legat de problema care o am asa ca sper sa ma ajutati voi. Masina este un Opel astra F din 94 si problema este urmatoarea pornire greoaie la rece.Exemplu la - 5 grade ii dau cheie vreo 5 minute de fumez si o tigara pana porneste masina la +7 grade la 2-3 chei porneste mai repejor.Bujiile mi-au fost verificate si cica ar fi in regula, mi s-a mai spus sa verific daca scuipa ulei cand e pornita masina si asa e cand e pornita si o accelerez stropeste cu ulei.Apoi un mecanic pe nume Glodeanu(daca sunteti din Iasi posibil sa-l stiti) mi-a zis ca dupa sunetul care-l scoate ar fi supapele de evacuare care ar trebui slefuite.Din cate am inteles daca tot dau jos chiulasa ca sa slefuiesc supapele si avand in vedere ca scuipa ulei , ar fi bine sa segmentez si motorul.Chiar e nevoie sa fac toate astea care sunt extrem de costisitoare sau pornirea greoaie poate fi rezolvata si altfel?
Am uitat sa specific diesel si motor isuzu 1.7

Va multumesc anticipat pentru orice fel de sfat
Sarbatori fericite.


Ultima modificare făcută de alxalinm la Vin 23 Dec, 2011 11:20 pm
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/rez...rece&sa=Cauta

Bafta.
  • nicumaresalul

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutare oameni buni,aceeasi problema o am si eu,numai ca acum nu mai porneste deloc.O voi pune la un robot de pornire sa o invarta sa sar tot din ea.
  • alxalinm

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2011

  • Mesaj Privat
nicumaresalul a scris:salutare oameni buni,aceeasi problema o am si eu,numai ca acum nu mai porneste deloc.O voi pune la un robot de pornire sa o invarta sa sar tot din ea.


In primul rand iti sugerez sa-ti verifici bateria, cat despre problemele care le-am scris mai sus, le-am rezolvat prin slefuirea supapelor si schimbarea bujiilor ca din 4 imi mergea una singura , probabil scapam doar cu schimbatul bujiilor , dar mi le-a verificat d-abia cand a dat chiuloasa jos, in fine ideea e ca acum porneste chiar si la -14 grade cate au fost acum, doar ca imi face probleme alternatorul cand incarca cand nu incarca , chipurile bujiile imi stateau aprinse chiar si dupa ce se stingea beculetul ala din bord si imi manca tot curentul mai ales cum alternatorul nu incarca asa de bine asa ca dupa ce o porneam scoteam siguranta.Din experienta mea de pana acum (desi mi-as fi dorit sa nu le am) daca ai probleme cu pornirea, eu zic sa o iei in ordinea asta, sa verifici bateria sa vezi daca e okay daca ai curent, daca bateria e okay, atunci sa verifici bujiile si daca sunt si bujiile okay sa verifici alternatorul sa vezi cat si cum incarca.Multa bafta..
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Acest motor 1.7TD Isuzu porneste foarte bine - daca are compresie si daca jocul termic al pastilelor de pe supape este conform manualului de reparatii. Ajuta mult la pornirea la rece faptul ca demarorul e cu reductor, ca filtrul de motorina are preincalzire si ca bujiile mai merg inca 4-6min dupa pornirea motorului, pe asa numita functie de postincalzire motor. Vezi ca ai in carcasa termostatului un al 2-lea senzor, pentru temperatura lichid racire, care cand ajunge la o anumita temperatura (nu mai stiu, 25 sau 40gradeC) decupleaza bujiile. Daca senzorul ala e 'terminat' exista posibilitatea nedorita sa mergi cu bujiile cuplate permanent.

Cauta-ti un mecanic bun care cunoaste bine motorul 1.7TD Isuzu ori fii tu acel mecanic, documenteaza-te despre acest motor - ca manuale sunt destule pe Internet si forumuri deasemenea.
  • alxalinm

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2011

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Acest motor 1.7TD Isuzu porneste foarte bine - daca are compresie si daca jocul termic al pastilelor de pe supape este conform manualului de reparatii. Ajuta mult la pornirea la rece faptul ca demarorul e cu reductor, ca filtrul de motorina are preincalzire si ca bujiile mai merg inca 4-6min dupa pornirea motorului, pe asa numita functie de postincalzire motor. Vezi ca ai in carcasa termostatului un al 2-lea senzor, pentru temperatura lichid racire, care cand ajunge la o anumita temperatura (nu mai stiu, 25 sau 40gradeC) decupleaza bujiile. Daca senzorul ala e 'terminat' exista posibilitatea nedorita sa mergi cu bujiile cuplate permanent.

Cauta-ti un mecanic bun care cunoaste bine motorul 1.7TD Isuzu ori fii tu acel mecanic, documenteaza-te despre acest motor - ca manuale sunt destule pe Internet si forumuri deasemenea.

La mine nu mai este problema acum de pornire ci de faptul ca nu incarca alternatorul, bujiile se decupleaza intr-adevar dupa 4 minute cam asa deci nu mai consuma curent dar avand in vedere faptul ca alternatorul nu incarca sau incarca foarte putin pana si acele 4-6 min cat sunt bujiile cuplate imi omoara bateria mai ales daca noaptea mai bag si consumatori, spre exemplu cu siguranta pusa masina pornita curentul in baterie nu trece de 12 fara siguranta ajunge pe la un 13, mi s-a recomandat sa schimb alternatorul pana la urma urmei , ca asa cu reparatii ca am schimbat la el si releul de incarcare si mi-a mers o luna , am fost la electrician mi-a rezolvat problema cu bujiile care stateau cuplate mereu si incarca alternatorul pana in 14.7 si dupa ce se decuplau bujiile se ducea in 15(cam mult din cate am inteles) , dar si asta m-a tinut o saptamana, acum cum ziceam nici accelerata si nu trece de 13.Acum nu stiu cel mai probabil voi schimba alternatorul cu totul.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate si la mine imediat dupa pornire, cu bujiile pe postincalzire si preincalzirea din filtrul de motorina cuplata, tensiunea masurata la bornele bateriei este 11,8V cu motorul la relanti, si intradevar este cam mica. Dupa ce ies consumatorii astia mari tensiunea la borne revine la normal undeva la 14.2V.

Bateria este noua, Varta Blue 74A/h. Cand am fost sa-mi testeze incarcarea, cu motorul la 2.000rpm cu faza lunga+scurta , dezaburire luneta+oglinzi cuplata si aeroterma data pe maxim tensiunea a fost de 13.6V si valoarea asta se pare ca a fost ok pentru specialistul in baterii.

Eu nu scot nicio siguranta, stau sa vad cine cedeaza - alternatorul sau bateria, moment in care voi merge cu alternatorul la electrician pentru un RK.
  • alxalinm

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Hmm ma scuzi insa, RK? Faza e ca la mine nici turometru nu mere, dar oricum am turat o la maxim si cu consumatori si nu urca in 13.6 totusi am sa mai incerc si am sa mai testez cand voi termina cu sesiunea...si incarcarea asta poate fi inselatoare, nu de alta dar mi s-a intamplat inainte de a umbla la el si dusa la service si chiar si dupa ce am schimbat releul de incarcare, ca alternatorul sa incarce pana la 14.6 si apoi cand opresc motorul si o pornesc din nou, nu trecea de 12.27...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
RK la alternator, pentru ca vreau sa ma bazez pe masina mea, daca plec cu ea peste granita nu vreau sa stau nelinistit ca cedeaza ceva la alternator si risc sa ma coste pe dincolo cat nu face unul nou pe licenta la noi. RK bineinteles daca merita reparat al meu, daca e praf o sa-l schimb cu altul, problema e ca al meu e Hitachi de 100AMp si astea sunt mai rare si destul de scumpe sa le cumperi de noi.
  • alxalinm

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Ideea ca nu inteleg la ce se refera RK , e un test pentru alternator? Si nu inteleg de ce ar trebui sa cumperi tot unul hitachi , eu cand m-am uitat pe site-ul celor de la unix gasisem alternatoare si de la Bosch si de la Valeo si inca vreo2-3 firme, si reconditionate si noi
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
RK pentru mine este schimbare punte, releu incarcare, rulment, +alte piese consumabile mecanic (reparatie kapitala in termeni populari).
Nu e necesar sa iau unul Hitachi nou, exista si Bosch de exemplu. Dar astea de 100AMp sunt scumpe, si cred ca nu tin cat unul original, asa ca mai bine il repar pe al meu daca nu are uzuri foarte mari. Motorul meu are acum 198.000km, alternatorul este cel original al masinii, motorul are A/C de fabrica si obligatoriu e nevoie de alternator de 100AMp sa duca ambreiajul compresorului.

In cazul tau iesi mai ieftin, ai nevoie de un alternator de 70AMp, ai posibilitatea sa alegi de la mai multi furnizori si e mai ieftin.
  • alxalinm

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Oh am inteles, mersi de explicatii, nu stiu daca sa ma risc sa il repar , sa-i schimb tot prin el avand in vedere ca unul reconditionat e 450 ron , asa sa iau piesele si sa mai dau si la manopera probabil ajung mai scump...
  • Gatica

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
La fosta mea Vectra B1 x17DT am schimbat 3 punti si 4 relee la alternator si degeaba. Nu a mai vrut sa incarce cum trebuie, ajungea la 13.5V fara nici un consumator, daca aprindeam farurile, cuplam AC-ul si porneam CD Player-ul, incarcarea scadea pana pe la 12.5V la ralanti.
  • alxalinm

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Gatica a scris:La fosta mea Vectra B1 x17DT am schimbat 3 punti si 4 relee la alternator si degeaba. Nu a mai vrut sa incarce cum trebuie, ajungea la 13.5V fara nici un consumator, daca aprindeam farurile, cuplam AC-ul si porneam CD Player-ul, incarcarea scadea pana pe la 12.5V la ralanti.

Deci tu ce zici sa schimb alternatorul cu totul?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Gatica a scris:La fosta mea Vectra B1 x17DT am schimbat 3 punti si 4 relee la alternator si degeaba. Nu a mai vrut sa incarce cum trebuie, ajungea la 13.5V fara nici un consumator, daca aprindeam farurile, cuplam AC-ul si porneam CD Player-ul, incarcarea scadea pana pe la 12.5V la ralanti.

Era modelul cu A/C ? Cati km avea masina ?
  • Gatica

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Modelul cu A/C, an 1996, 205.000km. Numai batai de cap am avut cu incarcarea, nu stiu ce sa zic in legatura cu achizitionarea unui alternator nou, eram pe pasul sa-l cumpar, din pacate, din cauza unor neintelegeri, a trebuit sa renunt la masina. In rest, duc dorul acelui motor.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@alxalinm
Eu as merge tot pe un alternator original, de la dezmembrari . Daca cedeaza ulterior ceva la el, poti sa combini cu piese din cel vechi, si tot asa (sper totusi sa nu fie cazul).

In cazul meu insa... al meu fiind de 100Amp se gaseste foarte rar la dezmembrari, insa daca prind unul in stare buna pana sa cedeze al meu definitiv - in mod sigur o sa-l cumpar. Daca cedeaza al meu inainte sa gasesc unul de rezerva, RK (cu punte + releu ceva de firma) si stau linistit pe urma.
  • danylory2003

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salve...vin si eu cu o problema .Azi am vrut sa pornesc masina(un astra f diesel motor 1.7 isuzu) dar nu vrea sa porneasca...am chemat un prieten care mi-a dat curent cam 2 minute(ca se grabea) dar tot nu am reusit..am dat la cheie pana aproape a murit bateria.Mentionez ca bujiile le-am schimbat prin toamna...oare de la ce sa fie problema? multumesc anticipat pt. raspunsuri
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vezi ca si tu va trebui sa-i rectifici pastilele de pe supape, conform manualului de reparatii.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Bun, o veste rea pentru mine, azi. Am mers pe Centura Sibiului cu 100km/h la -19grade C , toate bune am avut caldura, am ajuns la un amic, aproximativ 15km de mers, motorul la 78grade C, opresc motorul, stau 2 ore, pornesc motorul si iata-ma cu becul de baterie ca s-a aprins in bord dupa ce am plecat de pe loc.

Se stinge la turatie de relanti, insa destul de rar, cand accelerez se reaprinde. I-am dat si 3.500rpm scurt si repetat si tot asa ramane, apoi la relanti 'uneori' se stinge. Cred ca daca nu e condens pe rotor pe calea de rulare, atunci probabil 'i-a sunat ceasul'.

Inca o data se confirma faptul ca e bine, daca stii ca ai probleme cu ceva - sa nu aduci vorba, sa nu te documentezi, sa nu te gandesti la acel ceva ca ti se intampla.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR