Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Salut,

Apelez la experienta dvs, pt a va spune parerea vis-à-vis de problema de mai jos.

Un motor diesel, in urma unei supraincalziri, s-a ales cu garniture chiuloasa arsa. La demontare, s-au sesizat pe cilindru niste urme ca in poza. Unghia nu agata, la mana nu se simte. E ca si cum ar fi desenate. Inainte de demontare, motorul nu avea zgomote suspecte, etc. Se auzea ca inainte de incident. Mecanicul zice ca nu are nimic si ca trebuie doar planata chiuloasa+inlocuit garniture. Voi ce parere aveti ?

Multumesc anticipat pentru parerile avizate.
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Parerea mea - nu pierdeti timpul si montati.
Daca urmele sint doar ca o parere ( nu agata, nu se simt doar vizusl exista ) segmentii oricum in timp vor "nivela" din nou suprafata.
Sigur, matematic vorbind, acolo exista o diferenta de cateva miimi dar asta sa fie singura problema !
Vezi mai bine ca din chiuloasa sa se ia cat mai putin posibil si verificata etanseitatea supapelor.
Bafta.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Doar o parere?
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Uite-o si pe a doua:
Urmele sunt facute de segmenti, mai precis, de miscarea segmntilor in canalul pistonului. Acele urme nu vor fi nivelate nicidecum de catre segmenti, doar ei le-au facut....
Este adevarat, nu afecteaza prea mult (spre deloc) functionarea motorului, probabil ca toti care am sarit de cateva sute de mii de km, avem acele semne pe cilindru.
Acolo lasati-o asa!
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@Bunicu: Iti multumesc mult pt opinie.
Având in vedere experienta ta, o sa tin cont de ea. O sa verific planeitate, înlocuiesc garnitura +suruburi si o sa-i dau bãtaie.
Pe mine ma bãtea gândul sa scot pistoanele, pr a vede segmentii, sa verific daca am ovalitate pe cilindru,etc. Însã mi-e teama ca daca fac asta, o sa mai constat cine stie ce uzuri si ajung sa schimb mai mult decât e cazul. O sa va tin la curent de evolutie. Probabil dupa sãrbãtori, când am mai mult timp liber.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Cu un micrometru de interior poti verifica conicitatea si ovalitatea cilindrului dupa ce lasi,pe rand,fiecare piston in jos.Valorile nu trebuie sa depaseasca 0,05 mm.Dupa cum pare in poza,inca se vad urmele de honuire ale cilindrului din fabrica,probabil.Si eu sunt de parere ca nu ar trebui sa ti faci griji.Mecanicul care ti-a desfacut motorul ar trebui sa aiba un micrometru de interior si sa stie lucrurile astea.Eu nu sunt de acord cu honuirea cilindrilor la cota 1 de reparatie intrucat vei elimina fix acel strat de cementare care a fost facut de fabrica prin procedee chimice.Dupa honuirea la cota 1 de reparatie,motorul are compresie foarte buna,dar se va uza mult mai repede.Plus ca trebuie sa schimbi pistoanele si segmentii,in acest caz..
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
1. Nu a zis nimeni despre honuire.....despre faptul ca s-ar recomanda honuirea...
2. Blocul motor este facut din fonta, cilindri sunt alezati in bloc, fonta nu se cementeaza. Pentru cine nu stie si vrea sa afle, si segmentii sunt facuti tot din fonta dar sunt caliti, da, fonta se caleste. Procedee chimice de cementare suporta doar otelurile cu mai putin de 1,4% carbon si care contin neaprat crom. Otelul fara crom in compozitie nu pimeste cementare.Chiar si acest procent de 1.4% este putin fortat, cementarea facandu-se cu succes numai in conditii speciale de temperatura si de atmosfera controlata, procedee scumpe , deci nerentabile pentru industria auto care trebuie sa se incadreze in costuri cat mai mici si in .....da, rezistenta limitata in timp, masinile trebuie sa fie inlocuite din cand in cand pentru ca si producatorii sa traiasca.Nu cementeaza nimeni cilindri.
3. Pentru rezultate foarte exacte, cilindrul se masoara la interior cu pasametrul, micrometrul este deja ca o ruleta sau ca un metru de lemn in acest caz. Un cilindru cu abatere de 0,05mm ( 1/20mm) este absolut compromis.
Hai ca m-am intins la vorba, nu vreau sa supar pe nimeni dar daca facem discutie, apai discutie sa fie. 😀
Toate bune si multi ani!
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Off topic. Am citit cu multa placere postul tau Bunicu. Te mai poti lungi si alta data la vorba pt ca sunt destui oameni interesati sa afle una alta.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Si mie imi place, asa imi mai aduc si eu aminte ca de la revolutie incoace, in afara de contabili si agenti de vanzari, scoala romaneasca nu a mai scos altceva....


Binenteles, tot offtopic si eu 😀
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Fara a supara pe nimeni,unii accepta o ovalitate de 0,150 mm pe cilindru,ceea ce e departe de 0,05 mm..Si nu,nu sunt contabil,si nici mecanic auto,doar ma pasioneaza de ceva timp.Nu vreau sa intru in conflict cu nimeni,doar am incercat sa ajut,atat cat m-a dus pe mine capu'!
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Da amice, nu-i bai! De-aia e forum, sa vorbim si nu trebuie neaparat sa fim toti de acord cu unul sau cu altul. Cu cat mai multe pareri, cu atat mai bine. Oricum omul care a deschis discutia asta si-a facut o parere, a luat o hotarare, acum noi doar vorbim.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Ai dreptate,Bunicule!Seara buna tuturor!Scuze de off-topic!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Schimba segementii si vezi starea pistoanelor, obligatoriu suruburi noi la biele si chiulasa.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca umblu la segmenti, trebuie facuta honuire? Segmentii trebuie sa fie cota 0?
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
pai tocmai ai primit raspuns la întrebãrile tale,la toate
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fara honuire, segmenti cota 0.
Halal mecanic ai ales.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Mecanicul ala tot asa a zis: Schimbam garnitura, prezoane, facem planare. Ar fi bine sa ne uitam si la segmenti, eventual sa schimbam cu unii noi.
Am vrut si pãrerea cuiva neimplicat in problema, pt a evita "jecmaneala". Iar familia Opel e mare si priceputa.

Parere ta sau a lui Bunicu este foarte importanta pt mine. Sunteti oameni priceputi, iar pt sfaturile date aici aveti de castigat doar recunostinta noastra. Pe când mecanicul castiga bani😃. Mai putini sau mai multi, dupa caz.

Având in vedere cele expuse de voi, mecanicul mi-a castigat încrederea. A fost cinstit fata de mine.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Planare se face doar daca se impune, Opel ca si altii interzic asta si daca se face si rectificare scaun supape si supape trebuie alte pastile ca nu ai tacheti hidraulici cam regula la diesel mai putin Y20DTH care are hidraulici.
Sa scoata pistoanele sa nu fie putin arse si atunci trebuie altele.
Alta treaba e ca deja o fi facut alba-neagra cu semicuzineti axe came. Sa vad daca-l duce mintea sa ...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR