- Daniel
- OP
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Salut,
Apelez la experienta dvs, pt a va spune parerea vis-à-vis de problema de mai jos.
Un motor diesel, in urma unei supraincalziri, s-a ales cu garniture chiuloasa arsa. La demontare, s-au sesizat pe cilindru niste urme ca in poza. Unghia nu agata, la mana nu se simte. E ca si cum ar fi desenate. Inainte de demontare, motorul nu avea zgomote suspecte, etc. Se auzea ca inainte de incident. Mecanicul zice ca nu are nimic si ca trebuie doar planata chiuloasa+inlocuit garniture. Voi ce parere aveti ?
Multumesc anticipat pentru parerile avizate.
Apelez la experienta dvs, pt a va spune parerea vis-à-vis de problema de mai jos.
Un motor diesel, in urma unei supraincalziri, s-a ales cu garniture chiuloasa arsa. La demontare, s-au sesizat pe cilindru niste urme ca in poza. Unghia nu agata, la mana nu se simte. E ca si cum ar fi desenate. Inainte de demontare, motorul nu avea zgomote suspecte, etc. Se auzea ca inainte de incident. Mecanicul zice ca nu are nimic si ca trebuie doar planata chiuloasa+inlocuit garniture. Voi ce parere aveti ?
Multumesc anticipat pentru parerile avizate.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Parerea mea - nu pierdeti timpul si montati.
Daca urmele sint doar ca o parere ( nu agata, nu se simt doar vizusl exista ) segmentii oricum in timp vor "nivela" din nou suprafata.
Sigur, matematic vorbind, acolo exista o diferenta de cateva miimi dar asta sa fie singura problema !
Vezi mai bine ca din chiuloasa sa se ia cat mai putin posibil si verificata etanseitatea supapelor.
Bafta.
Daca urmele sint doar ca o parere ( nu agata, nu se simt doar vizusl exista ) segmentii oricum in timp vor "nivela" din nou suprafata.
Sigur, matematic vorbind, acolo exista o diferenta de cateva miimi dar asta sa fie singura problema !
Vezi mai bine ca din chiuloasa sa se ia cat mai putin posibil si verificata etanseitatea supapelor.
Bafta.
- Daniel
- OP
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Uite-o si pe a doua:
Urmele sunt facute de segmenti, mai precis, de miscarea segmntilor in canalul pistonului. Acele urme nu vor fi nivelate nicidecum de catre segmenti, doar ei le-au facut....
Este adevarat, nu afecteaza prea mult (spre deloc) functionarea motorului, probabil ca toti care am sarit de cateva sute de mii de km, avem acele semne pe cilindru.
Acolo lasati-o asa!
Urmele sunt facute de segmenti, mai precis, de miscarea segmntilor in canalul pistonului. Acele urme nu vor fi nivelate nicidecum de catre segmenti, doar ei le-au facut....
Este adevarat, nu afecteaza prea mult (spre deloc) functionarea motorului, probabil ca toti care am sarit de cateva sute de mii de km, avem acele semne pe cilindru.
Acolo lasati-o asa!
- Daniel
- OP
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
@Bunicu: Iti multumesc mult pt opinie.
Având in vedere experienta ta, o sa tin cont de ea. O sa verific planeitate, înlocuiesc garnitura +suruburi si o sa-i dau bãtaie.
Pe mine ma bãtea gândul sa scot pistoanele, pr a vede segmentii, sa verific daca am ovalitate pe cilindru,etc. Însã mi-e teama ca daca fac asta, o sa mai constat cine stie ce uzuri si ajung sa schimb mai mult decât e cazul. O sa va tin la curent de evolutie. Probabil dupa sãrbãtori, când am mai mult timp liber.
Având in vedere experienta ta, o sa tin cont de ea. O sa verific planeitate, înlocuiesc garnitura +suruburi si o sa-i dau bãtaie.
Pe mine ma bãtea gândul sa scot pistoanele, pr a vede segmentii, sa verific daca am ovalitate pe cilindru,etc. Însã mi-e teama ca daca fac asta, o sa mai constat cine stie ce uzuri si ajung sa schimb mai mult decât e cazul. O sa va tin la curent de evolutie. Probabil dupa sãrbãtori, când am mai mult timp liber.
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
Cu un micrometru de interior poti verifica conicitatea si ovalitatea cilindrului dupa ce lasi,pe rand,fiecare piston in jos.Valorile nu trebuie sa depaseasca 0,05 mm.Dupa cum pare in poza,inca se vad urmele de honuire ale cilindrului din fabrica,probabil.Si eu sunt de parere ca nu ar trebui sa ti faci griji.Mecanicul care ti-a desfacut motorul ar trebui sa aiba un micrometru de interior si sa stie lucrurile astea.Eu nu sunt de acord cu honuirea cilindrilor la cota 1 de reparatie intrucat vei elimina fix acel strat de cementare care a fost facut de fabrica prin procedee chimice.Dupa honuirea la cota 1 de reparatie,motorul are compresie foarte buna,dar se va uza mult mai repede.Plus ca trebuie sa schimbi pistoanele si segmentii,in acest caz..
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
1. Nu a zis nimeni despre honuire.....despre faptul ca s-ar recomanda honuirea...
2. Blocul motor este facut din fonta, cilindri sunt alezati in bloc, fonta nu se cementeaza. Pentru cine nu stie si vrea sa afle, si segmentii sunt facuti tot din fonta dar sunt caliti, da, fonta se caleste. Procedee chimice de cementare suporta doar otelurile cu mai putin de 1,4% carbon si care contin neaprat crom. Otelul fara crom in compozitie nu pimeste cementare.Chiar si acest procent de 1.4% este putin fortat, cementarea facandu-se cu succes numai in conditii speciale de temperatura si de atmosfera controlata, procedee scumpe , deci nerentabile pentru industria auto care trebuie sa se incadreze in costuri cat mai mici si in .....da, rezistenta limitata in timp, masinile trebuie sa fie inlocuite din cand in cand pentru ca si producatorii sa traiasca.Nu cementeaza nimeni cilindri.
3. Pentru rezultate foarte exacte, cilindrul se masoara la interior cu pasametrul, micrometrul este deja ca o ruleta sau ca un metru de lemn in acest caz. Un cilindru cu abatere de 0,05mm ( 1/20mm) este absolut compromis.
Hai ca m-am intins la vorba, nu vreau sa supar pe nimeni dar daca facem discutie, apai discutie sa fie. 😀
Toate bune si multi ani!
2. Blocul motor este facut din fonta, cilindri sunt alezati in bloc, fonta nu se cementeaza. Pentru cine nu stie si vrea sa afle, si segmentii sunt facuti tot din fonta dar sunt caliti, da, fonta se caleste. Procedee chimice de cementare suporta doar otelurile cu mai putin de 1,4% carbon si care contin neaprat crom. Otelul fara crom in compozitie nu pimeste cementare.Chiar si acest procent de 1.4% este putin fortat, cementarea facandu-se cu succes numai in conditii speciale de temperatura si de atmosfera controlata, procedee scumpe , deci nerentabile pentru industria auto care trebuie sa se incadreze in costuri cat mai mici si in .....da, rezistenta limitata in timp, masinile trebuie sa fie inlocuite din cand in cand pentru ca si producatorii sa traiasca.Nu cementeaza nimeni cilindri.
3. Pentru rezultate foarte exacte, cilindrul se masoara la interior cu pasametrul, micrometrul este deja ca o ruleta sau ca un metru de lemn in acest caz. Un cilindru cu abatere de 0,05mm ( 1/20mm) este absolut compromis.
Hai ca m-am intins la vorba, nu vreau sa supar pe nimeni dar daca facem discutie, apai discutie sa fie. 😀
Toate bune si multi ani!
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Daniel
- OP
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Daniel
- OP
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Mecanicul ala tot asa a zis: Schimbam garnitura, prezoane, facem planare. Ar fi bine sa ne uitam si la segmenti, eventual sa schimbam cu unii noi.
Am vrut si pãrerea cuiva neimplicat in problema, pt a evita "jecmaneala". Iar familia Opel e mare si priceputa.
Parere ta sau a lui Bunicu este foarte importanta pt mine. Sunteti oameni priceputi, iar pt sfaturile date aici aveti de castigat doar recunostinta noastra. Pe când mecanicul castiga bani😃. Mai putini sau mai multi, dupa caz.
Având in vedere cele expuse de voi, mecanicul mi-a castigat încrederea. A fost cinstit fata de mine.
Am vrut si pãrerea cuiva neimplicat in problema, pt a evita "jecmaneala". Iar familia Opel e mare si priceputa.
Parere ta sau a lui Bunicu este foarte importanta pt mine. Sunteti oameni priceputi, iar pt sfaturile date aici aveti de castigat doar recunostinta noastra. Pe când mecanicul castiga bani😃. Mai putini sau mai multi, dupa caz.
Având in vedere cele expuse de voi, mecanicul mi-a castigat încrederea. A fost cinstit fata de mine.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Planare se face doar daca se impune, Opel ca si altii interzic asta si daca se face si rectificare scaun supape si supape trebuie alte pastile ca nu ai tacheti hidraulici cam regula la diesel mai putin Y20DTH care are hidraulici.
Sa scoata pistoanele sa nu fie putin arse si atunci trebuie altele.
Alta treaba e ca deja o fi facut alba-neagra cu semicuzineti axe came. Sa vad daca-l duce mintea sa ...
Sa scoata pistoanele sa nu fie putin arse si atunci trebuie altele.
Alta treaba e ca deja o fi facut alba-neagra cu semicuzineti axe came. Sa vad daca-l duce mintea sa ...