Lun 14 Dec, 2015 8:41 pm
1. Nu a zis nimeni despre honuire.....despre faptul ca s-ar recomanda honuirea...
2. Blocul motor este facut din fonta, cilindri sunt alezati in bloc, fonta nu se cementeaza. Pentru cine nu stie si vrea sa afle, si segmentii sunt facuti tot din fonta dar sunt caliti, da, fonta se caleste. Procedee chimice de cementare suporta doar otelurile cu mai putin de 1,4% carbon si care contin neaprat crom. Otelul fara crom in compozitie nu pimeste cementare.Chiar si acest procent de 1.4% este putin fortat, cementarea facandu-se cu succes numai in conditii speciale de temperatura si de atmosfera controlata, procedee scumpe , deci nerentabile pentru industria auto care trebuie sa se incadreze in costuri cat mai mici si in .....da, rezistenta limitata in timp, masinile trebuie sa fie inlocuite din cand in cand pentru ca si producatorii sa traiasca.Nu cementeaza nimeni cilindri.
3. Pentru rezultate foarte exacte, cilindrul se masoara la interior cu pasametrul, micrometrul este deja ca o ruleta sau ca un metru de lemn in acest caz. Un cilindru cu abatere de 0,05mm ( 1/20mm) este absolut compromis.
Hai ca m-am intins la vorba, nu vreau sa supar pe nimeni dar daca facem discutie, apai discutie sa fie. 😀
Toate bune si multi ani!