- ionutmunteanu1990
- OP
- 16 mesaje
- din 28 Feb 2015
- Astra 1993 C14NZ
- Bucuresti
ionutmunteanu1990
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2015
- Mesaj Privat
Am tot citit pe internet diverse informatii insa nici una nu se potriveste cu ce am eu.
Detin un opel astra F din 93 , cod motor C14NZ .In urma cu 3 luni acu indicator de la apa s-a ridicat pana la 100 grade, am oprit motor iar a doua zi nu mai avea apa in vas. De atunic au inceput problemele , pierdeam apa pe la furtunele tur/retur care duc in radiatorul din habitaclu , le-am schimbat si la fel de multa apa pierd, Am schimbat radiatorul(cu unul nou) si degeaba .Apa in ulei nu am si nici ulei in vas. Stiti care ar fi problema ? La 400km cam 2L de apa completez, la drum lung pierd foarte putin. Nu curge pe nicaieri, nu lase urme
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns.
Multumesc!
Detin un opel astra F din 93 , cod motor C14NZ .In urma cu 3 luni acu indicator de la apa s-a ridicat pana la 100 grade, am oprit motor iar a doua zi nu mai avea apa in vas. De atunic au inceput problemele , pierdeam apa pe la furtunele tur/retur care duc in radiatorul din habitaclu , le-am schimbat si la fel de multa apa pierd, Am schimbat radiatorul(cu unul nou) si degeaba .Apa in ulei nu am si nici ulei in vas. Stiti care ar fi problema ? La 400km cam 2L de apa completez, la drum lung pierd foarte putin. Nu curge pe nicaieri, nu lase urme
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns.
Multumesc!
TITI2
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1994 1.7DR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2009
- Mesaj Privat
Încearcã sã pui sub maºinã o bucatã de carton atunci când motorul este rece ºi instalația plinã pentru a identifica locul scurgerii. De asemenea în instalația de rãcire trebuie sã existe presiunea necesarã funcționarii corespunzatoare, adicã dupã ce oprești motorul, completeazã cu lichid de racire, strânge corespunzãtor buºonul vasului de expansiune. Repornește motorul ºi lasã -l în funcționare 2-3 min. Oprește motorul ºi dupã 8 ore verificã locul umed de pe carton. Urmãrește atent eventuala urmã ºi poți identifica problema.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Cred ca daca inadea cele doua furtune care merg spre habitaclu (deci fara calorifer ca sa eliminam ca posibila - cauza circuitul habitaclu)
O punga trasparenta simpla legata la buson (ca balon si cu cateva gauri date in ea - si se verifica cata apa pierde pe acolo.)
Se verifica si zona la garnitura de la termostat.
100°C cam mult
1) Se schimba termostatul - sau se optureaza cel de pe masina si se pune pe furtun termostat de dacie (ne testata dar poate merge si la motorul acesta, furtunul find mai gros.) - cautati o pozitie mai stabila de prindere... in fine vedeti voi.
2) pompa de apa - palete lipsa....
3) Ventilatoarele de pe radiator se verifica daca merg si ele.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=764710#764710 - Termostat de dacie ca in poze au scris colegi cum se face.
https://www.clubopel.com/vie...p=1759305#1759305
Referitor la scurgere trebuie cautata - ori exista scurgeri (care preling pe motor), ori o scoate apa pe toba....
Cam este de cautat amanutit.
Ultima modificare făcută de T.ion la Lun 30 Nov, 2015 12:12 pm, modificat de 7 ori în total
O punga trasparenta simpla legata la buson (ca balon si cu cateva gauri date in ea - si se verifica cata apa pierde pe acolo.)
Se verifica si zona la garnitura de la termostat.
100°C cam mult
1) Se schimba termostatul - sau se optureaza cel de pe masina si se pune pe furtun termostat de dacie (ne testata dar poate merge si la motorul acesta, furtunul find mai gros.) - cautati o pozitie mai stabila de prindere... in fine vedeti voi.
2) pompa de apa - palete lipsa....
3) Ventilatoarele de pe radiator se verifica daca merg si ele.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=764710#764710 - Termostat de dacie ca in poze au scris colegi cum se face.
https://www.clubopel.com/vie...p=1759305#1759305
Referitor la scurgere trebuie cautata - ori exista scurgeri (care preling pe motor), ori o scoate apa pe toba....
Cam este de cautat amanutit.
Ultima modificare făcută de T.ion la Lun 30 Nov, 2015 12:12 pm, modificat de 7 ori în total
- ionutmunteanu1990
- OP
- 16 mesaje
- din 28 Feb 2015
- Astra 1993 C14NZ
- Bucuresti
ionutmunteanu1990
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2015
- Mesaj Privat
andrea121
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2015
- Mesaj Privat
Si eu am o problema la astra mea x16sz numai ca am observat ca pierderea de lichid este prin zona termocuplei practic pe suportul de plastic al radiatorului picura apa nu multa, insa completez odata la 2-3 zile cu 3-400ml de apa, cum pot rezolva problema asta? am auzit ca sunt niste aditivi ce se pun in vasul de expansiune si 'lipesc' gaurile respective. Normal antigelul se completeaza la un interval predefinit de timp sau de cate ori scade din vas? Multumesc.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
andrea121
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2015
- Mesaj Privat
andrea121
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2015
- Mesaj Privat
Scuze de dublu post, insa nu mai pot edita postarea anterioara pentru ca au trecut cele 60 de minute, @T.ion nu prea am cum sa ajung sa fac poze acolo insa postez o imagine cu un radiator identic si mentionez ca in dreptul sagetii respective acolo pe marginea de plastic gasesc apa nu multa dar cat sa se vada. http://prntscr.com/9lo7xr
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Poate sa curga chiar pe la garnitura de la termocupla. Poate fi spart radiatorul si atunci numai schimbarea lui poate rezolva problema. Nu recomand folosirea de soluti minune, acestea pot infunda si altele si in plus la volumul acela de pierdere nu va face nimic, chiar daca in prima faza nu va mai curge , cu timpul va incepe din nou si atunci iarasi prafuri sau solutii? Deci verificare la termocupla sau sus la furtun ( se poate prelinge de sus), sau radiator nou, este cam 150-170ron
- ionutmunteanu1990
- OP
- 16 mesaje
- din 28 Feb 2015
- Astra 1993 C14NZ
- Bucuresti
ionutmunteanu1990
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2015
- Mesaj Privat