- AngelGuard
- OP
- 26 mesaje
- din 04 Nov 2014
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
AngelGuard
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2014
- Mesaj Privat
Salut,
Am patit patania de mai jos si va rog sa ma ajutati cu ceva pareri/sfaturi.
Am un Astra G X16XEL (167000 km in bord, Dzeu stie cati reali) care, cum fac mai toate motoarele astea, papa ulei. Dupa ce am lecturat mai multe topicuri de aici de pe forum, pe subiectul consumului de ulei, am decis sa schimb uleiul pe care il foloseam (adica Xado 10W40) cu Wolf Guardatech 10W40.
Zis si facut: am cumparat noul ulei, m-am asigurat sa fie original (made in Belgium) si m-am dus la service sa fac schimbul.
Dupa ce mi-a schimbat uleiul l-am rugat sa verifice si bujiile. Mi-a spus ca sunt bujii modele diferite si ca sunt si "colmatate" si mi-a recomandat sa le schimb. Le-am schimbat pe toate 4 cu bujii originale GM.
Am plecat de la service multumit ca am rezolvat ce aveam de facut. Am condus vreo 2-3 km in care nu am sesizat nimic anormal dupa care am lasat masina in parcare aproximativ o ora.
Cand am plecat din nou cu masina, surpriza: lasa un nor de fum alb in spate. Am sunat in service si explicatiile au fost urmatoarele:
- din cauza bujiilor vechi arderea nu era completa si acum se "curata" reziduurile de la arderile anterioare incomplete si ca ar trebui sa merg cu ea mai turata;
- nu au auzit niciodata de uleiul Wolf (pe care ce-i drept il adusesem eu, nu era luat de la ei) si ca probabil ca motorul il arde.
Dupa discutia cu service-ul am mers cu masina la 4000 turatii vreo cativa km, dar gazele nu au disparut.
Mai tarziu, in aceeasi zi, m-a apucat ingrijorarea ca nu cumva scotand atata fum sa imi manance tot uleiul si sa dau in alta bucurie. Asa ca imediat ce am ajuns in parcare acasa, fara sa las motorul sa se "raceasca", am verificat uleiul pe joja. Surpriza maxima: era ulei pana in gat, asa cum puteti vedea in poza de mai jos. Baia de ulei pt acest motor este de 3.25l, iar in bidonul de 5l pe care il dusesem la service ramasese mai putin de 1l.
Am injurat service-ul si apoi am plecat la farmacie, de unde am cumparat un furtun de perfuzor si o seringa, cu care am scos pe orificiul jojei surpusul de ulei, lasand in motor pana la nivelul maxim cf jojei.
Multumit de trebusoara pe care am facut-o, am plecat din nou cu masina, am mers vreo 14 km si iar surpriza: masina scoate fum exact cum scotea si inainte de a-i mai scoate ulei.
In momentul asta nu stiu ce sa fac si imi este f rusine de norul cu care intoxic.
Mentionez ca inainte de acest schimb de ulei masina nu scotea fum (sau in fine scotea in limitele normalului - fum pe care eu nu il sesizam).
Am patit patania de mai jos si va rog sa ma ajutati cu ceva pareri/sfaturi.
Am un Astra G X16XEL (167000 km in bord, Dzeu stie cati reali) care, cum fac mai toate motoarele astea, papa ulei. Dupa ce am lecturat mai multe topicuri de aici de pe forum, pe subiectul consumului de ulei, am decis sa schimb uleiul pe care il foloseam (adica Xado 10W40) cu Wolf Guardatech 10W40.
Zis si facut: am cumparat noul ulei, m-am asigurat sa fie original (made in Belgium) si m-am dus la service sa fac schimbul.
Dupa ce mi-a schimbat uleiul l-am rugat sa verifice si bujiile. Mi-a spus ca sunt bujii modele diferite si ca sunt si "colmatate" si mi-a recomandat sa le schimb. Le-am schimbat pe toate 4 cu bujii originale GM.
Am plecat de la service multumit ca am rezolvat ce aveam de facut. Am condus vreo 2-3 km in care nu am sesizat nimic anormal dupa care am lasat masina in parcare aproximativ o ora.
Cand am plecat din nou cu masina, surpriza: lasa un nor de fum alb in spate. Am sunat in service si explicatiile au fost urmatoarele:
- din cauza bujiilor vechi arderea nu era completa si acum se "curata" reziduurile de la arderile anterioare incomplete si ca ar trebui sa merg cu ea mai turata;
- nu au auzit niciodata de uleiul Wolf (pe care ce-i drept il adusesem eu, nu era luat de la ei) si ca probabil ca motorul il arde.
Dupa discutia cu service-ul am mers cu masina la 4000 turatii vreo cativa km, dar gazele nu au disparut.
Mai tarziu, in aceeasi zi, m-a apucat ingrijorarea ca nu cumva scotand atata fum sa imi manance tot uleiul si sa dau in alta bucurie. Asa ca imediat ce am ajuns in parcare acasa, fara sa las motorul sa se "raceasca", am verificat uleiul pe joja. Surpriza maxima: era ulei pana in gat, asa cum puteti vedea in poza de mai jos. Baia de ulei pt acest motor este de 3.25l, iar in bidonul de 5l pe care il dusesem la service ramasese mai putin de 1l.
Am injurat service-ul si apoi am plecat la farmacie, de unde am cumparat un furtun de perfuzor si o seringa, cu care am scos pe orificiul jojei surpusul de ulei, lasand in motor pana la nivelul maxim cf jojei.
Multumit de trebusoara pe care am facut-o, am plecat din nou cu masina, am mers vreo 14 km si iar surpriza: masina scoate fum exact cum scotea si inainte de a-i mai scoate ulei.
In momentul asta nu stiu ce sa fac si imi este f rusine de norul cu care intoxic.
Mentionez ca inainte de acest schimb de ulei masina nu scotea fum (sau in fine scotea in limitele normalului - fum pe care eu nu il sesizam).
- mihaidarie
- ***
- 525 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
Poate ai avut aditivi în ulei inainte sã îl schimbi, iar ca au bãgat așa mult ulei, eu nu vãd bunã asta. E o presiune pe acolo e....,e....etc. Atât scrie, atât pui, sau mai puțin cu 100ml și mai completezi, dar peste maxim e neglijențã și dezinteres,etc. Capacul/bușonul de la ulei are spumã pe el, e albicios ?
- AngelGuard
- OP
- 26 mesaje
- din 04 Nov 2014
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
AngelGuard
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2014
- Mesaj Privat
Inainte sa schimb uleiul am avut aditiv in el, un aditiv de la Xado pe care l-am pus in speranta ca va reduce consumul de ulei (degeaba - nu l-a redus). Nu stiu daca aditivul respectiv are legatura cu fumul deoarece fum cum scoate acum nu a scos niciodata, nici inainte de a-i pune aditiv.
Am verificat acum capacul de la ulei, intai cu motorul rece, apoi dupa ce am tinut motorul pornit vreo 5 minute, in niciunul dintre cazuri nu a avut pe el nici spuma nici culoare albicioasa.
Am verificat acum capacul de la ulei, intai cu motorul rece, apoi dupa ce am tinut motorul pornit vreo 5 minute, in niciunul dintre cazuri nu a avut pe el nici spuma nici culoare albicioasa.
- JaraiRobert
- *
- 36 mesaje
- din 01 Jun 2014
- Astra 2004 Z16XE
- Mures
JaraiRobert
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2014
- Mesaj Privat
Salut Am un Astra G 1.6 16v z16xe si la cumparare in 2012 am schimbat ulei castrol 5w40 magnatec in cei 7000km am adaugat 1L de ulei al doilea an 2013 am bagat 10w40 tot rahatu de castrol la recomandarea mecanicului si in tot aprox 7000km am adaugat 0.9 L de ulei in 2014 am schimbat mecanicu si cel nou mia recomandat 10W40 GM care e aprox 100 lei mi sa parut prea ieftin dar am zis hai sa vedem cei cu el si sincer dupa 6000 km nam complectat nimica inca mai am bidonu de 5l din care sunt aprox 1.5 in el am doar 151.000 km cu el !
Bujile am pus si io originale GM 30 de lei buc ....... nu scoate fum deloc doar in 2014 la 10w40 scotea unpic de fum alb foarte mic !
Parerea mea schimba uleui cu 10W40 GM la urmatoare revizie vezi cum se comporta !
Bujile am pus si io originale GM 30 de lei buc ....... nu scoate fum deloc doar in 2014 la 10w40 scotea unpic de fum alb foarte mic !
Parerea mea schimba uleui cu 10W40 GM la urmatoare revizie vezi cum se comporta !
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
@angelguard- nu mai folosi uleiuri de 3 lei, neconforme si in care mai adaugi si rahaturi. Mai mult, un schimb de ulei presupune cunostinte minime si il poti face si tu.
Avem discutii pe forum despre uleiuri din care poti invata multe, inclusiv cum sa ne certam - dar asta e alta poveste.
Invata sa-ti alegi un ulei corespunzator motorului tau cu ochii pe google dupa specificatii (ACEA, API, SAE, etc) si cu ochii pe manualul masinii si nu-ti va ma pasa daca unul sau altul au auzit de uleiul ales de tine.
Avem discutii pe forum despre uleiuri din care poti invata multe, inclusiv cum sa ne certam - dar asta e alta poveste.
Invata sa-ti alegi un ulei corespunzator motorului tau cu ochii pe google dupa specificatii (ACEA, API, SAE, etc) si cu ochii pe manualul masinii si nu-ti va ma pasa daca unul sau altul au auzit de uleiul ales de tine.
- AngelGuard
- OP
- 26 mesaje
- din 04 Nov 2014
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
AngelGuard
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2014
- Mesaj Privat
Am mai facut astazi 50 de km si, spre linistea mea, nu a mai scos fum. Sper nici sa nu mai revina problema.
Cert este ca de acum inainte voi fi cu ochii pe masina, ca pe butelie, chiar si la un banal schimb de ulei. Va multumesc foarte mult tututor celor care mi-ati raspuns.
Voi mai posta daca, Doamne fereste, vor mai fi probleme.
Cert este ca de acum inainte voi fi cu ochii pe masina, ca pe butelie, chiar si la un banal schimb de ulei. Va multumesc foarte mult tututor celor care mi-ati raspuns.
Voi mai posta daca, Doamne fereste, vor mai fi probleme.
- andreiviciu
- **
- 203 mesaje
- din 15 Jun 2009
- Astra 2000 X16XEL
- Brasov
andreiviciu
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2009
- Mesaj Privat
Exact cum a zis jarairobert.....am tot x16xel, si cu gm 10w40 consuma mai putin si este totul bine ....am pus mobil 1 si bagam la saptamana si nu prea mergeam cu msina,.pe mine m-a multumit....si nu mai baga aditivi ,lupi si alte animale....odata ce gm are contract cu o firma de ulei...aia nu sunt prosti sa aleaga un ulei prost..si mai ales ca uleiul asta este testat pe motoare opel....nu ford,dacia si altele....eu am crezut ca este vorba de marketing dar pt mine este bun.daca este uleiul asta inseamna ca a trecut niste teste si este bun pentru motoarele astea...nu se risca ei ,mai ales ca este foarte important....si la autokarma 5l costa 70 lei plus 8 lei filtru..succes..si verifica mereu nivelul..nu te baza pe mecanici
- JaraiRobert
- *
- 36 mesaje
- din 01 Jun 2014
- Astra 2004 Z16XE
- Mures
JaraiRobert
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2014
- Mesaj Privat
Imi poate da cineva o parere la acest video de la ce vine sunetu ?
VIdeo http://www.girlshare.ro/35110996.8
VIdeo http://www.girlshare.ro/35110996.8
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
andreiviciu a scris:Exact cum a zis jarairobert.....am tot x16xel, si cu gm 10w40 consuma mai putin si este totul bine ....am pus mobil 1 si bagam la saptamana si nu prea mergeam cu msina,.pe mine m-a multumit....si nu mai baga aditivi ,lupi si alte animale....odata ce gm are contract cu o firma de ulei...aia nu sunt prosti sa aleaga un ulei prost..si mai ales ca uleiul asta este testat pe motoare opel....nu ford,dacia si altele....eu am crezut ca este vorba de marketing dar pt mine este bun.daca este uleiul asta inseamna ca a trecut niste teste si este bun pentru motoarele astea...nu se risca ei ,mai ales ca este foarte important....si la autokarma 5l costa 70 lei plus 8 lei filtru..succes..si verifica mereu nivelul..nu te baza pe mecanici
ai grija ca firma pe care ai mentionat-o pentru ca vand toate rahaturile chinezesti.
5L = 70 lei, sincer este cam suspect.
Citeste topicul de uleiuri, o sa fi uimit cati injura uleiul GM