Am patit patania 😊 de mai jos si va rog sa ma ajutati cu ceva pareri/sfaturi.
Am un Astra G X16XEL (167000 km in bord, Dzeu stie cati reali) care, cum fac mai toate motoarele astea, papa ulei. Dupa ce am lecturat mai multe topicuri de aici de pe forum, pe subiectul consumului de ulei, am decis sa schimb uleiul pe care il foloseam (adica Xado 10W40) cu Wolf Guardatech 10W40.
Zis si facut: am cumparat noul ulei, m-am asigurat sa fie original (made in Belgium) si m-am dus la service sa fac schimbul.
Dupa ce mi-a schimbat uleiul l-am rugat sa verifice si bujiile. Mi-a spus ca sunt bujii modele diferite si ca sunt si "colmatate" si mi-a recomandat sa le schimb. Le-am schimbat pe toate 4 cu bujii originale GM.
Am plecat de la service multumit ca am rezolvat ce aveam de facut. Am condus vreo 2-3 km in care nu am sesizat nimic anormal dupa care am lasat masina in parcare aproximativ o ora.
Cand am plecat din nou cu masina, surpriza: lasa un nor de fum alb in spate. Am sunat in service si explicatiile au fost urmatoarele:
- din cauza bujiilor vechi arderea nu era completa si acum se "curata" reziduurile de la arderile anterioare incomplete si ca ar trebui sa merg cu ea mai turata;
- nu au auzit niciodata de uleiul Wolf (pe care ce-i drept il adusesem eu, nu era luat de la ei) si ca probabil ca motorul il arde.
Dupa discutia cu service-ul am mers cu masina la 4000 turatii vreo cativa km, dar gazele nu au disparut.
Mai tarziu, in aceeasi zi, m-a apucat ingrijorarea ca nu cumva scotand atata fum sa imi manance tot uleiul si sa dau in alta bucurie. Asa ca imediat ce am ajuns in parcare acasa, fara sa las motorul sa se "raceasca", am verificat uleiul pe joja. Surpriza maxima: era ulei pana in gat, asa cum puteti vedea in poza de mai jos. Baia de ulei pt acest motor este de 3.25l, iar in bidonul de 5l pe care il dusesem la service ramasese mai putin de 1l.
Am injurat service-ul si apoi am plecat la farmacie, de unde am cumparat un furtun de perfuzor si o seringa, cu care am scos pe orificiul jojei surpusul de ulei, lasand in motor pana la nivelul maxim cf jojei.
Multumit de trebusoara pe care am facut-o, am plecat din nou cu masina, am mers vreo 14 km si iar surpriza: masina scoate fum exact cum scotea si inainte de a-i mai scoate ulei.
In momentul asta nu stiu ce sa fac si imi este f rusine de norul cu care intoxic.
Mentionez ca inainte de acest schimb de ulei masina nu scotea fum (sau in fine scotea in limitele normalului - fum pe care eu nu il sesizam).
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)