- Merlucius
- OP
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salutare,
M-am hotarat sa schimb capacul de motor , ala negru (de culbutori sau cum ii zice). Decizia este luata din considerente tehnice si ajutat de cele financiare( aprox 700 lei capac_garnitura, se adauga apa distilata+antigelul si f probabil silicon rosu pt etansare garnitura).
Masina imi papa ulei, mai ales la viteza constanta cu peste 3500rpm, la drum intins. In localitate , nu. Mi se infunda din nou blocul twinport, EGR-ul, mai nou si catalizatorul. Nu mai merge treaba asa, deci voi interveni ca atare.
Ce nelamurire am: este vreo ordine anume pt strans suruburile capacului inapoi la montare? Am posibilitatea sa mai intervin si la alte lucruri , odata desfacut acel capac? Ma gandesc la tacheti, in carte scrie ca se regleaza odata la N km, eu ii am depasiti cu mult.. Ar mai fi alte lucruri pe care ar trebui sa le stiu/urmaresc?
Multumesc mult celor care ma sprijina cu sfaturi aici.
LE: Interventiile asupra masinii le voi face in curtea de la tara, pe platoul cimentat. Am construita si o pereche de rampe de lemn, am si ceva scule (am mai demontat blocul twinport deci ma descurc cu ce am).
Nu am cheie dinamometrica si lera pt reglaj(habar n-am daca trebuie)
Odata cu schimbarea capacului voi curata din nou atat blocul twinport cat si EGR-ul.
auto: Astra G /2004 hatchback, 1,6Twinport
M-am hotarat sa schimb capacul de motor , ala negru (de culbutori sau cum ii zice). Decizia este luata din considerente tehnice si ajutat de cele financiare( aprox 700 lei capac_garnitura, se adauga apa distilata+antigelul si f probabil silicon rosu pt etansare garnitura).
Masina imi papa ulei, mai ales la viteza constanta cu peste 3500rpm, la drum intins. In localitate , nu. Mi se infunda din nou blocul twinport, EGR-ul, mai nou si catalizatorul. Nu mai merge treaba asa, deci voi interveni ca atare.
Ce nelamurire am: este vreo ordine anume pt strans suruburile capacului inapoi la montare? Am posibilitatea sa mai intervin si la alte lucruri , odata desfacut acel capac? Ma gandesc la tacheti, in carte scrie ca se regleaza odata la N km, eu ii am depasiti cu mult.. Ar mai fi alte lucruri pe care ar trebui sa le stiu/urmaresc?
Multumesc mult celor care ma sprijina cu sfaturi aici.
LE: Interventiile asupra masinii le voi face in curtea de la tara, pe platoul cimentat. Am construita si o pereche de rampe de lemn, am si ceva scule (am mai demontat blocul twinport deci ma descurc cu ce am).
Nu am cheie dinamometrica si lera pt reglaj(habar n-am daca trebuie)
Odata cu schimbarea capacului voi curata din nou atat blocul twinport cat si EGR-ul.
auto: Astra G /2004 hatchback, 1,6Twinport
- Merlucius
- OP
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
daca te referi la doar la capacul culbutorilor eu am inceput cu stransul din mijloc ca la chiulasa.
Dar daca ai consum de ulei esti sigur ca este capacul? Si eu l-am schimbat, si .......tot degeaba, consumul tot persista. Am segmentat motorul iar acum este OK. Am vreo 2000km de la segmentare iar nivelul este acelasi.
Daca schimbi doar capacul nu ai nevoie sa intervi la nimic altceva. Nu ai nevoie de lera.
Eu de strans, am strans la mana fara cheie dinamometrica.
Insa curatarea chiulase am facut-o bine, cu o carpa umeda in diluan ca sa degresez zona, dupa care peste garnitura noua am pus si un strat subtire de silicon VR, nu de altceva dar mai facusem operatiunea asta si supura usor ulei, eh acum nu mai supureaza deloc.
Dar daca ai consum de ulei esti sigur ca este capacul? Si eu l-am schimbat, si .......tot degeaba, consumul tot persista. Am segmentat motorul iar acum este OK. Am vreo 2000km de la segmentare iar nivelul este acelasi.
Daca schimbi doar capacul nu ai nevoie sa intervi la nimic altceva. Nu ai nevoie de lera.
Eu de strans, am strans la mana fara cheie dinamometrica.
Insa curatarea chiulase am facut-o bine, cu o carpa umeda in diluan ca sa degresez zona, dupa care peste garnitura noua am pus si un strat subtire de silicon VR, nu de altceva dar mai facusem operatiunea asta si supura usor ulei, eh acum nu mai supureaza deloc.
- Merlucius
- OP
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
Ok, multumesc - sunt mai linistit
Consumul este cel mai probabil de la capac pt ca nu scoate fum, compresia stiu ca e buna. In schimb cum am scris mai sus mi se infunda mereu twinportul, egr-ul si de la un timp si catalizatorul - eu zic ca este mai mult decat elocvent., mai ales in urma a ce am tot citit despre acest consum la motorizarea mea. In plus am inteles ca ar fi fost rechemare OPEL pt aceasta problema, iar eu am luat masina din 2011 din afara si putin probabil sa fi fost schimbat capacul..
Consumul este cel mai probabil de la capac pt ca nu scoate fum, compresia stiu ca e buna. In schimb cum am scris mai sus mi se infunda mereu twinportul, egr-ul si de la un timp si catalizatorul - eu zic ca este mai mult decat elocvent., mai ales in urma a ce am tot citit despre acest consum la motorizarea mea. In plus am inteles ca ar fi fost rechemare OPEL pt aceasta problema, iar eu am luat masina din 2011 din afara si putin probabil sa fi fost schimbat capacul..
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
Si eu am aceasi motorizare, fum la fel, deloc, egr se infunda periodic asta cand rulam pe benzina, pe gpl nu am mai vrut probleme.
Capacul nu il poti verifica din pacate. De compresie si eu o aveam buna dar segmentul 2 era mai coxat, si nu mai radea uleiul de pe camasa.
De unde nu stii ca poate problema nu iti este la simeringurile de la supape? sau la ghidurile de la supape? sau cum am zis, segmenti?
Dute la maiandrei pt o constatare. Compresia la rece si la cald, asa este cel mai bine de verificat.
Capacul nu il poti verifica din pacate. De compresie si eu o aveam buna dar segmentul 2 era mai coxat, si nu mai radea uleiul de pe camasa.
De unde nu stii ca poate problema nu iti este la simeringurile de la supape? sau la ghidurile de la supape? sau cum am zis, segmenti?
Dute la maiandrei pt o constatare. Compresia la rece si la cald, asa este cel mai bine de verificat.
- Radulesc Daniel
- *
- 34 mesaje
- din 09 Jan 2013
- Astra 2001 z16 xe
- Gorj
Radulesc Daniel
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2001 z16 xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2013
- Mesaj Privat
Buna seara ! Exista o discutie la topicul [ Z 16 xep :consum ulei] referitor la capacul de culbutori al respectivului motor ,ce are o supapa care se defecteaza ,fapt care duce la aspirarea vaporilor de ulei din capacul respectiv ,an admisie. Ca modalitate de remediere se intercaleaza antre capac si admisie[clapeta de acceleratie ] o supapa unisens PCV [se gasea la vechiul Oltcit] . Lamuriri suplimentare v-a poate furniza si dnul Dancuciurenu si dnul Rhydin ,care au fost implicati an discutiile din respectivul topic ! Succes an rezolvarea problemei ! P S Binenteles asta daca este de vina respectiva supapa a capacului !
Ultima modificare făcută de Radulesc Daniel la Mar 08 Sep, 2015 9:49 pm
Ultima modificare făcută de Radulesc Daniel la Mar 08 Sep, 2015 9:49 pm
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat