Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Astãzi, stând pe loc în curtea service-ului și încercând împreunã cu mecanicul sã vedem de ce nu pornesc ventilatoarele, a fiert apa și a plesnit radiatorul.
Acum, asta e, îl schimb dar nu știu dacã sã mã mai aștept și la alte rele.
Mecanicul zice cã nu dar mã gândesc, garniturã chiulasa, etc, se mai poate strica în situația asta?
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
In general nu se intampla nimic daca fenomenul fierberii e depistat repede.
Ca ti-a cedat radiatorul eu zic ca oricum urma sa cedeze doar ca voi l-ati ajutat putin.
Totusi tine motorul sub observatie o vreme pentru ca surprize pot apare in urma fierberii - o garnitura obosita, un furtun imbatranit, un surub fortat de dilatare excesiva, etc.
Si mie mi-a lasat mecanicul motorul pornit pana a facut el niste verificari dar controla mereu temp apei pe laptopul conectat OBD si pe un termometru atasat pe un furtun la motor. Cand a ajuns apa la un moment dat la 110 grade a sarit repede si a oprit motorul asta dupa ce in curtea service-ului am intrat cu 87 grade si lasat apoi in continuare sa mearga la relanti inca 30 minute.
PS - ar fi o chestie cu termostatul dar depinde de cat timp a fiert motorul. La cate motoare fierte am avut, am observat ca dupa o fierbere "ca la carte" termostatul intra in moarte clinica dupa un timp. Pe vremea cand ma jucam pe aragaz in oala cu apa cu termostate si termometre am constatat ca daca las un termostat sa fiarba serios, la un moment dat iese din el acea pasta termodilatanta.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Am oprit reoede, imediat motorul si la cateva sec dupa aia a ramas si fara apa. Mecanicul zice ca pe indicator apa nu atinsese 100 grade desi trecuse de 95. Zice ca mai mult a cedat din cauza presiunii. Era un radiator Nissens. Poate a fost el mai sensibil. Cel original fusese schimbat din cauza unui caine. Acum am gasit un Hella la pret bun.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Daca prin indicator te referi la ceasul din bord atunci treaba e cu cantec. La mine cel putin cand pe ceas in bord aveam 95 grade, in realitate lichidul avea 105 grade. Bine, asta era inainte de schimbarea senzorului temp lichid dar cum nu s-a rezolvat prea mult cu asta as fi curios ce diferente am acum intre ceas si realitate.
Banuiala mea este ca tot am o diferenta de 5-6 grade.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
E posibil. Eu de fapt am probleme cu calculatoarele, ecu si cel de confort. Chiar si acele de la bord o mi luau razna din prcina ecu. Nici cu OPCOM nu mã mai putem conect la masinã tot din cauza ECU. De aceea e posibil ca în momentele alea sã nu fi indicat bine temperatura.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR