zukeke
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2014
- Mesaj Privat
- alexx1402
- ****
- 1,752 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,752
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
- AndrewBv
- ***
- 996 mesaje
- din 17 Nov 2009
- Astra 2006 Z17DTH
- Brasov
AndrewBv
- Mesaje scrise: 996
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2009
- Mesaj Privat
zukeke
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2014
- Mesaj Privat
- alexx1402
- ****
- 1,752 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,752
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
zukeke
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2014
- Mesaj Privat
- alexx1402
- ****
- 1,752 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,752
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
zukeke
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2014
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Sa lamurim cateva chestii...
GTC-ul vine standard cu
-suspensie coborata cu vreo 15 mm fata de un Astra H hatchback ,combi, standard.. Modificarile fiind realizate la nivel de arcuri (mai scurte) + amortizor (diferit fata de stock) aferent.
Ca si optiuni GTC poate fi insotit de:
1. IDS adica, amortizoarele clasice sunt inlocuite cu unele cu valva actionata electric. Adica valva aia blocheaza oarecum fluxul de gaze/ulei intre cele 2 camere ale amortizorului devenind aproape tzeapan , adica oarecum ... un mare fasss , nu-i mare lucru. Cam asta-i modificare la IDS , pe langa amortizoare, IDS-ul mai vine si un un boton Sport, acesta din urma are 3 roluri:
- PRIMUL si cel mai IMPORTANT este acela de a impresiona prietenii care se urca in masina , fiind observabil foarte usor , mai ales noaptea cand este iluminat. (efectul este garantat masina "puternica" sport).
- Al doilea lucru pe care-l face butonul Sport este acela de a miscora debitul pompei de servodirectie, adica o intareste (merge mai greu volanul cum ar spune un co-national).Ca si o paranteza , daca s-au straduit sa realizeze acest lucru "de cacao" puteau macar sa faca selectibile cateva moduri acolo... cum ar fi comfort, sport si standard pana si "amaratul de Focus II are aceasta optiune pe toate modelele in afara de cele chele.
-Al treilea lucru pe care-l face butonul Sport este de a schimba cursa pedalei de acceleratie , schimbarea are loc la nivel de soft, mai pe romaneste cand pedala este apasa 25% ECU in modul Sport, modifica acest parametru REAL aducandu-l undeva la 40 % dand IMPRESIA de cai mai multi. ( chestie de marketing, proprietarul detinand aceeasi roaba de masina dar ECU il pacalaleste prin chestia de mai sus dandu-i impresia de cai mai multi..). Daca tot au facut chestia asta ... puteau sa faca si chestia de oberboost prezenta pe 1.6 TDCI/ HDI ... adica cand apesi pedala la maxim ECU modifica presiunea din turbo , aducand un spor de putere de 5% ... Opel-ul nu face asa ceva...
2. In fine si optiunea IDS +... plsul acela "in plus" fata de IDS nu este degeaba... modificarea constand in prezenta unui modul CDC (continuous damping control) asta regleaza individual fiecare electrovalva de pe fiecare amortizor in parte ... adica tine masina dreapta , nu se inclina etc.
IDS+ sau IDS +++++++++ este o optiune de "fitza" foarte costisitoare pentru un Opel , dar in acelasi timp este doar un compromis fata de adevaratele suspensii reglabile individual prezente pe marci premium BMW , Mercedes etc... nu se compara cu nimic ... nici ca timpi de reactie nici ca nimic.
P.S. Intretinuti masinile cum trebuie , PIESE DE CALITATE in primul rand si.... tot in primul rand schimbati-le la timp sau mai bine zis ... DIN TIMP ... nu doar cand bate ceva sau cand masina se comporta intr-un viraj precum Titanicul. Daca esti sigur ca toata masina este tzepana cu piese bune , si nu te multuleste vinde-o si i-ati una cu IDS sau IDS +
P.S. Amortizoarele IDS sau IDS+ (acelasi drac) sunt scumpe...daca iei o groapa cat toate zilele asteapta-te la pagube cam de 2500-3000 RON daca strambi 2 amortizoare.
Alte nelamuriri?
GTC-ul vine standard cu
-suspensie coborata cu vreo 15 mm fata de un Astra H hatchback ,combi, standard.. Modificarile fiind realizate la nivel de arcuri (mai scurte) + amortizor (diferit fata de stock) aferent.
Ca si optiuni GTC poate fi insotit de:
1. IDS adica, amortizoarele clasice sunt inlocuite cu unele cu valva actionata electric. Adica valva aia blocheaza oarecum fluxul de gaze/ulei intre cele 2 camere ale amortizorului devenind aproape tzeapan , adica oarecum ... un mare fasss , nu-i mare lucru. Cam asta-i modificare la IDS , pe langa amortizoare, IDS-ul mai vine si un un boton Sport, acesta din urma are 3 roluri:
- PRIMUL si cel mai IMPORTANT este acela de a impresiona prietenii care se urca in masina , fiind observabil foarte usor , mai ales noaptea cand este iluminat. (efectul este garantat masina "puternica" sport).
- Al doilea lucru pe care-l face butonul Sport este acela de a miscora debitul pompei de servodirectie, adica o intareste (merge mai greu volanul cum ar spune un co-national).Ca si o paranteza , daca s-au straduit sa realizeze acest lucru "de cacao" puteau macar sa faca selectibile cateva moduri acolo... cum ar fi comfort, sport si standard pana si "amaratul de Focus II are aceasta optiune pe toate modelele in afara de cele chele.
-Al treilea lucru pe care-l face butonul Sport este de a schimba cursa pedalei de acceleratie , schimbarea are loc la nivel de soft, mai pe romaneste cand pedala este apasa 25% ECU in modul Sport, modifica acest parametru REAL aducandu-l undeva la 40 % dand IMPRESIA de cai mai multi. ( chestie de marketing, proprietarul detinand aceeasi roaba de masina dar ECU il pacalaleste prin chestia de mai sus dandu-i impresia de cai mai multi..). Daca tot au facut chestia asta ... puteau sa faca si chestia de oberboost prezenta pe 1.6 TDCI/ HDI ... adica cand apesi pedala la maxim ECU modifica presiunea din turbo , aducand un spor de putere de 5% ... Opel-ul nu face asa ceva...
2. In fine si optiunea IDS +... plsul acela "in plus" fata de IDS nu este degeaba... modificarea constand in prezenta unui modul CDC (continuous damping control) asta regleaza individual fiecare electrovalva de pe fiecare amortizor in parte ... adica tine masina dreapta , nu se inclina etc.
IDS+ sau IDS +++++++++ este o optiune de "fitza" foarte costisitoare pentru un Opel , dar in acelasi timp este doar un compromis fata de adevaratele suspensii reglabile individual prezente pe marci premium BMW , Mercedes etc... nu se compara cu nimic ... nici ca timpi de reactie nici ca nimic.
P.S. Intretinuti masinile cum trebuie , PIESE DE CALITATE in primul rand si.... tot in primul rand schimbati-le la timp sau mai bine zis ... DIN TIMP ... nu doar cand bate ceva sau cand masina se comporta intr-un viraj precum Titanicul. Daca esti sigur ca toata masina este tzepana cu piese bune , si nu te multuleste vinde-o si i-ati una cu IDS sau IDS +
P.S. Amortizoarele IDS sau IDS+ (acelasi drac) sunt scumpe...daca iei o groapa cat toate zilele asteapta-te la pagube cam de 2500-3000 RON daca strambi 2 amortizoare.
Alte nelamuriri?
zukeke
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2014
- Mesaj Privat
adrian77
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
Salutare. Am un opel astra h gtc 120 cp. Amortizorul dreapta este curs un pik. As vrea sa le schimb pe ambele binenteles sau eventual dacã știe cineva de recondiționat avand in vederei ca sunt ids+...cred. Se simte diferența când apãs butonul sport. Devine mai rigida...cel mai bine se simte in București. 😂😂😂 va mulțumesc anticipat.
adrian77
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
adrian77, ti-am sters posturile aiurea. Pe viitor te rog sa nu mai confunzi formul cu feisbucul
Legat de amortizoare scurse, citeste aici:
https://www.clubopel.com/vie...p=1455576#1455576
Legat de amortizoare scurse, citeste aici:
https://www.clubopel.com/vie...p=1455576#1455576
adrian77
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
adrian77
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
În sfârșit am ajuns cu amortizoarele fata la domnul Codescu. Super amabil și super meseriaș. Este o intreaga enciclopedie la 70 de ani pe care ii are. I-ti explica tot ce vrei. Superb. Repara amortizoare de 30 ani. Ca preț...300 ron mana de lucru și încã 100 ron unui bãiat ca le-a demontat și le-a montat. În 3 ore a fost gata tot. Acum aștept un drum în afarã Bucureștiului sa vedem cum e la drum lung. În București este Ok. Dar trebuie sa mai merg sa-mi fac o impresie mai buna în câteva zile, mai mulți km. Mulțumesc mult lui JE și clubopel. Va țin la curent.