voi pune cateva poze la ce e mai important. restul cu siguranta veti gasi si voi!
in primul rand va trebuie:
-1 zi libera
-panoul cu butoanele pt comandarea geamurilor cu tot cu shtechere (pe consola centrala, langa frana de mana)
-cablurile ce vin de la panoul electric (vezi poza nr.1), pe sub praguri, pe sub mocheta, la butoanele geamurilor de pe consola (aici cablajul va avea 2 stechere - vezi poza 4), iar pe sub mocheta pana la usha pasagerului.
Aceste cabluri sunt (in cazul meu, depinde de echiparea masini pe care o jumuliti) pentru oglinzi electrice/incalzite, inchdere centralizata (din fabrica), geamuri electrice, difuzoare)
-cablajul din ushi (veti vedea mai tarziu)
-suport stechere din consola centrala, de langa schimbator viteze (vedeti poza 4)
Operatiuni:
-am inceput prin a desface ornamete praguri de plastic in interior stanga - dreapta (prinse in 6 horshuruburi si un clips de plastic in dreptul banchetei spate)
-scos plastice stanga dreapta - unde este panoul electric (vezi poza 1) - sunt prinse in clipsuri de plastic de caroserie. se scot cu grija cu o surubelnitza. aveti grija sa nu rupeti urechiushele care vin in caroserie.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
-scos ambele scaune afara (prinse in 4 suruburi de 13 de podea in cele 4 colturi)
-se demonteaza fetzele de la ushi (6 suruburi la calibra, 7 la vectra), se scoate manivela geamului manual (exista o siguranta metalica in forma de U, chiar intre fatza ushii si manivela. se va scoate siguranta cu o surubelnitza foarte subtire. se scoate manivela & fatza ushii.
scoateti cu grija fatza de la usha pt ca este prinsa in cablurile de la difuzor, tweeter (la calibra) si butonul pt comanda oglinzi electrice (usa sofer). fiecare are stecher. se decupleaza stecherele.
-veti observa ca sunt niste folii de naylon peste tabla ushii. se vor dezlipi cu grija ca sa nu le rupeti, la finalul operatiunii sa le puteti lipi la loc.
-am ridicat mocheta, am scos din panoul electric cablajul existent prins in 3 stechere (doar pt oglinzi electrice, difuzoare), apoi am scos tot cablajul (trece pe sub mocheta) care vine pana in dreptul usilor unde este acel burduf de cauciuc. acolo exista un stecher mare. (vezi poza 2) Se va desface, iar cablajul din masina este gata scos. stecherul se va trage IN masina, nu in afara masinii.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
-Trecem la fiecare usa in parte, se scoate stecherul din usa (vezi poza 2).(are 3 urechiuse care trebuiesc apasate concomitent, apoi se trage in exterior) va puteti ajuta si de o surubelnitza ca sa il trageti afara. se decupleaza.
-se ia cablajul nou, se cupleaza la panoul electric (vezi poza 1 si 3)(exact la fel ca cel vechi - fara grija, singura diferenta este ca stecherele au mai multe fire)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
-se trage cablajul frumos pe la prag, pe sub mocheta, pana in dreptul schimbatorului de viteze. acolo cablajul se va prinde pe suportul unde intra stecherele pt panoul cu butoane pt geamuri (vezi poza 4).
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
sunt doua stechere pentru geamuri, unul verde, unul alb. al 3-lea stecher este pentru computer de bord, daca masina este echipata cu asa ceva, dar oricum cablajul pt el este separat, nu ne va incurca)
-se continua traseul pana la gaura pe unde iese din masina (vezi poza 2).
-se ia o bormasina cu un burghiu de 5, se gauresc niturile in care e prinsa macaraua manuala (vezi poza 5). sunt 6 nituri.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
-se scoate macaraua manuala (CU MULT CHIN)
-se pune macaraua electrica, CARE ARE ALTE GAURI DE PRINDERE (vezi poza 6)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
daca nu aveti posibilitatea sa nituiti, se prinde cu shurub cu piulitza.
-se repeta operatia la cealalta usha.
-se introduce noul cablaj in usha (pe dinafara prin gaura din capatul ushii (vezi poza 2), apoi se leaga stecherele de la usha.
-se leaga stecherele la macaraua electrica respectiv la oglinzi si la butonul de reglaj al oglinzilor (pe partea shoferului)
-se probeaza daca functioneaza corect
-scoatem stecherele pt difuzor,tweeter, oglinzi electrice, lipim la loc naylonul, conectam stecherele, montam fetzele de ushi, plasticele din interior si scaunele
Si voila, ca din fabrica! 😃 dupa doar 6 ore (cazul meu)
Daca am omis ceva, sau nu intelegeti, let me know.
P.S. cu siguranta se poate face o improvizatie, sa nu fie atat de complicat cu cablajul....insa eu am preferat sa fie ca din fabrica. Ramane la decizia voastra
Numai bine!