- alex_t
- OP
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
]salut!
voi pune cateva poze la ce e mai important. restul cu siguranta veti gasi si voi!
in primul rand va trebuie:
-1 zi libera
-panoul cu butoanele pt comandarea geamurilor cu tot cu shtechere (pe consola centrala, langa frana de mana)
-cablurile ce vin de la panoul electric (vezi poza nr.1), pe sub praguri, pe sub mocheta, la butoanele geamurilor de pe consola (aici cablajul va avea 2 stechere - vezi poza 4), iar pe sub mocheta pana la usha pasagerului.
Aceste cabluri sunt (in cazul meu, depinde de echiparea masini pe care o jumuliti) pentru oglinzi electrice/incalzite, inchdere centralizata (din fabrica), geamuri electrice, difuzoare)
-cablajul din ushi (veti vedea mai tarziu)
-suport stechere din consola centrala, de langa schimbator viteze (vedeti poza 4)
Operatiuni:
-am inceput prin a desface ornamete praguri de plastic in interior stanga - dreapta (prinse in 6 horshuruburi si un clips de plastic in dreptul banchetei spate)
-scos plastice stanga dreapta - unde este panoul electric (vezi poza 1) - sunt prinse in clipsuri de plastic de caroserie. se scot cu grija cu o surubelnitza. aveti grija sa nu rupeti urechiushele care vin in caroserie.
-scos ambele scaune afara (prinse in 4 suruburi de 13 de podea in cele 4 colturi)
-se demonteaza fetzele de la ushi (6 suruburi la calibra, 7 la vectra), se scoate manivela geamului manual (exista o siguranta metalica in forma de U, chiar intre fatza ushii si manivela. se va scoate siguranta cu o surubelnitza foarte subtire. se scoate manivela & fatza ushii.
scoateti cu grija fatza de la usha pt ca este prinsa in cablurile de la difuzor, tweeter (la calibra) si butonul pt comanda oglinzi electrice (usa sofer). fiecare are stecher. se decupleaza stecherele.
-veti observa ca sunt niste folii de naylon peste tabla ushii. se vor dezlipi cu grija ca sa nu le rupeti, la finalul operatiunii sa le puteti lipi la loc.
-am ridicat mocheta, am scos din panoul electric cablajul existent prins in 3 stechere (doar pt oglinzi electrice, difuzoare), apoi am scos tot cablajul (trece pe sub mocheta) care vine pana in dreptul usilor unde este acel burduf de cauciuc. acolo exista un stecher mare. (vezi poza 2) Se va desface, iar cablajul din masina este gata scos. stecherul se va trage IN masina, nu in afara masinii.
-Trecem la fiecare usa in parte, se scoate stecherul din usa (vezi poza 2).(are 3 urechiuse care trebuiesc apasate concomitent, apoi se trage in exterior) va puteti ajuta si de o surubelnitza ca sa il trageti afara. se decupleaza.
-se ia cablajul nou, se cupleaza la panoul electric (vezi poza 1 si 3)(exact la fel ca cel vechi - fara grija, singura diferenta este ca stecherele au mai multe fire)
-se trage cablajul frumos pe la prag, pe sub mocheta, pana in dreptul schimbatorului de viteze. acolo cablajul se va prinde pe suportul unde intra stecherele pt panoul cu butoane pt geamuri (vezi poza 4).
sunt doua stechere pentru geamuri, unul verde, unul alb. al 3-lea stecher este pentru computer de bord, daca masina este echipata cu asa ceva, dar oricum cablajul pt el este separat, nu ne va incurca)
-se continua traseul pana la gaura pe unde iese din masina (vezi poza 2).
-se ia o bormasina cu un burghiu de 5, se gauresc niturile in care e prinsa macaraua manuala (vezi poza 5). sunt 6 nituri.
-se scoate macaraua manuala (CU MULT CHIN)
-se pune macaraua electrica, CARE ARE ALTE GAURI DE PRINDERE (vezi poza 6)
daca nu aveti posibilitatea sa nituiti, se prinde cu shurub cu piulitza.
-se repeta operatia la cealalta usha.
-se introduce noul cablaj in usha (pe dinafara prin gaura din capatul ushii (vezi poza 2), apoi se leaga stecherele de la usha.
-se leaga stecherele la macaraua electrica respectiv la oglinzi si la butonul de reglaj al oglinzilor (pe partea shoferului)
-se probeaza daca functioneaza corect
-scoatem stecherele pt difuzor,tweeter, oglinzi electrice, lipim la loc naylonul, conectam stecherele, montam fetzele de ushi, plasticele din interior si scaunele
Si voila, ca din fabrica! dupa doar 6 ore (cazul meu)
Daca am omis ceva, sau nu intelegeti, let me know.
P.S. cu siguranta se poate face o improvizatie, sa nu fie atat de complicat cu cablajul....insa eu am preferat sa fie ca din fabrica. Ramane la decizia voastra
Numai bine!
voi pune cateva poze la ce e mai important. restul cu siguranta veti gasi si voi!
in primul rand va trebuie:
-1 zi libera
-panoul cu butoanele pt comandarea geamurilor cu tot cu shtechere (pe consola centrala, langa frana de mana)
-cablurile ce vin de la panoul electric (vezi poza nr.1), pe sub praguri, pe sub mocheta, la butoanele geamurilor de pe consola (aici cablajul va avea 2 stechere - vezi poza 4), iar pe sub mocheta pana la usha pasagerului.
Aceste cabluri sunt (in cazul meu, depinde de echiparea masini pe care o jumuliti) pentru oglinzi electrice/incalzite, inchdere centralizata (din fabrica), geamuri electrice, difuzoare)
-cablajul din ushi (veti vedea mai tarziu)
-suport stechere din consola centrala, de langa schimbator viteze (vedeti poza 4)
Operatiuni:
-am inceput prin a desface ornamete praguri de plastic in interior stanga - dreapta (prinse in 6 horshuruburi si un clips de plastic in dreptul banchetei spate)
-scos plastice stanga dreapta - unde este panoul electric (vezi poza 1) - sunt prinse in clipsuri de plastic de caroserie. se scot cu grija cu o surubelnitza. aveti grija sa nu rupeti urechiushele care vin in caroserie.
-scos ambele scaune afara (prinse in 4 suruburi de 13 de podea in cele 4 colturi)
-se demonteaza fetzele de la ushi (6 suruburi la calibra, 7 la vectra), se scoate manivela geamului manual (exista o siguranta metalica in forma de U, chiar intre fatza ushii si manivela. se va scoate siguranta cu o surubelnitza foarte subtire. se scoate manivela & fatza ushii.
scoateti cu grija fatza de la usha pt ca este prinsa in cablurile de la difuzor, tweeter (la calibra) si butonul pt comanda oglinzi electrice (usa sofer). fiecare are stecher. se decupleaza stecherele.
-veti observa ca sunt niste folii de naylon peste tabla ushii. se vor dezlipi cu grija ca sa nu le rupeti, la finalul operatiunii sa le puteti lipi la loc.
-am ridicat mocheta, am scos din panoul electric cablajul existent prins in 3 stechere (doar pt oglinzi electrice, difuzoare), apoi am scos tot cablajul (trece pe sub mocheta) care vine pana in dreptul usilor unde este acel burduf de cauciuc. acolo exista un stecher mare. (vezi poza 2) Se va desface, iar cablajul din masina este gata scos. stecherul se va trage IN masina, nu in afara masinii.
-Trecem la fiecare usa in parte, se scoate stecherul din usa (vezi poza 2).(are 3 urechiuse care trebuiesc apasate concomitent, apoi se trage in exterior) va puteti ajuta si de o surubelnitza ca sa il trageti afara. se decupleaza.
-se ia cablajul nou, se cupleaza la panoul electric (vezi poza 1 si 3)(exact la fel ca cel vechi - fara grija, singura diferenta este ca stecherele au mai multe fire)
-se trage cablajul frumos pe la prag, pe sub mocheta, pana in dreptul schimbatorului de viteze. acolo cablajul se va prinde pe suportul unde intra stecherele pt panoul cu butoane pt geamuri (vezi poza 4).
sunt doua stechere pentru geamuri, unul verde, unul alb. al 3-lea stecher este pentru computer de bord, daca masina este echipata cu asa ceva, dar oricum cablajul pt el este separat, nu ne va incurca)
-se continua traseul pana la gaura pe unde iese din masina (vezi poza 2).
-se ia o bormasina cu un burghiu de 5, se gauresc niturile in care e prinsa macaraua manuala (vezi poza 5). sunt 6 nituri.
-se scoate macaraua manuala (CU MULT CHIN)
-se pune macaraua electrica, CARE ARE ALTE GAURI DE PRINDERE (vezi poza 6)
daca nu aveti posibilitatea sa nituiti, se prinde cu shurub cu piulitza.
-se repeta operatia la cealalta usha.
-se introduce noul cablaj in usha (pe dinafara prin gaura din capatul ushii (vezi poza 2), apoi se leaga stecherele de la usha.
-se leaga stecherele la macaraua electrica respectiv la oglinzi si la butonul de reglaj al oglinzilor (pe partea shoferului)
-se probeaza daca functioneaza corect
-scoatem stecherele pt difuzor,tweeter, oglinzi electrice, lipim la loc naylonul, conectam stecherele, montam fetzele de ushi, plasticele din interior si scaunele
Si voila, ca din fabrica! dupa doar 6 ore (cazul meu)
Daca am omis ceva, sau nu intelegeti, let me know.
P.S. cu siguranta se poate face o improvizatie, sa nu fie atat de complicat cu cablajul....insa eu am preferat sa fie ca din fabrica. Ramane la decizia voastra
Numai bine!
- alexandrubyta
- *
- 20 mesaje
- din 26 Jul 2007
- Vectra 1995 c2one
- Bucuresti
alexandrubyta
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 c2one
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2007
- Mesaj Privat
- octavian4
- **
- 145 mesaje
- din 03 Mar 2008
- Zafira 2007 Z18XER
- Bucuresti
octavian4
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2008
- Mesaj Privat
intrebarea mea e: geamurile din spate la calibra se deschid in vreun fel? nu am calibra dar eram curios, deoarece in cateva zile o sa am una, si uitandu-ma pe siteuri cu vanzare de masini, scria unu care 4 geamuri electrice pe calibra....iar eu ma gandeam ca e imposibil....dar nu sunt sigur! multumesc!
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- octavian4
- **
- 145 mesaje
- din 03 Mar 2008
- Zafira 2007 Z18XER
- Bucuresti
octavian4
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2008
- Mesaj Privat
daddy1313- Mesaje scrise: 38
- Locatie: slatina
- Masina: Calibra 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
salut,am si eu o intrebare...eu am pe cineva cu o calibra ptr dezmembrat...cum,sau ce tre' sa fac ptr a-mi lua si eu sistemul de geamuri electrice?sa iau butoanele..adica consola de pe mijloc....asta unu la mana....dupa care cum iau si eu macaralele electrice si ce mai trebuie?
mersi mult si astept si eu raspuns!
mersi mult si astept si eu raspuns!
- alexandrubyta
- *
- 20 mesaje
- din 26 Jul 2007
- Vectra 1995 c2one
- Bucuresti
alexandrubyta
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 c2one
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2007
- Mesaj Privat
salut eu mi-am montat geamuri si nu aveam instalatia pregatita.daca cumva ai mufe in fettele de usi(vezi sa nu fie alea pt oglinzi,alea au o mufa mica si patrata)eu am luat dupa o vectra toata instalatia am desfacut scaunele si consola din mijloc eu am luat toata instalatia am scos tot prizele din usi si am tras toata instalatia daca nu-ti iei toata instalatia va fi foarte greu de montat.daca te mai pot ajuta cu ceva nu ezita sa apelezi
- alexandrubyta
- *
- 20 mesaje
- din 26 Jul 2007
- Vectra 1995 c2one
- Bucuresti
alexandrubyta
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 c2one
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2007
- Mesaj Privat
dany_m2v
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
dany_m2v
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
- alexandrubyta
- *
- 20 mesaje
- din 26 Jul 2007
- Vectra 1995 c2one
- Bucuresti
alexandrubyta
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 c2one
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2007
- Mesaj Privat
dany_m2v
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
adaug si eu niste observatii.
cei cu vectra a daca vreti sa puneti instalatie de calibra trebuie sa stiti ca cablajul din portiera cu mufa pt macara nu ajunge la fix.se prelungesc cablurile sau se ia instalatia de vectra a.deasemenea mufele care intra in motorase nu se potrivesc de la vectra la calibra, dar se pot adapta.
in zona franei de mana exista 2 mufe cu 2 fire.practic traseul de masa de la intrerupatoarele portierelor este intrerupt in acel loc.pe cablajul instalatiei de geamuri exista aceleasi mufe.se inseriaza cablajul de geamuri cu ce exista pe masina si gata.acum cu portiera deschisa butoanele sunt aprinse si geamurile functionale.la inchiderea portierei soferului (se deschide circuitul de masa din intreruptoarele de la usi) butoanele se sting si geamurile nu functioneaza.cu contactul pus geamurile sunt functionale.
cei cu vectra a daca vreti sa puneti instalatie de calibra trebuie sa stiti ca cablajul din portiera cu mufa pt macara nu ajunge la fix.se prelungesc cablurile sau se ia instalatia de vectra a.deasemenea mufele care intra in motorase nu se potrivesc de la vectra la calibra, dar se pot adapta.
in zona franei de mana exista 2 mufe cu 2 fire.practic traseul de masa de la intrerupatoarele portierelor este intrerupt in acel loc.pe cablajul instalatiei de geamuri exista aceleasi mufe.se inseriaza cablajul de geamuri cu ce exista pe masina si gata.acum cu portiera deschisa butoanele sunt aprinse si geamurile functionale.la inchiderea portierei soferului (se deschide circuitul de masa din intreruptoarele de la usi) butoanele se sting si geamurile nu functioneaza.cu contactul pus geamurile sunt functionale.
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Liviu_vectra
- **
- 276 mesaje
- din 06 Jan 2009
- Vectra 2003 Z20NET
- Mures
Liviu_vectra
- Mesaje scrise: 276
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2009
- Mesaj Privat
- BH07PKD
- ***
- 719 mesaje
- din 03 Feb 2009
- Vectra 1992 C18NZ
- Bihor
BH07PKD
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2009
- Mesaj Privat
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat