Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
De la o vreme am inceput sa ma intreb daca folclorul legat de problemele masinilor noi din Romania este legat de faptul ca marii constructori au alte standarde pt. tari gen Romania, Bulgaria etc. Sa prezint un caz: Am cumparat un Ford Focus C-Max la firma (sunt actionar si eu 25% deci im revendic o parte din vina), motor 1.6 16v. Un prim fenomen: relanti-ul fluctueaza mult mai mult decat la Opel-ul meu desi acesta are 86.000 km; consuma enorm in oras (>12%), uneori porneste greu si "tremura" la acceleratii puternice in treapta a 2-a; intra greu in marsarier etc. La revizia de 2500 km ni s-a spus ca totul e OK iar cand le-am spus de probleme raspunsul a fost: "Ford cunoaste problema si e in studiu"... mi-e greata. De cand cu temperaturile scazute daca dai drumu' la caldura mai tare se raceste si merge la 70 de grade-incalificabil. In manual am citit cu stupoare indicatii de pornire cu "motor innecat": se tine pedala la fund si se da la cheie de parca ar avea carburator nu mpi... in fine astept pareri si impresii legate mai ales de Opel pt. ca urmatoarea masina la firma as vrea sa fie un Opel.
Skip ads

  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
raspunsul la intrebarea din titlu este DA. fiecare centru de productie are in vedere anumite piete (a se citi tari). probabil ca ai un ford facut prin turcia.
chiar si dacia logan se afla in situatia asta. s-au anuntat centrele de productie, anul in care incepe productia si pietele destinatie pentru fiecare. acolo unde se va vinde sub numele renault logan probabil va fi si o diferenta calitativa imensa.

desi ford are oarece prestanta, mi se pare cea mai jalnica masina din romania din punct de vedere al calitatii. evident ca ma bazez pe folclor. un exemplu: eram la service cu opelul si a venit cineva de la o sc de inchirieri auto si a zis ca aduce tot parcul de forduri pentru niste probleme.
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Raspuns : DA !
Se pare ca tot ce vine cu emblema OPEL la noi in Romania, este Made In Poland !
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
cred mai degraba ca problema se pune altfel. masinile ieftine se produc in locatii / tari cu mana de lucru ieftina. Wink
daca te duci si cumperi o masina mai scumpa vezi ca produsa in vest. exista posibilitatea (rara) sa alegi/gasesti: masina produsa est/vest. Dar e bine sa intrebi...
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Ar mai putea fi o chestie, chiar si daca masina este produsa in Vest.

Fiecare fabricant are un ratecard de calitate - sa zicem 200 de puncte reprezinta o masina perfecta dpdv calitativ.

Dar fiecare masina implineste un anumit numar de puncte, sub maxim - sa zicem ca fluctueaza intre 170-198. Cand una intra sub minim, sa zicem 160, merge inapoi sa fie reparate defectiunile.

O masina cu vreo 190 puncte calitative este impecabila. Dar, pe piata ies masini si cu 170 de puncte de calitate (i.e. agata un pic cutia de viteze, componentele care regleaza turatiile samd nu sunt exact reglate, etc.), pe care ei nu le intorc pe banda, ci le dau Ok-ul si asa, caci poti merge fara probleme cu ele, insa mai iti scartaie una, alta, etc.

Ei bine, acestea din urma cred ca sunt separate pentru piata estica, unde pretentiile asupra calitatii sunt percepute a fi mai mici si unde masinile autohtone oricum n-ar ajunge nici la 100 de puncte calitative, daramite 170.


Cred ca lucrurile au loc oarecum si asa, pentru masinile importate din UE chiar.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
maddan a scris:Ar mai putea fi o chestie, chiar si daca masina este produsa in Vest.

Fiecare fabricant are un ratecard de calitate - sa zicem 200 de puncte reprezinta o masina perfecta dpdv calitativ.

Dar fiecare masina implineste un anumit numar de puncte, sub maxim - sa zicem ca fluctueaza intre 170-198. Cand una intra sub minim, sa zicem 160, merge inapoi sa fie reparate defectiunile.

O masina cu vreo 190 puncte calitative este impecabila. Dar, pe piata ies masini si cu 170 de puncte de calitate (i.e. agata un pic cutia de viteze, componentele care regleaza turatiile samd nu sunt exact reglate, etc.), pe care ei nu le intorc pe banda, ci le dau Ok-ul si asa, caci poti merge fara probleme cu ele, insa mai iti scartaie una, alta, etc.

Ei bine, acestea din urma cred ca sunt separate pentru piata estica, unde pretentiile asupra calitatii sunt percepute a fi mai mici si unde masinile autohtone oricum n-ar ajunge nici la 100 de puncte calitative, daramite 170.


Cred ca lucrurile au loc oarecum si asa, pentru masinile importate din UE chiar.

Tind sa fiu de acord mai degraba cu asta. Masina este facuta in Germania (din surse 90% sigure), si totodata am vazut probleme majore la masini gen Alfa 166, Audi A8 si Mercedes E320 care nu cred ca sunt facute in
tari ca Turcia. Problema este daca nu cumva calitatea materialelor si a executiei per total scade in toata lumea (din cauza costurilor desigur...) precum si lansarile de noi generatii netestate suficient de motoare si subansamble are o contributie...
  • vladonero

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Treaba asta cu calitatea este foarte ADEVARAT.E clar ca un mercedes din "90 e mult mai bun d.p.d.v calitativ decat unul de acum.Si-au dat seama si producatorii ca se castiga mai bine din piese si service decat dintr-o masina noua.In plus concurenta pe piata auto este mare asa ca nu mai e timp si pt calitate
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
adevarat. la fel ca in industria IT. piesele si calculatoarele bune merg in vest, rebuturile in romania si alte tari "amarite"; evident ca toate sint made in china sau pe acolo.

cred ca poti afla unde a fost facuta masina din seria sasiului.
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Intr-adevar, am un prieten cu un Megane II, si inainte sa iau Opelasul ii admiram calitatea materialelor interioare.

Cand i-am prezentat Opelasul, a ramas uimit de calitatea materialelor din el. Cand m-am urcat din nou in Megane II am inteles de ce: plasticele de pe Renault erau mai slabe calitativ decat cele de pe Opelul din '92. Evident, asta nu inseamna ca erau proaste, dar nu aveau aceeasi calitate, nu dadeau acelasi feeling.

Si totusi, daca citim forumurile externe de masini, sa stiti ca si ei se plang de decaderea masinilor actuale. Occidentalii le tin 3-4 ani, pai atunci si sunt facute sa tina 3-4 ani! Sad
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Chestia cu calitatea am "rezolvat-o"... Ramane partea cu comportamentul Opelurilor noi luate din Romania... Pareri ?
  • vladonero

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Acum sincer eu am un kadett made 1989 si merg cu el din 1995.Nu am de ce sa ma pling de el , are 160.000 in Ro merge impecabil dar daca ar fi sa imi mai iau alta masina nu as mai opta pt Opel.As lua o Toyota fara macar sa ma gindesc.Nici nu se compara calitatea de la Toyota cu Opel Vw sau Renault.E clar ca japonezii sunt in Top
  • drasca

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Referitor la cele de mai sus va pot spune ca orice mare fabricant auto are cel putin 2 furnizori de subansamble sau componente. Calitatea I si respectiv a II-a. (Ex. la Bistrita sa faca instaltii electice si borduri pentru Mercedes). In Seria masinii este o cifra care indica fabrica constructoare (a saptea de la coada). Pentru opel astra sunt doar 2 fabrici in europa si alea amandoua in Germania
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Te contrazic : Astra H se face in Germania si Belgia . Dupa seria aia iti dai seama si daca vrei iti dau linkul .
Astra Bertone s-a ansamblat in Italia .
Astra G se face si in Polonia .

Eu nu stiu daca exista fabrici dedicate productiei pt europa de est . Ce va pot spune cu siguranta este ca am vazut Focus cumparat de la Romcar cu bord de penar chinezesc ( Ghia ) si Focus adus din germania cu bord din ala de calitate in care iti intra putin degetul Very Happy
Deasemenea mi-am configurat un Astra TT pe opel.ro si pe opel.de si in Germania ma costa cu 2000 de euro cel putin mai scump , asta in conditiile in care are aceleasi pachete ca si in Romania ( numai ca la ei nu-i zici Enjoy ci Edition . Cosmo e la fel ) .
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Exista cu siguranta productie dedicata tarilor bananiere (RO), in care se vinde calitatea a II a si cu multe optionale de serie in tarile bogate, lipsa.
Sfat prietenesc:
Feriti-va de produse de marca care eticheta de pe spate, este in limbi ale fostului lagar estic H,CZ,RUS,UA,BG..si nu in ultim rand RO.
Cumparati cu nadejde aceleasi produse de marca dar care au pe eticheta instructiunile in GB,D,NL,A,.... e diferenta clara de calitate.
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Total de acord cu zafira,asa este...Dovada,ieri frate-miu si-a ridicat Opelul Astra Classic 2 Caravan 1.4twinport de la reprezentanta,masina din semnatura mea e net superioara la multe capitole(a mea e facuta la nenea Adam Opel-Russelheim-Germany,a lui Gliwice,parca Polonia)sunt multe de comparat...avantajul lui 2 ani garantie...si sincer cam atat.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,269
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019 B15LFV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Odata cu lansarea modelului Astra H,cei de la Opel a trebuit sa-i faca loc celei de-a 3 generatie de Astra care se fabrica in Germania,Belgia parca etc,dar nu s-a renuntat la productia de G'uri,fiindca era foarte bine vanduta si cea mai avantajoasa masina la raport calitate/pret,dar sincer varianta care se fabrica in Polonia,nu e prea dotata.Nu are nici pe jumatate din dotarile G'ului meu facut in Germania.Ati vazut ca si Audi TT e facut in Ungaria la ora actuala,deci parerea mea,da exista productie dedicata tarilor din est.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Sigur DA Exclamation , comparati preturile/dotarile opel.ro , opel.de si va veti convinge , trebuie sa'si scoata GM de undeva "promotiile" . Wink
  • Florin c

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu am vazut cu ochii mei in Cehia linie de produs guma Orbit ptr. Europa de Vest si separat productie ptr. Est... Si cred ca alte produse exista productie separata, dar ptr. masini nu cred ca exista. Este simplu sa faci masini intr-o tara cu mana de lucru ieftina, dar si Toyota face masini in Anglia, sa zicem. Deci standardul de calitate nipon ar avea de suferit? Eu ma bazez pe un principiu simplu:cand imi cumpar masina trebuia sa belesc bine ochii, cai a doua oara nu mai este, si daca imi place nu mai conteaza ca este facuta in Coasta de Fildes sau Trinidad tobago... Bafta!
  • drasca

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Florine, Toyota face masini in Anglia pentru a patrunde in Europa cu masina fara taxe vamale (certificate EUR1 etc). Opel face masini in Polonia, Renault in Turcia si Audi in Ungaria pentru mana de lucru ieftina, ca sa aiba de unde scadea pretul la masini si de unde sa scoata masini la tot felul de promotii. Si in principiu acest lucru se intampla la modelele din clasele mici si medii care sa vand cel mai mult. Nu fac rabat la calitate la clasale mari sau de lux care daca ai bani sa dai 50.000 - 100.000 E nu mai conteaza ceva firfirei in plus, dar la o masina de 15.000 E conteaza in productie fiecare cent.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Si sa observati inca o chestie :
pt fiecare tara in parte exista anumite dotari care sunt bagate in fata .
De ex. in Germania computerul de bord este pe bani . Nu toata lumea are nevoie de el , unii prefera sa puna benzina si sa mearga fara sa se cramponeze de cat arata computerul .
la noi si la Citroen si la Opel sau Skoda computerul este in echipare standard .

Un exemplu cand a venit unul sa-mi vada masina nu l-a interesat ca masina are ESP , TC , cate airbaguri dar m-a intrebat are computer de bord ?
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR