ovy_ar
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2015
- Mesaj Privat
Salutare am o zafira diesel din 2003,y20dth,si nu mai scap de o problema cu fumul alb,am cheltuit o groaza de bani si nici o rezolvare,si am cautat tot internetu de solutii si nimeni nu stie si cu multi mecanici,am reparat pompa de injectie,schimbat egr,si turbo si spalat rezervor si schimbat si garnituri injectoare, si tot asa si mai multe teste si nimik tot fum la pornire,va rog dati un sfat bun din patite sua auzite orice...
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Sa incerc eu niste pareri:
- amestec aer/motorina aiurea ( injectoare care ,,pishoaie,, , pompa injectie ,,ne-infratita,, cu injectoarele )
- ulei pe evacuare
- chiuloasa crapata sau garnitura bizara ( scade antigel , nivel ulei dubios , etc )
PS - ,,ne-infratita..
Am umblat si pe la ,,pompagii batrani,, si de fiecare data am primit invariabil acelasi raspuns: ,,degeaba mi-ai adus doar injectoarele , imi trebuie si pompa - sau invers. Ce sa vad , ca ,,baga ,, ? Pai asta sint sigur ca o sa vad dar ma intereseaza la ce presiune si ce face injectorul la acea presiune.,,
PS 2
- arunca ulei pe o suprafata incinsa . Rezultat : fum alb.
- incearca sa aprinzi o carpa imbibata cu motorina . Pana sa se aprinda, rezultat: fum alb.
- apa/antigel - aici trebuie facuta diferenta daca intr-adevar la tine e vorba de ,,fum,, sau abur .
- amestec aer/motorina aiurea ( injectoare care ,,pishoaie,, , pompa injectie ,,ne-infratita,, cu injectoarele )
- ulei pe evacuare
- chiuloasa crapata sau garnitura bizara ( scade antigel , nivel ulei dubios , etc )
PS - ,,ne-infratita..
Am umblat si pe la ,,pompagii batrani,, si de fiecare data am primit invariabil acelasi raspuns: ,,degeaba mi-ai adus doar injectoarele , imi trebuie si pompa - sau invers. Ce sa vad , ca ,,baga ,, ? Pai asta sint sigur ca o sa vad dar ma intereseaza la ce presiune si ce face injectorul la acea presiune.,,
PS 2
- arunca ulei pe o suprafata incinsa . Rezultat : fum alb.
- incearca sa aprinzi o carpa imbibata cu motorina . Pana sa se aprinda, rezultat: fum alb.
- apa/antigel - aici trebuie facuta diferenta daca intr-adevar la tine e vorba de ,,fum,, sau abur .
ovy_ar
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2015
- Mesaj Privat
ovy_ar
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2015
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Atunci ramane in discutie doar dozajul aer/motorina si timpii de injectie/ avans. Parerea mea.
Dar poate mai au si alte pareri si alti useri mai cu experienta.
ps - mai spunea cineva zilele trecute cu aceeasi problema ca i se tragea de la epuratorul de gaze.
si alt ps - totusi nu ne-ai spus cum porneste masina ta dimineata ! Pentru ca e o diferenta sa porneasca ok si sa scoata o vreme fum alb si cu totul altceva sa porneasca balbait si cu chei prelungite si in acest timp sa scoata fum alb.
Dar poate mai au si alte pareri si alti useri mai cu experienta.
ps - mai spunea cineva zilele trecute cu aceeasi problema ca i se tragea de la epuratorul de gaze.
si alt ps - totusi nu ne-ai spus cum porneste masina ta dimineata ! Pentru ca e o diferenta sa porneasca ok si sa scoata o vreme fum alb si cu totul altceva sa porneasca balbait si cu chei prelungite si in acest timp sa scoata fum alb.
ovy_ar
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2015
- Mesaj Privat
masina porneste la cheie adika bn si incepe imediat sa iasa fum alb si trepideaza motorul un pik sa zicem 5-10 min sau pana plec de pe loc la drum si apoi dispare fumul si trepidatia la relanti dar nu imediat cam dupa ce se incalzeste motorul ceva de genul,poti sa-mi spui lucrurile mai babeste ca nu cunosc toate piesele la mas si ce rol au...merci oricum
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Nu vreau sa debitez prostii dar incerc niste explicatii.
Stiu doar ca epuratorul de gaze ( ulei ) preia vaporii de ulei din baie si ii orienteaza in admisie. Ca de ce s-a inventat chestia asta , nu prea pot sa-mi dau seama. Banuiesc ca pentru ungerea scaunului supapelor pentru ca nu vad alt rol. Sau poate preia si gazele de carter scapate de segmenti in timpul exploziei
La fel , stiu ca reglarea avansului e o chestie precisa si implica ca in momentul optim al compresiei aerului din cilindru ( diesel ) si in conditii de temperatura si presiune bine prestabilite ( stim ca odata cu cresterea presiunii creste si temperatura) , trebuie ca injectorul sa pulverizeze acea ,,ceata,, fina de motorina ce se auto-aprinde.
Si atunci revin , zic si spun : dozaj motorina /aer aiurea sau ulei scapat pe evacuare.
Stiu doar ca epuratorul de gaze ( ulei ) preia vaporii de ulei din baie si ii orienteaza in admisie. Ca de ce s-a inventat chestia asta , nu prea pot sa-mi dau seama. Banuiesc ca pentru ungerea scaunului supapelor pentru ca nu vad alt rol. Sau poate preia si gazele de carter scapate de segmenti in timpul exploziei
La fel , stiu ca reglarea avansului e o chestie precisa si implica ca in momentul optim al compresiei aerului din cilindru ( diesel ) si in conditii de temperatura si presiune bine prestabilite ( stim ca odata cu cresterea presiunii creste si temperatura) , trebuie ca injectorul sa pulverizeze acea ,,ceata,, fina de motorina ce se auto-aprinde.
Si atunci revin , zic si spun : dozaj motorina /aer aiurea sau ulei scapat pe evacuare.
ovy_ar
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2015
- Mesaj Privat
am inteles ceva ,prima data ma duk cu masina la un mecanic in alta localitate recomandat de alt mecanic amic ,ca am programare pt un test de compresie si postez dupa aia ce rezolva ca am inteles ca e bun ,desi ma indoiesc,dar merci oricum,sunt tare curios si mai mult ca sigur si altii ca am obs. ca sunt f multi cu problema asta dar nimeni nu gaseste problema si nu numai la opel,..
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
ovy_ar
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2015
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
ovy_ar
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2015
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
@iulian1971 - admitand ca-i trage aer fals pe la capacul filtru n-ar trebui sa aiba o pornire defectuoasa spre deloc din cauza dezamorsarii ?
Sau te referi ca se confrunta cu o usoara dezamorsare din secunda 1 dupa pornire ( aer fals ) si pana totul revine la normal motorul are mersul ala ,,patrat,, ?
Cand mi-am schimbat odata filtrul de motorina imi aduc aminte ca ,,am dat cheie,, si motorul a inceput sa mearga bolovanos , nu murea dar nici nu se accelera , scotea cand fum negru, cand fum alb si tocmai cand ma pregateam sa-l opresc sa aerisesc sistemul pe la injectoare , brusc ,,si-a dat drumu',,.
Sau te referi ca se confrunta cu o usoara dezamorsare din secunda 1 dupa pornire ( aer fals ) si pana totul revine la normal motorul are mersul ala ,,patrat,, ?
Cand mi-am schimbat odata filtrul de motorina imi aduc aminte ca ,,am dat cheie,, si motorul a inceput sa mearga bolovanos , nu murea dar nici nu se accelera , scotea cand fum negru, cand fum alb si tocmai cand ma pregateam sa-l opresc sa aerisesc sistemul pe la injectoare , brusc ,,si-a dat drumu',,.
ovy_ar
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2015
- Mesaj Privat
ovy_ar
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2015
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
ovy_ar
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2015
- Mesaj Privat
- tirnaveni
- ***
- 555 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Astra 2008 Z17dth
- Sibiu
tirnaveni
- Mesaje scrise: 555
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
ovy_ar a scris:Cum fac testul de compresie,ºi nu se rezolvã nimik,voi încerca cu furtunele sã le unesc ,revin dupã,..
adica preferi sa faci testul de compresie inainte, mergand in alta localitate la recomandarea unui amic pentru o terta persoana , in loc sa tragi un furtun si sa ,,ocolesti,, filtrul , lucru' de 10 minute ? Nu zice nimeni ca asta e rezolvarea la fix dar macar mai restrangi ,,cercul suspectilor,, .
Cum crezi.
Bafta.
Si te asteptam cu valorile testului.
- rolland
- **
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
Parerea mea este sa faci un test de presiune la circuitul de alimentare incluzand si filtru de motorina . Daca totul e ok atunci ai probleme la pompa de injectie. Vezi cat ai avansul ,mai ales ca ai avut demontata pompa ( banuiesc ca altfel nu puteau sa o repare ). la relantiu ar trebui sa ai 4-4.2 grade. La pompa ce ti s-a reparat ,partea mecanica?