- Sailas
- OP
- 473 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
Sailas
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
Buna ziua.
Am urmatoarea problema cu masina din semnatura : Astra H - Z17DTL - 02.2004
La ultima verificare pe rampa mecanicul mi-a zis ca turbina este plina de ulei si ca ar trebuii sa iau in calcul reconditionarea acesteia. In acest weekend am schimbat garnitura care intra in tubulatura ce vine din filtrul de aer ( cea veche era rupta ) astfel am constatat ca acel tub de plastic este plin de ulei.
Masina nu are nici un fel de problema , motorul suna rotund , trage cum trebuie , turbina nu fluiera sau mai stiu eu ce.
Ce ma sfatuiti . sa inlocuiesc turbina cu una SH ( noua nu se pune problema , preturi prea mari ) sau sa o reconditionez pe aceasta ?
Va multumesc in avans.
Am urmatoarea problema cu masina din semnatura : Astra H - Z17DTL - 02.2004
La ultima verificare pe rampa mecanicul mi-a zis ca turbina este plina de ulei si ca ar trebuii sa iau in calcul reconditionarea acesteia. In acest weekend am schimbat garnitura care intra in tubulatura ce vine din filtrul de aer ( cea veche era rupta ) astfel am constatat ca acel tub de plastic este plin de ulei.
Masina nu are nici un fel de problema , motorul suna rotund , trage cum trebuie , turbina nu fluiera sau mai stiu eu ce.
Ce ma sfatuiti . sa inlocuiesc turbina cu una SH ( noua nu se pune problema , preturi prea mari ) sau sa o reconditionez pe aceasta ?
Va multumesc in avans.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Mie cel putin mi se pare o prostie sa te apuci de schimbat turbine pentru ca ai gasit niste ulei pe tubulatura si pentru ca asa ti-a spus un mecanic !
Si eu la ultima curatare EGR am desfacut tubulatura de la turbina si intercooler si am gasit ulei , mi-am bagat degetele la axul turbinei si am constatat un oarecare joc maricel ( aprox 2-3 mm ) dar atata timp cat masina trage frumos si merge ok , nici nu-mi trece prin cap sa ma gandesc la schimbul turbinei. Eventual cand o sa crape cu totul sau o va lua motorul pe ulei.
Dealtfel nu cred ca exista diesel care sa nu scape ulei pe la turbina si doar macar vapori de ulei si tot scapa ceva.
Asa ca parerea mea este sa lasi masina asa cum e daca se comporta normal si eventual verifica si curata si intercoolerul. O mare parte din uleiul scapat de turbina ramane captiv in el.
Ar mai fi de verificat si calitatea uleiului si specificatiile lui. De fapt cu asta cred ca ar trebui sa incepi. Sa nu ai cumva un ulei prea subtire sau prea uzat.
Si eu la ultima curatare EGR am desfacut tubulatura de la turbina si intercooler si am gasit ulei , mi-am bagat degetele la axul turbinei si am constatat un oarecare joc maricel ( aprox 2-3 mm ) dar atata timp cat masina trage frumos si merge ok , nici nu-mi trece prin cap sa ma gandesc la schimbul turbinei. Eventual cand o sa crape cu totul sau o va lua motorul pe ulei.
Dealtfel nu cred ca exista diesel care sa nu scape ulei pe la turbina si doar macar vapori de ulei si tot scapa ceva.
Asa ca parerea mea este sa lasi masina asa cum e daca se comporta normal si eventual verifica si curata si intercoolerul. O mare parte din uleiul scapat de turbina ramane captiv in el.
Ar mai fi de verificat si calitatea uleiului si specificatiile lui. De fapt cu asta cred ca ar trebui sa incepi. Sa nu ai cumva un ulei prea subtire sau prea uzat.
- Sailas
- OP
- 473 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
Sailas
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Daca nivelul de ulei se pastreaza inseamna ca nu pierde pe la turbina intr-un mod ingrijorator. Probabil uleiul de pe tubulatura s-a adunat in timp indelungat si nu vad in asta un motiv de ingrijorare astfel incat sa te apuci de turbina.
In alta ordine de idei , uite un fragment din manualul meu ( Astra G ) si presupun ca e valabil si pentru tine .
Daca sigur ai 5W30 , dupa parerea mea e cam subtire pentru un diesel. Faptul ca s-a facut revizia de 7 luni , asta nu spune nimic. Eventual citi km ai rulat in aceste 7 luni.
Dar ca si concluzie de final.
Curata tubulatura de ulei ( desi presupun ca ai facut-o deja ) si curata si intercoolerul. Acolo s-ar putea sa gasesti ,,grosul,, de ulei.
Lasa turbina asa cum e , pentru ca oricum o fi de reconditionata turbina , tot nu va fi ca cea ,,de la mama ei,,. E plin forumul de patanii cu turbine reconditionate si cu problemele ce le-au atras dupa sine. Asa ca trage de ceea ce ai pe masina pana in ultima clipa !
In plus , recomandarea mea strict personala ar fi sa consulti manualul si sa vezi exact daca pentru motorizarea ta nu se preteaza mai bine un 5W40.
In alta ordine de idei , uite un fragment din manualul meu ( Astra G ) si presupun ca e valabil si pentru tine .
Daca sigur ai 5W30 , dupa parerea mea e cam subtire pentru un diesel. Faptul ca s-a facut revizia de 7 luni , asta nu spune nimic. Eventual citi km ai rulat in aceste 7 luni.
Dar ca si concluzie de final.
Curata tubulatura de ulei ( desi presupun ca ai facut-o deja ) si curata si intercoolerul. Acolo s-ar putea sa gasesti ,,grosul,, de ulei.
Lasa turbina asa cum e , pentru ca oricum o fi de reconditionata turbina , tot nu va fi ca cea ,,de la mama ei,,. E plin forumul de patanii cu turbine reconditionate si cu problemele ce le-au atras dupa sine. Asa ca trage de ceea ce ai pe masina pana in ultima clipa !
In plus , recomandarea mea strict personala ar fi sa consulti manualul si sa vezi exact daca pentru motorizarea ta nu se preteaza mai bine un 5W40.
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- Goteru
- **
- 127 mesaje
- din 01 Dec 2014
- Astra 2005 17 DTL
- Bucuresti
Goteru
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2014
- Mesaj Privat
Nu vreau sa te speri, dar eu recent am avut probleme asemanatoare. Ulei pe tubulatura, Tragea bine masina, se auzea turbina cand pornea, doar ca la o verificare rapida ( demontat turbina si verificat daca axul acesteia are joc ) am descoperit ca are avea un joc destul de mare, plus ca era plina de ulei.
Eu am luat una SH, m`a costat 5 mil. De reconditionat am gasit in Buc la 1150 Ron cu turbina ta la schimb. Foarte greu sa o dai jos nu este, poti sa incerci sa vezi cum se prezinta axul acela, plus ca se vad si "palele" acelea daca prezinta ceva uzura
Eu am luat una SH, m`a costat 5 mil. De reconditionat am gasit in Buc la 1150 Ron cu turbina ta la schimb. Foarte greu sa o dai jos nu este, poti sa incerci sa vezi cum se prezinta axul acela, plus ca se vad si "palele" acelea daca prezinta ceva uzura
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Nu contest ce spune @Goteru, evident e mai bine sa previi decat sa repari ulterior. Apoi aici discutam despre un H care e cu ceva mai diferit decat un G ca al meu. Turbina cu geometrie variabila , common rail , una-alta.
Eu cand am achizitionat G-ul , din start am dat jos EGR-ul pentru verificare-curatare , am inspectat galeria admisie ( unde baltea uleiul in mazga) , demontat tubulatura ( care era inundata de ulei) . din intercooler am scos aproape 'juma de l de ulei , asa ca m-am prins de cap cand am vazut ce masina mi-am luat. Nimeni nu mi-a dat mai mult de 6 luni la turbina mai ales ca scotea sunete de elicopter la oprire.
Si totusi motorul se incapataneaza sa functioneze la fel dupa 4 ani , turbina e aceeasi si e ok , mi-am ales cu grija uleiul motor si ori de cate ori apuc, o iau sportiv la talpa . Dupa cum am spus , joc la axul turbinei am gasit si eu dar pana nu crapa ea de buna-voie , n-am de gand sa ma apuc de ea.
Intre timp am mai verificat tubulatura si da , am mai gasit ulei dar parca asa , discret. Oricum , cat timp nivelul imi sta fix pe joja , nu ma agit.
Eu cand am achizitionat G-ul , din start am dat jos EGR-ul pentru verificare-curatare , am inspectat galeria admisie ( unde baltea uleiul in mazga) , demontat tubulatura ( care era inundata de ulei) . din intercooler am scos aproape 'juma de l de ulei , asa ca m-am prins de cap cand am vazut ce masina mi-am luat. Nimeni nu mi-a dat mai mult de 6 luni la turbina mai ales ca scotea sunete de elicopter la oprire.
Si totusi motorul se incapataneaza sa functioneze la fel dupa 4 ani , turbina e aceeasi si e ok , mi-am ales cu grija uleiul motor si ori de cate ori apuc, o iau sportiv la talpa . Dupa cum am spus , joc la axul turbinei am gasit si eu dar pana nu crapa ea de buna-voie , n-am de gand sa ma apuc de ea.
Intre timp am mai verificat tubulatura si da , am mai gasit ulei dar parca asa , discret. Oricum , cat timp nivelul imi sta fix pe joja , nu ma agit.
- Sailas
- OP
- 473 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
Sailas
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Aha , deci ai un H ,,de fite,, , turbina tot cu geometrie fixa e.
Dupa cum ti-a recomandat si @DB77AAA , lasa masina asa cum e , nu-ti fa de lucru.
Da , eventual curata tubulatura ( traversezi o carpa fortat prin tuburi) , daca ai acces usor ( nu stiu ) vezi si de intercooler ( la G trebuie demontata traversa fata pentru asta - eu cel putin n-am reusit altfel ) si drum bun + talpa !
Eventual cateva luni mai tarziu mai faci o inspectie si compari cat ulei s-a adunat.
Degeaba bagi tu mana la axul turbinei pentru ca mana-i mana ! Aproximezi tu acolo 2-3-4 mm dar fara niste masuratori precise , totul ramane relativ. Daca nivelul de ulei se pastreaza si masina e ok , nu-ti mai bate capu'.
PS - poti sa faci un mic instructaj persoanelor care mai conduc masina ( cum i-am facut eu nevestei) despre oprirea fortata in cazul cand o ia motorul pe ulei din cauza turbinei. Oricum nevasta zice ca a priceput dar eu sint convins ca la o adica ea va fugi din masina cand se va tura motorul maxim mergand pe absorbtia de ulei direct din baie !
Dupa cum ti-a recomandat si @DB77AAA , lasa masina asa cum e , nu-ti fa de lucru.
Da , eventual curata tubulatura ( traversezi o carpa fortat prin tuburi) , daca ai acces usor ( nu stiu ) vezi si de intercooler ( la G trebuie demontata traversa fata pentru asta - eu cel putin n-am reusit altfel ) si drum bun + talpa !
Eventual cateva luni mai tarziu mai faci o inspectie si compari cat ulei s-a adunat.
Degeaba bagi tu mana la axul turbinei pentru ca mana-i mana ! Aproximezi tu acolo 2-3-4 mm dar fara niste masuratori precise , totul ramane relativ. Daca nivelul de ulei se pastreaza si masina e ok , nu-ti mai bate capu'.
PS - poti sa faci un mic instructaj persoanelor care mai conduc masina ( cum i-am facut eu nevestei) despre oprirea fortata in cazul cand o ia motorul pe ulei din cauza turbinei. Oricum nevasta zice ca a priceput dar eu sint convins ca la o adica ea va fugi din masina cand se va tura motorul maxim mergand pe absorbtia de ulei direct din baie !
Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- Goteru
- **
- 127 mesaje
- din 01 Dec 2014
- Astra 2005 17 DTL
- Bucuresti
Goteru
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2014
- Mesaj Privat
alex_stnc
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2007 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2014
- Mesaj Privat
Salut! Masina mea nu mai trage deloc, s-a aprins martorul in bord nu mai trage si nu mai trece peste 3000 de turatii. Pe tester da ca ar fi ceva la recirulare gaze. Are un prieten de al meu un tester si poate citi parametri turbinei, stiti cumva in ce parametri trebuie sa fie turbina Astra H 1.7 cdti 2007? vineri o duc la service dar as vrea sa stiu !
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
alex_stnc
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2007 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2014
- Mesaj Privat
nu stiu codul de eroare dar stiu ca zicea ceva de recirculare gaze(ceva de genul). Eu sunt din Valcea, prietenul e inginer la Iveco si are un tester special pt camioane, dar are mai multe mufe si s-a putut conecta si cu masina mea.. intre timp am ajuns la Bucuresti, sunt student si abia vineri am programare la service acasa.. sper sa ajung pana la Valcea.. Doamne ajuta! de aceea am intrebat de parametri ca sa poate compara cu ceva rezultatele! multumesc de raspuns
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
alex_stnc
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2007 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2014
- Mesaj Privat
Ser sa fie EGR-ul si nu turbo! Treaba e ca vineri mi s'a aprins prima data martorul si abia nu trecea de 3000 de ture! A stat pe margine pana duminica, am plecat spre Bucuresti si dupa 20 de km de mers, in care totul a decurs bine s'a aprins senzorul acela ca un robinet si adio! Am chemat prietenul cu testerul si mi'a sters eroarile, accelera puternic, iar apareau erorile! Am ajuns cum am ajuns la bucuresti! Pe timpul mersului se auzea un sunet ciudat ca un rontait in turatie, cand o lasam pe liber zgomotul disparea! Dupa ceva timp a disparut zgomotul! Azi am pornit'o abia a plecat de pe loc si am dus'o la un service langa facultate! Au pus tester au incercat pe acolo nu stiu ce! Au zis ca s'ar putea sa fie turbo si ca ar trebui sa o las la ei sa verifice toate furtunele si conductele pana sa se apuce de turbo! Nu mi'au zis nimic de niciun cod! Tot ce sper e sa ma duca pana acasa! Nu am niciun habar despre masini.! Ma pricep atat de bine incat am completat niste ulei si nu am inchis busonul bine.! Am mers 150 de km cu el asa si mi'a improscat cu ulei peste tot! Recunosc ca sunt 0 barat la mecanica! Tind sa cred ca sunt prea prost pentru masina asta si pentru secolul asta:))
- Sailas
- OP
- 473 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
Sailas
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
alex_stnc
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2007 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2014
- Mesaj Privat
Astra H 1.7 cdti 2007! Am luat'o la 75k de km acum are 119k! Nu stiu daca sunt reali dar cert e ca eu nu am dat km inapoi! O am din septembrie 2010 si am dat 7100 euro pe atunci! Dupa 6 luni la mine a inceput sa se comporte urat in sensul ca la accelerare mai brusca se ingatuia ca o smucitura! Pe atunci aveam 18 ani si eram mai prost ca acum, asa ca tata s'a ocupat de ea si a dus'o la un service unde a zis ca e injectoarele si le'a trimis la rectificat! Dupa ce le'au facut nu mai smucea in schimb scotea un fum negru ca naiba! 1700 lei a costat atunci in 2011! Din cauza ca scotea fum a stat mai mult pe margine masina mea, mergeam doar pe distante scurte si f rar! Am hotarat cu tatal meu in toamna la sf lui octombrie sa o facem! Scotea fum si avea mai mereu martorul in bord si nu ma lasa sa accelerez peste 3000 de ture. Au fost schimbate injectoarele cu unele la 650 lei bucata( toate 4) am schimat toate consumabilele, a fost curatata admisia si niste bielete cred! 4000 lei tot! Masina dupa atatia ani nu a mai scos fum si in sfarsit puteam sa merg pe strada cubea fara sa imi fie rusine! Am facut un drum de Bucuresti cu ea si pe parcurs mi s'a mai aprins martorul cu ceita si tot nu ma lasa sa trec de 3000 de turatii! La al doilea drum de valcea- buc nu s'a mai aprins nimic si de atunci pana vineri a mers bine! Spun bine ca pana la 2200 de truratii tragea ff greu dar dupa rupea! Pana sa imi apara martorul in bord vineri s'a auzit un sunet ciudat cu o zi inainte ca un rontait cand era in viteza, cand apasam pe ambreiaj nu se mai auzea! Am facut 200 de km vineri buc-valcea si cand sa ajung acasa, surpriza. Eu stau pe un deal si abia am urcat! Restul am scris mai sus ce am facut! Sunt si oameni prosti care iau decizi pripite ca mine si ca tatal meu, dar nu avem habar de masini eu fiind tanar si el avand masina noua la fiecare 3-4 ani de serviciu care nu implica atentie! Ne'am lasat condusi mereu de sfaturile celor din jur si timpul nu i'a permis tatalui meu sa se intereseze de ea! Eu sunt student am depins de el pana acum! Daca nu se rezolva va sta pe dreapta ! Am dat multe detalii , unele relevante altele nu! Multumesc
- Sailas
- OP
- 473 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
Sailas
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
Eu zic asa ...
Curata EGR - ADMISIE - tubulatura
Verifica Turbo - joc ax sau pe banc
Desfa si verifica volanta si ambreiajul
Daca este tip motor Z17DTH ai volanta cu masa dubla si turbina cu geometrie variabila.
Pune-o pe tester - vezi ce erori ai ... saaaau ... cu cheia in contact , apesi pe acceleratie si frana dupa care ii pui contactul ( cat sa se aprinda martorii in bord ) fara sa pornesti motorul. In loc de KM o sa iti afiseze ECN urmat de niste cifre. Noteaza-le pe ceva si scriele aici. Acelea sunt coduri de eroare stocate - putem sa ne dam cu presupusul mai usor.
Bafta.
Curata EGR - ADMISIE - tubulatura
Verifica Turbo - joc ax sau pe banc
Desfa si verifica volanta si ambreiajul
Daca este tip motor Z17DTH ai volanta cu masa dubla si turbina cu geometrie variabila.
Pune-o pe tester - vezi ce erori ai ... saaaau ... cu cheia in contact , apesi pe acceleratie si frana dupa care ii pui contactul ( cat sa se aprinda martorii in bord ) fara sa pornesti motorul. In loc de KM o sa iti afiseze ECN urmat de niste cifre. Noteaza-le pe ceva si scriele aici. Acelea sunt coduri de eroare stocate - putem sa ne dam cu presupusul mai usor.
Bafta.