- Sailas
- OP
- 473 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
Sailas
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
Am urmatoarea problema cu masina din semnatura : Astra H - Z17DTL - 02.2004
La ultima verificare pe rampa mecanicul mi-a zis ca turbina este plina de ulei si ca ar trebuii sa iau in calcul reconditionarea acesteia. In acest weekend am schimbat garnitura care intra in tubulatura ce vine din filtrul de aer ( cea veche era rupta ) astfel am constatat ca acel tub de plastic este plin de ulei.
Masina nu are nici un fel de problema , motorul suna rotund , trage cum trebuie , turbina nu fluiera sau mai stiu eu ce.
Ce ma sfatuiti . sa inlocuiesc turbina cu una SH ( noua nu se pune problema , preturi prea mari ) sau sa o reconditionez pe aceasta ?
Va multumesc in avans.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Si eu la ultima curatare EGR am desfacut tubulatura de la turbina si intercooler si am gasit ulei , mi-am bagat degetele la axul turbinei si am constatat un oarecare joc maricel ( aprox 2-3 mm ) dar atata timp cat masina trage frumos si merge ok , nici nu-mi trece prin cap sa ma gandesc la schimbul turbinei. Eventual cand o sa crape cu totul sau o va lua motorul pe ulei.
Dealtfel nu cred ca exista diesel care sa nu scape ulei pe la turbina si doar macar vapori de ulei si tot scapa ceva.
Asa ca parerea mea este sa lasi masina asa cum e daca se comporta normal si eventual verifica si curata si intercoolerul. O mare parte din uleiul scapat de turbina ramane captiv in el.
Ar mai fi de verificat si calitatea uleiului si specificatiile lui. De fapt cu asta cred ca ar trebui sa incepi. Sa nu ai cumva un ulei prea subtire sau prea uzat.
- Sailas
- OP
- 473 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
Sailas
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
In alta ordine de idei , uite un fragment din manualul meu ( Astra G ) si presupun ca e valabil si pentru tine .
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Daca sigur ai 5W30 , dupa parerea mea e cam subtire pentru un diesel. Faptul ca s-a facut revizia de 7 luni , asta nu spune nimic. Eventual citi km ai rulat in aceste 7 luni.
Dar ca si concluzie de final.
Curata tubulatura de ulei ( desi presupun ca ai facut-o deja ) si curata si intercoolerul. Acolo s-ar putea sa gasesti ,,grosul,, de ulei.
Lasa turbina asa cum e , pentru ca oricum o fi de reconditionata turbina , tot nu va fi ca cea ,,de la mama ei,,. E plin forumul de patanii cu turbine reconditionate si cu problemele ce le-au atras dupa sine. Asa ca trage de ceea ce ai pe masina pana in ultima clipa !
In plus , recomandarea mea strict personala ar fi sa consulti manualul si sa vezi exact daca pentru motorizarea ta nu se preteaza mai bine un 5W40.
- DB77AAA
- *******
- 6,648 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,648
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- Goteru
- **
- 127 mesaje
- din 01 Dec 2014
- Astra 2005 17 DTL
- Bucuresti
Goteru
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2014
- Mesaj Privat
Eu am luat una SH, m`a costat 5 mil. De reconditionat am gasit in Buc la 1150 Ron cu turbina ta la schimb. Foarte greu sa o dai jos nu este, poti sa incerci sa vezi cum se prezinta axul acela, plus ca se vad si "palele" acelea daca prezinta ceva uzura
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Eu cand am achizitionat G-ul , din start am dat jos EGR-ul pentru verificare-curatare , am inspectat galeria admisie ( unde baltea uleiul in mazga) , demontat tubulatura ( care era inundata de ulei) . din intercooler am scos aproape 'juma de l de ulei , asa ca m-am prins de cap cand am vazut ce masina mi-am luat. Nimeni nu mi-a dat mai mult de 6 luni la turbina mai ales ca scotea sunete de elicopter la oprire.
Si totusi motorul se incapataneaza sa functioneze la fel dupa 4 ani , turbina e aceeasi si e ok , mi-am ales cu grija uleiul motor si ori de cate ori apuc, o iau sportiv la talpa . Dupa cum am spus , joc la axul turbinei am gasit si eu dar pana nu crapa ea de buna-voie , n-am de gand sa ma apuc de ea.
Intre timp am mai verificat tubulatura si da , am mai gasit ulei dar parca asa , discret. Oricum , cat timp nivelul imi sta fix pe joja , nu ma agit.
- Sailas
- OP
- 473 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
Sailas
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Dupa cum ti-a recomandat si @DB77AAA , lasa masina asa cum e , nu-ti fa de lucru.
Da , eventual curata tubulatura ( traversezi o carpa fortat prin tuburi) , daca ai acces usor ( nu stiu ) vezi si de intercooler ( la G trebuie demontata traversa fata pentru asta - eu cel putin n-am reusit altfel ) si drum bun + talpa !
Eventual cateva luni mai tarziu mai faci o inspectie si compari cat ulei s-a adunat.
Degeaba bagi tu mana la axul turbinei pentru ca mana-i mana ! Aproximezi tu acolo 2-3-4 mm dar fara niste masuratori precise , totul ramane relativ. Daca nivelul de ulei se pastreaza si masina e ok , nu-ti mai bate capu'.
PS - poti sa faci un mic instructaj persoanelor care mai conduc masina ( cum i-am facut eu nevestei) 😊 despre oprirea fortata in cazul cand o ia motorul pe ulei din cauza turbinei. Oricum nevasta zice ca a priceput dar eu sint convins ca la o adica ea va fugi din masina cand se va tura motorul maxim mergand pe absorbtia de ulei direct din baie ! 😊
Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Ciprinhio
- **
- 462 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 462
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- Goteru
- **
- 127 mesaje
- din 01 Dec 2014
- Astra 2005 17 DTL
- Bucuresti
Goteru
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2014
- Mesaj Privat
alex_stnc
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2007 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2014
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
alex_stnc
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2007 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2014
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,590 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,590
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
alex_stnc
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2007 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2014
- Mesaj Privat
- Sailas
- OP
- 473 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
Sailas
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
alex_stnc
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2007 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2014
- Mesaj Privat
- Sailas
- OP
- 473 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
Sailas
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
Curata EGR - ADMISIE - tubulatura
Verifica Turbo - joc ax sau pe banc
Desfa si verifica volanta si ambreiajul
Daca este tip motor Z17DTH ai volanta cu masa dubla si turbina cu geometrie variabila.
Pune-o pe tester - vezi ce erori ai ... saaaau ... cu cheia in contact , apesi pe acceleratie si frana dupa care ii pui contactul ( cat sa se aprinda martorii in bord ) fara sa pornesti motorul. In loc de KM o sa iti afiseze ECN urmat de niste cifre. Noteaza-le pe ceva si scriele aici. Acelea sunt coduri de eroare stocate - putem sa ne dam cu presupusul mai usor.
Bafta.