Operatiunea e banala, intuitiva si nu necesita scule speciale. Durata, aproximativ 15 minute.
Materiale necesare: Un briceag cu lama lata si subtire, o cheie torx (e buna si o surubelnita suficient de ingusta), doua fasete subtiri (sau snur textil), putin adeziv pentru lipit. Evident, mai aveti nevoie de mansoanele noi.
Va recomand sa aveti la indemana un aspirator pentru a aspira tot scrumul de tigara si praful adunat acolo.
Deci:
Pentr manson schimbator viteze.

Asa arata fostul manson, chinuit de eterna tigara si de vreme.
Cu o surubelnita subtire sau un varf de cutit, se ridica acel capac de plastic de sub maneta schimbatorului de viteze. Urmati indicatiile sagetilor si aveti grija sa nu zgaraiati plasticul. Iese foarte usor.

Se desfac cele doua suruburi.

Se scoate rama mansonului, prin tragere in sus si in spate(spre spatele masinii).

Se "da peste cap" mansonul, astfel incat sa aveti acces la inelul pe care mansonul e legat. Din fabricatie, el este prins acolo cu o faseta. O taiati pur si simplu. Trageti apoi mansonul peste maneta in sus, pana il scoateti.
Atentie la acel canal unde a fost legata partea de sus a mansonului. Tot acolo o sa trebuiasca legat cel nou.

Urmeaza sa scoateti mansonul din rama. Pe cele doua laturi mai scurte sunt sistemele de fixare. Se scoate usor rama interioara din rama exterioara.
Apoi se desprinde mansonul de pe rama interioara. Iese foarte usor. Pe una din laturile scurte, mansonul are doua crestaturi care intra pe ghearele de fixare.

Si acum montajul:
Totul decurge in sens invers celor prezentate pana acum.
Fixati mansonul nou pe rama interioara. Tineti cont de cele doua gheare ale ramei se de cele doua crestaturi din manson.
Marginea mansonului se introduce in canalul ei cu o surubelnita.

Asa ar trebui sa arate un manson montat pe rama.

Se introduce rama interioara in rama exterioara.
Intoarceti pe dos mansonul nou si il trageti peste maneta, in aceeasi pozitie in care a fost cel vechi.

Il legati cat mai strans pe inelul de care vorbeam mai sus. O faseta este bine-venita.

Trageti rama in jos si o fixati la locul ei.
Fixati cele doua suruburi.
Puneti capacul de sub maneta franei de mana.
Cam asa ar trebui sa arate la final.


Pentru schimbarea mansonului franei de mana:
Se scoate capacul de sub manerul franei de mana.
Mansonul este fixat pe o rama de plastic curba, in consola. Trageti usor de el cu mana pana il scoateti de la locul lui.
Se trage mansonul cu rama cu tot peste manerul franei de mana. Si aici avem un canal de fixare similar schimbatorului de viteze.
Aici va trebui legat cu faseta noul manson. La masina mea, mansonul vechi avea un elastic pentru fixare.
Se desprinde mansonul vechi de pe rama curba. Este fixat cu capse cam ca acelea pentru hartie. Atentie la pozitia mansonului pe rama.
Se fixeaza mansonul nou in aceeasi pozitie. Eu nu am avut la dispozitie un capsator mai puternic, asa ca l-am lipit.
Se intoarce mansonul pe dos. Se trage peste manerul franei de mana. Se fixeaza pe canalul respectiv cu o faseta.
Se intoarce mansonul pe fata.
Se aranjeaza materialul mansonului. Aici ar trebui sa tineti minte cum era aranjat mansonul vechi. O aranjare defectuoasa impiedica buna functionare a franei de mana.
Se fixeaza rama curba la locul ei. De urmarit sa intre bine in locasurile de ghidare de pe lateral.
Se pune la loc placa de sub frana de mana.
Spor la treaba.
Ultima modificare făcută de Libra la Joi 10 Apr, 2008 7:04 pm, modificat de 3 ori în total