- Libra
- OP
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Dragilor, am facut si eu operatiunea asta aseara si daca tot aveam telefonul la mine, am facut si cateva poze. Si daca tot le-am facut, m-am gandit ca unora le-ar fi de folos. Am incercat sa fac si cateva sageti, astfel a totul sa fie cat mai sugestiv.
Operatiunea e banala, intuitiva si nu necesita scule speciale. Durata, aproximativ 15 minute.
Materiale necesare: Un briceag cu lama lata si subtire, o cheie torx (e buna si o surubelnita suficient de ingusta), doua fasete subtiri (sau snur textil), putin adeziv pentru lipit. Evident, mai aveti nevoie de mansoanele noi.
Va recomand sa aveti la indemana un aspirator pentru a aspira tot scrumul de tigara si praful adunat acolo.
Deci:
Pentr manson schimbator viteze.
Asa arata fostul manson, chinuit de eterna tigara si de vreme.
Cu o surubelnita subtire sau un varf de cutit, se ridica acel capac de plastic de sub maneta schimbatorului de viteze. Urmati indicatiile sagetilor si aveti grija sa nu zgaraiati plasticul. Iese foarte usor.
Se desfac cele doua suruburi.
Se scoate rama mansonului, prin tragere in sus si in spate(spre spatele masinii).
Se "da peste cap" mansonul, astfel incat sa aveti acces la inelul pe care mansonul e legat. Din fabricatie, el este prins acolo cu o faseta. O taiati pur si simplu. Trageti apoi mansonul peste maneta in sus, pana il scoateti.
Atentie la acel canal unde a fost legata partea de sus a mansonului. Tot acolo o sa trebuiasca legat cel nou.
Urmeaza sa scoateti mansonul din rama. Pe cele doua laturi mai scurte sunt sistemele de fixare. Se scoate usor rama interioara din rama exterioara.
Apoi se desprinde mansonul de pe rama interioara. Iese foarte usor. Pe una din laturile scurte, mansonul are doua crestaturi care intra pe ghearele de fixare.
Si acum montajul:
Totul decurge in sens invers celor prezentate pana acum.
Fixati mansonul nou pe rama interioara. Tineti cont de cele doua gheare ale ramei se de cele doua crestaturi din manson.
Marginea mansonului se introduce in canalul ei cu o surubelnita.
Asa ar trebui sa arate un manson montat pe rama.
Se introduce rama interioara in rama exterioara.
Intoarceti pe dos mansonul nou si il trageti peste maneta, in aceeasi pozitie in care a fost cel vechi.
Il legati cat mai strans pe inelul de care vorbeam mai sus. O faseta este bine-venita.
Trageti rama in jos si o fixati la locul ei.
Fixati cele doua suruburi.
Puneti capacul de sub maneta franei de mana.
Cam asa ar trebui sa arate la final.
Pentru schimbarea mansonului franei de mana:
Se scoate capacul de sub manerul franei de mana.
Mansonul este fixat pe o rama de plastic curba, in consola. Trageti usor de el cu mana pana il scoateti de la locul lui.
Se trage mansonul cu rama cu tot peste manerul franei de mana. Si aici avem un canal de fixare similar schimbatorului de viteze.
Aici va trebui legat cu faseta noul manson. La masina mea, mansonul vechi avea un elastic pentru fixare.
Se desprinde mansonul vechi de pe rama curba. Este fixat cu capse cam ca acelea pentru hartie. Atentie la pozitia mansonului pe rama.
Se fixeaza mansonul nou in aceeasi pozitie. Eu nu am avut la dispozitie un capsator mai puternic, asa ca l-am lipit.
Se intoarce mansonul pe dos. Se trage peste manerul franei de mana. Se fixeaza pe canalul respectiv cu o faseta.
Se intoarce mansonul pe fata.
Se aranjeaza materialul mansonului. Aici ar trebui sa tineti minte cum era aranjat mansonul vechi. O aranjare defectuoasa impiedica buna functionare a franei de mana.
Se fixeaza rama curba la locul ei. De urmarit sa intre bine in locasurile de ghidare de pe lateral.
Se pune la loc placa de sub frana de mana.
Spor la treaba.
Ultima modificare făcută de Libra la Joi 10 Apr, 2008 6:04 pm, modificat de 3 ori în total
Operatiunea e banala, intuitiva si nu necesita scule speciale. Durata, aproximativ 15 minute.
Materiale necesare: Un briceag cu lama lata si subtire, o cheie torx (e buna si o surubelnita suficient de ingusta), doua fasete subtiri (sau snur textil), putin adeziv pentru lipit. Evident, mai aveti nevoie de mansoanele noi.
Va recomand sa aveti la indemana un aspirator pentru a aspira tot scrumul de tigara si praful adunat acolo.
Deci:
Pentr manson schimbator viteze.
Asa arata fostul manson, chinuit de eterna tigara si de vreme.
Cu o surubelnita subtire sau un varf de cutit, se ridica acel capac de plastic de sub maneta schimbatorului de viteze. Urmati indicatiile sagetilor si aveti grija sa nu zgaraiati plasticul. Iese foarte usor.
Se desfac cele doua suruburi.
Se scoate rama mansonului, prin tragere in sus si in spate(spre spatele masinii).
Se "da peste cap" mansonul, astfel incat sa aveti acces la inelul pe care mansonul e legat. Din fabricatie, el este prins acolo cu o faseta. O taiati pur si simplu. Trageti apoi mansonul peste maneta in sus, pana il scoateti.
Atentie la acel canal unde a fost legata partea de sus a mansonului. Tot acolo o sa trebuiasca legat cel nou.
Urmeaza sa scoateti mansonul din rama. Pe cele doua laturi mai scurte sunt sistemele de fixare. Se scoate usor rama interioara din rama exterioara.
Apoi se desprinde mansonul de pe rama interioara. Iese foarte usor. Pe una din laturile scurte, mansonul are doua crestaturi care intra pe ghearele de fixare.
Si acum montajul:
Totul decurge in sens invers celor prezentate pana acum.
Fixati mansonul nou pe rama interioara. Tineti cont de cele doua gheare ale ramei se de cele doua crestaturi din manson.
Marginea mansonului se introduce in canalul ei cu o surubelnita.
Asa ar trebui sa arate un manson montat pe rama.
Se introduce rama interioara in rama exterioara.
Intoarceti pe dos mansonul nou si il trageti peste maneta, in aceeasi pozitie in care a fost cel vechi.
Il legati cat mai strans pe inelul de care vorbeam mai sus. O faseta este bine-venita.
Trageti rama in jos si o fixati la locul ei.
Fixati cele doua suruburi.
Puneti capacul de sub maneta franei de mana.
Cam asa ar trebui sa arate la final.
Pentru schimbarea mansonului franei de mana:
Se scoate capacul de sub manerul franei de mana.
Mansonul este fixat pe o rama de plastic curba, in consola. Trageti usor de el cu mana pana il scoateti de la locul lui.
Se trage mansonul cu rama cu tot peste manerul franei de mana. Si aici avem un canal de fixare similar schimbatorului de viteze.
Aici va trebui legat cu faseta noul manson. La masina mea, mansonul vechi avea un elastic pentru fixare.
Se desprinde mansonul vechi de pe rama curba. Este fixat cu capse cam ca acelea pentru hartie. Atentie la pozitia mansonului pe rama.
Se fixeaza mansonul nou in aceeasi pozitie. Eu nu am avut la dispozitie un capsator mai puternic, asa ca l-am lipit.
Se intoarce mansonul pe dos. Se trage peste manerul franei de mana. Se fixeaza pe canalul respectiv cu o faseta.
Se intoarce mansonul pe fata.
Se aranjeaza materialul mansonului. Aici ar trebui sa tineti minte cum era aranjat mansonul vechi. O aranjare defectuoasa impiedica buna functionare a franei de mana.
Se fixeaza rama curba la locul ei. De urmarit sa intre bine in locasurile de ghidare de pe lateral.
Se pune la loc placa de sub frana de mana.
Spor la treaba.
Ultima modificare făcută de Libra la Joi 10 Apr, 2008 6:04 pm, modificat de 3 ori în total
keepG
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2007
- Mesaj Privat
savoss
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2008
- Mesaj Privat
- naniacostin
- ****
- 1,267 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,267
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
brink
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2008
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,515 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,515
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
de la superdragos cum il stie lumea pe forum el le face super bine ,sunt din piele si are mai multe tipuri de piele,si dk esti din bucuresti te ajuta si cu montajul
la preturi nu mai stiu mai bine te vb cu el sau cauta la publicitate sigur trebuie sa gasesti
el a facut montajul la manson si prinderea pe levier a facut-o cu un soricel
la preturi nu mai stiu mai bine te vb cu el sau cauta la publicitate sigur trebuie sa gasesti
el a facut montajul la manson si prinderea pe levier a facut-o cu un soricel
- pystha
- **
- 222 mesaje
- din 16 Aug 2006
- Astra 2000 Y20DTH
- Brasov
pystha
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Libra
- OP
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
@pistha-se lipeste cu prenandez,e mai usor.Dai pe ambele parti,lasi 2-3 min,DUPA care le suprapui.In prealabil se da cu smirghel pe plastic.Cu capsatorul nu merge,e prea gros plasticul.
Si ca o completare,la schimbator tb.doar sa tragi de material,de partea din spate,fara sa mai desfaci cele 2 surubele.Iese din spate iar in fata ai 2 cleme mai lungi,care ies singure.
Si ca o completare,la schimbator tb.doar sa tragi de material,de partea din spate,fara sa mai desfaci cele 2 surubele.Iese din spate iar in fata ai 2 cleme mai lungi,care ies singure.
vladisian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2003 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2013
- Mesaj Privat
- Libra
- OP
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- gherghisan gheorghe
- *
- 2 mesaje
- din 18 Sep 2013
- Astra 2003 17dti
- Galati
gherghisan gheorghe
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2013
- Mesaj Privat
seri22
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Teleorman
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2015
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Libra
- OP
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat