- andrei_mrrrr
- OP
- 14 mesaje
- din 21 Aug 2007
andrei_mrrrr
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
Dupa 4 luni de investigatii inclusiv la Reprezentanta Opel (6 mecanici si 5 testere) nimeni nu stie cum sa o repare.
Masina porneste la cheie. Cat timp merge cu socul sta singura pe la 2000 de ture si nu moare.
Dupa ce nu mai merge socul revine la 700 ture si sta acolo linistita. Apoi accelerez la 3000 de ture. Cand iau piciorul de pe acceleratie cade imediat in turatie, brusc si moare motorul.
Chiar si cand incerc sa o tin din acceleratie nu reusesc intotdeauna.
Apoi cand o pornesc din nou am aceasi problema. Dupa 10 minute de incercari, dupa ce se mai incalzeste motorul si astept inca 5 minute o repornesc. Problema nu se mai repeta si revine singura la 700 chiar si dupa ce o accelerez.
Am shimbat deja fara succes: bobina de inductie, bujii si senzorul de turatie.
Curatat acceleratia.
Care ar putea fi problema
Mecanicii nu au putut sa ii dea de urma problemei nici dupa zile de chin ..
PLEASE ! HELP !
Benzina 1.4 Anul 2000,. Euro 2
Foarte important: Unii spun ca ar fi calcultorul ECO stricat. Voi ce spuneti ?
Masina porneste la cheie. Cat timp merge cu socul sta singura pe la 2000 de ture si nu moare.
Dupa ce nu mai merge socul revine la 700 ture si sta acolo linistita. Apoi accelerez la 3000 de ture. Cand iau piciorul de pe acceleratie cade imediat in turatie, brusc si moare motorul.
Chiar si cand incerc sa o tin din acceleratie nu reusesc intotdeauna.
Apoi cand o pornesc din nou am aceasi problema. Dupa 10 minute de incercari, dupa ce se mai incalzeste motorul si astept inca 5 minute o repornesc. Problema nu se mai repeta si revine singura la 700 chiar si dupa ce o accelerez.
Am shimbat deja fara succes: bobina de inductie, bujii si senzorul de turatie.
Curatat acceleratia.
Care ar putea fi problema
Mecanicii nu au putut sa ii dea de urma problemei nici dupa zile de chin ..
PLEASE ! HELP !
Benzina 1.4 Anul 2000,. Euro 2
Foarte important: Unii spun ca ar fi calcultorul ECO stricat. Voi ce spuneti ?
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
n-ai fost prea explicit cu motorizarea (scrie in talon) dar presupun ca este x14xe
daca s-au tot facut atatea diagnoze de ce nu ti-au dat un listing cu eventualele erori
supapa de relantiu este in mintile ei? EGR-ul la fel?
Cauta pe forum cum se pot verifica aceste doua piese... Piesele se schimba numai dupa ce au fost verificate.. nu sunt chiar ieftine
daca s-au tot facut atatea diagnoze de ce nu ti-au dat un listing cu eventualele erori
supapa de relantiu este in mintile ei? EGR-ul la fel?
Cauta pe forum cum se pot verifica aceste doua piese... Piesele se schimba numai dupa ce au fost verificate.. nu sunt chiar ieftine
- andrei_mrrrr
- OP
- 14 mesaje
- din 21 Aug 2007
andrei_mrrrr
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
Motor x14xe , da. (Scrisesem si apoi am sters sa adaug mai jos si am uitat)
Curatat EGR (sau reparat sau schimbat ceva la ei... mecanicii stiu, dar a fost desfacut si verificat de cel putin 3 mecanici pana acum)
Supapa de Relanti si clapeta de acceleratie au fost curatate de un mecanic ( doar unu ) Au gasit multa mizerie la ele si nush ce chestie infundata dar dupa curatire masina are exact aceeasi problema (dar merge putin mai rotund motorul...)
Erorile nu ii ajuta la nimic ca nici aia de la Reprezentata Opel nu s-au priceput. Ei zic ca e ciudat si ca ar prinde aer fals pe undeva cumva..."probabil"
Multumesc pentru ajutor. Chiar nu stiu ce sa ii mai fac, mama zice sa o dau la dezmembrari si gata
Ideile mecanicilor:
1. cumpara ECO calculator motor nou si spera sa fie aia
2. deschide motorul ca poate e o crapatura pe chiulasa sau vreo supapa cu probleme cumva
2. schimba masina
Idea mea:
Poate fi o problema cu vreun senzorul de temperatura? Exista asa ceva la masina mea ?
Curatat EGR (sau reparat sau schimbat ceva la ei... mecanicii stiu, dar a fost desfacut si verificat de cel putin 3 mecanici pana acum)
Supapa de Relanti si clapeta de acceleratie au fost curatate de un mecanic ( doar unu ) Au gasit multa mizerie la ele si nush ce chestie infundata dar dupa curatire masina are exact aceeasi problema (dar merge putin mai rotund motorul...)
Erorile nu ii ajuta la nimic ca nici aia de la Reprezentata Opel nu s-au priceput. Ei zic ca e ciudat si ca ar prinde aer fals pe undeva cumva..."probabil"
Multumesc pentru ajutor. Chiar nu stiu ce sa ii mai fac, mama zice sa o dau la dezmembrari si gata
Ideile mecanicilor:
1. cumpara ECO calculator motor nou si spera sa fie aia
2. deschide motorul ca poate e o crapatura pe chiulasa sau vreo supapa cu probleme cumva
2. schimba masina
Idea mea:
Poate fi o problema cu vreun senzorul de temperatura? Exista asa ceva la masina mea ?
- andrei_mrrrr
- OP
- 14 mesaje
- din 21 Aug 2007
andrei_mrrrr
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- andrei_mrrrr
- OP
- 14 mesaje
- din 21 Aug 2007
andrei_mrrrr
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
Nu am inlocuit la intamplare. Am inlocuite ce mi-au spus mecanicii in urma testelor.
Piesele alea au dat erori, dar dupa inlocuire nu au mai dat erori, dar problema continua.
Acum nu mai da erori si problema este aceeasi, si nimeni nu stie ce sa ii faca.
De aici si idea ca poate e stricat calculatorul Motorului.
Eu am postat aici nu din lipsa de tester sau din lipsa de mecanici ci din idea de a obtine o idee de la cineva care a mai patit la fel.
Situatia nu este pentru incepatori ci pentru persoane cu multa experienta din moment ce atatia mecanici si atatea testere inclusiv cel de la Reprezentanta Opel nu au stiut care e problema
Piesele alea au dat erori, dar dupa inlocuire nu au mai dat erori, dar problema continua.
Acum nu mai da erori si problema este aceeasi, si nimeni nu stie ce sa ii faca.
De aici si idea ca poate e stricat calculatorul Motorului.
Eu am postat aici nu din lipsa de tester sau din lipsa de mecanici ci din idea de a obtine o idee de la cineva care a mai patit la fel.
Situatia nu este pentru incepatori ci pentru persoane cu multa experienta din moment ce atatia mecanici si atatea testere inclusiv cel de la Reprezentanta Opel nu au stiut care e problema
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
mecanicii citesc eroarea care se refera la o anumita piesa si te pun s-o inlocuiesti... banii se duc si problema persista..
trebuie un pic de cunoastere si rabdare sa verifici daca piesa este defecta sau in regula.. de cele mai multe ori rezolvi cu un multimetru
daca faci o diagnoza poti sa urmaresti parametrii de functionare si sa-ti dai seama ce nu-i in regula.
din cate am inteles este o problema in a mentine relantiul sau a revenii din turatie la relantiu..
daca in sarcina merge bine atunci se poate exclude o problema mecanica la motor..
trebuie un pic de cunoastere si rabdare sa verifici daca piesa este defecta sau in regula.. de cele mai multe ori rezolvi cu un multimetru
daca faci o diagnoza poti sa urmaresti parametrii de functionare si sa-ti dai seama ce nu-i in regula.
din cate am inteles este o problema in a mentine relantiul sau a revenii din turatie la relantiu..
daca in sarcina merge bine atunci se poate exclude o problema mecanica la motor..
- florian_1034
- *
- 19 mesaje
- din 01 Mar 2014
- Vectra 1996 X16XEL
- Bihor
florian_1034
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2014
- Mesaj Privat
Poi cred ca ECU este responsabil de a tine turatia constanta la motor in relanti (nu sunt chiar sigur de asta dar oricum e ceva sistem automat acolo). Eu zic sa faci niste teste minore sa vezi daca iti tine relantiul, adica asculta cu atentie motorul si porneste farurile de ceata sau incalzirea la oglinzi, astea de obicei forteaza un pic alternatorul si scade un pic turatia la motor. Daca ECU e pe faza ar trebuii sa readuca masina la turatia initiala (asadar trebuie sa auzi cum scade turatia cand comutezi consumatorul si pe urma sa isi revina cam intr-o secunda). Daca isi revine cu greu inapoi sau defel inseamna ca nu e in stare sa controleze fie din cauza ca dispozitivul prin care regleaza el turatia e defect sau chiar ECU e defect.Sistem cu bucla inchisa (sau cu feedback) se mai numeste metodaa asta de control a turatiei.
- andrei_mrrrr
- OP
- 14 mesaje
- din 21 Aug 2007
andrei_mrrrr
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
ECO e ok. Aduce turatia inapoi
Am aflat de pe un alt tester (pus azi pe masina de alt mecanic - dar nici acest mecanic nu stie care e problema) ca timpul de injectie este prea mare. Adica creste de la 4ms la 8-10 ms, adica baga foarte mulata benzina. Si cand accelereaza timpul scade in loc sa creasca.
Concluzia ar fi: calculator stricat da date gresite. Sau date de intrare in calcultor stricate si de aici calculatorul controleaza gresit motorul si baga aiurea benzina prea multa
Altcineva mi-a spus ca a avut problema asta de la catalizator infundat. Si o sa curat catalizatorul. Daca nu e nici asta o sa aduc eu un calculator de masina ECU second hand sa vad
Am aflat de pe un alt tester (pus azi pe masina de alt mecanic - dar nici acest mecanic nu stie care e problema) ca timpul de injectie este prea mare. Adica creste de la 4ms la 8-10 ms, adica baga foarte mulata benzina. Si cand accelereaza timpul scade in loc sa creasca.
Concluzia ar fi: calculator stricat da date gresite. Sau date de intrare in calcultor stricate si de aici calculatorul controleaza gresit motorul si baga aiurea benzina prea multa
Altcineva mi-a spus ca a avut problema asta de la catalizator infundat. Si o sa curat catalizatorul. Daca nu e nici asta o sa aduc eu un calculator de masina ECU second hand sa vad
- florian_1034
- *
- 19 mesaje
- din 01 Mar 2014
- Vectra 1996 X16XEL
- Bihor
florian_1034
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2014
- Mesaj Privat
- andrei_mrrrr
- OP
- 14 mesaje
- din 21 Aug 2007
andrei_mrrrr
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
- andrei_mrrrr
- OP
- 14 mesaje
- din 21 Aug 2007
andrei_mrrrr
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
- andrei_mrrrr
- OP
- 14 mesaje
- din 21 Aug 2007
andrei_mrrrr
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
- andrei_mrrrr
- OP
- 14 mesaje
- din 21 Aug 2007
andrei_mrrrr
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
- andrei_mrrrr
- OP
- 14 mesaje
- din 21 Aug 2007
andrei_mrrrr
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
catalizator infundat; -> s-a desfacut si curatat desi nu s-a gasit infundat
pompa de benzina defecta sau filtrul infundat; -> dupa ce se incalzeste nu se mai opreste, dar moare cand mornesc AC. Cu cat e mai rece cu atat moare mai repede si cu cat e mai incalzita cu atat moare mai greu chiar si cand pornesc AC. Deci cu cat merg mai mult cu ea cu atat merge mai bine.
- în ECU motor lipituri reci -> Mai ramane sa desfac ECU, desi persoana specilizata in asta spune ca simptomele in cazurile de ECU rezolvate de el pana acum nu seamana cu ce am eu (dupa ce a pus testerul si s-a uitat la masina)
pompa de benzina defecta sau filtrul infundat; -> dupa ce se incalzeste nu se mai opreste, dar moare cand mornesc AC. Cu cat e mai rece cu atat moare mai repede si cu cat e mai incalzita cu atat moare mai greu chiar si cand pornesc AC. Deci cu cat merg mai mult cu ea cu atat merge mai bine.
- în ECU motor lipituri reci -> Mai ramane sa desfac ECU, desi persoana specilizata in asta spune ca simptomele in cazurile de ECU rezolvate de el pana acum nu seamana cu ce am eu (dupa ce a pus testerul si s-a uitat la masina)
- andrei_mrrrr
- OP
- 14 mesaje
- din 21 Aug 2007
andrei_mrrrr
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
- bodddy2004
- **
- 154 mesaje
- din 31 Aug 2011
- Astra 2008 Z16XEP
- Bucuresti
bodddy2004
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Faptul ca motorul merge bine la cald,inseamna ca la rece nu i se asigura un amestec corespunzator. Vizualizarea semnalului sondei lambda,dupa ce intra in bucla inchisa poate oferii informatii despre sistemul(aer,combustibil) ce trebuie investigat.Posibil ca sa traga aer fals in admisie,posibil ca presiunea combustibilului sa fie mica...,posibilitati care vor fi atacate conform citiri semnalului lambda!