kappa29
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
salut! sunt proaspat posesor de Insignia 2.0 cdti,110 cp, 6+1
In mers, in treapta a 2-a s-a auzit o pocnitura si s-a oprit motorul de tot,deschid capota, a iesit o rola prin partea laterala a motorului,,,,rola care angreneaza motorul, s-a rupt si a iesit prin protectia de plastic in lateral.
E nevoie doar de rola respectiva si distributie? sau e problema mult mai mare? ax came,supape? motorul are vreo protectie ceva? mentionez ca masina functiona impecabil,rotund, fara zgomote ciudate.
Astept pareri, sfaturi, s-a mai intamplat? eventuale costuri. Va multumesc!
In mers, in treapta a 2-a s-a auzit o pocnitura si s-a oprit motorul de tot,deschid capota, a iesit o rola prin partea laterala a motorului,,,,rola care angreneaza motorul, s-a rupt si a iesit prin protectia de plastic in lateral.
E nevoie doar de rola respectiva si distributie? sau e problema mult mai mare? ax came,supape? motorul are vreo protectie ceva? mentionez ca masina functiona impecabil,rotund, fara zgomote ciudate.
Astept pareri, sfaturi, s-a mai intamplat? eventuale costuri. Va multumesc!
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Putin zis grava, foarte grava (bani multi) , depinde ce a scapat ne lovit
Sunt sanse foarte putine, sa nu fie valvele si pistoanele indoite/lovite + ax came + si ce a mai sarit din motor.
Se va vedea la desfacere.
- axe came,
- valve
- pistoane (lovit, crapat etc...)
- bloc motor (camasa cilindru... afectat)
- Poate si arborele cotit (afectat)
Ma opresc aici, este foarte grava treaba (depinde ce a scapat neindoit sau lovit...
Daca te bagi la desfacut, comanda piesele in service numai dupa desfacere si dupa o evaluare/alegere daca mai merita facut.
Sau next motor... (de preferat alt motor la fel, dupa mine)
Se pune intrebarea de ce sa rupt rola (sa incalzit de la ceva, ceva a blocat ax-ul cu came....)
Curea distributie rupta in mers
Sunt doar pareri.
Sunt sanse foarte putine, sa nu fie valvele si pistoanele indoite/lovite + ax came + si ce a mai sarit din motor.
Se va vedea la desfacere.
- axe came,
- valve
- pistoane (lovit, crapat etc...)
- bloc motor (camasa cilindru... afectat)
- Poate si arborele cotit (afectat)
Ma opresc aici, este foarte grava treaba (depinde ce a scapat neindoit sau lovit...
Daca te bagi la desfacut, comanda piesele in service numai dupa desfacere si dupa o evaluare/alegere daca mai merita facut.
Sau next motor... (de preferat alt motor la fel, dupa mine)
Se pune intrebarea de ce sa rupt rola (sa incalzit de la ceva, ceva a blocat ax-ul cu came....)
Curea distributie rupta in mers
Sunt doar pareri.
- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
kappa29
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Pai,trebuia sa incepi prin a da informatii complete si corecte asupra motorizarii."Insignia din 2009"... Este ceva mai mult decat "Opel din 2009 ",dar nu este destul! Completeaza "datele personale ",tipul motorului,gasesti aceste date in CIV.Apoi ,daca dadeai o cautare-vezi casuta din dreapta sus,"cauta orice..." o folosesti ca in cazul... Google,rar sa nu-ti intoarca un raspuns intrebarii, sunt topicuri dedicate problemelor aparute la Insignia ori curea distributie rupta,cauze,urmari.In mod normal,asta ar fi fost primul pas,inlocuirea pinionului/rotii angrenare,punerea la punct,montarea unei noi curele(cea veche este compromisa) apoi rotirea la mana a motorului,unde se va observa daca "agata/blocheaza ceva".Apoi se hotareste cu ce se incepe,daca este necesar sau nu desfacerea motorului.In functie de tipul motorului,poti cauta piesele pe site-uri,magazine online,gen Unix auto-web,introducand datele motorului,piesei cautate si obtii pretul.Cei de la service nu si-au dat seama/parerea ce roata/pinion angrenare este?Ce service este ala?
O curea "se invarte "de la 150 la 200 lei.Un kit role distributie este mai scump,dar nu cred sa fie cazul.Pinionul/rola respectiva angrenare nu stiu ce serveste inca,asa ca nu o pot cauta...Sunt insa destule motoare desfacute la dezmembrari ,iar retezarea-ruperea unei role angrenare distributie este un caz mai izolat,asa ca sunt sanse mari sa o gasesti SH,mult mai ieftin garantat decat brand new....
Ultima modificare făcută de micky001 la Lun 29 Dec, 2014 11:05 am
O curea "se invarte "de la 150 la 200 lei.Un kit role distributie este mai scump,dar nu cred sa fie cazul.Pinionul/rola respectiva angrenare nu stiu ce serveste inca,asa ca nu o pot cauta...Sunt insa destule motoare desfacute la dezmembrari ,iar retezarea-ruperea unei role angrenare distributie este un caz mai izolat,asa ca sunt sanse mari sa o gasesti SH,mult mai ieftin garantat decat brand new....
Ultima modificare făcută de micky001 la Lun 29 Dec, 2014 11:05 am
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Ca sfat, desfa in service si capacul culbutori am o banuiala ca ceva a blocat ax cu came de sa rupt rola, posibil ax came rupt sau altceva...
Invartita la mana prima data, pentru a te asigurare ca nu se ating piese.
Motorul 2.0 CDTI 81Kw/110 CP | 1956 cmc | A20DTC, A20DTL - unul din ele dar care.
001 A20DTC, A20DTL
002 A20DTC, A20DTL
Cod motor: A 20 DTC, A 20 DTL
Numai cureaua este 100 RON - CONTITECH | Numar dinti: 199 | Latime: 24 mm
Set role INA - 250 RON
Pinion arbore cu came - nu lam gasit pe net. (in jur de 250 RON pe original cred)
Nu vad eu bine pinionul acesta duce doua axe.
Ultima modificare făcută de T.ion la Lun 29 Dec, 2014 11:42 am, modificat de 13 ori în total
Invartita la mana prima data, pentru a te asigurare ca nu se ating piese.
Motorul 2.0 CDTI 81Kw/110 CP | 1956 cmc | A20DTC, A20DTL - unul din ele dar care.
001 A20DTC, A20DTL
002 A20DTC, A20DTL
Cod motor: A 20 DTC, A 20 DTL
Numai cureaua este 100 RON - CONTITECH | Numar dinti: 199 | Latime: 24 mm
Set role INA - 250 RON
Pinion arbore cu came - nu lam gasit pe net. (in jur de 250 RON pe original cred)
Nu vad eu bine pinionul acesta duce doua axe.
Ultima modificare făcută de T.ion la Lun 29 Dec, 2014 11:42 am, modificat de 13 ori în total
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
@micky001, colegul a mentionat ce motorizare are, in prima postare, primul rand. E un A20DTC.
@kappa29, piesa rupta se numeste pinion distributie axa came. Nu prea am mai vazut pinioane sparte, in caz ca se bloca ceva barbierea cureaua, foarte ciudat... Oricum, sunt slabe sanse sa scapi doar cu inlocuirea distributiei.
@kappa29, piesa rupta se numeste pinion distributie axa came. Nu prea am mai vazut pinioane sparte, in caz ca se bloca ceva barbierea cureaua, foarte ciudat... Oricum, sunt slabe sanse sa scapi doar cu inlocuirea distributiei.
kappa29
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Da,am vazut intre timp, @clau70.
Nu dau de fulie ax came,probabil tocmai pentru ca ruperea este un caz mai rar.Se gaseste insa la dezmembrari,cu tot cu ax.Ramane totusi sa stabilesca in service ce a mai afectat/distrus ruperea rolei.Cu mana,invartind doar axul,fara a invarti si arborele ,n-ai sa poti urmari mare lucru,trebuie sa fie la punct si angrenate cu cureaua ca sa "simti-vezi" cum lucreaza supapele.Musai capacul ax came-distributie desfacut.Dar asta este datoria celor din service,sa-ti diagnosticheze pe mai departe problema.Oricum iti trebuie fulia si o curea,apoi vezi ce a mai fost afectat.Din foto tind sa cred ca a avut pinionul ceva defect de turnare/fabricatie.Vezi aparitia oxidarii la suprafata,semn ca a avut fisura ceva.Deunazi m-am lovit de un disc ambreiaj retezat la ax angrenare,tot defect de fabricatie.Oricum,naspa moment!..Ataca site-urile dezmembrari si cauta-ti fulia/pinionul mai intai,oricum cu astea trebuie sa incepi.
Nu dau de fulie ax came,probabil tocmai pentru ca ruperea este un caz mai rar.Se gaseste insa la dezmembrari,cu tot cu ax.Ramane totusi sa stabilesca in service ce a mai afectat/distrus ruperea rolei.Cu mana,invartind doar axul,fara a invarti si arborele ,n-ai sa poti urmari mare lucru,trebuie sa fie la punct si angrenate cu cureaua ca sa "simti-vezi" cum lucreaza supapele.Musai capacul ax came-distributie desfacut.Dar asta este datoria celor din service,sa-ti diagnosticheze pe mai departe problema.Oricum iti trebuie fulia si o curea,apoi vezi ce a mai fost afectat.Din foto tind sa cred ca a avut pinionul ceva defect de turnare/fabricatie.Vezi aparitia oxidarii la suprafata,semn ca a avut fisura ceva.Deunazi m-am lovit de un disc ambreiaj retezat la ax angrenare,tot defect de fabricatie.Oricum,naspa moment!..Ataca site-urile dezmembrari si cauta-ti fulia/pinionul mai intai,oricum cu astea trebuie sa incepi.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
kappa29
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
kappa29
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
kappa29 a scris:Dap...m-au sunat.ax came rupt si inca demonteaza stie cinev unde gasesc un motor si cam cat ar costa?
Era de asteptat. Din moment ce s-a rupt pinionul, axele cu came s-au oprit in timp ce arborele cotit s-a mai invartit. Mai sunt si supape indoite, poate si pistoanele lovite... Poate scapi doar cu partea superioara, cu chiulasa inlocuita.
@alre, ce treaba sa aiba ungerea cu ruperea pinionului? Pinionul ala a fost manarit, sudat... si a terminat un motor. Mai repede s-ar fi rupt cureaua, nu pinionul, daca s-ar fi blocat axele cu came sa zicem...
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Clau colegul a scris asa : ax came rupt si inca se demonteaza. Deci ax came..fara ungere sau blocat de ceva, din care a rezultat pinion rupt...teoretic se rupea cureaua, dar ala spui ca era manarit si sudat. Eu nu am vazut in poze urme de sudura, dar colegul spune ca sunt.
Sa speram ca nu a fost decat pinionul care a dus la altele.
Sa speram ca nu a fost decat pinionul care a dus la altele.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Daca ai cumparat-o din afara, imi cer scuze pt. ce voi scrie.
Alta petarda manarita de samsari.......imi pare rau colegu' pentru cele patite, dar cateodata avem exact ceea ce platim. Cumpara alt motor si gata......ala ce ai tu, nu va mai fi nicoadata un motor care sa mearga in parametri. Bafta multa.
Alta petarda manarita de samsari.......imi pare rau colegu' pentru cele patite, dar cateodata avem exact ceea ce platim. Cumpara alt motor si gata......ala ce ai tu, nu va mai fi nicoadata un motor care sa mearga in parametri. Bafta multa.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
@alre, daca se bloca axa cu came, din orice motiv, se barbierea cureaua, nicidecum nu se rupea pinionul, oricum daunele erau aceleasi. Uita-te in pozele 2 si 4 puse de @kappa29 si o sa vezi urme de sudura. Dpmdv e clar ca a cedat pinionul cu urmarile de rigoare. Probabil acolo a mai fost umblat, s-o mai fi incercat vreodata scoaterea pinionului de pe axa, au ciocanit, lovit pinionul pana l-au spart/fisurat apoi l-au sudat, au vandut masina si...
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Mai rar auzi de ax came gripat.Lipsa ulei/presiune ar fi aprins un martor in bord ceva,in prealabil.Griparea axei nu-ti rupe fulia,in cel mai nefericit caz doar;deobicei sare cureaua de la semne,sparge ceva pastile,indoaie supape,cap piston afectat,rupe axa...Dar de rupt fulia,nu am mai auzit!
Un motor pleaca de pe la 1000 euro,fara accesorii,rar insa la pretul asta...si tot la "loterie".
Mai bine asteapta sa demonteze ,fa o evaluare a pagubelor,fa-ti un calcul cat te-ar costa inlocuirea elementelor,
apoi vezi si tu,comparativ cu banii dati la achizitionarea altui motor.Nu te arunca la motoare ieftine,ieftin inseamna
momeala de guvide deobicei,nimic nu ajunge la dezmembrari degeaba...
Pana la urma,pana nu desface complet,chiulasa afara,sa se vada si conditia cap piston,n-ai cum sa te arunci.
Poate-i dracul negru,dar de un negru mai sters,spre gri macar!...
Ultima modificare făcută de micky001 la Lun 29 Dec, 2014 4:42 pm
Un motor pleaca de pe la 1000 euro,fara accesorii,rar insa la pretul asta...si tot la "loterie".
Mai bine asteapta sa demonteze ,fa o evaluare a pagubelor,fa-ti un calcul cat te-ar costa inlocuirea elementelor,
apoi vezi si tu,comparativ cu banii dati la achizitionarea altui motor.Nu te arunca la motoare ieftine,ieftin inseamna
momeala de guvide deobicei,nimic nu ajunge la dezmembrari degeaba...
Pana la urma,pana nu desface complet,chiulasa afara,sa se vada si conditia cap piston,n-ai cum sa te arunci.
Poate-i dracul negru,dar de un negru mai sters,spre gri macar!...
Ultima modificare făcută de micky001 la Lun 29 Dec, 2014 4:42 pm