- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
De curand am avut probleme cu hacm-ul, si anume ca nu mai imi porneau ventilatoarele, sau porneau cand le venea lor, si la pornire se tura motorul. In fine. Am demontat hacm si am gasit un opto-amp din coltul stanga sus innegrit. Am comandat piesa respectiva iar acum astept sa vina, pana atunci stau cu hacm-ul in casa.
Am spus mai sus ca motorul se tura la pornire si ramaneau ventilatoarele pornite, acum fara hacm doar se tureaza.
O legatura cred eu este cu senzorul de turatie, care din pacate e facet, deci incep sa cred ca e pe duca.
Opcom-ul zicea la un moment la categoria de 'racire motor' "lipsa semnal turatie", porneam motorul, faceam diagnosticarea din nou, iar eroarea disparuse. Exista vreo posibilitate ca senzorul sa comunice si cu hacm-ul prin ecu?Autodata sau tis nu precizeaza nimic, dar o sa ma uit mai atent la schema electrica poate l'am pierdut pe la ecu, dar ma gandesc ca autodata nu are schema la hacm(galben apropo)
Am spus mai sus ca motorul se tura la pornire si ramaneau ventilatoarele pornite, acum fara hacm doar se tureaza.
O legatura cred eu este cu senzorul de turatie, care din pacate e facet, deci incep sa cred ca e pe duca.
Opcom-ul zicea la un moment la categoria de 'racire motor' "lipsa semnal turatie", porneam motorul, faceam diagnosticarea din nou, iar eroarea disparuse. Exista vreo posibilitate ca senzorul sa comunice si cu hacm-ul prin ecu?Autodata sau tis nu precizeaza nimic, dar o sa ma uit mai atent la schema electrica poate l'am pierdut pe la ecu, dar ma gandesc ca autodata nu are schema la hacm(galben apropo)
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
Am precizat ca am gasit un circuit integrat prajit, si am masurst alte rezistente din apropierea lui si in rest erau bune. Acel optoamp in functie de semnalul primit de la temperatura da comanda printr-un tranzistor si mai departe la releu.
Il schimb, nu se pune problema.
Dar, o sa verific cu opcom ce zice ecu despre temperatura.si mai am o intrebare, din ecu se duce iese vreun fir cu semnal de temperatura care sa duca la hacm ? Daca da ce mufa si ce culoare la pin?
Il schimb, nu se pune problema.
Dar, o sa verific cu opcom ce zice ecu despre temperatura.si mai am o intrebare, din ecu se duce iese vreun fir cu semnal de temperatura care sa duca la hacm ? Daca da ce mufa si ce culoare la pin?
- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
68de grade vad prin opcom (dupa o scurta pornire).
Traseul senzorului pana la ecu este in perfecta stare, din ecu sa fie problema ? Cateodata am erori "lipsa semnal temperatura antigel - prezent".
Chiar nu mai stiu ce sa inteleg. acum motorul se tureaza si oscileaza(nu sta la ralanti), dar oricum aici tot supectez senzorul de turatie, ce legatura ar avea hacm sau temperatura cu turatia ?.
Se poate intampla si asta cu turatia deoarece hacm-ul nu este pus pe masina ?
Traseul senzorului pana la ecu este in perfecta stare, din ecu sa fie problema ? Cateodata am erori "lipsa semnal temperatura antigel - prezent".
Chiar nu mai stiu ce sa inteleg. acum motorul se tureaza si oscileaza(nu sta la ralanti), dar oricum aici tot supectez senzorul de turatie, ce legatura ar avea hacm sau temperatura cu turatia ?.
Se poate intampla si asta cu turatia deoarece hacm-ul nu este pus pe masina ?
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
Sunt tehnician electronist, nu trebuie sa imi explici mie, si corect ar fi fost sa intrebi inainte ce am facut, desii era logic atata timp cat am verificat aproape tot.
Mufele de la ecu sunt absolut impecabile, curatate cu alcool izopropilic, la fel si senzorul de temperatura si lasate sa se zvante 1 zi.
Intrebarea generala era, sunt sanse ca motorul sa se tureze de capul lui cat timp hacm-ul nu mai este prezent ?
Mufele de la ecu sunt absolut impecabile, curatate cu alcool izopropilic, la fel si senzorul de temperatura si lasate sa se zvante 1 zi.
Intrebarea generala era, sunt sanse ca motorul sa se tureze de capul lui cat timp hacm-ul nu mai este prezent ?
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
Cu riscul ca fac dublupost, si imi cer scuze, dar vad ca nimeni nu se arunca sa ma ajute si pe mine cu un sfat macar, si chiar nu vreau sa ma plimb cu masina prin service.
Astazi am mai supus masina unor teste, spre exemplu, autodata mi-a spus niste valori pe care senzorul (ect) sa le trimita la ecu, adica la 80 de grade, senzorul ar fi trebuit sa aiba 290-390ohmi, asta inseamna ca daca eu scot mufa frumos din senzor, si pun acolo o rezistenta de ~300 de ohmi ar trebuii ca in opcom, si la ceas sa imi arate ~80 de grade ? Fals, nu imi arata nimic, iar opcom tot 24 de grade imi arata, si cu senzor, si fara senzor, si cu mufa in aer, si cu rezistenta pe ea, mai avea momente cand mai scadea la -10 dar statea rar, si dupa iar crestea.
Sa suspectez ecu? Am desfacut ambele cuple, in special ce-a "M" si am masurat continuitatea firelor de la senzor pana la ea, totul e perfect.
Drept eroare am:
P0115 - Temperatura lichid racire - tensiune prea mare
-NU este prezent.
Chiar nu mai inteleg, am vazut si citit sute de probleme cu p0115, dar nici una ca a mea.
Iar la categoria "Caroserie" -> Modul racire motor am eroarea
00164 Temperatura antigel motor - semnal incorect
Nu este prezent.
Deci, ecu ?
Astazi am mai supus masina unor teste, spre exemplu, autodata mi-a spus niste valori pe care senzorul (ect) sa le trimita la ecu, adica la 80 de grade, senzorul ar fi trebuit sa aiba 290-390ohmi, asta inseamna ca daca eu scot mufa frumos din senzor, si pun acolo o rezistenta de ~300 de ohmi ar trebuii ca in opcom, si la ceas sa imi arate ~80 de grade ? Fals, nu imi arata nimic, iar opcom tot 24 de grade imi arata, si cu senzor, si fara senzor, si cu mufa in aer, si cu rezistenta pe ea, mai avea momente cand mai scadea la -10 dar statea rar, si dupa iar crestea.
Sa suspectez ecu? Am desfacut ambele cuple, in special ce-a "M" si am masurat continuitatea firelor de la senzor pana la ea, totul e perfect.
Drept eroare am:
P0115 - Temperatura lichid racire - tensiune prea mare
-NU este prezent.
Chiar nu mai inteleg, am vazut si citit sute de probleme cu p0115, dar nici una ca a mea.
Iar la categoria "Caroserie" -> Modul racire motor am eroarea
00164 Temperatura antigel motor - semnal incorect
Nu este prezent.
Deci, ecu ?
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
Am tis, am autodata, nu se pune problema de informare. Desii incerc sa fiu pozitiv, incep din ce in ce mai mult sa suspectez ecu, atata timp cat cu mufa scoasa mie imi arata ori -10 grade(valoare ok avand in vedere ca nu are senzor deci pentru moment ecu are dreptate) ori 27 de grade, deci ori mai am motorina, ori un lichid cu rezistenta destul de maricica cat sa pacaleasca ecu.
Desii autodata zice ca am doar un senzor, si anume ect, am vazut ca unele au si un senzor de temeperatura a motorului care se ocupa cu afisajul pe ceas, sa fie si ala prezent pe undeva si sa nu stie autodata ?
Desii autodata zice ca am doar un senzor, si anume ect, am vazut ca unele au si un senzor de temeperatura a motorului care se ocupa cu afisajul pe ceas, sa fie si ala prezent pe undeva si sa nu stie autodata ?
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
Ai senzor temperatura lichid racire legat la pin-ul 42 si senzor temp. motorina la pin 41, ambii legati la masa(pin comun 45) din mufa m.Valoarea temp. citita pe tester la circuit deschis trebuie sa fie -40 grade.Daca ai avut probleme cu motorina in ecu este posibil sa ai acum si ceva apa in el.Incearca sa citesti temp. cu mufa m scoasa complet din ecu,daca arata -40 ecu este ok. Ecu trimite informatia de temperatura si turatie catre hacm pe pinii 11 si 55 din mufa k.
- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
Hmm, imi amintesc ca odata intrasem la codurile de eroare ale hacm-ului, si cu motorul oprit aveam "lipsa semnal turatie" , porneam motorul si disparea eroarea. deci sa inteleg ca este ok, si ceea ce spui tu se leaga, eu suspectam senzorul de turatie. bun.
Cu mufa scoasa din senzor imi arata cateodata -10 grade, si cateodata 24-27. imi amintesc ca odata am scos mufa m, si nu a mai vrut op-com'ul sa se conecteze...o sa incerc chestia cu mufa din nou, si sa vedem. daca am apa in ecu zici, ce sanse am sa reusesc sa il desfac si sa'l curat cu niste alcol izoprilic, si sa-l las cateva zile bune desfacut ? Capac-ul este pe acelasi principul ca la calculatorul de injectie ?
Cu mufa scoasa din senzor imi arata cateodata -10 grade, si cateodata 24-27. imi amintesc ca odata am scos mufa m, si nu a mai vrut op-com'ul sa se conecteze...o sa incerc chestia cu mufa din nou, si sa vedem. daca am apa in ecu zici, ce sanse am sa reusesc sa il desfac si sa'l curat cu niste alcol izoprilic, si sa-l las cateva zile bune desfacut ? Capac-ul este pe acelasi principul ca la calculatorul de injectie ?
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
L-am desfacut, nimic iesit din comun, toate acele firicele erau impecabile, gelul din interior la fel, nici urma de apa/motorina sau alte impuritati, sau prajeli.
L-am pus la loc, am montat mufele, hacm-ul reparat, i-am dat o cheie, si am pus op-coomul care imi arata la temperatura 38 de grade, ceea ce atata cred ca si are.Bun, am facut si un mic experiment, am scos (cu motorul mergand senzorul de temp), opcomul arata -10 grade, si ventilatoarele au inceput sa mearga, chiar daca l-am pus la loc ventilatoarele tot mergeau, si senzorul tot -10 grade arata, a trebuie sa opresc si sa pornesc motorul sa isi revina...e de bine sau trebuie sa imi arate -40 de grade obligatoriu ?
L-am pus la loc, am montat mufele, hacm-ul reparat, i-am dat o cheie, si am pus op-coomul care imi arata la temperatura 38 de grade, ceea ce atata cred ca si are.Bun, am facut si un mic experiment, am scos (cu motorul mergand senzorul de temp), opcomul arata -10 grade, si ventilatoarele au inceput sa mearga, chiar daca l-am pus la loc ventilatoarele tot mergeau, si senzorul tot -10 grade arata, a trebuie sa opresc si sa pornesc motorul sa isi revina...e de bine sau trebuie sa imi arate -40 de grade obligatoriu ?