Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
De curand am avut probleme cu hacm-ul, si anume ca nu mai imi porneau ventilatoarele, sau porneau cand le venea lor, si la pornire se tura motorul. In fine. Am demontat hacm si am gasit un opto-amp din coltul stanga sus innegrit. Am comandat piesa respectiva iar acum astept sa vina, pana atunci stau cu hacm-ul in casa.
Am spus mai sus ca motorul se tura la pornire si ramaneau ventilatoarele pornite, acum fara hacm doar se tureaza.
O legatura cred eu este cu senzorul de turatie, care din pacate e facet, deci incep sa cred ca e pe duca.
Opcom-ul zicea la un moment la categoria de 'racire motor' "lipsa semnal turatie", porneam motorul, faceam diagnosticarea din nou, iar eroarea disparuse. Exista vreo posibilitate ca senzorul sa comunice si cu hacm-ul prin ecu?Autodata sau tis nu precizeaza nimic, dar o sa ma uit mai atent la schema electrica poate l'am pierdut pe la ecu, dar ma gandesc ca autodata nu are schema la hacm(galben apropo)
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
E bine sa stim despre ce discutam. An fabricatie,model,cod motor,etc
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Inca unu care crede ca suntem cititori in stele. Incep sa le dau dreptate la un coleg care cerea profil obligatoriu cu masina motor si an.
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Aveam impresia ca mi-am completat profilul, dar m-am inselat, imi cer mii de scuze pentru greseala si ca v-am indus in eroare.
Este vorba despre un y17dti, 2000, Astra g caravan.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cumperi alt modul de racire motor.
Pentru faptul ca se tureaza aiurea, prima oara verifica ce temperatira motor vede ECU. Altele sunt simptomele de senzor turatie dus.
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am precizat ca am gasit un circuit integrat prajit, si am masurst alte rezistente din apropierea lui si in rest erau bune. Acel optoamp in functie de semnalul primit de la temperatura da comanda printr-un tranzistor si mai departe la releu.
Il schimb, nu se pune problema.
Dar, o sa verific cu opcom ce zice ecu despre temperatura.si mai am o intrebare, din ecu se duce iese vreun fir cu semnal de temperatura care sa duca la hacm ? Daca da ce mufa si ce culoare la pin?
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
68de grade vad prin opcom (dupa o scurta pornire).
Traseul senzorului pana la ecu este in perfecta stare, din ecu sa fie problema ? Cateodata am erori "lipsa semnal temperatura antigel - prezent".
Chiar nu mai stiu ce sa inteleg. acum motorul se tureaza si oscileaza(nu sta la ralanti), dar oricum aici tot supectez senzorul de turatie, ce legatura ar avea hacm sau temperatura cu turatia ?.
Se poate intampla si asta cu turatia deoarece hacm-ul nu este pus pe masina ?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Are mai mult decat crezi. cel de temperatura. Ia ghici ce se intampla cu vaporii de lichid cand intalnesc o suprafata cu o temperatura mai mica?

Fa un pas mare inapoi si ia-o de la 0 cu principiile de functionare a motoarelor.
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Sunt tehnician electronist, nu trebuie sa imi explici mie, si corect ar fi fost sa intrebi inainte ce am facut, desii era logic atata timp cat am verificat aproape tot.
Mufele de la ecu sunt absolut impecabile, curatate cu alcool izopropilic, la fel si senzorul de temperatura si lasate sa se zvante 1 zi.
Intrebarea generala era, sunt sanse ca motorul sa se tureze de capul lui cat timp hacm-ul nu mai este prezent ?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Desigur.
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
iar temperatura afisata la ceas, este trimisa de ecu ?Desii tot nu am primit raspunsul la intrebarea mea, exista vreun fir care duce semnalul de temperatura de la ecu la hacm?
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Cu riscul ca fac dublupost, si imi cer scuze, dar vad ca nimeni nu se arunca sa ma ajute si pe mine cu un sfat macar, si chiar nu vreau sa ma plimb cu masina prin service.
Astazi am mai supus masina unor teste, spre exemplu, autodata mi-a spus niste valori pe care senzorul (ect) sa le trimita la ecu, adica la 80 de grade, senzorul ar fi trebuit sa aiba 290-390ohmi, asta inseamna ca daca eu scot mufa frumos din senzor, si pun acolo o rezistenta de ~300 de ohmi ar trebuii ca in opcom, si la ceas sa imi arate ~80 de grade ? Fals, nu imi arata nimic, iar opcom tot 24 de grade imi arata, si cu senzor, si fara senzor, si cu mufa in aer, si cu rezistenta pe ea, mai avea momente cand mai scadea la -10 dar statea rar, si dupa iar crestea.

Sa suspectez ecu? Am desfacut ambele cuple, in special ce-a "M" si am masurat continuitatea firelor de la senzor pana la ea, totul e perfect.
Drept eroare am:

P0115 - Temperatura lichid racire - tensiune prea mare
-NU este prezent.
Chiar nu mai inteleg, am vazut si citit sute de probleme cu p0115, dar nici una ca a mea.

Iar la categoria "Caroserie" -> Modul racire motor am eroarea
00164 Temperatura antigel motor - semnal incorect
Nu este prezent.
Deci, ecu ?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Daca te pricepi putin cu google, descarca tis2000 ce varianta gasesti si ai acolo toate schemele electrice ale masinii plus ajutor diagnoza.
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am tis, am autodata, nu se pune problema de informare. Desii incerc sa fiu pozitiv, incep din ce in ce mai mult sa suspectez ecu, atata timp cat cu mufa scoasa mie imi arata ori -10 grade(valoare ok avand in vedere ca nu are senzor deci pentru moment ecu are dreptate) ori 27 de grade, deci ori mai am motorina, ori un lichid cu rezistenta destul de maricica cat sa pacaleasca ecu.
Desii autodata zice ca am doar un senzor, si anume ect, am vazut ca unele au si un senzor de temeperatura a motorului care se ocupa cu afisajul pe ceas, sa fie si ala prezent pe undeva si sa nu stie autodata ?
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Ai senzor temperatura lichid racire legat la pin-ul 42 si senzor temp. motorina la pin 41, ambii legati la masa(pin comun 45) din mufa m.Valoarea temp. citita pe tester la circuit deschis trebuie sa fie -40 grade.Daca ai avut probleme cu motorina in ecu este posibil sa ai acum si ceva apa in el.Incearca sa citesti temp. cu mufa m scoasa complet din ecu,daca arata -40 ecu este ok. Ecu trimite informatia de temperatura si turatie catre hacm pe pinii 11 si 55 din mufa k.
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Hmm, imi amintesc ca odata intrasem la codurile de eroare ale hacm-ului, si cu motorul oprit aveam "lipsa semnal turatie" , porneam motorul si disparea eroarea. deci sa inteleg ca este ok, si ceea ce spui tu se leaga, eu suspectam senzorul de turatie. bun.
Cu mufa scoasa din senzor imi arata cateodata -10 grade, si cateodata 24-27. imi amintesc ca odata am scos mufa m, si nu a mai vrut op-com'ul sa se conecteze...o sa incerc chestia cu mufa din nou, si sa vedem. daca am apa in ecu zici, ce sanse am sa reusesc sa il desfac si sa'l curat cu niste alcol izoprilic, si sa-l las cateva zile bune desfacut ? Capac-ul este pe acelasi principul ca la calculatorul de injectie ?
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
In mod normal ar trebui sa se conecteze cu mufa m scoasa si sa porneasca ventilatoarele.Erorarea de lipsa semnal turatie este normala pe hacm pana pornesti.Spune-mi ce valoare arata la temp dupa ce scoti mufa.Cu putina atentie poti sa-l desfaci,capacul este la fel ca la edu,doar ca e mai subtire.
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am schimbat ic-ul de pe hacm care era prajit si o sa il montez, o sa revin cu rezultatele la testele ce mi le-ati propus
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am scos mifa m, am pus testerul si imi zice la "temperatura lichid racire -10 grade" deci ecu e devina ?Sa incep cu desfacerea lui dupa spusele colegului in caz ca are condesn/apa sau lipituri reci ?
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
L-am desfacut, nimic iesit din comun, toate acele firicele erau impecabile, gelul din interior la fel, nici urma de apa/motorina sau alte impuritati, sau prajeli.
L-am pus la loc, am montat mufele, hacm-ul reparat, i-am dat o cheie, si am pus op-coomul care imi arata la temperatura 38 de grade, ceea ce atata cred ca si are.Bun, am facut si un mic experiment, am scos (cu motorul mergand senzorul de temp), opcomul arata -10 grade, si ventilatoarele au inceput sa mearga, chiar daca l-am pus la loc ventilatoarele tot mergeau, si senzorul tot -10 grade arata, a trebuie sa opresc si sa pornesc motorul sa isi revina...e de bine sau trebuie sa imi arate -40 de grade obligatoriu ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR