- zeusis
- OP
- 248 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
zeusis
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
Anul trecut, intrucat ventilatia interioara pornea doar dupa ce luam o groapa, am decis sa verific aeroterma si am gasit carbunii mancati (masina e din '96); am cautat prin magazine si am gasit niste carbuni mai mari pe care i-am mai slefuit pentru a intra. Totul parea sa mearga pana nu demult cand nu a mai pornit deloc.
Am inceput sa caut iar carbuni, de data asta speciali pentru aeroterma si am constatat ca nu aduce nimeni asa ceva, ti se dau carbuni de alternator, electromotor... doar un singur vanzator mi-a zis ca trebuie speciali.
Negasind carbuni am zis totusi sa desfac aeroterma sa scot carbunii sa-i am ca reper; am scos ventilatorul, apoi carbunii si am constatat ca s-au uzat foarte putin, in plus am mai gasit o bucata de burete de etansare ars/topit.
Am pus contactul si am constatat ca la contactul unui carbune iese fum, deci se infierbanta foarte repede, sa fie un scurt sau care e cauza?
Am pus o poza cu ansamblul ventilatorului si una cu detaliul contactului de unde iese fum.
Am alimentat ventilatorul fara acel modul de pornire cu un transformator de 12V de mica putere si are zvacniri scurte deci zic eu ca problema e in alta parte.
La acel modul de pornire ce se poate strica? Am verificat rezistenta termice si nu e intrerupta, trebuie sa aiba o anumita rezistenta? Nu stiu ce e cealalta piesa, un condensator?
Am inceput sa caut iar carbuni, de data asta speciali pentru aeroterma si am constatat ca nu aduce nimeni asa ceva, ti se dau carbuni de alternator, electromotor... doar un singur vanzator mi-a zis ca trebuie speciali.
Negasind carbuni am zis totusi sa desfac aeroterma sa scot carbunii sa-i am ca reper; am scos ventilatorul, apoi carbunii si am constatat ca s-au uzat foarte putin, in plus am mai gasit o bucata de burete de etansare ars/topit.
Am pus contactul si am constatat ca la contactul unui carbune iese fum, deci se infierbanta foarte repede, sa fie un scurt sau care e cauza?
Am pus o poza cu ansamblul ventilatorului si una cu detaliul contactului de unde iese fum.
Am alimentat ventilatorul fara acel modul de pornire cu un transformator de 12V de mica putere si are zvacniri scurte deci zic eu ca problema e in alta parte.
La acel modul de pornire ce se poate strica? Am verificat rezistenta termice si nu e intrerupta, trebuie sa aiba o anumita rezistenta? Nu stiu ce e cealalta piesa, un condensator?
- zeusis
- OP
- 248 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
zeusis
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
Vad ca doar eu am probleme cu aeroterma.
Am aflat ce ascunde si acea parte verde - 4 sigurante in seriate.
Am curatat cat m-am priceput contactele si dupa cateva masuratori am constatat ca singura problema e de contact, intr-o anume pozitie a rotorului nu se mai intampla nimic si trebuie sa rotosc putin cu mana pentru a porni. Sa fie de la carbuni... de anul trecut si pana acum abia s-au ros pe colturi (pana la jumatatea grosimii)...
Daca consideratati inutil subiectul, rog un administrator sa-l stearga.
Am aflat ce ascunde si acea parte verde - 4 sigurante in seriate.
Am curatat cat m-am priceput contactele si dupa cateva masuratori am constatat ca singura problema e de contact, intr-o anume pozitie a rotorului nu se mai intampla nimic si trebuie sa rotosc putin cu mana pentru a porni. Sa fie de la carbuni... de anul trecut si pana acum abia s-au ros pe colturi (pana la jumatatea grosimii)...
Daca consideratati inutil subiectul, rog un administrator sa-l stearga.
- zeusis
- OP
- 248 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
zeusis
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 08 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2011
- Mesaj Privat
- zeusis
- OP
- 248 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
zeusis
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
multumesc, probabil nu se incumeta nimeni sa le depaneze si se rezuma la a cumpara alta aeroterma. ma incearca un gust amar cand vad ca totul se invarte in jurul banului, doar un singur vanzator mi-a spus ca sunt carbuni speciali si ai rau e ca nu aduce nimeni, pe nici un fel de comanda, sunt pra ieftini si putini cautati ca sa merite efortul...a, recunosc, am omis sa intreb la un magazin cu piese de camioane si tractoare.
Cu carbuni luati aiurea doar sa se potriveasca ca marime strici si periile, faci si scurturi caci se rod prea repede astia de electromotor care ii gasesti pe piata, dar cel putin stiu care e rezolvarea la anul.
Cu ocazia asta am invatat sa scot si aeroterma fara sa desfac stergatoarele, un lucru pozitiv.
Cu carbuni luati aiurea doar sa se potriveasca ca marime strici si periile, faci si scurturi caci se rod prea repede astia de electromotor care ii gasesti pe piata, dar cel putin stiu care e rezolvarea la anul.
Cu ocazia asta am invatat sa scot si aeroterma fara sa desfac stergatoarele, un lucru pozitiv.
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
Zeusis...tocmai am desfacut si eu aeroterma la vectra b 1997. Diesel cu clima. Nu mergea si pornea camd vroia. Cauza: foarte multa mizerie pe rotor si stator la aeroterma... carbunii mai au cam 1 cm. Nu f mult, dar dupa ce am suflat.o cu aer comprimat bine de tot merge perfect! Intrebare? Cu ai scos aeroterma fara sa dai stergatoarele? Stima.
- zeusis
- OP
- 248 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
zeusis
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
am dat si stergatoarele jos o data sau de 2 ori, dar dupa ce am vazut ca se regleaza greu pe pozitia initiala si ca e posibil sa nu le mai poti fixa cum au fost (la prima chiciura, nu am observat ca sunt prinse in gheata si la prima pornire au mers in gol - poate a fost un lucru bun ca nu am rupt stergatoarele dar a trebuit iar sa ma chinui sa le reglez si sa le strang) - mi-am adus aminte la timp anul asta ca deja desfacusem unul si celalalt nu vroia sa se lase convins - am observat ca spatul se elibereaza daca pui stergatoarele pe pozitie verticala, adica pe pornesti si cand ajung la verticala scoti cheia din contact.
Apoi pentru spatiu suplimentar am eliberat protectia de platic de sub parbriz, prin care ies si suportii stergatoarelor, doar din partea stanga pentru a putea scoate capacul aerotermei, putin fortat cei drept, dar iese. Motorasul iese si el cu grija dupa ce eliberezi acel grup de rezistente.
Dupa ce am curatat-o nu a mers chiar la fiecare pornire, ii mai trebuia un impuls, dar dupa ce s-au mai ros carbunii vad ca merge acum.
Daca ai sculele necesare (eu nu prea le-am avut) cred ca e mai simplu sa dai jos stergatoarele.
Apoi pentru spatiu suplimentar am eliberat protectia de platic de sub parbriz, prin care ies si suportii stergatoarelor, doar din partea stanga pentru a putea scoate capacul aerotermei, putin fortat cei drept, dar iese. Motorasul iese si el cu grija dupa ce eliberezi acel grup de rezistente.
Dupa ce am curatat-o nu a mers chiar la fiecare pornire, ii mai trebuia un impuls, dar dupa ce s-au mai ros carbunii vad ca merge acum.
Daca ai sculele necesare (eu nu prea le-am avut) cred ca e mai simplu sa dai jos stergatoarele.
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
Eu am.reusit sa reglez stergatoarele. Cel din stanga l.am.nimerit din prima. La dreapta am mai reglat de 2 ori, dar a iesit. Mare atentie cand se pun la loc, deoarece trebuie stranse cu simt si bine ca sa nu scape de pe acele caneluri f.marunte. e mai bine sa le dai jos deoarece poti lucra bine si ai tot spatiul necesar, plus ca se aduna mizerie acolo si e bine curatata. In rest cu grija se rezolva scoaterea acesteia destul de usor. Bine ar fi sa fie numai carbunii pb mereu stima.