- nastasaflorin
- OP
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
Trebuie sa apelez la experientele voastre ca sa-mi fie mai usor sa iau o hotarare.
Batalia se duce intre benzina si motorina, ca motorizari.
Ma intereseaza minim 90cp, masina in stare foarte buna.
La momentul asta am urmatoarele variante:
1.4 z14xe 2001 - stare excelenta, impecabila - 90cp
1.8 GSI + GPL (neomologat in carte) - stare la fel, 2002 - 125 cp, discuri si pe spate
1.7 cdti, 2005 (nu stiu codul motor), 100cp, stare excelenta, vanzator forumist cu vechime.
Avantaje la benzina - ma incadrez in buget(3000eur), inclusiv cu taxa de poluare si diverse de schimbat (placute, distributie...revizie...etc). Fiabile, usor de reparat fara investitii foarte mari. Euro 4.
Dezavantaj - consum mai mare de carburant. Probabil valoare mai mica de revanzare - dupa 5-6 ani cand oi vrea altceva.
Avantaje la motorina - consum mai mic de carburant, un raport mai bun intre acesta/putere. Probabil o valoare ceva mai buna la revanzare, candva. An mai nou de fabricatie.
Dezavantaje. Nu cunosc mai deloc despre fiabilitatea lui 1.7 cdti. Achizitia ar depasi cu vreo 300 euro bugetul(asta incluzand si inmatricularea ro) - fara a lua in calcul si o revizie.Nu stiu ce norma euro are(teoretic 4 dar....)
Aici am nevoie de ajutor.Daca cunoasteti probleme frecvente, sau costisitoare; daca ar trebui sa ma feresc sau nu de motorizarea asta.Am cautat, si n-am gasit prea multe probleme dar....
Multumesc.
Batalia se duce intre benzina si motorina, ca motorizari.
Ma intereseaza minim 90cp, masina in stare foarte buna.
La momentul asta am urmatoarele variante:
1.4 z14xe 2001 - stare excelenta, impecabila - 90cp
1.8 GSI + GPL (neomologat in carte) - stare la fel, 2002 - 125 cp, discuri si pe spate
1.7 cdti, 2005 (nu stiu codul motor), 100cp, stare excelenta, vanzator forumist cu vechime.
Avantaje la benzina - ma incadrez in buget(3000eur), inclusiv cu taxa de poluare si diverse de schimbat (placute, distributie...revizie...etc). Fiabile, usor de reparat fara investitii foarte mari. Euro 4.
Dezavantaj - consum mai mare de carburant. Probabil valoare mai mica de revanzare - dupa 5-6 ani cand oi vrea altceva.
Avantaje la motorina - consum mai mic de carburant, un raport mai bun intre acesta/putere. Probabil o valoare ceva mai buna la revanzare, candva. An mai nou de fabricatie.
Dezavantaje. Nu cunosc mai deloc despre fiabilitatea lui 1.7 cdti. Achizitia ar depasi cu vreo 300 euro bugetul(asta incluzand si inmatricularea ro) - fara a lua in calcul si o revizie.Nu stiu ce norma euro are(teoretic 4 dar....)
Aici am nevoie de ajutor.Daca cunoasteti probleme frecvente, sau costisitoare; daca ar trebui sa ma feresc sau nu de motorizarea asta.Am cautat, si n-am gasit prea multe probleme dar....
Multumesc.
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Motorizarea nu o alegi functie de pretul de achizitie, ci functie de necesitati
Vrei sa freci masina in oras? iei benzinar
Vrei masina sa mergi intins la drum lung? te uiti la dizel, sau benzinar+gpl
1.8 GSI+GPL suna foarte bine, insa ai o problema pentru ca instalatia nu e omologata. Posibil telenovele la RAR. In rest, Z18XE e un motor foarte fiabil.
Vrei sa freci masina in oras? iei benzinar
Vrei masina sa mergi intins la drum lung? te uiti la dizel, sau benzinar+gpl
1.8 GSI+GPL suna foarte bine, insa ai o problema pentru ca instalatia nu e omologata. Posibil telenovele la RAR. In rest, Z18XE e un motor foarte fiabil.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca o freci in oras uita de diesel, omori motor, turbina. Daca este CDTI de 100cp probabil este Z17DTH, motor ok dar pana se incalzeste tremuri in el, culmea pe drumuri scurte motor rece consuma de sparge. Pica injectoare, turbina, kit ambreiaj, valva regulator presiune motorina, senzor crankshaft, un furtun de apa care e prea aproape de motor.
Z18XE este un motor foarte bun dar pe Corsa e inghesuit jale mare, fuge de rupe si multi o pun in copac, consum evident ca doar nu merge cu aer.
Z14XE este de obicei consumator de ulei, baga degetul pe toba si daca e negru pa bibicule. Pica des ECU, bobina inductie in rest e destul de uman.
Toate sunt euro4.
Nu stiu ce preturi sunt pe la voi dar la mine in fata blocului sta un Astra G caravan, Z16XE, cu mai de toate in limite de bun simt, numere rosii la 2300euro.
Z18XE este un motor foarte bun dar pe Corsa e inghesuit jale mare, fuge de rupe si multi o pun in copac, consum evident ca doar nu merge cu aer.
Z14XE este de obicei consumator de ulei, baga degetul pe toba si daca e negru pa bibicule. Pica des ECU, bobina inductie in rest e destul de uman.
Toate sunt euro4.
Nu stiu ce preturi sunt pe la voi dar la mine in fata blocului sta un Astra G caravan, Z16XE, cu mai de toate in limite de bun simt, numere rosii la 2300euro.
- nastasaflorin
- OP
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri.
Cred ca o sa merg pe varianta diesel.
Nu pentru ca "tot romanu` vrea diesel" , si pentru ca e cu vreo 4 ani mai tanara decat ce gasisem pe benzina.
Un alt motiv este ca am deja vreo 2 luni de cand caut o benzinara de 1.4 sau 1.8 intr-o stare cat mai buna....dar am gasit doar "impecabile, fara gram de rugina" care, de fapt aveau rugina la kil. E drept, si eu am ochi de fotograf(sau de soacra, dupa vanzatori). M-am saturat de umblat sute de kilometri degeaba. Basca, am avut pe cineva in Germania ca sa-mi ia o Corsa benzina....o saptamana am stat pe mobile si a umblat omu` sa le vada....dar....se pare ca sunt la mare pret, ca nici in Germania n-am gasit una buna (2001-2002) in 2000-2200 euro.
Cea de 1.7cdti e a unui forumist si imi inspira ceva mai multa incredere decat un samsar. Kilometri, o sa fac undeva pe la 15-20.000/an. Stiu, cam putin pentru un motor diesel. Consumul nu e foarte relevant atata timp cat nu depaseste limita decentei.
@dancuciureanu. Toata stima pentru ca rupi din timpul tau pentru a ajuta pe forumuri. Multumesc pentru interventie, sper sa nu te agasez daca ulterior achizitiei o sa mai cer niste informatii.
Vineri e ziua cea mare. Revin cu impresii si un jurnal de bord.
Cred ca o sa merg pe varianta diesel.
Nu pentru ca "tot romanu` vrea diesel" , si pentru ca e cu vreo 4 ani mai tanara decat ce gasisem pe benzina.
Un alt motiv este ca am deja vreo 2 luni de cand caut o benzinara de 1.4 sau 1.8 intr-o stare cat mai buna....dar am gasit doar "impecabile, fara gram de rugina" care, de fapt aveau rugina la kil. E drept, si eu am ochi de fotograf(sau de soacra, dupa vanzatori). M-am saturat de umblat sute de kilometri degeaba. Basca, am avut pe cineva in Germania ca sa-mi ia o Corsa benzina....o saptamana am stat pe mobile si a umblat omu` sa le vada....dar....se pare ca sunt la mare pret, ca nici in Germania n-am gasit una buna (2001-2002) in 2000-2200 euro.
Cea de 1.7cdti e a unui forumist si imi inspira ceva mai multa incredere decat un samsar. Kilometri, o sa fac undeva pe la 15-20.000/an. Stiu, cam putin pentru un motor diesel. Consumul nu e foarte relevant atata timp cat nu depaseste limita decentei.
@dancuciureanu. Toata stima pentru ca rupi din timpul tau pentru a ajuta pe forumuri. Multumesc pentru interventie, sper sa nu te agasez daca ulterior achizitiei o sa mai cer niste informatii.
Vineri e ziua cea mare. Revin cu impresii si un jurnal de bord.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Daca e asta, mie imi place tare mult masinuta.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=128086
Pune-i un cd70 navi, ca se potriveste la culoare, schimba-i ornamentul ala afectat de parfum, un UHP4 pentru telefon bluetooth cu comenzi vocale si pe volan. Poti pune microfonul sus la plafoniera, cablajul e deja tras pana la BCM, ai si mufa originala sus acolo.
Daca esti si mai pasionat, poti sa-i pui ESP fara probleme, tevile se potrivesc, ai nevoie doar de 1 senzor la volan, 1 sub frana de mana (ai suruburile deja acolo), 1 pompa compatibila, 1 led in bord si programat tech2.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=128086
Pune-i un cd70 navi, ca se potriveste la culoare, schimba-i ornamentul ala afectat de parfum, un UHP4 pentru telefon bluetooth cu comenzi vocale si pe volan. Poti pune microfonul sus la plafoniera, cablajul e deja tras pana la BCM, ai si mufa originala sus acolo.
Daca esti si mai pasionat, poti sa-i pui ESP fara probleme, tevile se potrivesc, ai nevoie doar de 1 senzor la volan, 1 sub frana de mana (ai suruburile deja acolo), 1 pompa compatibila, 1 led in bord si programat tech2.
- nastasaflorin
- OP
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
Aia e masina. Deocamdata o sa directionez resursele spre inmatriculare Ro. Dupa aceea ma gandeam sa o tunez, sa fac bordul cu portocaliu si rosu, sa-i pun pleoape pe fata, folie pe stopuri. Poate pe viitor un desen cu aerograf, ma gandeam la portretul lui Guta. Cruciulitele de agatat la parbriz le am deja de la corsa cea veche....
Sper ca v-ati prins ca glumesc. N-as maltrata in halul asta asa o frumusete. Doar partea aia de bord cu o ciupitura o voi inlocui. Apoi o sa ma documentez despre imbunatatirile recomandate de liviu.
Sper ca v-ati prins ca glumesc. N-as maltrata in halul asta asa o frumusete. Doar partea aia de bord cu o ciupitura o voi inlocui. Apoi o sa ma documentez despre imbunatatirile recomandate de liviu.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- nastasaflorin
- OP
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
Am luat masina din linkul lui Liviu.
Primele impresii cu plusuri si minusuri.
Plusuri:
- Vizual este ok, cu unele mici imperfectiuni datorate uzurii normale.
- Motorul merge bine din ce-am putut observa in 600km parcursi cu ea pana acum. Puterea se simte ceva mai exploziv dupa 3000rpm, cand turbina intra mai bine in sarcina. Putin diferit de masinile pe benzina cu care eram obisnuit , la care puterea e livrat ceva mai liniar.Nu scoate fum DELOC - putin ciudat, ca ma asteptam sa scoata macar la accelerari bruste...
- Sta bine pe sosea, mult mai bine pe viraje decat noul Logan.
- cu motorina de 150 ron am facut 600 km. Asta in conditii de condus si batraneste, si mai sportiv. In oras si in afara. O medie de 4% - foarte bine. Probabil la iarna va fi consumul mai mare, ramane de vazut.
- In interior arata bine pentru o masina de 10 ani. Destul de ingrijita - a fost masina de femeie(aici revin la chestiile cu minusuri), se vad inca urmele de la fluturasii pe care i-a avut lipiti pe capota.
Minusuri:
- lipseste o conducta de AC, pe care colegu` corsalex a promis ca o va expedia prin curier. Astept sa isi respecte cuvantul.
- furtunul ce conecteaza intercoolerul la galeria de admisie mi-a sarit pe drum din conectarea la intercooler. Un "puf", scazut brusc puterea, si ceva fum in urma. Bine ca nu eram intr-o depasire mai riscanta. L-am pus la loc intr-o parcare, mi-a luat vreun sfert de ora pana m-am prins care e treaba.Partea buna e ca exact in sfertul ala de ora, in satul urmator s-a intamplat un accident groaznic, cu masini rasturnate....Cine stie, poate sfertu` de ora din parcare mi-a salvat viata...
Am mers ...."mosnegeste" pana acasa, la limita de 2000-2500rpm, cat sa nu sara furtunul iar. Apoi am vazut problema - capatul furtunului are deteriorate urechiusele de fixare in clema. Momentan s-a rezolvat cu sarma si patent(in spiritul practic romanesc).
Aici, colegu` Corsalex tre` sa dea o naveta de... suc - pentru ca nu a pomenit nimic de treaba asta, desi stia - a incercat sa cumpere acest furtun de la un alt coleg ce dezmembra un 1.3 CDTI.
- Franele mi-au dat maaaari emotii. Slabe de tot. Se pare ca masina avut ceva reparatii facute (inlocuit cablul franei de mana, inlocuit lichid de frana) - insa cei care au facut operatiunea sunt praf. Alex, cauta alt service, oamenii n-au treaba cu mecanica.
Cablul de frana de mana l-au lasat prea strans. Asta tinea roata stanga spate putin infranata. Si-a dat drumul dupa vreo 100km...Instalatia de franare nu a fost dezaerata corect. I-am facut aseara o scurta "aerisire", acum franele sunt mai bune. Ramane sa curat bine discurile si sa revizuiesc serios sistemul hidraulic de franare.
- Burduful planetarei stanga este ori deteriorat, ori colierul nu e strans cum trebuie - arunca vaselina afara. Din nou, dau vina pe service-ul care a lucrat la masina.
- Ultima problema, care ma cam roade, e ambreiajul(aici e partea cu - de la "masina condusa de femeie"). Desi volanta pare ok, nu are bataia specifica a deteriorarii - la plecarea de pe loc cu treapta 1 ma cam zgaltaie. Senzatia e ca la debreiere, discul nu este presat uniform pe suprafata. Aici, poate e cineva mai experimentat cu care as putea detalia..
Ca impresie generala, sunt multumit. Nu extaziat, dar multumit.Cea mai mare parte a problemelor este remediabila intr-o sambata de munca, fara investitii foarte costisitoare (aici ma refer la frana, burdufe planetare, fixarea mai serioasa a furtunului intercooler, inlocuire distributie,curatare sistem de racire si umplere cu antigel).
Ramane de diagnosticat mai exact partea de ambreiaj si de remediat AC-ul(asta pana la primavara).Stie cineva - ambreiajul este la fel cu cel de 1.3 cdti?
Primele impresii cu plusuri si minusuri.
Plusuri:
- Vizual este ok, cu unele mici imperfectiuni datorate uzurii normale.
- Motorul merge bine din ce-am putut observa in 600km parcursi cu ea pana acum. Puterea se simte ceva mai exploziv dupa 3000rpm, cand turbina intra mai bine in sarcina. Putin diferit de masinile pe benzina cu care eram obisnuit , la care puterea e livrat ceva mai liniar.Nu scoate fum DELOC - putin ciudat, ca ma asteptam sa scoata macar la accelerari bruste...
- Sta bine pe sosea, mult mai bine pe viraje decat noul Logan.
- cu motorina de 150 ron am facut 600 km. Asta in conditii de condus si batraneste, si mai sportiv. In oras si in afara. O medie de 4% - foarte bine. Probabil la iarna va fi consumul mai mare, ramane de vazut.
- In interior arata bine pentru o masina de 10 ani. Destul de ingrijita - a fost masina de femeie(aici revin la chestiile cu minusuri), se vad inca urmele de la fluturasii pe care i-a avut lipiti pe capota.
Minusuri:
- lipseste o conducta de AC, pe care colegu` corsalex a promis ca o va expedia prin curier. Astept sa isi respecte cuvantul.
- furtunul ce conecteaza intercoolerul la galeria de admisie mi-a sarit pe drum din conectarea la intercooler. Un "puf", scazut brusc puterea, si ceva fum in urma. Bine ca nu eram intr-o depasire mai riscanta. L-am pus la loc intr-o parcare, mi-a luat vreun sfert de ora pana m-am prins care e treaba.Partea buna e ca exact in sfertul ala de ora, in satul urmator s-a intamplat un accident groaznic, cu masini rasturnate....Cine stie, poate sfertu` de ora din parcare mi-a salvat viata...
Am mers ...."mosnegeste" pana acasa, la limita de 2000-2500rpm, cat sa nu sara furtunul iar. Apoi am vazut problema - capatul furtunului are deteriorate urechiusele de fixare in clema. Momentan s-a rezolvat cu sarma si patent(in spiritul practic romanesc).
Aici, colegu` Corsalex tre` sa dea o naveta de... suc - pentru ca nu a pomenit nimic de treaba asta, desi stia - a incercat sa cumpere acest furtun de la un alt coleg ce dezmembra un 1.3 CDTI.
- Franele mi-au dat maaaari emotii. Slabe de tot. Se pare ca masina avut ceva reparatii facute (inlocuit cablul franei de mana, inlocuit lichid de frana) - insa cei care au facut operatiunea sunt praf. Alex, cauta alt service, oamenii n-au treaba cu mecanica.
Cablul de frana de mana l-au lasat prea strans. Asta tinea roata stanga spate putin infranata. Si-a dat drumul dupa vreo 100km...Instalatia de franare nu a fost dezaerata corect. I-am facut aseara o scurta "aerisire", acum franele sunt mai bune. Ramane sa curat bine discurile si sa revizuiesc serios sistemul hidraulic de franare.
- Burduful planetarei stanga este ori deteriorat, ori colierul nu e strans cum trebuie - arunca vaselina afara. Din nou, dau vina pe service-ul care a lucrat la masina.
- Ultima problema, care ma cam roade, e ambreiajul(aici e partea cu - de la "masina condusa de femeie"). Desi volanta pare ok, nu are bataia specifica a deteriorarii - la plecarea de pe loc cu treapta 1 ma cam zgaltaie. Senzatia e ca la debreiere, discul nu este presat uniform pe suprafata. Aici, poate e cineva mai experimentat cu care as putea detalia..
Ca impresie generala, sunt multumit. Nu extaziat, dar multumit.Cea mai mare parte a problemelor este remediabila intr-o sambata de munca, fara investitii foarte costisitoare (aici ma refer la frana, burdufe planetare, fixarea mai serioasa a furtunului intercooler, inlocuire distributie,curatare sistem de racire si umplere cu antigel).
Ramane de diagnosticat mai exact partea de ambreiaj si de remediat AC-ul(asta pana la primavara).Stie cineva - ambreiajul este la fel cu cel de 1.3 cdti?
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Daca sistemul de ac e deschis la aer, poti sa-ti iei la revedere de la filtrul de freon, din cate stiu se schimba separat. La fel si la uleiul din compresor, daca a stat expus la oxigen papa, a tras umezeala din aer, poti sa-l arunci (uleiul).
Aerisirea la frane se face si pornind pompa de abs, aici iti trebuie un opcom. Probabil stii, aerisirea de la roata cea mai departata de pompa pana la ultima cea mai apropiata.
Aerisirea la frane se face si pornind pompa de abs, aici iti trebuie un opcom. Probabil stii, aerisirea de la roata cea mai departata de pompa pana la ultima cea mai apropiata.
- nastasaflorin
- OP
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
Multam fain, Liviu - la partea de AC stiam ca sa schimba filtrul la orice deschidere a sistemului. Nu stiam de ulei, dar oricum, dupa ce ma asigur ca totul e ok si nu exista pori sau gauri(prin vacuumare), voi scoate si compresorul, il golesc de ulei,curat tot sistemul, apoi pun filtru nou si umplere. Astea am posibilitatea sa le fac singur, am acces la tot ce imi trebuie (agent frigorific, pompa de vacuum,sistem de umplere cu manometre, injector de ulei).
Din pacate, nu detin(inca) o interfata, asa ca la partea de franare o sa merg deocamdata pe aerisirea clasica.
Din pacate, nu detin(inca) o interfata, asa ca la partea de franare o sa merg deocamdata pe aerisirea clasica.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Ia opcom de aici de pe forum, e ieftin. Poti actiona pompa cu opcom. Cu vacuumare nu vezi porii mici, daca ai scule inseamna ca stii ce ai de facut. Uleiul frigorific e la fel ca lichidul de frana, absoarbe apa.
Nu cred ca frana de mana isi da drumul, eventual daca se uzeaza sabotii. Desfa tot pe acolo, eu folosesc TIS2000 pentru instructiuni cand nu stiu ce am de facut, recomand.
Tot la corsalex gasesti kit de clima, daca mai are, nu strica sa pui daca mai ai parale.
Are alarma din fabrica?
Nu cred ca frana de mana isi da drumul, eventual daca se uzeaza sabotii. Desfa tot pe acolo, eu folosesc TIS2000 pentru instructiuni cand nu stiu ce am de facut, recomand.
Tot la corsalex gasesti kit de clima, daca mai are, nu strica sa pui daca mai ai parale.
Are alarma din fabrica?
- nastasaflorin
- OP
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
Nu, nu are alarma. Doar inchidere centralizata.
Prioritatea nr 1 e franarea. O sa desfac la fiecare roata in parte, verific pistonase/saboti/placute/etrieri...etc - curatare, gresare rulmenti(daca tot desfac), reglaj la frana de mana apoi aerisire sanatoasa. Tot la pasul asta o sa rezolv cu burdufele planetare - e posibil sa ajunga ceva vaselina aruncata de acolo pe disc si asta ar putea cauza frana slaba.
O sa iau si o interfata - insa trebuie sa-mi revin nitel cu banii - acum am de bagat vreo 600 ron in distributie(cu pompa de apa, bineinteles)
TIS2000 sa inteleg ca e un fel de service advisor , acum sunt insa in cautare de ceva manual de service unde pot gasi detaliat fiecare procedura. Documentatie imi trebuie - la scule(aproape orice) am acces - lucrez intr-un service de tractoare.
Unde as putea gasi ceva documentatie - poate fi si in engleza, chiar franceza ? Eventual pe PM daca e considerat mai....obscur.
La inchiderea centralizata, are doar inchis/deschis pe toate usile. Pot seta ca deschiderea sa se faca in 2 pasi (1 - doar usa sofer, 2 - restul usilor) - direct din computerul de bord, fara interfata?
Prioritatea nr 1 e franarea. O sa desfac la fiecare roata in parte, verific pistonase/saboti/placute/etrieri...etc - curatare, gresare rulmenti(daca tot desfac), reglaj la frana de mana apoi aerisire sanatoasa. Tot la pasul asta o sa rezolv cu burdufele planetare - e posibil sa ajunga ceva vaselina aruncata de acolo pe disc si asta ar putea cauza frana slaba.
O sa iau si o interfata - insa trebuie sa-mi revin nitel cu banii - acum am de bagat vreo 600 ron in distributie(cu pompa de apa, bineinteles)
TIS2000 sa inteleg ca e un fel de service advisor , acum sunt insa in cautare de ceva manual de service unde pot gasi detaliat fiecare procedura. Documentatie imi trebuie - la scule(aproape orice) am acces - lucrez intr-un service de tractoare.
Unde as putea gasi ceva documentatie - poate fi si in engleza, chiar franceza ? Eventual pe PM daca e considerat mai....obscur.
La inchiderea centralizata, are doar inchis/deschis pe toate usile. Pot seta ca deschiderea sa se faca in 2 pasi (1 - doar usa sofer, 2 - restul usilor) - direct din computerul de bord, fara interfata?
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- nastasaflorin
- OP
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
Intre timp , noutati legate de masinuta:
- a aparut o scurgere abundente de ulei din zona turbo. La verificare, am constatat ca niste mecanicosi au pus o garnitura de cupru mai mare decat trebuia pe conexiunea de ulei. Remediat prin inlocuirea cu o garnitura corecta
- sistemul de racire avea doar apa chioara, cu o pelicula foarte subtire de ulei. Am tras concluzia ca , probabil a avut la un moment dat o problema cu termoflot-ul sau garnitura de chiuloasa, iar dupa reparatie nu s-au mai sinchisit. S-a spalat bine instalatia cu apa si Pur, clatit, apoi umplut cu antigel.
- cablul franei de mana, proaspat inlocuit de fostul posesor ramanea "agatat" la patina de pe partea stanga, prin urmare ramanea si roata infranata. Cauza - tot un mecanicos care a considerat el ca patina e prea larga si a ciocanit-o. Rezolvat prin ciocanire cu un dorn, dar in sens invers(am mai deschis-o).
- inlocuit distributia - mai avea o strigare
- inlocuit pompa de apa - si asta abia se mai tinea.
- reconditionat (momentan) rolele curelei de accesorii - erau ruginite
- inlocuit discuri si placute frana fata - din cauza de vibratii la franare. In procesul de inlocuite am descoperit "de ce". Pe partea dreapta, in dreptul unei gauri de prezon, exista pe fuzeta o mica denivelare(1 mm) probabil tot de la un ciocan - prin urmare discul nu statea perfect aliniat...rezolvat cu slefuire.
- inlocuit bielete antiruliu - una din ele avea burduful crapat si scrasnea deja.
- inlocuit burduf planetara stanga.
Total cheltuieli - distributie(curea contitec, role ina)+discuri+placute+bielete+pivoti(urmeaza sa fie inlocuiti)=950 ron.Si vreo 3 zile de munca.
Acum am o mica problema/neclaritate legata de instalatia de franare:
Inceputul procesului de franare este undeva pe la jumatatea cursei pedalei de frana. Pana acolo parca o apas in gol. Chestia e ciudata - fiind invatat cu masini care incep sa franeze imediat ce "mangai" pedala de frana.
Am aerisit, rasaerisit - tine bine frana, la acelasi nivel chiar daca apas succesiv...deci nu cred ca mai am aer in instalatie.
Dilema este - cum/ce fac ca sa franeze imediat ce ating pedala ? (sau, ma rog dupa o cursa de 1-3 cm)
- a aparut o scurgere abundente de ulei din zona turbo. La verificare, am constatat ca niste mecanicosi au pus o garnitura de cupru mai mare decat trebuia pe conexiunea de ulei. Remediat prin inlocuirea cu o garnitura corecta
- sistemul de racire avea doar apa chioara, cu o pelicula foarte subtire de ulei. Am tras concluzia ca , probabil a avut la un moment dat o problema cu termoflot-ul sau garnitura de chiuloasa, iar dupa reparatie nu s-au mai sinchisit. S-a spalat bine instalatia cu apa si Pur, clatit, apoi umplut cu antigel.
- cablul franei de mana, proaspat inlocuit de fostul posesor ramanea "agatat" la patina de pe partea stanga, prin urmare ramanea si roata infranata. Cauza - tot un mecanicos care a considerat el ca patina e prea larga si a ciocanit-o. Rezolvat prin ciocanire cu un dorn, dar in sens invers(am mai deschis-o).
- inlocuit distributia - mai avea o strigare
- inlocuit pompa de apa - si asta abia se mai tinea.
- reconditionat (momentan) rolele curelei de accesorii - erau ruginite
- inlocuit discuri si placute frana fata - din cauza de vibratii la franare. In procesul de inlocuite am descoperit "de ce". Pe partea dreapta, in dreptul unei gauri de prezon, exista pe fuzeta o mica denivelare(1 mm) probabil tot de la un ciocan - prin urmare discul nu statea perfect aliniat...rezolvat cu slefuire.
- inlocuit bielete antiruliu - una din ele avea burduful crapat si scrasnea deja.
- inlocuit burduf planetara stanga.
Total cheltuieli - distributie(curea contitec, role ina)+discuri+placute+bielete+pivoti(urmeaza sa fie inlocuiti)=950 ron.Si vreo 3 zile de munca.
Acum am o mica problema/neclaritate legata de instalatia de franare:
Inceputul procesului de franare este undeva pe la jumatatea cursei pedalei de frana. Pana acolo parca o apas in gol. Chestia e ciudata - fiind invatat cu masini care incep sa franeze imediat ce "mangai" pedala de frana.
Am aerisit, rasaerisit - tine bine frana, la acelasi nivel chiar daca apas succesiv...deci nu cred ca mai am aer in instalatie.
Dilema este - cum/ce fac ca sa franeze imediat ce ating pedala ? (sau, ma rog dupa o cursa de 1-3 cm)
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- nastasaflorin
- OP
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
Antigelul e albastru, dar nu e din comert - e ceva de buna calitate care se foloseste la tractoarele moderne(culoarea e doar o caracteristica specifica marcii in cazurile astea)
Abia am primit o interfata opcom, voi incerca sa ma familiarizez putin cu ea .
Cum e procedura asta cu pornirea pompei de ABS?
Banuiesc ca ar trebui sa pornesc masina si dintr-o optiune a softului sa pornesc pompa. Cat timp o actionez?
Dupa ce fac asta, opresc motorul si fac aerisire clasica? Sau o fac tot cu motorul pornit, si eventual actionari repetate ale pompei?
Abia am primit o interfata opcom, voi incerca sa ma familiarizez putin cu ea .
Cum e procedura asta cu pornirea pompei de ABS?
Banuiesc ca ar trebui sa pornesc masina si dintr-o optiune a softului sa pornesc pompa. Cat timp o actionez?
Dupa ce fac asta, opresc motorul si fac aerisire clasica? Sau o fac tot cu motorul pornit, si eventual actionari repetate ale pompei?
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- nastasaflorin
- OP
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Ideea e sa inlocuiesti lichidul din pompa, acolo unde este blocat oarecum de electrovalve. Eu am actionat de cateva ori pompa, vreo cateva secunde, apoi am mai aerisit putin la roti. Si a doua zi la fel si gata, sunt ok cu frana. Vezi ca motorasul pompei nu e facut sa functioneze continuu, sa nu il supra-incalzesti.
- nastasaflorin
- OP
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat