vlad2886
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Feb 2012
- Mesaj Privat
Cer ajutorul vostru caci, de ceva vreme ma chinui sa rezolv o problema pe larg dezbatuta pe forum, legata de acceleratie.
Detin un OPEL AGILA 1.0, fabricat in 2001, cu 133.000Km la bord cumparat in august 2011. In toamna anului trecut la pornirea motorului apareau variatii de turatii, nu puteam sa plec de pe loc, motorul nu avea putere si nu se accelera la apasarea pedalei, doar cand ridicam picorul de pe aceasta. M-am prezentat la un service pentru a remedia problema, au pus masina la test si mi-au spus ca apar erori la EGR-ul (tin sa precizezca becul check engine era aprins din anul 2007 asa mi-a relatat fostul proprietar "cica din cauza benzinei proaste").Am schimbat EGR-ul si intradevar variatia de turatie la relantiu a disparut dar nu se mai accelereaza uniform iar check engine s-a reaprins si am simtit ca pe teava de esapamant scoate un miros urat de "ou clocit"care persista si in prezent. Am schimbat ulei +filtru, am schimbat buji si filtru de aer.Dupa aceaste schimbari testerul imi da eraore pe EGR si sonda landa II. Am decuplat bornele de la baterie pentru a sterge erorile si a regla clapeta de acceleratie. Erorile au disparut dar nu am avut imbunatatiri la pedala. Am recurs la curatarea clapetei de acceleratie asa cu a fost prezentata de domnul Dan Cuciureanu, dar dupa curatatrea acesteia nu am semnalat nici o imbunatatire.
PS. Specific ca, la apasarea uniforma a pedalei de acceleratie motorul se tureaza.Daca apas pedala pana la jumatatea cursei motorul se tureaza cand trece de jumatate se "detureaza" iar cand las pedala si revine la jumatatea cursei se tureaza. Daca apas btusc pedala de acceleratie pana in podea apare o turatie superficiala daca o pot numi astfel ca si cum motorul se chinuie sa mearga iar dupa 30-40 de secunde tinand pedala calcata incepe sa creasca turatia pana la maxim.
Multumesc anticipat,
stefan242
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2011
- Mesaj Privat
duduta
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2012
- Mesaj Privat
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
Scoate mufa de la debitmetru si daca functioneaza mai bine cu ea scoasa, acolo e defectul.
PS- raspunsul meu a fost dat de urgenta, dar sunt convins ca vor aparea raspunsuri mai competente.
PS"- cu mufa scoasa se va aprinde martorul din bord ca eroare, dar asta se poate reseta usor dupa cum ai mai facut. Char saptamana trecuta am discutat cu cineva care din cauza debitmetrului si-a intors tot motorul peste cap, cumparand senzori si alte rahaturi indicate de mecanici, pe care le-a schimbat cu toate ca nu era necesar.
duduta
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2012
- Mesaj Privat
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
duduta
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2012
- Mesaj Privat
stefan242
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2011
- Mesaj Privat
sckypp
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2012
- Mesaj Privat
salut...
eu am avut o problema ceva de genul asta...in timpul mersului pierdeam din putere, la relantiu la fel iar daca opream si reporneam isi revenea un timp ,dupa saptamani de umblat prin service-uri,dupa ce ca ma punea sa schimb tot felul de alte pisese cum ar fi pompa de benzina(o schimbasem cu ceva timp in urma) lambda si altele...
am ajuns la un baiat iar ca si rezolvare a problemei am schimbat bobina de inductie...
ca pret ajunge pe la 550-600 de lei...
opel agila 1000 an 2002 Z10XE
de curiozitate poti desface capacu unde is si bujiile bobinele is prins in 2 suruburi...una din cele 3 era un pic carbonizata
vlad2886
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Feb 2012
- Mesaj Privat
Scoate mufa de la debitmetru si daca functioneaza mai bine cu ea scoasa, acolo e defectul.
PS- raspunsul meu a fost dat de urgenta, dar sunt convins ca vor aparea raspunsuri mai competente.
PS"- cu mufa scoasa se va aprinde martorul din bord ca eroare, dar asta se poate reseta usor dupa cum ai mai facut. Char saptamana trecuta am discutat cu cineva care din cauza debitmetrului si-a intors tot motorul peste cap, cumparand senzori si alte rahaturi indicate de mecanici, pe care le-a schimbat cu toate ca nu era necesar.
Multumesc pentru sfat! Am reusit sa identific problema, se pare ca este de la debitmetru de aer pe care va trebui sa-l schimb.
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
g3orginho
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2013
- Mesaj Privat
razz9303
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Germania
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2012
- Mesaj Privat
~Agila 1.2 16v 2001~
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
http://www.tiepie-automotiv...ectrical_problems
Google translate
Acest Opel Agila are o acceleratie controlate electric. Pedala de accelerație are un senzor de poziție care informeazã modulului de comandã al motorului (ECM) cu privire la poziția pedalei. Corpul clapetei de accelerație conține o electromotor care poziționeazã placa de accelerație. În funcție de poziția pedalei de accelerație, ECM conduce motorul placa de accelerație. Un Senzorul de poziție a clapetei de accelerație determinã poziția discului clapetei și oferã aceste informații înapoi la ECM, astfel încât sã poatã verifica poziția discului clapetei. Din motive de siguranțã, corpul clapetei de accelerație are doua poziție Senzori de acceleratie complet independente. Cei doi senzori au un semnal de ieșire legatã de poziția discului clapetei, între 0V și +5 V. Un senzor foloseste 0V pentru complet închisã și +5 V pentru complet deschisã, celãlalt senzor este inversat: +5 V pentru complet închisã și 0V pentru complet deschise.
Sper sa ajute.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
terminal of discharged battery!
Daca tot s-a facut reset nedorit e bine sa faci tu un reset plus invatare clapeta.
razz9303
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Germania
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2012
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
razz9303
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Germania
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2012
- Mesaj Privat
DAC94
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Veverita21
- *
- 27 mesaje
- din 13 Feb 2017
- Agila 2001 Z10XE
- Braila
Veverita21
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Braila
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2017
- Mesaj Privat
Cer ajutorul vostru caci, de ceva vreme ma chinui sa rezolv o problema pe larg dezbatuta pe forum, legata de acceleratie.
Detin un OPEL AGILA 1.0, fabricat in 2001, cu 133.000Km la bord cumparat in august 2011. In toamna anului trecut la pornirea motorului apareau variatii de turatii, nu puteam sa plec de pe loc, motorul nu avea putere si nu se accelera la apasarea pedalei, doar cand ridicam picorul de pe aceasta. M-am prezentat la un service pentru a remedia problema, au pus masina la test si mi-au spus ca apar erori la EGR-ul (tin sa precizezca becul check engine era aprins din anul 2007 asa mi-a relatat fostul proprietar "cica din cauza benzinei proaste").Am schimbat EGR-ul si intradevar variatia de turatie la relantiu a disparut dar nu se mai accelereaza uniform iar check engine s-a reaprins si am simtit ca pe teava de esapamant scoate un miros urat de "ou clocit"care persista si in prezent. Am schimbat ulei +filtru, am schimbat buji si filtru de aer.Dupa aceaste schimbari testerul imi da eraore pe EGR si sonda landa II. Am decuplat bornele de la baterie pentru a sterge erorile si a regla clapeta de acceleratie. Erorile au disparut dar nu am avut imbunatatiri la pedala. Am recurs la curatarea clapetei de acceleratie asa cu a fost prezentata de domnul Dan Cuciureanu, dar dupa curatatrea acesteia nu am semnalat nici o imbunatatire.
PS. Specific ca, la apasarea uniforma a pedalei de acceleratie motorul se tureaza.Daca apas pedala pana la jumatatea cursei motorul se tureaza cand trece de jumatate se "detureaza" iar cand las pedala si revine la jumatatea cursei se tureaza. Daca apas btusc pedala de acceleratie pana in podea apare o turatie superficiala daca o pot numi astfel ca si cum motorul se chinuie sa mearga iar dupa 30-40 de secunde tinand pedala calcata incepe sa creasca turatia pana la maxim.
Multumesc anticipat,
- Veverita21
- *
- 27 mesaje
- din 13 Feb 2017
- Agila 2001 Z10XE
- Braila
Veverita21
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Braila
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2017
- Mesaj Privat