vlad2886
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Feb 2012
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Cer ajutorul vostru caci, de ceva vreme ma chinui sa rezolv o problema pe larg dezbatuta pe forum, legata de acceleratie.
Detin un OPEL AGILA 1.0, fabricat in 2001, cu 133.000Km la bord cumparat in august 2011. In toamna anului trecut la pornirea motorului apareau variatii de turatii, nu puteam sa plec de pe loc, motorul nu avea putere si nu se accelera la apasarea pedalei, doar cand ridicam picorul de pe aceasta. M-am prezentat la un service pentru a remedia problema, au pus masina la test si mi-au spus ca apar erori la EGR-ul (tin sa precizezca becul check engine era aprins din anul 2007 asa mi-a relatat fostul proprietar "cica din cauza benzinei proaste").Am schimbat EGR-ul si intradevar variatia de turatie la relantiu a disparut dar nu se mai accelereaza uniform iar check engine s-a reaprins si am simtit ca pe teava de esapamant scoate un miros urat de "ou clocit"care persista si in prezent. Am schimbat ulei +filtru, am schimbat buji si filtru de aer.Dupa aceaste schimbari testerul imi da eraore pe EGR si sonda landa II. Am decuplat bornele de la baterie pentru a sterge erorile si a regla clapeta de acceleratie. Erorile au disparut dar nu am avut imbunatatiri la pedala. Am recurs la curatarea clapetei de acceleratie asa cu a fost prezentata de domnul Dan Cuciureanu, dar dupa curatatrea acesteia nu am semnalat nici o imbunatatire.
PS. Specific ca, la apasarea uniforma a pedalei de acceleratie motorul se tureaza.Daca apas pedala pana la jumatatea cursei motorul se tureaza cand trece de jumatate se "detureaza" iar cand las pedala si revine la jumatatea cursei se tureaza. Daca apas btusc pedala de acceleratie pana in podea apare o turatie superficiala daca o pot numi astfel ca si cum motorul se chinuie sa mearga iar dupa 30-40 de secunde tinand pedala calcata incepe sa creasca turatia pana la maxim.
Multumesc anticipat,
Cer ajutorul vostru caci, de ceva vreme ma chinui sa rezolv o problema pe larg dezbatuta pe forum, legata de acceleratie.
Detin un OPEL AGILA 1.0, fabricat in 2001, cu 133.000Km la bord cumparat in august 2011. In toamna anului trecut la pornirea motorului apareau variatii de turatii, nu puteam sa plec de pe loc, motorul nu avea putere si nu se accelera la apasarea pedalei, doar cand ridicam picorul de pe aceasta. M-am prezentat la un service pentru a remedia problema, au pus masina la test si mi-au spus ca apar erori la EGR-ul (tin sa precizezca becul check engine era aprins din anul 2007 asa mi-a relatat fostul proprietar "cica din cauza benzinei proaste").Am schimbat EGR-ul si intradevar variatia de turatie la relantiu a disparut dar nu se mai accelereaza uniform iar check engine s-a reaprins si am simtit ca pe teava de esapamant scoate un miros urat de "ou clocit"care persista si in prezent. Am schimbat ulei +filtru, am schimbat buji si filtru de aer.Dupa aceaste schimbari testerul imi da eraore pe EGR si sonda landa II. Am decuplat bornele de la baterie pentru a sterge erorile si a regla clapeta de acceleratie. Erorile au disparut dar nu am avut imbunatatiri la pedala. Am recurs la curatarea clapetei de acceleratie asa cu a fost prezentata de domnul Dan Cuciureanu, dar dupa curatatrea acesteia nu am semnalat nici o imbunatatire.
PS. Specific ca, la apasarea uniforma a pedalei de acceleratie motorul se tureaza.Daca apas pedala pana la jumatatea cursei motorul se tureaza cand trece de jumatate se "detureaza" iar cand las pedala si revine la jumatatea cursei se tureaza. Daca apas btusc pedala de acceleratie pana in podea apare o turatie superficiala daca o pot numi astfel ca si cum motorul se chinuie sa mearga iar dupa 30-40 de secunde tinand pedala calcata incepe sa creasca turatia pana la maxim.
Multumesc anticipat,
stefan242
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2011
- Mesaj Privat
duduta
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2012
- Mesaj Privat
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
raspuns in special pentru @Vlad2886
Scoate mufa de la debitmetru si daca functioneaza mai bine cu ea scoasa, acolo e defectul.
PS- raspunsul meu a fost dat de urgenta, dar sunt convins ca vor aparea raspunsuri mai competente.
PS"- cu mufa scoasa se va aprinde martorul din bord ca eroare, dar asta se poate reseta usor dupa cum ai mai facut. Char saptamana trecuta am discutat cu cineva care din cauza debitmetrului si-a intors tot motorul peste cap, cumparand senzori si alte rahaturi indicate de mecanici, pe care le-a schimbat cu toate ca nu era necesar.
Scoate mufa de la debitmetru si daca functioneaza mai bine cu ea scoasa, acolo e defectul.
PS- raspunsul meu a fost dat de urgenta, dar sunt convins ca vor aparea raspunsuri mai competente.
PS"- cu mufa scoasa se va aprinde martorul din bord ca eroare, dar asta se poate reseta usor dupa cum ai mai facut. Char saptamana trecuta am discutat cu cineva care din cauza debitmetrului si-a intors tot motorul peste cap, cumparand senzori si alte rahaturi indicate de mecanici, pe care le-a schimbat cu toate ca nu era necesar.
duduta
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2012
- Mesaj Privat
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
duduta
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2012
- Mesaj Privat
stefan242
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2011
- Mesaj Privat
sckypp
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2012
- Mesaj Privat
duduta a scris:salut am si eu o problema ,, pornesc masina sta la relantiu 15 20 secunde si moare motorul intre timp daca apas pedala de acceleratie nu vrea neam sa se accelereze. va rog mult daca ma poteti ajuta si pe mine ca nu stiu ce sa fac
salut...
eu am avut o problema ceva de genul asta...in timpul mersului pierdeam din putere, la relantiu la fel iar daca opream si reporneam isi revenea un timp ,dupa saptamani de umblat prin service-uri,dupa ce ca ma punea sa schimb tot felul de alte pisese cum ar fi pompa de benzina(o schimbasem cu ceva timp in urma) lambda si altele...
am ajuns la un baiat iar ca si rezolvare a problemei am schimbat bobina de inductie...
ca pret ajunge pe la 550-600 de lei...
opel agila 1000 an 2002 Z10XE
de curiozitate poti desface capacu unde is si bujiile bobinele is prins in 2 suruburi...una din cele 3 era un pic carbonizata
vlad2886
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Feb 2012
- Mesaj Privat
Furdui a scris:raspuns in special pentru @Vlad2886
Scoate mufa de la debitmetru si daca functioneaza mai bine cu ea scoasa, acolo e defectul.
PS- raspunsul meu a fost dat de urgenta, dar sunt convins ca vor aparea raspunsuri mai competente.
PS"- cu mufa scoasa se va aprinde martorul din bord ca eroare, dar asta se poate reseta usor dupa cum ai mai facut. Char saptamana trecuta am discutat cu cineva care din cauza debitmetrului si-a intors tot motorul peste cap, cumparand senzori si alte rahaturi indicate de mecanici, pe care le-a schimbat cu toate ca nu era necesar.
Scoate mufa de la debitmetru si daca functioneaza mai bine cu ea scoasa, acolo e defectul.
PS- raspunsul meu a fost dat de urgenta, dar sunt convins ca vor aparea raspunsuri mai competente.
PS"- cu mufa scoasa se va aprinde martorul din bord ca eroare, dar asta se poate reseta usor dupa cum ai mai facut. Char saptamana trecuta am discutat cu cineva care din cauza debitmetrului si-a intors tot motorul peste cap, cumparand senzori si alte rahaturi indicate de mecanici, pe care le-a schimbat cu toate ca nu era necesar.
Multumesc pentru sfat! Am reusit sa identific problema, se pare ca este de la debitmetru de aer pe care va trebui sa-l schimb.
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
g3orginho
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2013
- Mesaj Privat
salut am si eu o agila motor 1.2 si de cateva ssaptamani am probleme cu ea. la inceput nu se mai accelera si am fost la un mecanic care ma pus sa schimb partea electrica a pompei de benzina . am facut asta si masina a inceput sa mearga din nou bine vreo doua zile iar akm iar nu se mai acelereaza iar daca o las la ralantiu se opreste. daca apas uniform pedala de acceleratie incearca sa se tureaze insa pana la un punct apoi se opreste.. iar dak incerc sa fac cursa completa a pedalei sau macar jumate din cursa se opreste instantaneu... ma puteti ajuta cu ceva sfaturi?
razz9303
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Germania
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2012
- Mesaj Privat
O mica intrebare am si eu despre ce am patit azi.... de dimineata am gasit masina cu casetofonul pornit..(vina mea) bateria aproape moarta... si dai si impinge prr prr a pornit dar.... nu mai INCARCA bateria si acceleratia , repet ACCELERATIA era moarta cu motorul pornit ! am pus alta baterie si totul a revenit la normal reusind sa pun bateria mea la loc si sa o incarce asa cum trebuie .... De ce nu mai imi incarca si acceleratia era moarta? tin sa precizez ca acceleratia este electronica
~Agila 1.2 16v 2001~
~Agila 1.2 16v 2001~
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Nu cunosc cum si de ce s-a intamplat, dar logic este ca din cauza lipsei de energie totul a inceput sa faca stanga in loc de dreapta. Se intampla in genere la toate jucarelele care au baterii. Sper ca schimbul de baterii s-a facut cu motorul oprit sau s-a dat curent in modul corect adica masa pe caroserie plusul la plus fara a se deconecta vreo bornisoara, nu de alta dar in acel moment voltajul creste semnificativ...atat de incat poate sa buleasca ECU.
http://www.tiepie-automotiv...ectrical_problems
Google translate
Acest Opel Agila are o acceleratie controlate electric. Pedala de accelerație are un senzor de poziție care informeazã modulului de comandã al motorului (ECM) cu privire la poziția pedalei. Corpul clapetei de accelerație conține o electromotor care poziționeazã placa de accelerație. În funcție de poziția pedalei de accelerație, ECM conduce motorul placa de accelerație. Un Senzorul de poziție a clapetei de accelerație determinã poziția discului clapetei și oferã aceste informații înapoi la ECM, astfel încât sã poatã verifica poziția discului clapetei. Din motive de siguranțã, corpul clapetei de accelerație are doua poziție Senzori de acceleratie complet independente. Cei doi senzori au un semnal de ieșire legatã de poziția discului clapetei, între 0V și +5 V. Un senzor foloseste 0V pentru complet închisã și +5 V pentru complet deschisã, celãlalt senzor este inversat: +5 V pentru complet închisã și 0V pentru complet deschise.
Sper sa ajute. Do not connect leads to negative
terminal of discharged battery!
Daca tot s-a facut reset nedorit e bine sa faci tu un reset plus invatare clapeta.
http://www.tiepie-automotiv...ectrical_problems
Google translate
Acest Opel Agila are o acceleratie controlate electric. Pedala de accelerație are un senzor de poziție care informeazã modulului de comandã al motorului (ECM) cu privire la poziția pedalei. Corpul clapetei de accelerație conține o electromotor care poziționeazã placa de accelerație. În funcție de poziția pedalei de accelerație, ECM conduce motorul placa de accelerație. Un Senzorul de poziție a clapetei de accelerație determinã poziția discului clapetei și oferã aceste informații înapoi la ECM, astfel încât sã poatã verifica poziția discului clapetei. Din motive de siguranțã, corpul clapetei de accelerație are doua poziție Senzori de acceleratie complet independente. Cei doi senzori au un semnal de ieșire legatã de poziția discului clapetei, între 0V și +5 V. Un senzor foloseste 0V pentru complet închisã și +5 V pentru complet deschisã, celãlalt senzor este inversat: +5 V pentru complet închisã și 0V pentru complet deschise.
Sper sa ajute. Do not connect leads to negative
terminal of discharged battery!
Daca tot s-a facut reset nedorit e bine sa faci tu un reset plus invatare clapeta.
razz9303
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Germania
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2012
- Mesaj Privat
Am reOlvat-o atunci dar azi dupa o cursa de 20 km cu un repaus de juma de ora cand am pornit motorul s.a aprins check engine-ul si acceleratia moarta baterie e buna , merge si fara baterie .... Se tureaza foarte putin la inceput si de la un punct al acceleratiei parca incepe sa se detureze am scos egr si tot la fel am ajuns tractat acasa.... .maine voi curata clapeta acceleratiei sa vedem daca tot asa face cred ca o dau la fier vechi ..mama lui de motor ..o masinuta atat de simpla cu un motor atat de complicat ... Ceva sugestii?
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
razz9303
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Germania
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2012
- Mesaj Privat
Dupa o noapte lasata fara baterie totul a mers frumos ca nou , la a doua pornire de motor insa a revenit problema ... Si cum m.am enervat eu asa un pic m.am apucat sa ii scot toate mufele gasite si accesibile pe acolo pe la motor cred ca la combinatia abs + motor stergatoare si.a revenit .....am dat o dura cu ea apoi am bagat mufele inapoi si inca merge firar ea sa fie... Cum si de la ce sa fi fost?
DAC94
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Veverita21
- *
- 27 mesaje
- din 13 Feb 2017
- Agila 2001 Z10XE
- Braila
Veverita21
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Braila
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2017
- Mesaj Privat
vlad2886 a scris:Salutare tuturor,
Cer ajutorul vostru caci, de ceva vreme ma chinui sa rezolv o problema pe larg dezbatuta pe forum, legata de acceleratie.
Detin un OPEL AGILA 1.0, fabricat in 2001, cu 133.000Km la bord cumparat in august 2011. In toamna anului trecut la pornirea motorului apareau variatii de turatii, nu puteam sa plec de pe loc, motorul nu avea putere si nu se accelera la apasarea pedalei, doar cand ridicam picorul de pe aceasta. M-am prezentat la un service pentru a remedia problema, au pus masina la test si mi-au spus ca apar erori la EGR-ul (tin sa precizezca becul check engine era aprins din anul 2007 asa mi-a relatat fostul proprietar "cica din cauza benzinei proaste").Am schimbat EGR-ul si intradevar variatia de turatie la relantiu a disparut dar nu se mai accelereaza uniform iar check engine s-a reaprins si am simtit ca pe teava de esapamant scoate un miros urat de "ou clocit"care persista si in prezent. Am schimbat ulei +filtru, am schimbat buji si filtru de aer.Dupa aceaste schimbari testerul imi da eraore pe EGR si sonda landa II. Am decuplat bornele de la baterie pentru a sterge erorile si a regla clapeta de acceleratie. Erorile au disparut dar nu am avut imbunatatiri la pedala. Am recurs la curatarea clapetei de acceleratie asa cu a fost prezentata de domnul Dan Cuciureanu, dar dupa curatatrea acesteia nu am semnalat nici o imbunatatire.
PS. Specific ca, la apasarea uniforma a pedalei de acceleratie motorul se tureaza.Daca apas pedala pana la jumatatea cursei motorul se tureaza cand trece de jumatate se "detureaza" iar cand las pedala si revine la jumatatea cursei se tureaza. Daca apas btusc pedala de acceleratie pana in podea apare o turatie superficiala daca o pot numi astfel ca si cum motorul se chinuie sa mearga iar dupa 30-40 de secunde tinand pedala calcata incepe sa creasca turatia pana la maxim.
Multumesc anticipat,
Cer ajutorul vostru caci, de ceva vreme ma chinui sa rezolv o problema pe larg dezbatuta pe forum, legata de acceleratie.
Detin un OPEL AGILA 1.0, fabricat in 2001, cu 133.000Km la bord cumparat in august 2011. In toamna anului trecut la pornirea motorului apareau variatii de turatii, nu puteam sa plec de pe loc, motorul nu avea putere si nu se accelera la apasarea pedalei, doar cand ridicam picorul de pe aceasta. M-am prezentat la un service pentru a remedia problema, au pus masina la test si mi-au spus ca apar erori la EGR-ul (tin sa precizezca becul check engine era aprins din anul 2007 asa mi-a relatat fostul proprietar "cica din cauza benzinei proaste").Am schimbat EGR-ul si intradevar variatia de turatie la relantiu a disparut dar nu se mai accelereaza uniform iar check engine s-a reaprins si am simtit ca pe teava de esapamant scoate un miros urat de "ou clocit"care persista si in prezent. Am schimbat ulei +filtru, am schimbat buji si filtru de aer.Dupa aceaste schimbari testerul imi da eraore pe EGR si sonda landa II. Am decuplat bornele de la baterie pentru a sterge erorile si a regla clapeta de acceleratie. Erorile au disparut dar nu am avut imbunatatiri la pedala. Am recurs la curatarea clapetei de acceleratie asa cu a fost prezentata de domnul Dan Cuciureanu, dar dupa curatatrea acesteia nu am semnalat nici o imbunatatire.
PS. Specific ca, la apasarea uniforma a pedalei de acceleratie motorul se tureaza.Daca apas pedala pana la jumatatea cursei motorul se tureaza cand trece de jumatate se "detureaza" iar cand las pedala si revine la jumatatea cursei se tureaza. Daca apas btusc pedala de acceleratie pana in podea apare o turatie superficiala daca o pot numi astfel ca si cum motorul se chinuie sa mearga iar dupa 30-40 de secunde tinand pedala calcata incepe sa creasca turatia pana la maxim.
Multumesc anticipat,
- Veverita21
- *
- 27 mesaje
- din 13 Feb 2017
- Agila 2001 Z10XE
- Braila
Veverita21
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Braila
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2017
- Mesaj Privat