Stanga
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2014
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Cum ai zis si tu, am schimbat bujii, filtre, pompa benzina, in schimb nu am umblat la clapeta si EGR. Pe tester toate apar in regula. Daca rezolv anunt 😃, in schimb mai ai de asteptat pana la sfarsitul lunii 😃
Stanga
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2014
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
O sa desfac sa vad ce e pe acolo, pre bine nu stiu nici eu, da e mult pana desfac 😃.
O sa caut nou sa vad daca este la pret rezonabil, dar cum am zis stiu ce era ceva lei, in momentul in care am cumparat pompa, gasisem cu tot cu suporul acela si regulator si era o gramada de bani.
Daca nu, din dezmembrari sau adaptat de la un alt model.
Din cate imi aduc aminte cand am schimbat pompa, l-am vazut pe capac acolo, dar nestiind prea bine ce rol are nu m-am atins de el.
Daca gasesti tu o solutie intre timp, dai un semn.
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
In corpul lui sunt doua garnituri care intra destul de greu pe corpul de plastic, acestea zic ca sunt in regula.
Partea capsulata zic ca e in regula fiindca nu scapa presiune, am verificat-o.
In schimb garnitura care etanseaza regulatorul cu stutul returului (se afla pe flansa care se prinde deasupra rezervorului), este cam coapta. Nu are o textura deloc buna.
Am obturat returul, am dat o cheie, am lasat masina sa mearga un pic cat sa faca presiune pe instalatie.
O las asa pana maine seara. Daca maine seara porneste la sfert, e clar undeva acolo se pierde presiune.
Alte detalii maine ....
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Stanga
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2014
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Tot la a doua cheie a pornit. Nu e de aici problema. Regulatorul e in mintile lui.
Am montat si o supapa unisens pe tur, m-am gandit ca poate nu tine cea din pompa. Tot greu a pornit.
Am schimbat bateria masini , la fel.
Am mai citit pe ici pe colo, alte eventuale probleme: senzor temperatura motor, valva purjare vapori, injectoarele.
O sa aduc un "mester" care se ocupa numai cu diagnoza. Mi l-a recomandat un prieten.
Poate ii da de cap.
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Ai un raspuns in acesta discutie? Ceva sa ne ajute? Sau strangi postari, asa de dragul de a avea forumul nu stiu cate mii de postari?
Da este un tip care se ocupa doar cu diagnoza, am vorbit cu el si a zis clar: el identifica "problema" dar nu schimba eventualele piese defecte, asta inseamna ca nu stie mecanica sau legatura intre electric si mecanic? Pus si simplu omu nu vrea sa se murdareasca pe maini.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Exact asta mi-am propus sa fac maine, daca timpul imi va permite.
Voi verifica sistemul de alimentare cu un manometru. Cu toate ca nu prea cred ca e din alimentare. Masina se comporta asa si cu pompa veche si cu cea noua. Culmea este ca fenomenul se "amplifica" in sezoanele mai calde. Iarna nu am avut probleme cu pornirea.
O alta posibila cauza ar fi sonda temperatura lichid racire, cu toate ca am masurat-o si din valorile date ar fi sa fie buna, ma gandesc ca uneori o mai ia razna si duce ECU in eroare.
E un senzor, ceva ce are legatura cu temperatura atmosferica, il influenteaza cumva temperatura de afara.
Anul trecut am avut aceasta problema toata vara, spre iarna s-a potolit, rar imi dadea rateu la pornire (si atunci aveam carbuni la electromotor terminati), iar din primavara a inceput iar, amplificandu-se fenomenul in functie de gradele de afara.
liviu2004- Suspendat
- 2,322 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,322
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Stanga
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2014
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Am tot citit pe forum N discutii despre pornirea grea la rece a acestor tipuri de motore x12xe si z12xe.
Toti au inceput cu ce a fost mai greu: pompa benzina, corp clapeta , egr, etc etc, dar nimeni, nimeni nu a schimbat senzorul de temperatura.
Au mizat doar pe faptul ca da bine pe tester si pe multimetru.
Eu am gresit un pic si m-am grabit si eu cu multimetru. Am masurat doar rezistenta senzorului, nu si continuitatea.
In seara asta mi-am incercat norocul si am mai dai o cheie. A pornit din prima la sfert, nu imi venea sa cred...
Am oprit motorul si am scos mufa de la senzor, avea continuitate. Am mai pornit-o si oprit-o de cateva ori si a inceput circul, nu a mai vrut deloc. Masor iar continuitatea..... pauza, nimic. Am lasat-o. Am incercat aceasi manevra peste o ora. A pornit, dupa mai multe incercari, a avut continuitate. Am oprit, a inceput iar sa nu porneasca, nu a mai avut continuitatea si am lasat-o asa.
E dubios rau senzorul asta si cred ca de la el se trage totul. Din ce am vazut pe site-urile de piese auto sunt universale la gama Opel. O sa imprumut unul de la un prieten tot cu Opel, o sa verific codul daca e la fel si revin cu rezultate. Daca nu ma risc cu unul nou si poate am noroc.
Senzor facaturi sunt si la 15 lei. Original pe Bosch e 75 lei.
Culmea este ca nu da eroare pe tester, nu imi apare eroarea in bord. Masina nu porneste nici cu mufa de la el scoasa.
Stanga
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2014
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Funcționarea nominalã a senzorului se poate determina pe baza caracteristicii acestuia.
Cu ajutorul unui multimetru se fac douã verificãri:
1. test de continuitate pe cei doi pini ai senzorului, pentru a determina dacã contactele sunt legate de elementul activ (termistor)
2. mãsurarea rezistenței senzorului demontat: valoarea rezistenței trebuie sã corespundã cu valoarea din caracteristica senzorului (exemplu la 20 °C trebuie sã aibã aproximativ 2 kΩ)
In cazul meu, conditia 1 nu este intotdeauna indeplinita. Atunci cand nu am continuitate intre cei doi pini ai senzorului se intampla fenomenul cu pornirea grea.