Stanga
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2014
- Mesaj Privat
Deci pe scurt nu am gasit nici un raspuns concret pe forum ma uit de 1 luna incontinuu si nimeni nu zice problema rezolvata ... astra g 99 x12xe cand o las la soare porneste la a 2 - 3 cheie cate odata chiar la a 10-a cheie ... pana aici, dupa ce porneste incepe fluctuatiile relanti la cald mai putine dar la rece face acu de la turatii in sus si in jos cam 1 cm foarte repede ... daca plec de pe loc normal crescand turatiile usor intre 1500 - 2000 imi da in nas tare ma smunceste de ma da cu capul de volan .... la fel in a -2a si a -3a ... ce am facut la ea .. 20 de service-uri nici unul nu ma rezolvat .. am schimbat debitmetru aer (bosh original) curatat egr , curatat clapeta , bujii noi ngk , schimbat pompa benzina , nici o eroare pe tester .... in schimb cand stau cu testeru pe ea in relanti intrerupe arderea ... adik imi scrie spank sau ceva de genu pe fiecare piston .. cand 2 cand 4 cand 1 si 3 cand 3 si 4 si tot asa ... intrerupe arderea .. am verificat bobina la reprezentanta si era totul ok. Testere peste testere la toate service-urile peste 1000 de lei la testere si nimik toti miau zis ca totul functioneaza in parametrii si ca totul e in regula ... asta e tot ce poate sa imi spuna am ramas masca cand am auzit ... a spus ca nu mai e de competenta lor ... nu stiu ce sa mai fac unde sa ma mai duc ... VA ROG DIN SUFLET AJUTATIMA ADAUG SI FILMULETELE CU MASINA
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Probleme cu pornirea cand sta mai mult si mai ales la soare sau caldura am si eu. Banuiesc ca se pierde presiune pe undeva. La sfarsitul lunii o sa ma ocup de ea. Regulatorul de presiune ar fi o posibila problema, nu tine presiunea pe "instalatie", motiv pentru care porneste greu si de aceea e posibil sa fluctueze si relantiul, nu se asigura o alimentare constanta, el nu isi mai face treaba.
Cum ai zis si tu, am schimbat bujii, filtre, pompa benzina, in schimb nu am umblat la clapeta si EGR. Pe tester toate apar in regula. Daca rezolv anunt , in schimb mai ai de asteptat pana la sfarsitul lunii
Cum ai zis si tu, am schimbat bujii, filtre, pompa benzina, in schimb nu am umblat la clapeta si EGR. Pe tester toate apar in regula. Daca rezolv anunt , in schimb mai ai de asteptat pana la sfarsitul lunii
Stanga
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2014
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Se gaseste cu tot ansamblul de la pompa de benzina, si din cate am vazut costa ceva.
O sa desfac sa vad ce e pe acolo, pre bine nu stiu nici eu, da e mult pana desfac .
O sa caut nou sa vad daca este la pret rezonabil, dar cum am zis stiu ce era ceva lei, in momentul in care am cumparat pompa, gasisem cu tot cu suporul acela si regulator si era o gramada de bani.
Daca nu, din dezmembrari sau adaptat de la un alt model.
Din cate imi aduc aminte cand am schimbat pompa, l-am vazut pe capac acolo, dar nestiind prea bine ce rol are nu m-am atins de el.
Daca gasesti tu o solutie intre timp, dai un semn.
O sa desfac sa vad ce e pe acolo, pre bine nu stiu nici eu, da e mult pana desfac .
O sa caut nou sa vad daca este la pret rezonabil, dar cum am zis stiu ce era ceva lei, in momentul in care am cumparat pompa, gasisem cu tot cu suporul acela si regulator si era o gramada de bani.
Daca nu, din dezmembrari sau adaptat de la un alt model.
Din cate imi aduc aminte cand am schimbat pompa, l-am vazut pe capac acolo, dar nestiind prea bine ce rol are nu m-am atins de el.
Daca gasesti tu o solutie intre timp, dai un semn.
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Chiar daca am zis ca nu o sa ma ocup de ea pana la sfarsitul lunii, totusi m-am pus si am demontat si regulatorul.
In corpul lui sunt doua garnituri care intra destul de greu pe corpul de plastic, acestea zic ca sunt in regula.
Partea capsulata zic ca e in regula fiindca nu scapa presiune, am verificat-o.
In schimb garnitura care etanseaza regulatorul cu stutul returului (se afla pe flansa care se prinde deasupra rezervorului), este cam coapta. Nu are o textura deloc buna.
Am obturat returul, am dat o cheie, am lasat masina sa mearga un pic cat sa faca presiune pe instalatie.
O las asa pana maine seara. Daca maine seara porneste la sfert, e clar undeva acolo se pierde presiune.
Alte detalii maine ....
In corpul lui sunt doua garnituri care intra destul de greu pe corpul de plastic, acestea zic ca sunt in regula.
Partea capsulata zic ca e in regula fiindca nu scapa presiune, am verificat-o.
In schimb garnitura care etanseaza regulatorul cu stutul returului (se afla pe flansa care se prinde deasupra rezervorului), este cam coapta. Nu are o textura deloc buna.
Am obturat returul, am dat o cheie, am lasat masina sa mearga un pic cat sa faca presiune pe instalatie.
O las asa pana maine seara. Daca maine seara porneste la sfert, e clar undeva acolo se pierde presiune.
Alte detalii maine ....
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Masina e inca in teste. Nu am strans colierul de pe furtunul ce obtureaza returul si mi-a scapat presiune peste noapte. Oricum nu prea multa, a pornit la a doua cheie, daca o lasam si pe prima mai lunga poate o lua. Am strans si verificat sa nu scape presiune si astept. Se parea ce de aici e problema. Maine vad cum se prezinta, am gasit si un oring aproape identic cu cel care e copt (e de fapt un oring de injector cielo). O sa schimb acest oring, montez regulatorul si iar astept.
Stanga
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2014
- Mesaj Privat
ok astept sa vad un raspuns exact ca sunt chiar curios daca e doar de la ala toate chestiile astea .. nu stiu exact daca si cu fluctuatiile de relanti tot de acolo speram sa fie ala daca nu iar o iau de la capat ... mai ramane sa iau egr nou sa incerc ca sh... nu prea am baza ... astept raspunsul tau ms mult
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Incep sa imi pierd rabdarea cu ea .
Tot la a doua cheie a pornit. Nu e de aici problema. Regulatorul e in mintile lui.
Am montat si o supapa unisens pe tur, m-am gandit ca poate nu tine cea din pompa. Tot greu a pornit.
Am schimbat bateria masini , la fel.
Am mai citit pe ici pe colo, alte eventuale probleme: senzor temperatura motor, valva purjare vapori, injectoarele.
O sa aduc un "mester" care se ocupa numai cu diagnoza. Mi l-a recomandat un prieten.
Poate ii da de cap.
Tot la a doua cheie a pornit. Nu e de aici problema. Regulatorul e in mintile lui.
Am montat si o supapa unisens pe tur, m-am gandit ca poate nu tine cea din pompa. Tot greu a pornit.
Am schimbat bateria masini , la fel.
Am mai citit pe ici pe colo, alte eventuale probleme: senzor temperatura motor, valva purjare vapori, injectoarele.
O sa aduc un "mester" care se ocupa numai cu diagnoza. Mi l-a recomandat un prieten.
Poate ii da de cap.
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
@big_electro61
Ai un raspuns in acesta discutie? Ceva sa ne ajute? Sau strangi postari, asa de dragul de a avea forumul nu stiu cate mii de postari?
Da este un tip care se ocupa doar cu diagnoza, am vorbit cu el si a zis clar: el identifica "problema" dar nu schimba eventualele piese defecte, asta inseamna ca nu stie mecanica sau legatura intre electric si mecanic? Pus si simplu omu nu vrea sa se murdareasca pe maini.
Ai un raspuns in acesta discutie? Ceva sa ne ajute? Sau strangi postari, asa de dragul de a avea forumul nu stiu cate mii de postari?
Da este un tip care se ocupa doar cu diagnoza, am vorbit cu el si a zis clar: el identifica "problema" dar nu schimba eventualele piese defecte, asta inseamna ca nu stie mecanica sau legatura intre electric si mecanic? Pus si simplu omu nu vrea sa se murdareasca pe maini.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Nu dau solutii,pentru rezolvarea unor probleme,daca nu am argumente tehnice solide. In cazul tau,nu am! E mai bine sa ma abtin,pentru a nu gresi. Apropo de raspunsuri,eu pentru a vedea starea sistemului de alimentare cu benzina(pompa, regulator de presiune),folosesc un manometru de presiune (cu 2 furtunase de presiune si conectorii rapizi respectivi),inseriat intre iesirea din rezervor si conducta de tur.Daca in momentul pornirii motorului,presiunea este de aproximativ 3 bari si motorul nu porneste,problema se poate afla oriunde,dar nu in acest sistem de alimentare.Daca in momentul pornirii(actionarea electromotorului),presiunea combustibilului este sub1,5 bari se va verifica pompa si apoi regulatorul.Presiunea combustibilului nu este supravegheata de calculator,deci nu poate fi vazuta la diagnoza si e nevoie sa porti o pereche de manusi in ideea de a nu te murdarii pe maini sau chemi asistentul sa rezolve problema...!
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Multumesc de sugestie!
Exact asta mi-am propus sa fac maine, daca timpul imi va permite.
Voi verifica sistemul de alimentare cu un manometru. Cu toate ca nu prea cred ca e din alimentare. Masina se comporta asa si cu pompa veche si cu cea noua. Culmea este ca fenomenul se "amplifica" in sezoanele mai calde. Iarna nu am avut probleme cu pornirea.
O alta posibila cauza ar fi sonda temperatura lichid racire, cu toate ca am masurat-o si din valorile date ar fi sa fie buna, ma gandesc ca uneori o mai ia razna si duce ECU in eroare.
E un senzor, ceva ce are legatura cu temperatura atmosferica, il influenteaza cumva temperatura de afara.
Anul trecut am avut aceasta problema toata vara, spre iarna s-a potolit, rar imi dadea rateu la pornire (si atunci aveam carbuni la electromotor terminati), iar din primavara a inceput iar, amplificandu-se fenomenul in functie de gradele de afara.
Exact asta mi-am propus sa fac maine, daca timpul imi va permite.
Voi verifica sistemul de alimentare cu un manometru. Cu toate ca nu prea cred ca e din alimentare. Masina se comporta asa si cu pompa veche si cu cea noua. Culmea este ca fenomenul se "amplifica" in sezoanele mai calde. Iarna nu am avut probleme cu pornirea.
O alta posibila cauza ar fi sonda temperatura lichid racire, cu toate ca am masurat-o si din valorile date ar fi sa fie buna, ma gandesc ca uneori o mai ia razna si duce ECU in eroare.
E un senzor, ceva ce are legatura cu temperatura atmosferica, il influenteaza cumva temperatura de afara.
Anul trecut am avut aceasta problema toata vara, spre iarna s-a potolit, rar imi dadea rateu la pornire (si atunci aveam carbuni la electromotor terminati), iar din primavara a inceput iar, amplificandu-se fenomenul in functie de gradele de afara.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Stanga
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2014
- Mesaj Privat
CSN in legatura cu distributia acum cateva zile am fost si mia dat jos sa o verifice si e chiar perfecta e si la punct nu tacane ... acum nici eu nu stiu ce sa mai cred oricum am puso la vanzare sper sa rezolv probleme pana vine cineva sa o cumpere ca nu prea am ce face altfel ... astept totusi un raspuns de la tine .. si eu auzisem ceva de senzoru de temperatura dar ... na nu stiu ce sa zic am sa il dau comanda ca cica nu costa mult
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Se pare ca senzorul de temperatura ar fi problema.
Am tot citit pe forum N discutii despre pornirea grea la rece a acestor tipuri de motore x12xe si z12xe.
Toti au inceput cu ce a fost mai greu: pompa benzina, corp clapeta , egr, etc etc, dar nimeni, nimeni nu a schimbat senzorul de temperatura.
Au mizat doar pe faptul ca da bine pe tester si pe multimetru.
Eu am gresit un pic si m-am grabit si eu cu multimetru. Am masurat doar rezistenta senzorului, nu si continuitatea.
In seara asta mi-am incercat norocul si am mai dai o cheie. A pornit din prima la sfert, nu imi venea sa cred...
Am oprit motorul si am scos mufa de la senzor, avea continuitate. Am mai pornit-o si oprit-o de cateva ori si a inceput circul, nu a mai vrut deloc. Masor iar continuitatea..... pauza, nimic. Am lasat-o. Am incercat aceasi manevra peste o ora. A pornit, dupa mai multe incercari, a avut continuitate. Am oprit, a inceput iar sa nu porneasca, nu a mai avut continuitatea si am lasat-o asa.
E dubios rau senzorul asta si cred ca de la el se trage totul. Din ce am vazut pe site-urile de piese auto sunt universale la gama Opel. O sa imprumut unul de la un prieten tot cu Opel, o sa verific codul daca e la fel si revin cu rezultate. Daca nu ma risc cu unul nou si poate am noroc.
Senzor facaturi sunt si la 15 lei. Original pe Bosch e 75 lei.
Culmea este ca nu da eroare pe tester, nu imi apare eroarea in bord. Masina nu porneste nici cu mufa de la el scoasa.
Am tot citit pe forum N discutii despre pornirea grea la rece a acestor tipuri de motore x12xe si z12xe.
Toti au inceput cu ce a fost mai greu: pompa benzina, corp clapeta , egr, etc etc, dar nimeni, nimeni nu a schimbat senzorul de temperatura.
Au mizat doar pe faptul ca da bine pe tester si pe multimetru.
Eu am gresit un pic si m-am grabit si eu cu multimetru. Am masurat doar rezistenta senzorului, nu si continuitatea.
In seara asta mi-am incercat norocul si am mai dai o cheie. A pornit din prima la sfert, nu imi venea sa cred...
Am oprit motorul si am scos mufa de la senzor, avea continuitate. Am mai pornit-o si oprit-o de cateva ori si a inceput circul, nu a mai vrut deloc. Masor iar continuitatea..... pauza, nimic. Am lasat-o. Am incercat aceasi manevra peste o ora. A pornit, dupa mai multe incercari, a avut continuitate. Am oprit, a inceput iar sa nu porneasca, nu a mai avut continuitatea si am lasat-o asa.
E dubios rau senzorul asta si cred ca de la el se trage totul. Din ce am vazut pe site-urile de piese auto sunt universale la gama Opel. O sa imprumut unul de la un prieten tot cu Opel, o sa verific codul daca e la fel si revin cu rezultate. Daca nu ma risc cu unul nou si poate am noroc.
Senzor facaturi sunt si la 15 lei. Original pe Bosch e 75 lei.
Culmea este ca nu da eroare pe tester, nu imi apare eroarea in bord. Masina nu porneste nici cu mufa de la el scoasa.
Stanga
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2014
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
@big_electro61 - modul de verificare a senzorului dupa un site auto;
Funcționarea nominalã a senzorului se poate determina pe baza caracteristicii acestuia.
Cu ajutorul unui multimetru se fac douã verificãri:
1. test de continuitate pe cei doi pini ai senzorului, pentru a determina dacã contactele sunt legate de elementul activ (termistor)
2. mãsurarea rezistenței senzorului demontat: valoarea rezistenței trebuie sã corespundã cu valoarea din caracteristica senzorului (exemplu la 20 °C trebuie sã aibã aproximativ 2 kΩ)
In cazul meu, conditia 1 nu este intotdeauna indeplinita. Atunci cand nu am continuitate intre cei doi pini ai senzorului se intampla fenomenul cu pornirea grea.
Funcționarea nominalã a senzorului se poate determina pe baza caracteristicii acestuia.
Cu ajutorul unui multimetru se fac douã verificãri:
1. test de continuitate pe cei doi pini ai senzorului, pentru a determina dacã contactele sunt legate de elementul activ (termistor)
2. mãsurarea rezistenței senzorului demontat: valoarea rezistenței trebuie sã corespundã cu valoarea din caracteristica senzorului (exemplu la 20 °C trebuie sã aibã aproximativ 2 kΩ)
In cazul meu, conditia 1 nu este intotdeauna indeplinita. Atunci cand nu am continuitate intre cei doi pini ai senzorului se intampla fenomenul cu pornirea grea.