- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Va salut stimati colegi ! Am o Vectra C din 2002, motor y22dtr, 125cp, 300.000 km, si problema sta in felul urmator : in urma cu o saptamana am avut probleme cu dezamorsarea si am gasit ulei in filtrul de motorina, am comandat simeringuri si oringuri pentru injectoare ca sa le schimb. Am desfacut capacul de la culbutori, si am invartit de roata in treapta a 5-a ca sa aliniez la semn axul cu came (cele 2 taieturi sa coincida) dar am observat ca la mine era o diferenta de 2-3 milimetri intre roata dintata si axul cu came, asa ca la montare le-am aliniat perfect. Astazi cand am miscat masina din curte ca sa o mut, am tinut-o doar din relantiu, nu am ambalat-o, a inceput la un moment dat o bataie si m-am speriat oprind motorul. Am desfacut din nou capacul de la culbutori, si am observat 2 bucati de metal care semanau cu talpa de la supape, dar rupte pe jumate. -->astea sunt tãlpile (imagine informativa)<-- Dupa ce am supt uleiul de de pe talpi cu o pompa de amorsare, am observat ca talpa 1 de la cilindrul 1 si talpa 1 de la cilindru 4 erau rupte. Intrebarea sta in felul urmator : exista posibilitatea ca defapt decalajul pe care il aveam sa fi fost normal, si din cauza alinierii pe care am facut-o sa imi fi izbit pistonul in supape sa rupa cele 2 talpi ? Ciudat este ca masina timp de o saptamana a mers perfect, nu se auzea nicio bataie,nimic, am facut si depasiri pana in 4500 de turatii si nu au fost probleme, am parcurs cam 250 de km. Si inca ceva : este normal ca lantul sa nu fie intins in momentul in care erau semnele aliniate (adica in punctul mort superior) ? Daca il dadeam peste cap o data, ramanea intins lantul, dar cand e in punctul mort superior pot sa trag putin de el, fara sa iasa bineinteles de pe roata dintata. Orice raspuns e binevenit, va multumesc anticipat pentru cei ce vor sa ma ajute !
Uitati aici un clip referitor la problema mea cu lantul care mi se pare ca nu e intins,nu stiu daca este normal, astept sfaturile voastre. : -->Video (click)<--
Uitati aici un clip referitor la problema mea cu lantul care mi se pare ca nu e intins,nu stiu daca este normal, astept sfaturile voastre. : -->Video (click)<--
- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Revin cu noutati in legatura cu problema care am avut-o. Pe langa faptul ca am avut acele 2 talpi rupte, am gasit bucati printre gaurelele de scurgere ale uleiul si le-am scos, apoi cu magnetul am umblat peste tot sa culeg fiecare firicel de pilitura. Am cumparat 2 talpi noi noute cu 85 lei bucata, le-am montat, am asezat axul cu came exact cum era cand am umblat penultima oara si am pornit masina. A pornit, totul bine, dar un zgomot de m-am speriat si am oprit-o imediat. Dupa aceea am spus, fie ce-o fi, daca e sa se strice, n-are decat. A pornit iar, si am lasat-o asa la relanti, avea un zgomot de tractor, ca si cum nu as fi avut toba,am scos-o un pic la plimbare, s-a incalzit pana in 85*C si i-am dat putina blana pe E85, sa vad daca crapa sau nu. Am atins 200 la ora, ca mai mult nu avea unde sa ating, si observ ca zgomotul era deja cu jumatate mai silentios deoarece in timpul asta isi fac rodaj cele 2 talpi impreuna cu axul cu came. Astazi am parcurs pana acum 150 km si deja se mai aude ft putin bataia de tachet in schimb duduiala de tractor a disparut. Tind sa cred ca ruperea talpilor a fost doar o coincidenta cu faptul ca eu am umblat sa schimb simeringurile injectoarelor pentru ca timp de 300 km masina s-a comportat impecabil inainte sa se rupa. Urmeaza sa schimb uleiul obligatoriu pentru ca pilitura care a mai fost culeasa de ulei s-a dus mai mult ca sigur in filtru. Daca aveti unele nelamuriri poate va pot ajuta.
BDumitru
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2018
- Mesaj Privat