Va salut stimati colegi ! Am o Vectra C din 2002, motor y22dtr, 125cp, 300.000 km, si problema sta in felul urmator : in urma cu o saptamana am avut probleme cu dezamorsarea si am gasit ulei in filtrul de motorina, am comandat simeringuri si oringuri pentru injectoare ca sa le schimb. Am desfacut capacul de la culbutori, si am invartit de roata in treapta a 5-a ca sa aliniez la semn axul cu came (cele 2 taieturi sa coincida) dar am observat ca la mine era o diferenta de 2-3 milimetri intre roata dintata si axul cu came, asa ca la montare le-am aliniat perfect. Astazi cand am miscat masina din curte ca sa o mut, am tinut-o doar din relantiu, nu am ambalat-o, a inceput la un moment dat o bataie si m-am speriat oprind motorul. Am desfacut din nou capacul de la culbutori, si am observat 2 bucati de metal care semanau cu talpa de la supape, dar rupte pe jumate.
-->astea sunt tãlpile (imagine informativa)<-- Dupa ce am supt uleiul de de pe talpi cu o pompa de amorsare, am observat ca talpa 1 de la cilindrul 1 si talpa 1 de la cilindru 4 erau rupte. Intrebarea sta in felul urmator : exista posibilitatea ca defapt decalajul pe care il aveam sa fi fost normal, si din cauza alinierii pe care am facut-o sa imi fi izbit pistonul in supape sa rupa cele 2 talpi ? Ciudat este ca masina timp de o saptamana a mers perfect, nu se auzea nicio bataie,nimic, am facut si depasiri pana in 4500 de turatii si nu au fost probleme, am parcurs cam 250 de km. Si inca ceva : este normal ca lantul sa nu fie intins in momentul in care erau semnele aliniate (adica in punctul mort superior) ? Daca il dadeam peste cap o data, ramanea intins lantul, dar cand e in punctul mort superior pot sa trag putin de el, fara sa iasa bineinteles de pe roata dintata. Orice raspuns e binevenit, va multumesc anticipat pentru cei ce vor sa ma ajute !
Uitati aici un clip referitor la problema mea cu lantul care mi se pare ca nu e intins,nu stiu daca este normal, astept sfaturile voastre. :
-->Video (click)<--