andrei812
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Franta
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
Buna ziua,
am de vreo 10 ani o VectraB X20DTH. Pina acum mi-a facut o singura problema acum citiva ani (am schimbat directia asistata). In rest a mers relativ bine. Cum motorul a ajuns la 250000 si era cam murdar de ulei am urmat sfatul unor cunostinte si m-am apucat sa schimb garnitura de chiuloasa si setul de garnituri de "deasupra" chiuloasei (nu am desfacut insa blocul supapelor - l-am scos intreg si l-am montat la loc asa cum era). Cind am scos blocul supapelor am facut marcaje foarte precise pe lant si pe axul cu came pentru a le realinia la montare. Dupa ceva munca am remontat totul insa in momentul cind a trebuit sa montez pinionul care fixeaza lantul pe axul cu came ... nu am reusit sa le aliniez ! marcajul de pe lant era departat de marcajul de pe ax cam de 1cm (o za de lant)... am tras eu ce-am tras de lant dar n-am reusit sa-l misc - cum vroiam sa aliniez cele doua marcaje am invirtit axul motor un pic astefel incit cele doua marcaje sa fie alinitate, dupa care am remontat totul.
Speram sa mearga totul perfect (am mai facut o schimbare de garnitura de chiuloasa la un Opel Astra benzina si totul a mers perfect) insa de data asta dupa ce in sfirsit motorul a luat-o din loc (mi-a luat vreo 3..4 minute de demaraj cu asistenta unei baterii suplimentare - probabil pina a iesit tot aerul din circuit)... face un zgomot diferit fata de inainte (parca ar mege intr-un alt mod - insa nu am nici un cod de eroare)... la relanti aud un tacanit pe care nu-l auzeam inainte iar cind accelerez simt ca are putere mai mica... la viteze mai mari turbo-ul merge, totul pare in regula insa... face mult mai mult zgomot/vibratii si i-a scazut puterea. Am citit citeva discutii pe acest forum insa as dori sa am citeva opinii specialiste - sa schimb pozitia pinionului fata de axul cu came? Ma gindesc ca am facut marcajele cind tensionorul de lant era montat iar mai tirziu la montaj am montat tensionorul dupa ce am fixat pinionul...? In caz ca misc pinionul de +/-1 za a lantului nu risc sa stric valvele deschizindu-le prea devreme/tirziu? Aveti alte sugestii? Multumesc!
am de vreo 10 ani o VectraB X20DTH. Pina acum mi-a facut o singura problema acum citiva ani (am schimbat directia asistata). In rest a mers relativ bine. Cum motorul a ajuns la 250000 si era cam murdar de ulei am urmat sfatul unor cunostinte si m-am apucat sa schimb garnitura de chiuloasa si setul de garnituri de "deasupra" chiuloasei (nu am desfacut insa blocul supapelor - l-am scos intreg si l-am montat la loc asa cum era). Cind am scos blocul supapelor am facut marcaje foarte precise pe lant si pe axul cu came pentru a le realinia la montare. Dupa ceva munca am remontat totul insa in momentul cind a trebuit sa montez pinionul care fixeaza lantul pe axul cu came ... nu am reusit sa le aliniez ! marcajul de pe lant era departat de marcajul de pe ax cam de 1cm (o za de lant)... am tras eu ce-am tras de lant dar n-am reusit sa-l misc - cum vroiam sa aliniez cele doua marcaje am invirtit axul motor un pic astefel incit cele doua marcaje sa fie alinitate, dupa care am remontat totul.
Speram sa mearga totul perfect (am mai facut o schimbare de garnitura de chiuloasa la un Opel Astra benzina si totul a mers perfect) insa de data asta dupa ce in sfirsit motorul a luat-o din loc (mi-a luat vreo 3..4 minute de demaraj cu asistenta unei baterii suplimentare - probabil pina a iesit tot aerul din circuit)... face un zgomot diferit fata de inainte (parca ar mege intr-un alt mod - insa nu am nici un cod de eroare)... la relanti aud un tacanit pe care nu-l auzeam inainte iar cind accelerez simt ca are putere mai mica... la viteze mai mari turbo-ul merge, totul pare in regula insa... face mult mai mult zgomot/vibratii si i-a scazut puterea. Am citit citeva discutii pe acest forum insa as dori sa am citeva opinii specialiste - sa schimb pozitia pinionului fata de axul cu came? Ma gindesc ca am facut marcajele cind tensionorul de lant era montat iar mai tirziu la montaj am montat tensionorul dupa ce am fixat pinionul...? In caz ca misc pinionul de +/-1 za a lantului nu risc sa stric valvele deschizindu-le prea devreme/tirziu? Aveti alte sugestii? Multumesc!
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
andrei812
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Franta
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
Multumesc catastefan! Am utilizat exact acest manual pentru a schimba garnitura. Ma repet... motorul functioneaza, pot rula cu masina insa sunt sigur ca face mai mult zgomot ca inainte si a pierdut ceva putere - mai ales la demaraj. E prea devreme sa constat ce s-a intimplat cu consumul de carburant. Apropos de faptul ca a trebuit sa rotesc putin axul motorului pentru a alinia semnele pe care le facusem pe pinion, lant si arborele cu came - s-ar putea sa fi rotit eu din greseala axul motorului dupa ce am scos lantul ... la urma urmei la sfirsit am aliniat perfect (conform semnelor facute initial) pinionul, arborele si lantul... ezit intre a schimba alinierea arborelui cu came fata de lant (+/- 1 za) sau a incerca sa vad daca pot schimba foarte putin momentul de injectie - nu stiu cum inca? Am vazut citeva discutii in care se vorbea de o rotire in interiorul pompei care schimba momentul injectiei. Ma gindesc ca problema mea nu poate veni decit de la o alinierea gresita intre - deschiderea_inchiderea valvelor / pozitia pistonului / momentul de injectie. Relatia intre deschiderea_inchiderea valvelor si pozitia pistonului este impusa de posizia lantului fata de arborele cu came. Daca problema este legata de sincronizarea momentului de injectie s-ar putea sa trebuiasca sa fac ceva la pompa de injectie. Ezit intre a schimba pozitia arborelui cu came fata de lant si a deschide capacul pompei de injectie pentru a cauta cum sa avansez/schimb momentul de injectie.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
andrei812
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Franta
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
andrei812
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Franta
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
Am utilizat metoda postata de Adrian Terinte pentru sincronizarea arborelui cotit, pompei de injectie si arborelui cu came - titlul discutiei: Y20DTH: motor foarte lenes - pagina 22; utilizind aceasta metoda am reusit sa aliniez perfect distributia - acum motorul merge exact ca inainte sa schimb garnitura chiuloasei. Un mare Merci lui Adrian, lui mikyboy pentru a ma trimite la postul lui Adrian si lui catastefan pentru sfatul de a nu atinge pompa de injectie.
- alex_paval
- ***
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Felicitari pentru efortul depus ! Ne poti ajuta cu linkul respectiv sa il avem aici in topic direct ?
Later edit : https://www.clubopel.com/vie...asc&start=420
Later edit : https://www.clubopel.com/vie...asc&start=420
andrei812
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Franta
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
Da, acesta este linlul corect. Inca o precizare care mi se pare importanta: Masuratoarea cu sublerul este dependenta de inclinarea sublerului fata de paminat. Chiuloasa nu este paralela cu solul (uitindu-ne la ea dinspre filtrul de aer) ... in cazul meu metoda a mers perfect tinind sublerul perpendicular pe sol si nu pe planul chiuloasei. O verificare alternativa este urmatoarea (cred): motorul fiind blocat la punct (pistoanele fiind la punctul superior) invirtind axul cu came in sens antiorar (uitindu-ne la el dinspre filtrul de aer) la un moment dat se va bloca, nu putem sa-l mai avansam (plecind din pozitia relativ buna cind primele doua came sunt orientate in sus, relativ simetric) - presupun ca in aceasta pozitie valva atinge pistonul; miscind in directie orara arborele cu came 3..4mm (masurati pe axul cu came) fata de lant/pinion ajungem la o pozitie foarte buna. In cazul meu cele doua metode (cea cu sublerul si cea cu blocarea axului urmata de a rotire de 3..4mm au fost in concordanta.