andrei812
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Franta
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
am de vreo 10 ani o VectraB X20DTH. Pina acum mi-a facut o singura problema acum citiva ani (am schimbat directia asistata). In rest a mers relativ bine. Cum motorul a ajuns la 250000 si era cam murdar de ulei am urmat sfatul unor cunostinte si m-am apucat sa schimb garnitura de chiuloasa si setul de garnituri de "deasupra" chiuloasei (nu am desfacut insa blocul supapelor - l-am scos intreg si l-am montat la loc asa cum era). Cind am scos blocul supapelor am facut marcaje foarte precise pe lant si pe axul cu came pentru a le realinia la montare. Dupa ceva munca am remontat totul insa in momentul cind a trebuit sa montez pinionul care fixeaza lantul pe axul cu came ... nu am reusit sa le aliniez ! marcajul de pe lant era departat de marcajul de pe ax cam de 1cm (o za de lant)... am tras eu ce-am tras de lant dar n-am reusit sa-l misc - cum vroiam sa aliniez cele doua marcaje am invirtit axul motor un pic astefel incit cele doua marcaje sa fie alinitate, dupa care am remontat totul.
Speram sa mearga totul perfect (am mai facut o schimbare de garnitura de chiuloasa la un Opel Astra benzina si totul a mers perfect) insa de data asta dupa ce in sfirsit motorul a luat-o din loc (mi-a luat vreo 3..4 minute de demaraj cu asistenta unei baterii suplimentare - probabil pina a iesit tot aerul din circuit)... face un zgomot diferit fata de inainte (parca ar mege intr-un alt mod - insa nu am nici un cod de eroare)... la relanti aud un tacanit pe care nu-l auzeam inainte iar cind accelerez simt ca are putere mai mica... la viteze mai mari turbo-ul merge, totul pare in regula insa... face mult mai mult zgomot/vibratii si i-a scazut puterea. Am citit citeva discutii pe acest forum insa as dori sa am citeva opinii specialiste - sa schimb pozitia pinionului fata de axul cu came? Ma gindesc ca am facut marcajele cind tensionorul de lant era montat iar mai tirziu la montaj am montat tensionorul dupa ce am fixat pinionul...? In caz ca misc pinionul de +/-1 za a lantului nu risc sa stric valvele deschizindu-le prea devreme/tirziu? Aveti alte sugestii? Multumesc!
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
andrei812
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Franta
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
andrei812
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Franta
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
andrei812
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Franta
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
- alex_paval
- ***
- 619 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 619
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Later edit : https://www.clubopel.com/vie...asc&start=420
andrei812
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Franta
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat