- DonCreAtive
- OP
- 7 mesaje
- din 24 Mar 2011
- Buzau
DonCreAtive
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salut, am o intrebare legata de turbina si furtunul intercooler, am cautat dar nu am gasit informatiile necesare.
Astazi am fost sa fac revizia completa (filtre, ulei). Totul ok pana la revizia vizuala a motorului. Urcand masina cu liftul s-au observat ca pe furtunul de intercooler pete/scurgeri de ulei. Furtunul nu este fisurat (asa mi s-a spus), in bord nu apare SVS sau limitare de turatii. Mecanicul zice ca trebuie reconditionata turbina pt. ca "scuipa" ulei. Mi s-a facut si un pret de reconditionare plus inlocuire furtun intercooler. Totusi inainte sa fac aveste chestii am niste nelamuriri de ce trebuie reconditionata, adica as dori o explicatie mai detaliata,
Cei de acolo nu au reusit sa mi spuna, am intrebat "nu e bine sa punem un tester sa vedem daca neaparat trebuie reconditionata, sau poate doar curatata, sau poate e doar nevoie de furtun intercooler? Mi s-a spus ca turbina nu se poate testa la tester (nimic legat de aceasta), doar cei de la reconditionare fac anumite teste. Nu vreau sa zic ca nu au dreptate ei sau am eu, doar ca mi se pare putin ciudat...
Daca aveti informatii sau pareri legate ce ar trebui sa fac? multumesc
P.S. masina nu scoate fum alb/albastru, sau de genul acesta.
Atasez si 2 poze de sub masina unde se vede mai clar cat ulei este pe furtun, are si in partea de sus aproape de colier
Astazi am fost sa fac revizia completa (filtre, ulei). Totul ok pana la revizia vizuala a motorului. Urcand masina cu liftul s-au observat ca pe furtunul de intercooler pete/scurgeri de ulei. Furtunul nu este fisurat (asa mi s-a spus), in bord nu apare SVS sau limitare de turatii. Mecanicul zice ca trebuie reconditionata turbina pt. ca "scuipa" ulei. Mi s-a facut si un pret de reconditionare plus inlocuire furtun intercooler. Totusi inainte sa fac aveste chestii am niste nelamuriri de ce trebuie reconditionata, adica as dori o explicatie mai detaliata,
Cei de acolo nu au reusit sa mi spuna, am intrebat "nu e bine sa punem un tester sa vedem daca neaparat trebuie reconditionata, sau poate doar curatata, sau poate e doar nevoie de furtun intercooler? Mi s-a spus ca turbina nu se poate testa la tester (nimic legat de aceasta), doar cei de la reconditionare fac anumite teste. Nu vreau sa zic ca nu au dreptate ei sau am eu, doar ca mi se pare putin ciudat...
Daca aveti informatii sau pareri legate ce ar trebui sa fac? multumesc
P.S. masina nu scoate fum alb/albastru, sau de genul acesta.
Atasez si 2 poze de sub masina unde se vede mai clar cat ulei este pe furtun, are si in partea de sus aproape de colier
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Se pot face anumite teste, care sa iti indice randamentul turbinei, Dar faptul ca iti arunca ulei nu prea poate fi verificat cu interfata sau altceva. In cazul tau exista risc, vara mai ales, sa faca autoaprindere din cauza cantitatii mari de ulei aspirat prin admisie... Asta in cazul in care uleiul provine de la lagarele turbinei.
- DonCreAtive
- OP
- 7 mesaje
- din 24 Mar 2011
- Buzau
DonCreAtive
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
Hmmm, din punctul vostru de vedere, in afara de riscul de a lua foc enuntat mai sus, credeti ca ar mai merge inca 10 000 km? pt. ca mecanicul a zis ca daca dau turbina jos si se reconditioneaza ar trebui sa fac iar schimbul de ulei si filtru. Si tocmai ce pusesem Liqui Moly dupa atata timp cu GM (karma is a bitch).
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
In primul rand nu ai zis ce masina si motorizare ai.
E normal sa ai ceva ulei pe tubulatura de la turbo, sunt vapori de ulei care condenseaza si formeaza picaturi.
Scurgerea aia la tine pare a fi undeva la imbinarea de la intercooler.
Iti recomand sa dai jos intercoolerul, sa-l scurgi de ulei si sa vezi cu ocazia asta cam cat ulei ai in el.
Apoi degresezi foarte bine zonele de imbinare cu furtunele si pui la loc cu coliere noi.
Daca turbina nu fluiera sau nu face zgomote ciudate, daca nu iti consuma mult ulei intre schimburi, turbina nu are nimic,
Nu te apuca de reconditionat fara sa fii sigur ca e cazul.
E normal sa ai ceva ulei pe tubulatura de la turbo, sunt vapori de ulei care condenseaza si formeaza picaturi.
Scurgerea aia la tine pare a fi undeva la imbinarea de la intercooler.
Iti recomand sa dai jos intercoolerul, sa-l scurgi de ulei si sa vezi cu ocazia asta cam cat ulei ai in el.
Apoi degresezi foarte bine zonele de imbinare cu furtunele si pui la loc cu coliere noi.
Daca turbina nu fluiera sau nu face zgomote ciudate, daca nu iti consuma mult ulei intre schimburi, turbina nu are nimic,
Nu te apuca de reconditionat fara sa fii sigur ca e cazul.
- DonCreAtive
- OP
- 7 mesaje
- din 24 Mar 2011
- Buzau
DonCreAtive
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
Oh, scuze, din cauza ca m-am grabit, este vorba de Opel Insignia din 2010 Ecoflex A20DTH de 130 cp. Scurgerea e tocmai jos, poza este facuta de jos in sus cand masina era in lift O sa revin cu poze si de sus. Turbina nu fluiera, nu scoate zgomote ciudate, masina trage (si nu mi se pare sa aibe lag)... O singura chestie care ar putea sa aibe legatura, desi nu cred, este ca atunci cand accelerez si sunt in viteza 5 la viteza de 120 km/h incepe motorul sa fac o trepidatie, nu stiu cum sa explic, la un interval regulat de 1-2 secunde face br... br... br... . Insa daca schimb in a 6 nu mai face. Incepe iar sa faca pe la 140 km/h in viteza 6. Face ceva in genul cand treci peste acele dungi albe perpendiculare pe drum care te avertizeaza sa incetinesti ca e o trecere de pieteni etc.., insa nu asa de rau, nu se zguduie toata masina, simt eu in pedala, si chiar si pietonul din dreapta. Ai tinde sa crezi ca e de la cauciucuri dar nu e de la ele cu siguranta, la fel face si cu celelalte genti si cauciucuri de iarna. Cred ca are si o legatura cu nivelul de turatie, in fine. La problema asta nu stie nimeni ce sa zica dintre mecanici.
Revenind la topic, o sa iau legatura cu un mecanic semi-profesionist si o sa desfacem acel furtun saptamana viitoare. Parca vazusem pe forum un topic facut de gyzmo in care spunea cum sa-l inlocuiesti fara sa demontez toata partea din fata.
P.S. in ultimele 2 luni am facut 3 drumuri dus intors in Germania, si posibil sa o fi fortat pe autobahn, poate de-aia a aruncat mai mult...
Revenind la topic, o sa iau legatura cu un mecanic semi-profesionist si o sa desfacem acel furtun saptamana viitoare. Parca vazusem pe forum un topic facut de gyzmo in care spunea cum sa-l inlocuiesti fara sa demontez toata partea din fata.
P.S. in ultimele 2 luni am facut 3 drumuri dus intors in Germania, si posibil sa o fi fortat pe autobahn, poate de-aia a aruncat mai mult...
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
vezi pe youtube cum se inlocuieste furtunul.(cauta schimbare furtun intercooler)
arata foarte clar acolo.
tot acolo vezi si locul unde se crapa furtunul.
toate crapa aproape in acelasi loc.
800 lei furtun original+un colier ca pe ala de jos nu-l mai pui inapoi nici cu pompierii.
mai exista ceva si la 250 parca.
arata foarte clar acolo.
tot acolo vezi si locul unde se crapa furtunul.
toate crapa aproape in acelasi loc.
800 lei furtun original+un colier ca pe ala de jos nu-l mai pui inapoi nici cu pompierii.
mai exista ceva si la 250 parca.