- kosmynsony
- OP
- 45 mesaje
- din 14 Jul 2011
- Vectra 1992 Z16SE
- Bucuresti
kosmynsony
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2011
- Mesaj Privat
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- kosmynsony
- OP
- 45 mesaje
- din 14 Jul 2011
- Vectra 1992 Z16SE
- Bucuresti
kosmynsony
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2011
- Mesaj Privat
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- kosmynsony
- OP
- 45 mesaje
- din 14 Jul 2011
- Vectra 1992 Z16SE
- Bucuresti
kosmynsony
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2011
- Mesaj Privat
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- kosmynsony
- OP
- 45 mesaje
- din 14 Jul 2011
- Vectra 1992 Z16SE
- Bucuresti
kosmynsony
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2011
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Aparent ! In realitatea tot lipseste din el chiar daca e vorba de citeva zeci de grame.
Aral Hightronic de 10W40 nu exista din cate stiu eu , eventual BlueTronic. Dar oricum nu conteaza ca oricum e un ulei prea gros pentru motorul tau.
Sustin aceeasi recomandare - incearca un 5W30 si preferabil ar fi de la o marca ce are si recomandarea GM LL-A-025 parca pt benzina.
Si faptul ca-ti clantane un tachet nu denota neaparat ca ai probleme cu presiunea de ulei ci mai degraba cu un ......tachet !
Aral Hightronic de 10W40 nu exista din cate stiu eu , eventual BlueTronic. Dar oricum nu conteaza ca oricum e un ulei prea gros pentru motorul tau.
Sustin aceeasi recomandare - incearca un 5W30 si preferabil ar fi de la o marca ce are si recomandarea GM LL-A-025 parca pt benzina.
Si faptul ca-ti clantane un tachet nu denota neaparat ca ai probleme cu presiunea de ulei ci mai degraba cu un ......tachet !
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Online
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Da, rider1 are dreptate. Consum 0 nu exista
Sa ne gandim asa:
- daca am bagat 4l de ulei in motor, nu pot sa scot 4 l, deoarece, cand ii dau drumul, ceva din el ramane in motor. Unde? Pai cum unde, in locasurile alea.... alea... care erau goale, ca motorul o fi fost uscat...
- cand am turnat uleiul in motor vreo 5 ml mi-au picurat pe langa, pai deja aia ii trec la pierderi....
- filtrul de ulei ramane imbibat cu ulei. clar, ala il pun la pierderi, ca nu il pot recupera....
Oameni buni, sa fim seriosi. Daca o masina consuma sub 0.5 l intre schimburi, adica in 10.000-15.000 km, putem spune cu lejeritate ca masina aia nu consuma ulei.
Sa ne gandim asa:
- daca am bagat 4l de ulei in motor, nu pot sa scot 4 l, deoarece, cand ii dau drumul, ceva din el ramane in motor. Unde? Pai cum unde, in locasurile alea.... alea... care erau goale, ca motorul o fi fost uscat...
- cand am turnat uleiul in motor vreo 5 ml mi-au picurat pe langa, pai deja aia ii trec la pierderi....
- filtrul de ulei ramane imbibat cu ulei. clar, ala il pun la pierderi, ca nu il pot recupera....
Oameni buni, sa fim seriosi. Daca o masina consuma sub 0.5 l intre schimburi, adica in 10.000-15.000 km, putem spune cu lejeritate ca masina aia nu consuma ulei.
- kosmynsony
- OP
- 45 mesaje
- din 14 Jul 2011
- Vectra 1992 Z16SE
- Bucuresti
kosmynsony
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2011
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
2 notiuni elementare de fizica ne spun:
1 - nu exista sistem perfect etans
2 - nu exista sistem fara pierderi
...sa bagi intr-un motor 4,520 L ulei ...si dupa 8000 km sa scoti 4,520 L ulei ...mi se pare o utopie. Nu vreau insa sa deschid o polemica despre vaporii de ulei , despre compusii din el care se disociaza in timp rezultand usoare depuneri sau de pelicule arse ce duc la inegrirea lui ..etc ....
Problema lui @cosmynsony era alta .....il chinuie auditiv tachetii.
Sincer, eu nu stiu sa poti ,,regla,, presiunea de ulei dupa cum vrei .... adica nu e ca la pompa de injectie de ex de unde poti sa jonglezi cu debitul.
Daca martorul din bord de presiune ulei se stinge dupa pornire inseamna ca aceasta e in regula asa ca mai poti umbla la calitatea uleiului sau pur si simplu la tacheti.
Si vin cu un ex legat de calitatea uleiului care l-am mai postat pe undeva..... sotia are un Ford Fiesta benzina 1.3 16 valve 2001 ...la care un istet i-a bagat Castrol 15W40. Facea masina FIX ca un diesel ! Clapaceau tachetii de puteai jura ca e diesel ! Cand m-am prins de cele intamplate i-am facut schimbul cu Aral High Tronic F 5W30 ....... si totul s-a schimbat radical. Acum stai langa masina pornita si abia auzi motorul.
1 - nu exista sistem perfect etans
2 - nu exista sistem fara pierderi
...sa bagi intr-un motor 4,520 L ulei ...si dupa 8000 km sa scoti 4,520 L ulei ...mi se pare o utopie. Nu vreau insa sa deschid o polemica despre vaporii de ulei , despre compusii din el care se disociaza in timp rezultand usoare depuneri sau de pelicule arse ce duc la inegrirea lui ..etc ....
Problema lui @cosmynsony era alta .....il chinuie auditiv tachetii.
Sincer, eu nu stiu sa poti ,,regla,, presiunea de ulei dupa cum vrei .... adica nu e ca la pompa de injectie de ex de unde poti sa jonglezi cu debitul.
Daca martorul din bord de presiune ulei se stinge dupa pornire inseamna ca aceasta e in regula asa ca mai poti umbla la calitatea uleiului sau pur si simplu la tacheti.
Si vin cu un ex legat de calitatea uleiului care l-am mai postat pe undeva..... sotia are un Ford Fiesta benzina 1.3 16 valve 2001 ...la care un istet i-a bagat Castrol 15W40. Facea masina FIX ca un diesel ! Clapaceau tachetii de puteai jura ca e diesel ! Cand m-am prins de cele intamplate i-am facut schimbul cu Aral High Tronic F 5W30 ....... si totul s-a schimbat radical. Acum stai langa masina pornita si abia auzi motorul.
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Astea sint experimente cu risc. M-am jucat odata cu siguranta pompei de ulei din considerentul de a mari presiunea si chiar a functionat .....pana a venit vremea rece ! Intr-o dimineata geroasa , la 2 secunde dupa pornire , filtrul de ulei ( era in carcasa lui de tabla, nu cu cartus filtrant) s-a facut cit o minge si apoi a crapat ! ....si asta pentru ca am limitat zona de siguranta a pompei de ulei jucandu-ma cu cursa supapei.
Am scapat ieftin cu un schimb de ulei si un filtru plus bine-inteles cu re-aducerea pompei in parametrii fabricantului.
Dar nu inteleg @kosmynsony ... de ce nu vrei tu sa te ocupi de tachetii aia daca doar ei se scandalizeaza ? Oricum incerci s-o cotesti , tot va trebui sa-i reconditionezi.
Am scapat ieftin cu un schimb de ulei si un filtru plus bine-inteles cu re-aducerea pompei in parametrii fabricantului.
Dar nu inteleg @kosmynsony ... de ce nu vrei tu sa te ocupi de tachetii aia daca doar ei se scandalizeaza ? Oricum incerci s-o cotesti , tot va trebui sa-i reconditionezi.
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
- kosmynsony
- OP
- 45 mesaje
- din 14 Jul 2011
- Vectra 1992 Z16SE
- Bucuresti
kosmynsony
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2011
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
...aici e partea frumoasa a experimentului ! La inceput l-am tot intarit ( arcul - era vorba de un Renault) ...si iar l-am intarit pana am ajuns sa pun un arc tzeapan care sa apese tare pe supapa de deschidere ...... pana m-am enervat dupa atatea montari si demontari si am desfintat tot sistemul de scurtcircuitare a circuitului de ulei folosind plumb topit acasa pe aragaz in lingura. ( atentie, vaporii sint extrem de toxici ! )
Dupa montare ( practic aveam o pompa de ulei ,,pe direct,, fara circuit alternativ in caz de suprapresiune) motorul chiar a fost ok. Mergea silentios si becurile de contact nu mai palpaiau la relanti ( asta era de fapt problema initiala) insa dupa ce s-a incalzit bine am constatat ca n-am facut nimic de fapt ! Supapa scurtcircuiteaza sistemul doar la rece cand uleiul este gros sau in accelerari bruste ....in rest sta inchisa.
Am omis insa faptul ca in ziua aceea mai circulasem cu masina si motorul nu era chiar rece. A 2-a zi , la prima cheie filtrul a crapat.
Dupa montare ( practic aveam o pompa de ulei ,,pe direct,, fara circuit alternativ in caz de suprapresiune) motorul chiar a fost ok. Mergea silentios si becurile de contact nu mai palpaiau la relanti ( asta era de fapt problema initiala) insa dupa ce s-a incalzit bine am constatat ca n-am facut nimic de fapt ! Supapa scurtcircuiteaza sistemul doar la rece cand uleiul este gros sau in accelerari bruste ....in rest sta inchisa.
Am omis insa faptul ca in ziua aceea mai circulasem cu masina si motorul nu era chiar rece. A 2-a zi , la prima cheie filtrul a crapat.