- merlin2trades
- OP
- 28 mesaje
- din 18 Mar 2014
- Vectra 2001 Z16Xe
- Bucuresti
merlin2trades
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
Salut ,
Pentru ca nu vreau sa trec tot prin metoda masina mea sac fara fund si sa schimb aiurea piese m-am gandit sa va contactez, imi cer scuze daca te deranjez dar deja sunt disperat. Cand am cumparat masina eram fericit acuma ma gandesc ca am luat teapa, am luat de la samsar si am facut si imprumut la banca.
1. miroase a benzina dupa ce am facut plinul,(problema e ca persista mirosul) nu ma deranjeaza prea tare fiind la volan dar copilul se face verde albastru si ma gandesc sa o echipez ca pe avion cu pungi de voma, cine a avut problema asta si daca a scapat, cum a scapat de ea?
2 cand ajunge acul indicator pe bord (temp) la ~90 deg incepe si se aprinde mare CHECK pe displayul mare din dreapta
nu tu maisna cu cheita nu palpaie masina cu cheita martorul deasupra volanalui doar CHECK, ok in sinea mea ingnor mergem mai departe, prima oara masina intra in limp mode sau go home mode cum am citit pe forumurile uk, adica lag la acceleratie vreo 4~5 sec (fiind incepator am facut 150 km iupiii dar din pacate 100 sau mai mult in limp mode par par poc) nu ma deranjeaza prea tare in primu an oricum limita e 40 dar cand e soseaua goala la 6:30 dim din Tineretului (Bucuresti) pana la Pipera, parca ai merge si tu cu 60 sa fii in rand cu lumea ca de ai luat Opel nu Dacie de 1000 de lei + foarte dificil de plecat din panta frana de mana nu prea tine .
Bun, no problem masina sh e normal am acceptat o sa aiba probleme, nu ajung sa dau cat dau pe una noua(cam 17000 e o dacie caravan in 5+2 ani leasing)
2.1 Coduri eroare (intresting part)
OP-COM 100219a Program de diagnoz bazat pe PC
hackeru
OP-COM-Fereastra de comunicare -KW2000> 2001|Vectra-B|Motor|Z 16 XE
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353479 BF
systemSupplierECUSoftwareNumber: DPAA
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0004
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01005
NumeSistemSauTipMotor: Z16XE
Identificare: 1583
Data de fabricatie: P0201A09
Setare timpi de parametri normali
Numrul codurilor: 4
P1122 - Senzor 2 pedala de acceleratie - tensiune prea mica
(02) - Nu este prezent
P1550 - Regim limitat - avarie E-gas
(0A) - Prezent
P1120 - Corelatie intre senzorii 1&2 de la pedala de acceleratie
(0 - Prezent
P0230 - Tensiune releu pompa combustibil - prea mica
(04) - Nu este prezent
3 Lumina torpedou merge pe baza de bobarnace deschizi torpedoul dai bobarnac merge lumina inchizi torpedoul ? nu stiu daca mai merge sau nu lumina dar.... o sa fac un test cu o camera video..
4 Cred ca a avut instalatie de gaz , acuma ma gandesc ca poate nu are 136 000 cum zicea gigel (samsarul)
5 la gropi inevitabil pe Calea victoriei mai iei gropi (tronc tronc) ceva ciudat in spate are programata o vizita la un prieten cu elevator sa vad ce este dedesupt (to be continued) oricum bucse noi si tot ce tine de cauciuc o sa schimb pe dedesupt.(ceva pareri firme pt bucse ?lemforder sunt ok? Toporan stie cineva ceva? sa ma risc sa comand din UK PowerFlex? da stiu repara motoru (electronica) si pe urma dai bani pe biz-brizuri nr powerflex )
Acuma imi aduc aminte de emisunile de pe %iscovery "A Jaguar is (Re)Born" sper sa nu ma apuc sa fac si io una "A OPEL is (re)born"
Am luat masina (caravan) sa plec cu copilu la munte nu sa fac linute (din pacate a trecut varsta aia)
Primu gand pe baza celor citite pe aici si pe forumurile Vauxhall (uk) ECU domne ok caut gasesc garaj la UK 190 lire calculator cu cip pt cheie si IMO configurat softat pe baza VIN garantie 12 luni. Am vorbit la tel pare ok (la fel parea si samsaru de la care am luat masina )
Cum fac rost de CarPass ? si Radio Code daca scot borna la bateria paca paca ceao radio.. si nu ma apuc sa mesteresc la electrica fara sa ii iau borna. In sensul de alte metode decat reprezentanta.
O sa pun imagini cu "Bijuteria" macar din punct de vedere estetic arata impecabil.(in sectiunea dedicata special)
-dracia naibi indragostit de Vectra din liceu (e ceva vreme) m-am uitat la cat de frumoasa e si nu la problemele mecanice. Eh Prima masina asta este.
(Sunt inginer motoare -fara practica- doar teorie si electronist amator de mic, doar ca io am invatat sa construiesc altceva si nu am practica pe pocpoc dinastea mici cat traiesti inveti -sper-)
Asa ca inainte sa iau calea nenea service, caut sa invat de la altii care au trecut prin probleme similare, stiu duduie forumul de probleme dar nu am gasit toate "ororile" cumulate asa ca astept pareri sugesti si sunt de parere ca orice sut in fund e un pas inainte.
Info extins PS
Prima tura de consumabile a fost cumparata deja, Filtre MANN (benzina, habitaclu ulei si aer) Ulei Liqui Moly 10W40
-Nu ma risc castrol mobil sau altele facute in turcia. Aduc direct din Germania.
Ulei Transmisie 75W80 (LM) cf carte lichid frana DOT4(LM) cf carte si alte spray clima etc., schimbul vreau sa il fac la 7000 (daca ajung la suma asta) adica acuma si data urmatoare +7000.
Pentru ca nu vreau sa trec tot prin metoda masina mea sac fara fund si sa schimb aiurea piese m-am gandit sa va contactez, imi cer scuze daca te deranjez dar deja sunt disperat. Cand am cumparat masina eram fericit acuma ma gandesc ca am luat teapa, am luat de la samsar si am facut si imprumut la banca.
1. miroase a benzina dupa ce am facut plinul,(problema e ca persista mirosul) nu ma deranjeaza prea tare fiind la volan dar copilul se face verde albastru si ma gandesc sa o echipez ca pe avion cu pungi de voma, cine a avut problema asta si daca a scapat, cum a scapat de ea?
2 cand ajunge acul indicator pe bord (temp) la ~90 deg incepe si se aprinde mare CHECK pe displayul mare din dreapta
nu tu maisna cu cheita nu palpaie masina cu cheita martorul deasupra volanalui doar CHECK, ok in sinea mea ingnor mergem mai departe, prima oara masina intra in limp mode sau go home mode cum am citit pe forumurile uk, adica lag la acceleratie vreo 4~5 sec (fiind incepator am facut 150 km iupiii dar din pacate 100 sau mai mult in limp mode par par poc) nu ma deranjeaza prea tare in primu an oricum limita e 40 dar cand e soseaua goala la 6:30 dim din Tineretului (Bucuresti) pana la Pipera, parca ai merge si tu cu 60 sa fii in rand cu lumea ca de ai luat Opel nu Dacie de 1000 de lei + foarte dificil de plecat din panta frana de mana nu prea tine .
Bun, no problem masina sh e normal am acceptat o sa aiba probleme, nu ajung sa dau cat dau pe una noua(cam 17000 e o dacie caravan in 5+2 ani leasing)
2.1 Coduri eroare (intresting part)
OP-COM 100219a Program de diagnoz bazat pe PC
hackeru
OP-COM-Fereastra de comunicare -KW2000> 2001|Vectra-B|Motor|Z 16 XE
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353479 BF
systemSupplierECUSoftwareNumber: DPAA
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0004
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01005
NumeSistemSauTipMotor: Z16XE
Identificare: 1583
Data de fabricatie: P0201A09
Setare timpi de parametri normali
Numrul codurilor: 4
P1122 - Senzor 2 pedala de acceleratie - tensiune prea mica
(02) - Nu este prezent
P1550 - Regim limitat - avarie E-gas
(0A) - Prezent
P1120 - Corelatie intre senzorii 1&2 de la pedala de acceleratie
(0 - Prezent
P0230 - Tensiune releu pompa combustibil - prea mica
(04) - Nu este prezent
3 Lumina torpedou merge pe baza de bobarnace deschizi torpedoul dai bobarnac merge lumina inchizi torpedoul ? nu stiu daca mai merge sau nu lumina dar.... o sa fac un test cu o camera video..
4 Cred ca a avut instalatie de gaz , acuma ma gandesc ca poate nu are 136 000 cum zicea gigel (samsarul)
5 la gropi inevitabil pe Calea victoriei mai iei gropi (tronc tronc) ceva ciudat in spate are programata o vizita la un prieten cu elevator sa vad ce este dedesupt (to be continued) oricum bucse noi si tot ce tine de cauciuc o sa schimb pe dedesupt.(ceva pareri firme pt bucse ?lemforder sunt ok? Toporan stie cineva ceva? sa ma risc sa comand din UK PowerFlex? da stiu repara motoru (electronica) si pe urma dai bani pe biz-brizuri nr powerflex )
Acuma imi aduc aminte de emisunile de pe %iscovery "A Jaguar is (Re)Born" sper sa nu ma apuc sa fac si io una "A OPEL is (re)born"
Am luat masina (caravan) sa plec cu copilu la munte nu sa fac linute (din pacate a trecut varsta aia)
Primu gand pe baza celor citite pe aici si pe forumurile Vauxhall (uk) ECU domne ok caut gasesc garaj la UK 190 lire calculator cu cip pt cheie si IMO configurat softat pe baza VIN garantie 12 luni. Am vorbit la tel pare ok (la fel parea si samsaru de la care am luat masina )
Cum fac rost de CarPass ? si Radio Code daca scot borna la bateria paca paca ceao radio.. si nu ma apuc sa mesteresc la electrica fara sa ii iau borna. In sensul de alte metode decat reprezentanta.
O sa pun imagini cu "Bijuteria" macar din punct de vedere estetic arata impecabil.(in sectiunea dedicata special)
-dracia naibi indragostit de Vectra din liceu (e ceva vreme) m-am uitat la cat de frumoasa e si nu la problemele mecanice. Eh Prima masina asta este.
(Sunt inginer motoare -fara practica- doar teorie si electronist amator de mic, doar ca io am invatat sa construiesc altceva si nu am practica pe pocpoc dinastea mici cat traiesti inveti -sper-)
Asa ca inainte sa iau calea nenea service, caut sa invat de la altii care au trecut prin probleme similare, stiu duduie forumul de probleme dar nu am gasit toate "ororile" cumulate asa ca astept pareri sugesti si sunt de parere ca orice sut in fund e un pas inainte.
Info extins PS
Prima tura de consumabile a fost cumparata deja, Filtre MANN (benzina, habitaclu ulei si aer) Ulei Liqui Moly 10W40
-Nu ma risc castrol mobil sau altele facute in turcia. Aduc direct din Germania.
Ulei Transmisie 75W80 (LM) cf carte lichid frana DOT4(LM) cf carte si alte spray clima etc., schimbul vreau sa il fac la 7000 (daca ajung la suma asta) adica acuma si data urmatoare +7000.
- deleted-21201
- **
- 269 mesaje
- din 02 Aug 2008
deleted-21201
- Mesaje scrise: 269
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2008
- Mesaj Privat
te salut , se pare ca , calc tau intra in limp mode cand se incalzeste. se poate repara, la mine a tinut 3 luni , ecu de z18xe sau sa cauti unul sh . reparatia ar trebui sa fie in jur de 200 400 de lei.cat despre ecu hmmmm deabia la al cincilea m-am oprit si lam luat in o luna de cautari. majoritatea sunt cu erori ca si la z18 si la z16 sunt amplasate pe bloc si cedeaza, caat despre miros de benzina , verifica rezervoru ca daca nu ai eroare de ventil de canistra de vapori , la mine mirosea tot asa si era de la buson. nu mai inchidea bine.
la erorile depedala , intai mergi la cineva sa iti masoare valorile. apoi semnalul din ecu pe pini
la erorile depedala , intai mergi la cineva sa iti masoare valorile. apoi semnalul din ecu pe pini
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- merlin2trades
- OP
- 28 mesaje
- din 18 Mar 2014
- Vectra 2001 Z16Xe
- Bucuresti
merlin2trades
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
Am gasit tutorialul pentru reconditionat canistra vapori in weekend ma apuc de munca, Am facut print dupa pagini, comanda la surubele si clips plastic, teoretic acestea sunt testate la 5 montari si demontari, (unele noi nu strica). Aici link de la tutorial foarte clar si bine facut.
Multumesc pentru indicatie revin cu impresii si rezolvare (poze).
PS:
Bujii NGK 2 poli 4 bucati am ales asta pentru ca am citit numai de bine de ei. revin cu poze bujii folosite.
Multumesc pentru indicatie revin cu impresii si rezolvare (poze).
PS:
Bujii NGK 2 poli 4 bucati am ales asta pentru ca am citit numai de bine de ei. revin cu poze bujii folosite.
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- john3976
- **
- 132 mesaje
- din 23 Jun 2011
- Vectra 1997 x16xel
- Timis
john3976
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2011
- Mesaj Privat
la rezervor daca a umblat"gigel" e posibil sa nu fi pus capacul bine iar cand faci plinul sa mai dea si pe langa. poti arunca o privire sub bancheta spate, sub capacul negru de plastic.Eu am sch o pompa de benzina si nu am pus bine garnitura aia de cauciuc si cand faceam plinul mai sarea benzina si ce putzea in masina de mureai.verifica acolo ca mai ai si copil si nu-i ok sa il transporti in mirosul ala,mai ales ca da dureri de cap.cu ecu ar fi bine sa mergi la cineva care stie ce sa ii faca iar eroarea de pedala are leg tot cu ecu,erorile alea sunt o cauza a problemelor date de calculator...si da...se pare ca a avut inst de gaz dar cineva a dat-o jos si nu a rescris ecu.Am patit eu pe un z14xep sa am prob cu compul in sensul ca statea la relanti dar nu se accelera deloc iar chestia se intampla cu motorul cald-la rece mergea perfect-am fost la un tip si mi-a facut o legatura ciudata in ecu si nu mi-a mai jucat feste...am mers cu masina aia vreo 2 ani asa si a mers bine dupa care am dat-o unui alt coleg(era masina de servici).La test aveam ac erori de pedala,numai ca nu se accelera,am incercat cu alta pedala si ac lucru...pana la urma tot ecu era.bafta
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Imi place cum ai postat la deschiderea acestui topic, respect pentru asta.
Personal consider ca cu studii de inginer motoare o sa te descurci perfect (ai deja bazele, din facultate). Forumul e plin de probleme, dar si de rezolvari+tutoriale (asta e de bine). Sa nu-ti para rau ca ai luat masina asta, o pui la punct (usor-usor ca nu te alearga nimeni) si apoi o sa fie ok (ieftina la piese si destul de fiabila).
Nu am motorizarea ta, dar am sa urmaresc topicul asta pentru ca sunt convins ca vei toate rezolva problemele si apoi o sa intri in randul celor multumiti de Opel Vectra B in general. Masini bune, ieftine la piese si care tin cu casa.
L.E
La bucsaraia de la multilink, consumabile Lemforder pe partea de bucsi (cumpara intr-o prima faza doar de palier, oscilante), amortizoare Kyb si va fi perfect. Toate stranse cu cheia dyno dar numai cu masina lasata jos pe rotile ei, sau lasata jos cu discul din spate (sau bratul spate) pe un lemn-ceva care sa preia greutatea ca sa simulezi pozitia de lucru a suspensiei spate.
Personal consider ca cu studii de inginer motoare o sa te descurci perfect (ai deja bazele, din facultate). Forumul e plin de probleme, dar si de rezolvari+tutoriale (asta e de bine). Sa nu-ti para rau ca ai luat masina asta, o pui la punct (usor-usor ca nu te alearga nimeni) si apoi o sa fie ok (ieftina la piese si destul de fiabila).
Nu am motorizarea ta, dar am sa urmaresc topicul asta pentru ca sunt convins ca vei toate rezolva problemele si apoi o sa intri in randul celor multumiti de Opel Vectra B in general. Masini bune, ieftine la piese si care tin cu casa.
L.E
La bucsaraia de la multilink, consumabile Lemforder pe partea de bucsi (cumpara intr-o prima faza doar de palier, oscilante), amortizoare Kyb si va fi perfect. Toate stranse cu cheia dyno dar numai cu masina lasata jos pe rotile ei, sau lasata jos cu discul din spate (sau bratul spate) pe un lemn-ceva care sa preia greutatea ca sa simulezi pozitia de lucru a suspensiei spate.
- merlin2trades
- OP
- 28 mesaje
- din 18 Mar 2014
- Vectra 2001 Z16Xe
- Bucuresti
merlin2trades
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
Bun,
Am primit ECU reparat l-am montat diseara cand ajung cu tablele acasa pun din nou opcom si sterg erorile. intre timp daca are cineva vreo idee de unde se poate procura acel Copex (in mod normal se numeste GAF) cel care protejeaza termic cablurile as fi in al noualea cer, am multe de refacut, si nici banda izolier textila nu am gasit (am cautat ceva special sa reziste la variatia de temperatura ; ordinara se gaseste peste tot) nu ma intereseaza sa il cumpar din dezmembrari(copex-ul) deoarece se distruge in timp datorita variatilor mari de temp si prefer la metru si nou.
Caut si o schema electrica cu toate cablurile din compartimentul motor cine stie si are de unde pm me (retur bere) moneda oficiala.
Am folosit search nu am gasit nimic relevant dupa (sau nu am sapat destul) "cablaj electric motor z16xe"
Am citit ca ECU Z16xep este mai stabil decat cel de Z16xe si pica mai rar compatibilitate intre cele doua adica sa fac up de la ECU z16xe la Z16xep daca nu multumesc pentru documentatie sa citesc diferentele.
Daca e vremea buna ma arunc si la o reconditionare de canistra de vapori eventual inainte masor si schimb si furtunele.
(sunt la scarbici cand ajung acasa revin cu poze).
Am gasit garnitura pompa benzina - rezervor doar la comanda in UK stie cineva unde o gasesc in RO? (sau si aici dai tel si numai pe comanda).
LE
Pe site frate(Vauxhall ) am gasit asta:
Hey,
"Twinport" versions of Vauxhall cars are the latest technology introduced. The whole point of having this type pf engines are to increase the fuel economy and thus decreases the consumption. Also, helps in the speed of the car! This new engine will assist in achieving faster speeds in less time.
And yeah, the various advantages of Twinport are achieved through a combination of fuel injection and exhaust emission control by three-way catalytic converter technology. The system actually reduces the technical complexity of an engine and consequently cuts costs, making the Twinport solution particularly attractive for superminis
hmm super vectra, z16xep e twinport si z16xe e ordinara dar oare ECU merge de la una pe ailalta din moment ce doar partea sup a motorului se mod? sau trebuie modificata toata mantzocaria? si daca da asta implica omologare RAR ?
hmm practic nu modific blocul motor doar modul de actionare a supapelor... (to be continued)
poate daca tu nu le zici nici ei nu isi dau seama...
Am primit ECU reparat l-am montat diseara cand ajung cu tablele acasa pun din nou opcom si sterg erorile. intre timp daca are cineva vreo idee de unde se poate procura acel Copex (in mod normal se numeste GAF) cel care protejeaza termic cablurile as fi in al noualea cer, am multe de refacut, si nici banda izolier textila nu am gasit (am cautat ceva special sa reziste la variatia de temperatura ; ordinara se gaseste peste tot) nu ma intereseaza sa il cumpar din dezmembrari(copex-ul) deoarece se distruge in timp datorita variatilor mari de temp si prefer la metru si nou.
Caut si o schema electrica cu toate cablurile din compartimentul motor cine stie si are de unde pm me (retur bere) moneda oficiala.
Am folosit search nu am gasit nimic relevant dupa (sau nu am sapat destul) "cablaj electric motor z16xe"
Am citit ca ECU Z16xep este mai stabil decat cel de Z16xe si pica mai rar compatibilitate intre cele doua adica sa fac up de la ECU z16xe la Z16xep daca nu multumesc pentru documentatie sa citesc diferentele.
Daca e vremea buna ma arunc si la o reconditionare de canistra de vapori eventual inainte masor si schimb si furtunele.
(sunt la scarbici cand ajung acasa revin cu poze).
Am gasit garnitura pompa benzina - rezervor doar la comanda in UK stie cineva unde o gasesc in RO? (sau si aici dai tel si numai pe comanda).
LE
Pe site frate(Vauxhall ) am gasit asta:
Hey,
"Twinport" versions of Vauxhall cars are the latest technology introduced. The whole point of having this type pf engines are to increase the fuel economy and thus decreases the consumption. Also, helps in the speed of the car! This new engine will assist in achieving faster speeds in less time.
And yeah, the various advantages of Twinport are achieved through a combination of fuel injection and exhaust emission control by three-way catalytic converter technology. The system actually reduces the technical complexity of an engine and consequently cuts costs, making the Twinport solution particularly attractive for superminis
hmm super vectra, z16xep e twinport si z16xe e ordinara dar oare ECU merge de la una pe ailalta din moment ce doar partea sup a motorului se mod? sau trebuie modificata toata mantzocaria? si daca da asta implica omologare RAR ?
hmm practic nu modific blocul motor doar modul de actionare a supapelor... (to be continued)
poate daca tu nu le zici nici ei nu isi dau seama...
- merlin2trades
- OP
- 28 mesaje
- din 18 Mar 2014
- Vectra 2001 Z16Xe
- Bucuresti
merlin2trades
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- merlin2trades
- OP
- 28 mesaje
- din 18 Mar 2014
- Vectra 2001 Z16Xe
- Bucuresti
merlin2trades
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
In mod normal aceasta electrovalva (legatura cu canistra de vapori) are ce sa caute pe langa EGR la Z16xe sau gigel(samsarul) a facut vreo modficare observ ca la mine nu este montata pe corpul de plastic unde este filtrul de aer cum am vazut in pozele unui coleg cu X18xe, poate din cauza ca are clima a mea?
SI pe corpul EGR am vazut scris DELPHI insemana banuiesc ca este schimbat nu? clapeta de acceleratie este curata dar daca o imping un pic este negru inauntru ... stiu stiu am citit citez " curata si vorbim dupa" curat maria ta da sa iau garnitura ca doar nu pun silicon acolo.
Regula de aur desfacem ceva CURATAM SURUBURILE SI SCHIMBAM GARNITURA "indiferent de cum arata garnitura"
Unde gasesc o garniture pentru EGR (incerc sa o iau online poate ies mai ieftin ca la service) carbusolv am cumparat vreo 4 litri am zis ca fac baie la motor (sau macar un dus) ...
Oricum am zis ca mai bine imi iau un set de tubulare YATO (vreo 180 de bucati si mici si mari si shiny ) decat sa dau bani pentru curatare EGR la un service (vine si cheia dinamometrica) . Mai ramane Tech2
Din pacate pentru buzunarul meu e programata la electrician... am dat jos tabloul de sigurante si am gasit in spatele lui strap-uri facute ciudat...si izolate cu leucoplast (dinala textile) si scrie in germana pe ele! (fritz ma dezamagesti).
Maine dupa ce vin de la servici fac poze, o sa merg cu ea asa sa vad cum se mai comporta.
"Buy German they said" ( mda da nu de la rumani )
Asa arata rele , -urile legate unul la, well altul montajul e in paralel why? maine seara dau si codurile lor.
Intr-o saptamana aflu si parerea electricianului, si vreau sa aflu de ce le-a facut si sa impartasesc si la altii poate asa altu care o sa mai cumpere nu isi ia teapa!
Margret rezista o sa te duc la doftor. (mare teapa nu e ca imi place masina la nebunie si o sa incerc sa o aduc la stadiu de tipla dar ma oftica lipsa de onestitate a unor specimene asa zis "umane")
Beleste ochi cand cumperi ceva ca daca nu belesti altceva!(eventual portofelul)
SI pe corpul EGR am vazut scris DELPHI insemana banuiesc ca este schimbat nu? clapeta de acceleratie este curata dar daca o imping un pic este negru inauntru ... stiu stiu am citit citez " curata si vorbim dupa" curat maria ta da sa iau garnitura ca doar nu pun silicon acolo.
Regula de aur desfacem ceva CURATAM SURUBURILE SI SCHIMBAM GARNITURA "indiferent de cum arata garnitura"
Unde gasesc o garniture pentru EGR (incerc sa o iau online poate ies mai ieftin ca la service) carbusolv am cumparat vreo 4 litri am zis ca fac baie la motor (sau macar un dus) ...
Oricum am zis ca mai bine imi iau un set de tubulare YATO (vreo 180 de bucati si mici si mari si shiny ) decat sa dau bani pentru curatare EGR la un service (vine si cheia dinamometrica) . Mai ramane Tech2
Din pacate pentru buzunarul meu e programata la electrician... am dat jos tabloul de sigurante si am gasit in spatele lui strap-uri facute ciudat...si izolate cu leucoplast (dinala textile) si scrie in germana pe ele! (fritz ma dezamagesti).
Maine dupa ce vin de la servici fac poze, o sa merg cu ea asa sa vad cum se mai comporta.
"Buy German they said" ( mda da nu de la rumani )
Asa arata rele , -urile legate unul la, well altul montajul e in paralel why? maine seara dau si codurile lor.
Intr-o saptamana aflu si parerea electricianului, si vreau sa aflu de ce le-a facut si sa impartasesc si la altii poate asa altu care o sa mai cumpere nu isi ia teapa!
Margret rezista o sa te duc la doftor. (mare teapa nu e ca imi place masina la nebunie si o sa incerc sa o aduc la stadiu de tipla dar ma oftica lipsa de onestitate a unor specimene asa zis "umane")
Beleste ochi cand cumperi ceva ca daca nu belesti altceva!(eventual portofelul)
- viorel.turcu
- *
- 5 mesaje
- din 02 Feb 2010
- Vectra 2001 Z16XE
- Olt
viorel.turcu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2010
- Mesaj Privat
Salut baieti.Ceva probleme legate de lag la acceleratie am si eu de cateva luni la Vectra B16v Z16XE benzina.Problema apare doar la viteze/trepte mici cand incerc sa accelerez o idee mai puternic/repede(nu brusc ceva gen kick-down) sau daca vreau sa plec de pe loc tot o idee mai cu tupeu.Practic daca accelerez putintel mai tare/brusc,turometrul urca brusc si nebuneste cu vreo 2000 turatii in plus, dupa care revine la valoarea normala aferenta vitezei in care ma aflu, la fel de brusc.In acest timp de cateva secunde(2-3),va dati seama ca am un lag de acceleratie.Turometrul urca prea rapid dar masina nu tasneste pe masura turatiei afisate.Daca o accelerez usor si firesc, masina nu are problema asta si daca o fac doar in acest mod,masina merge brici..are vana,putere in orice treapta,trage bine la deal abrupt(am fost la munte recent).Nu "alege" de-i motorul cald sau rece,si apoi,nici macar nu face mereu.Cand ii vine naluca.Motorul merge brici,fara intreruperi,cursiv,liniar,fara trepidatii...de zici ca-i nou! Daca ajuta, trebuie sa stiti ca o data intrata in regim inalt de viteza(peste aprox.80 km/h sa zicem) aceasta problema dispare.Din acel moment pot accelera brusc si foarte brusc,masinii parca placandu-i s-o bruschezi cu kick-down si sa faci depasiri din scurt..Mi-a traznit idee ca ar fi ambreiajul,dar conform unui sfat de a-l testa mai neaos,nu pare sa fie de acolo(test- accelerat liniar pana la 3000 turatii in trapta II si apoi acceleratie brusca.Cand am acc.in tr.II BRUSC la 3000 turatii,masina parca avea rezerve de acceleratie demne de o masina mult mai noua)).Basca ca imi intra in viteza ca o masina noua,nu agata,etc,etc nici macar la rece.M-am gandit la clapeta ,dar am curatat-o acum 2 ani si era aproape lacrima dupa 8 ani de functionare.Incepe sa ma cam deranjeze treaba asta mai ales cand are naluca pe 1 zi intreaga.La relanti sta la 600 rotatii si este liniar nu face figuri.In mers la fel,totul brici...nu mai stiu ce sa fac...Va rog frumos sa-mi dati si alte sfaturi sau idei despre unde as putea sa mai verific.Nu vreau sa ma gandesc la vreo defectiune care ma poate lasa in drum....Eu va multumesc anticipat tuturor care ma puteti sfatui.Cu stima,va salut.
- merlin2trades
- OP
- 28 mesaje
- din 18 Mar 2014
- Vectra 2001 Z16Xe
- Bucuresti
merlin2trades
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
Update
Am schimbat garnitura de la EGR am gasit Topran la 8 lei acceptabil ca pret avand in vedere ca toate sunt cam la fel spre deosebire de GM care am gasit si la 70 de lei ( prost nu e ala care cere e ala care da regula general -universal- valabila) . Adica garnitura metalica se pare ca e ceva aliaj Al o sa vad in timp.
Am folosit juma de litru de carbusolv. Foarte coroziv cu orice... mai ales subst organice gen pielea mea! A stat (EGR) muratura o noapte in borcan no coment sedimente negre la greu.Dar cred ca voi lua unul nou am gasit destul de ok de la 400 de lei la 550...maine mergem la doftor revin cu actualitati.si poze
Am schimbat garnitura de la EGR am gasit Topran la 8 lei acceptabil ca pret avand in vedere ca toate sunt cam la fel spre deosebire de GM care am gasit si la 70 de lei ( prost nu e ala care cere e ala care da regula general -universal- valabila) . Adica garnitura metalica se pare ca e ceva aliaj Al o sa vad in timp.
Am folosit juma de litru de carbusolv. Foarte coroziv cu orice... mai ales subst organice gen pielea mea! A stat (EGR) muratura o noapte in borcan no coment sedimente negre la greu.Dar cred ca voi lua unul nou am gasit destul de ok de la 400 de lei la 550...maine mergem la doftor revin cu actualitati.si poze
- merlin2trades
- OP
- 28 mesaje
- din 18 Mar 2014
- Vectra 2001 Z16Xe
- Bucuresti
merlin2trades
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
Am fost la "doftor" am schimbat uleiul am pus Liqui Moly 10w 40 nu stiu ce avea inainte dar era negru pacura, dupa ce am schimbat si filtrul de ulei si am curatat contactele la senzorul de aer banuiesc (daca aberez sper sa fiu corectat nici o legatura cu erorile dar era murdar) a disparut eroarea cu oilstand prufen si incredibil masina merge altfel am verificat cureaua distributie mecanicul a zis ok noua se pare ca abtipildul lipit pe capac nu era la msito.
Urmeaza episodul motorul in care voi lua simering supape si restul de garnituri nu stiu daca segmentarea este o optiune viabila da o curatare temeinica pentru sistemul de admisie aer sigur este in plan.
Buji well aici surprise erau Bosch platinum iridium dar aratau:
Am schimbat cu NGK 7956 BKR5EK , senzatie. Masina merge incredibil momentan, 50 km nu am mai avut lag la acceleratie si nici nu s-a mai aprins check in bord.
A mai ramas pompa de benzina pe direct cand pun contactul dar sa iau salariu si o fac si pe aia.
PS
@colegul Viorel pune o diagnoza te-as ajuta cu a mea dar sunt in bucuresti, notezi erorile le cauti pe forum si incerci sa gasesti solutia, incep sa cred ca din momentul in care are mufa de diagnoza automobilul a intrat in era smart care iti spune singura ce o doare si unde mai ramane sa aflam noi de ce.
La mine s-a rezolvat cu limp mode momentan
O sa o verific si eventual o sa mut ECU sau pun un scut termic intre soclu si motor.
Bujii noi filtre noi ulei nou si curatat si schimbat o garnitura de EGR
Ecu refacut.
Verific dupa 1 Mai daca se merita sa dau jos brate le sablez grund si vopsea noua daca nu au traumatisme si sunt ok daca au traumatisme altele noi.
Directia Franele si Suspensia daca prezinta semne de uzura altele noi.
Urmeaza episodul motorul in care voi lua simering supape si restul de garnituri nu stiu daca segmentarea este o optiune viabila da o curatare temeinica pentru sistemul de admisie aer sigur este in plan.
Buji well aici surprise erau Bosch platinum iridium dar aratau:
Am schimbat cu NGK 7956 BKR5EK , senzatie. Masina merge incredibil momentan, 50 km nu am mai avut lag la acceleratie si nici nu s-a mai aprins check in bord.
A mai ramas pompa de benzina pe direct cand pun contactul dar sa iau salariu si o fac si pe aia.
PS
@colegul Viorel pune o diagnoza te-as ajuta cu a mea dar sunt in bucuresti, notezi erorile le cauti pe forum si incerci sa gasesti solutia, incep sa cred ca din momentul in care are mufa de diagnoza automobilul a intrat in era smart care iti spune singura ce o doare si unde mai ramane sa aflam noi de ce.
La mine s-a rezolvat cu limp mode momentan
O sa o verific si eventual o sa mut ECU sau pun un scut termic intre soclu si motor.
Bujii noi filtre noi ulei nou si curatat si schimbat o garnitura de EGR
Ecu refacut.
Verific dupa 1 Mai daca se merita sa dau jos brate le sablez grund si vopsea noua daca nu au traumatisme si sunt ok daca au traumatisme altele noi.
Directia Franele si Suspensia daca prezinta semne de uzura altele noi.
- merlin2trades
- OP
- 28 mesaje
- din 18 Mar 2014
- Vectra 2001 Z16Xe
- Bucuresti
merlin2trades
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
Buna dimineata dragi prieteni!
Showul continua , am refacut motorul complet bine nu am schimbat pistoanele si arborele cotit in rest au fost schimbate cam toate garniturile.
tot ce era cauciuc si simeringuri.
Catalizator nou compresor clima nou, toate anu tercut.
Si sistemul de franare adica toate conductele schimbat cu unele de AliajCu.
La etrieri nu m-am bagat costa in jur de de 100 euro unul nouX4 prea mult.
Anul acesta anno domini 2015 a venit pt vectra mea cu un ECU nou (sh) dar ea nu stie asta, a fost aventura, pana l-am primit imi era frica iau teapa nu iau teapa...Dar domnul Liviu s-a tinut de cuvant si a trimis un ECU din nou dupa o sapt pt ca primul avea o eroare la corelare senzori pozitie clapeta.
Acuma am scapat de pompa de benzina pe direct, si sunt fericitul posesor al unei Vectra functionale.
Si ca sa fiu un domn cu ea am cumparat si toata suspensia fata (fara amortizoare si arcuri care sunt pe drum )
Brate Bucsi bielete antiruliu etc etc suruburi montaj (noi a la germanica)
Adica astea:
Au mai ramas de ajuns tot pe drum este si portfuzeta (daca nu gresesc la traducere din germana) stg dr si ceva chitibusuri.
Acuma vine dilema morala la cat am investit in doamna "Margareta" (nici cu o floare nu dau in ea) daca tre sa plec in UK oare cat ma costa sa o transform intr-o "rasucita" adica cu volan pe partea dreapta...?
Ipoteza de intrare :
- O sa stau la casa cu garajul meu si timpul liber lucrand la masina.
- Si bineinteles o masina donatoare englezoiaca
A mai incercat cineva asa o blasfemie...?
Cablajul este foarte diferit...?sau se poate rezolva?
Am rabdare si le dibui curge sange din Transilvania pe undeva prin venele mele...
Nu prea vreau sa o vand... bani cu caru si nervi si timp...
PS
uleiul dupa "remaniere" adica are alte maniere acuma. Este LM 5W40 SYNTHOIL HIGH TECH (full sintetic)
am pus si xado si era nasol.
Am incercat si mega extra super coatingul de la xado vrajeala pompa de servo huruie putin (huruia de cand am cumparat-o dar na cat dai atata ai.) deci nu Xado si nu super mega extra aditivi care nu fac nimic! paote decat sa fii un pic mai sarac. (parere personala)
Showul continua , am refacut motorul complet bine nu am schimbat pistoanele si arborele cotit in rest au fost schimbate cam toate garniturile.
tot ce era cauciuc si simeringuri.
Catalizator nou compresor clima nou, toate anu tercut.
Si sistemul de franare adica toate conductele schimbat cu unele de AliajCu.
La etrieri nu m-am bagat costa in jur de de 100 euro unul nouX4 prea mult.
Anul acesta anno domini 2015 a venit pt vectra mea cu un ECU nou (sh) dar ea nu stie asta, a fost aventura, pana l-am primit imi era frica iau teapa nu iau teapa...Dar domnul Liviu s-a tinut de cuvant si a trimis un ECU din nou dupa o sapt pt ca primul avea o eroare la corelare senzori pozitie clapeta.
Acuma am scapat de pompa de benzina pe direct, si sunt fericitul posesor al unei Vectra functionale.
Si ca sa fiu un domn cu ea am cumparat si toata suspensia fata (fara amortizoare si arcuri care sunt pe drum )
Brate Bucsi bielete antiruliu etc etc suruburi montaj (noi a la germanica)
Adica astea:
Au mai ramas de ajuns tot pe drum este si portfuzeta (daca nu gresesc la traducere din germana) stg dr si ceva chitibusuri.
Acuma vine dilema morala la cat am investit in doamna "Margareta" (nici cu o floare nu dau in ea) daca tre sa plec in UK oare cat ma costa sa o transform intr-o "rasucita" adica cu volan pe partea dreapta...?
Ipoteza de intrare :
- O sa stau la casa cu garajul meu si timpul liber lucrand la masina.
- Si bineinteles o masina donatoare englezoiaca
A mai incercat cineva asa o blasfemie...?
Cablajul este foarte diferit...?sau se poate rezolva?
Am rabdare si le dibui curge sange din Transilvania pe undeva prin venele mele...
Nu prea vreau sa o vand... bani cu caru si nervi si timp...
PS
uleiul dupa "remaniere" adica are alte maniere acuma. Este LM 5W40 SYNTHOIL HIGH TECH (full sintetic)
am pus si xado si era nasol.
Am incercat si mega extra super coatingul de la xado vrajeala pompa de servo huruie putin (huruia de cand am cumparat-o dar na cat dai atata ai.) deci nu Xado si nu super mega extra aditivi care nu fac nimic! paote decat sa fii un pic mai sarac. (parere personala)
Geo89- Suspendat
- 620 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
- merlin2trades
- OP
- 28 mesaje
- din 18 Mar 2014
- Vectra 2001 Z16Xe
- Bucuresti
merlin2trades
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
- merlin2trades
- OP
- 28 mesaje
- din 18 Mar 2014
- Vectra 2001 Z16Xe
- Bucuresti
merlin2trades
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
Bun , am gasit un pret bun pentru o evacuare de 2,5 v6 cea care are toba finala cu 2 tevi, acuma partea din mijloc e comuna 1,8-2.5 dar la 1,6 are un singur rand de prinderi spre motor si la celelalte motorizari 1,8-2.5 au 4 prinderi care se fixeaza de masina , a mea are o toba de mijloc deja cu 4 dar e custom adica una cu 2 normala de 1,6 si la partea dinspre toba finala e sudat un fier in U.
Intrebarea este toba de mijloc de 1,6 este la fel cu celelalte 1,8-x ca dimensiuni? si difera doar prinderile?
Are cineva vreun catalog sau din experienta stie cineva?
Am gasit la nemti la 70 eur ambele tobe noi(centrala+finala) numai ca nu sunt GM sau stiu io ce firma sunt aftermarket.
Arata cam asa:
Diferenta de prindere sa fie din cauza ca de la 1,8 in sus sa fie volumu de gaze mai mare deci prindere suplimentara? si la 1,6 nu e nevoie...
Caroseria pe dedesupt e la fel indiferent de motorizare... nu inteleg logica nemtilor la faza asta...si in + am 4 prinderi pe caroserie numai ca pe toba originala are doar 2 spre motor...
Sa ma risc sa vad daca vine bine...?
Intrebarea este toba de mijloc de 1,6 este la fel cu celelalte 1,8-x ca dimensiuni? si difera doar prinderile?
Are cineva vreun catalog sau din experienta stie cineva?
Am gasit la nemti la 70 eur ambele tobe noi(centrala+finala) numai ca nu sunt GM sau stiu io ce firma sunt aftermarket.
Arata cam asa:
Diferenta de prindere sa fie din cauza ca de la 1,8 in sus sa fie volumu de gaze mai mare deci prindere suplimentara? si la 1,6 nu e nevoie...
Caroseria pe dedesupt e la fel indiferent de motorizare... nu inteleg logica nemtilor la faza asta...si in + am 4 prinderi pe caroserie numai ca pe toba originala are doar 2 spre motor...
Sa ma risc sa vad daca vine bine...?