- ioanv21
- OP
- 128 mesaje
- din 18 Oct 2010
- Vectra 1901 X17DT
- Hunedoara
ioanv21
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1901 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
- marele_pitik
- **
- 240 mesaje
- din 06 Sep 2010
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
marele_pitik
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2010
- Mesaj Privat
ioanv21 a scris:daca stie cineva care la ce turatii se schimba vitezele pentru a obtine un consum cat mai mic si la ce turatie/treapta de viteza se considera a fi motorul subturat?
din experienta mea, iti pot spune ca vitezele la diesel se schimba cam la 2500-3000 (dar nu este o regula), cat despre consum....
subturare...incearca sa nu il tii sub 1500 ture
- ioanv21
- OP
- 128 mesaje
- din 18 Oct 2010
- Vectra 1901 X17DT
- Hunedoara
ioanv21
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1901 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
marele_pitik a scris:
din experienta mea, iti pot spune ca vitezele la diesel se schimba cam la 2500-3000 (dar nu este o regula), cat despre consum....
subturare...incearca sa nu il tii sub 1500 ture
ioanv21 a scris:daca stie cineva care la ce turatii se schimba vitezele pentru a obtine un consum cat mai mic si la ce turatie/treapta de viteza se considera a fi motorul subturat?
din experienta mea, iti pot spune ca vitezele la diesel se schimba cam la 2500-3000 (dar nu este o regula), cat despre consum....
subturare...incearca sa nu il tii sub 1500 ture
merci o sa incerc.daca este si altcineva cu pareri e bine venit
ZoomZero
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Harghita
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2008
- Mesaj Privat
- ioanv21
- OP
- 128 mesaje
- din 18 Oct 2010
- Vectra 1901 X17DT
- Hunedoara
ioanv21
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1901 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
- marele_pitik
- **
- 240 mesaje
- din 06 Sep 2010
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
marele_pitik
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2010
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
fofolino
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2010
- Mesaj Privat
- ioanv21
- OP
- 128 mesaje
- din 18 Oct 2010
- Vectra 1901 X17DT
- Hunedoara
ioanv21
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1901 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
- ioanv21
- OP
- 128 mesaje
- din 18 Oct 2010
- Vectra 1901 X17DT
- Hunedoara
ioanv21
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1901 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pentru oras - cu antaia, a doua si a treia le schimbi la 3000rpm si apoi mergi prin oras cu a patra la 62-65km/h si 1800-2000rpm, pentru inafara a doua si a treia la 3000rpm, doar ca a treia si a patra la 3500-4500rpm. La mers intins inafara orasului o tii intr-a cincea la minim 2500rpm sa se curete turbina de funingine care se aduna la mersul prin oras. Daca insa esti fan a treia prin oras la 2500rpm este ok si asa, dar in acest caz iti iese un consum de 7,7/100km (asa cum ti-l da fabricantul in cartea tehnica). Succes !
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Motorina buna - (1)cel mai ieftin sortiment de la MOL sau (2)cel mai ieftin sortiment de la Rompetrol. Daca stai mai rau cu banii poti sa bagi si cel mai ieftin sortiment de la Petrom, dar sa nu te miri daca o sa-ti trepideze mai tare volanul+bordul. Are biodiesel in ea si nu are suficienta putere, insa e mai ieftina si merge pentru drumul prin oras.
- ioanv21
- OP
- 128 mesaje
- din 18 Oct 2010
- Vectra 1901 X17DT
- Hunedoara
ioanv21
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1901 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
De la Lukoil am bagat o singura data si nu am facut plinul, doar am completat. Stiu doar ca nu are in ea biodiesel, iar la Sibiu unii spuneau ca ar fi singura motorina diferita de restul motorinelor comercializate pe Romania.
Vei vedea la iarna daca iti porneste usor sau greu cu motorina de la ei, dar de preferat este sa bagi mereu acelasi tip de motorina de la acelasi furnizor (e o poveste intreaga despre acizii sau alti compusi chimici care se formeaza in timp pe circuitul de alimentare daca bagi motorina din mai multe surse, poti sa te documentezi mai mult in directia asta folosind site-ul Metabond pentru aditivul de motorina Megasel).
Vei vedea la iarna daca iti porneste usor sau greu cu motorina de la ei, dar de preferat este sa bagi mereu acelasi tip de motorina de la acelasi furnizor (e o poveste intreaga despre acizii sau alti compusi chimici care se formeaza in timp pe circuitul de alimentare daca bagi motorina din mai multe surse, poti sa te documentezi mai mult in directia asta folosind site-ul Metabond pentru aditivul de motorina Megasel).
ZoomZero
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Harghita
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2008
- Mesaj Privat
ioanv21 a scris:
imi pare rau dar nu stiu nu ma pricep,care e cuplul maxim la modelul meu de motor X17DT 60kw/82CP,1686cmc?daca se poate sa imi explicati daca nu va multumesc si pentru atat.
ZoomZero a scris:cand cuplul este maxim sau cel putin suficient sa preia treapta urmatoare... 2499 suna mai bine?
imi pare rau dar nu stiu nu ma pricep,care e cuplul maxim la modelul meu de motor X17DT 60kw/82CP,1686cmc?daca se poate sa imi explicati daca nu va multumesc si pentru atat.
Salutari,
Raspunsul in legatura cu schimbatul vitezelor l-ai primit, cate putin de la fiecare coleg... am sa incerc sa-l descifrez pt. tine:
1. Sa nu mergi subturat pe cat se poate: asta inseamna ca in momentul in care esti in miscare (nu in ambuteiaj) sa nu mergi cu 20 in trepta a 3-a. Masina sa fie confortabil in plaja de putere mai alaes la viteze mici, sa ai de unde sa accelerezi
2. Turatia la care schimbi sa fie intre x si y: optim ar fi cuplul maxim... asta ar insemna sa stai cu ochii in turometru ceea ce (bineinteles) nu are sens, idea e sa o turezi suficient ca sa poti schimba in asa fel ca acceleratia sa fie suficienta pentru manevra pe care vrei sa o faci. Daca masina pierde viteza sau nu mai accelereaza e clar ca nu ai turat-o suficient. O serie de factori pot influenta RPM-ul cum ar fi greutatea fe pe masina, urci sau cobori o panta, conditiile din trafic, etc..
3. Vrei sa faci economie... la ce? mersul la turatii joase due la infundarea injectoarelor, a calizatoarelor, indundarea valvei EGR... naiba mai stie ce. Intrebare nu e daca se infunda, ci cand te lasa unul din astea, asa ca iti recomand sa pui la saltea banii economisiti ca vei avea nevoie de iei . De ex chiar la o masina noua poti sa pierzi garantia da isi dau seama la service ca mergi subturat.
Astea sunt observatii ca sa-ti de o idee. Da-i pedala cum cere.
Vor trece cativa km buni pana te obisnuiesti cu o masina, inveti sa o stapanasti (nu ea pe tine), castigi experienta, etc... pana atunci, atentie in trafic, parcheza corect, fii civilizat. Restul vine de la sine
In legatura cu combustibilul, (aceasi polemica) parerea mea e ca poti sa-l cumperi de unde vea muschiul tau ca doar toate sunt facute la noi... baga si ei niste aditivi sa le poata denumi altfel... marketing
Eu merg cu 95 de la petrom. Am incercat carrera de la rompetrol si nu se justifica diferenta de pret... nu am simtit nici o diferenta. E o sansa sa aiba umezeala in combustibil din diferite motive dar in general, calitatea lor nu difera in asa masura cat sa te afecteze. Alimeteaza cateva luni la o benzinarie, apoi la alta, fa media si vei vedea diferenta... nimic notabil.
Daca ti-ai luat masina bucura-te de ea si de viata!
- ioanv21
- OP
- 128 mesaje
- din 18 Oct 2010
- Vectra 1901 X17DT
- Hunedoara
ioanv21
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1901 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
corrleone
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1997 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2010
- Mesaj Privat
buna baieti
poate nu postez unde trebuie, am si eu un vectra b 1.7 isuzu,si mi-a aparut o problema la acceleratie,in mers cand schimb treptele si anume cand apas ambreiajul motorul se tureaza brusc ca si cum nu as lua piciorul de pe acceleratie,adica ca la un incepator,sa am probleme cu cablul de acceleratie? sau o fi ceva mai grav?
poate nu postez unde trebuie, am si eu un vectra b 1.7 isuzu,si mi-a aparut o problema la acceleratie,in mers cand schimb treptele si anume cand apas ambreiajul motorul se tureaza brusc ca si cum nu as lua piciorul de pe acceleratie,adica ca la un incepator,sa am probleme cu cablul de acceleratie? sau o fi ceva mai grav?
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
- foca montana
- ***
- 854 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
foca montana
- Mesaje scrise: 854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
ronell
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Pentru oras - cu antaia, a doua si a treia le schimbi la 3000rpm si apoi mergi prin oras cu a patra la 62-65km/h si 1800-2000rpm, pentru inafara a doua si a treia la 3000rpm, doar ca a treia si a patra la 3500-4500rpm. La mers intins inafara orasului o tii intr-a cincea la minim 2500rpm sa se curete turbina de funingine care se aduna la mersul prin oras. Daca insa esti fan a treia prin oras la 2500rpm este ok si asa, dar in acest caz iti iese un consum de 7,7/100km (asa cum ti-l da fabricantul in cartea tehnica). Succes !
Readuc la viata subiectul asta pt ca am niste nelamuriri.
Eu am opel astra f caravan dar cu acelasi motor cred, 1.7 diesel 82cp. In oras, daca schimb in a doua la 3000, deja urmatoarea tura cand ajung la 3000 am cel putin 50km/h, adica limita maxima in oras. In cazul asta ce fac? Daca schimb a treia, merg cu ea undeva la 1500, si simt motorul cum huruie, daca mentin a doua parca iar nu-i bine. Eu sunt si incepator. Daca schimb vitezele la 2000-2500, cand schimb a treia am deja 40-45, si nu prea mai e loc de urcat. Iar merg in a treia cu turatii mici, iar huruie. cateodata ajung la 50 si am turatie peste 1500 si parca nu mai huruie, altadata nu ajung, etc. Cum e mai bine de procedat?