Neofitul
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2011
- Mesaj Privat
acum o saptamana, pe o canicula excesiva, imi crapa unul din furtunele de la instalatia de racire (cel care intra in radiatorul de incalzire a habitaclului), observ destul de tarziu si mai merg cu masina vreo 10 - 12 km, pana cand masina s-a oprit singura iar calculatorul de bord a dat eroarea "defectiune mecanica motor". Dupa inlocuirea furtunului, motorul a ramas cu o bataie metalica, nu prea ascutita dar constanta ca si intensitate.
Pentru a gasi cauza, am luat-o prin eliminate: la partea de sus a motorului, am verificat si curatat injectoarele, uzura axelor cu came si tachetii + culbutorii. La partea de jos, am desfacut baia de ulei si am gasit cuzinetii cu uzura minima, apreciata a fi normala pentru kilometrajul motorului. Gasind totul ok pana aici, mecanicul meu apreciaza ca bataia nu poate proveni decat din blocul motor, probabil de la boltul pistonului.
Va intreb pe voi, cei mai priceputi sau mai patiti decat mine:
ce ma sfatuiti sa fac in continuare? Sa incerc sa desfac motorul si sa schimb bolturile de la pistoane ( plus cuzinetii de la biele ) sau sa imi cumpar un motor second-hand, provenit din dezmembrari?
Orice sfat avizat este binevenit. 😢
Va multumesc anticipat.
Ultima modificare făcută de Neofitul la Mar 26 Jun, 2012 9:43 pm
- aco_008
- ******
- 4,208 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,208
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
Neofitul
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2011
- Mesaj Privat
v.z
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2006 z19dth/150CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2010
- Mesaj Privat
acum o saptamana, pe o canicula excesiva, imi crapa unul din furtunele de la instalatia de racire (cel care intra in radiatorul de incalzire a habitaclului), observ destul de tarziu si mai merg cu masina vreo 10 - 12 km, pana cand masina s-a oprit singura iar calculatorul de bord a dat eroarea "defectiune mecanica motor". Dupa inlocuirea furtunului, motorul a ramas cu o bataie metalica, nu prea ascutita dar constanta ca si intensitate.
Pentru a gasi cauza, am luat-o prin eliminate: la partea de sus a motorului, am verificat si curatat injectoarele, uzura axelor cu came si tachetii + culbutorii. La partea de jos, am desfacut baia de ulei si am gasit cuzinetii cu uzura minima, apreciata a fi normala pentru kilometrajul motorului. Gasind totul ok pana aici, mecanicul meu apreciaza ca bataia nu poate proveni decat din blocul motor, probabil de la boltul pistonului.
Va intreb pe voi, cei mai priceputi sau mai patiti decat mine:
ce ma sfatuiti sa fac in continuare? Sa incerc sa desfac motorul si sa schimb bolturile de la pistoane ( plus cuzinetii de la biele ) sau sa imi cumpar un motor second-hand, provenit din dezmembrari?
Orice sfat avizat este binevenit. 😢
Va multumesc anticipat.
Salut
Ceva de genul acesta am patit si eu in iarna(2011-2012). Dupa cateva porniri mai greoaie din cauza frigului in final m-am ales cu o bataie metalica la motor, care se accentua de la o zi la alta. In final in februarie am hotarat sa dau motorul jos pentru reparatie (Zafira B 1.9CDTI, 110KW, 150 CP, 16 valve, 187.000 Km - cred reali ).
Cuzinet biela piston 4 distrus, subtiat peste 60/100, tacheti hidraulici evacuare amorsare insuficienta.
Piese inlocuite: garnitura admisie, garnitura chiuloasa, garnitura capac axa came, garnitura galerie evacuare, semeringuri supape, set cuzineti biela R1( rectificat arbore la R1), set cuzineti palier ST,
set segmenti pistoane ST, 2 tacheti hidraulici, ulei, filtru ulei, filtru aier. Total undeva la 3.000 lei noi (30.000 milioane lei vechi) fara manopera (reparatia facuta in regim propriu). Ulterior gasit motor adus germania nerulat (nou) 5.400 lei noi. Am facut deja 5.000 Km pana acum si motorul merge impecabil, nu mai consuma nici ulei, (inainte de reparatie complectam cam la 4-5 mii Km 1 l uleil.
Nu stiu ce sfat as putea sa-ti dau, pentru mine avantajos a fost reparatia, nu ma costat nimic manopera.
Sper sa te ajute pentru a lua o decizie (reparatie, motor sh, sau motor nou)
Numai bine.
- BV19MAX
- ****
- 2,510 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,510
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Neofitul
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2011
- Mesaj Privat
Vechiul motor, desi inca functional, l-am scos la vanzare pentru piese (chiulasa, arbire, bloc motor etc.).
Multumesc tuturor pentru sfaturi. Si sa fiti atenti, sa nu patiti ca mine ...
- BV19MAX
- ****
- 2,510 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,510
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Neofitul
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2011
- Mesaj Privat
- Joelicious
- *
- 7 mesaje
- din 18 Jun 2013
- Tigra 1998
- Cluj
Joelicious
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Tigra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2013
- Mesaj Privat
- tirnaveni
- ***
- 555 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Astra 2008 Z17dth
- Sibiu
tirnaveni
- Mesaje scrise: 555
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
- Joelicious
- *
- 7 mesaje
- din 18 Jun 2013
- Tigra 1998
- Cluj
Joelicious
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Tigra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2013
- Mesaj Privat