Neofitul
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2011
- Mesaj Privat
Salutare,
acum o saptamana, pe o canicula excesiva, imi crapa unul din furtunele de la instalatia de racire (cel care intra in radiatorul de incalzire a habitaclului), observ destul de tarziu si mai merg cu masina vreo 10 - 12 km, pana cand masina s-a oprit singura iar calculatorul de bord a dat eroarea "defectiune mecanica motor". Dupa inlocuirea furtunului, motorul a ramas cu o bataie metalica, nu prea ascutita dar constanta ca si intensitate.
Pentru a gasi cauza, am luat-o prin eliminate: la partea de sus a motorului, am verificat si curatat injectoarele, uzura axelor cu came si tachetii + culbutorii. La partea de jos, am desfacut baia de ulei si am gasit cuzinetii cu uzura minima, apreciata a fi normala pentru kilometrajul motorului. Gasind totul ok pana aici, mecanicul meu apreciaza ca bataia nu poate proveni decat din blocul motor, probabil de la boltul pistonului.
Va intreb pe voi, cei mai priceputi sau mai patiti decat mine:
ce ma sfatuiti sa fac in continuare? Sa incerc sa desfac motorul si sa schimb bolturile de la pistoane ( plus cuzinetii de la biele ) sau sa imi cumpar un motor second-hand, provenit din dezmembrari?
Orice sfat avizat este binevenit.
Va multumesc anticipat.
Ultima modificare făcută de Neofitul la Mar 26 Jun, 2012 8:43 pm
acum o saptamana, pe o canicula excesiva, imi crapa unul din furtunele de la instalatia de racire (cel care intra in radiatorul de incalzire a habitaclului), observ destul de tarziu si mai merg cu masina vreo 10 - 12 km, pana cand masina s-a oprit singura iar calculatorul de bord a dat eroarea "defectiune mecanica motor". Dupa inlocuirea furtunului, motorul a ramas cu o bataie metalica, nu prea ascutita dar constanta ca si intensitate.
Pentru a gasi cauza, am luat-o prin eliminate: la partea de sus a motorului, am verificat si curatat injectoarele, uzura axelor cu came si tachetii + culbutorii. La partea de jos, am desfacut baia de ulei si am gasit cuzinetii cu uzura minima, apreciata a fi normala pentru kilometrajul motorului. Gasind totul ok pana aici, mecanicul meu apreciaza ca bataia nu poate proveni decat din blocul motor, probabil de la boltul pistonului.
Va intreb pe voi, cei mai priceputi sau mai patiti decat mine:
ce ma sfatuiti sa fac in continuare? Sa incerc sa desfac motorul si sa schimb bolturile de la pistoane ( plus cuzinetii de la biele ) sau sa imi cumpar un motor second-hand, provenit din dezmembrari?
Orice sfat avizat este binevenit.
Va multumesc anticipat.
Ultima modificare făcută de Neofitul la Mar 26 Jun, 2012 8:43 pm
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
Neofitul
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2011
- Mesaj Privat
v.z
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2006 z19dth/150CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2010
- Mesaj Privat
Neofitul a scris:Salutare,
acum o saptamana, pe o canicula excesiva, imi crapa unul din furtunele de la instalatia de racire (cel care intra in radiatorul de incalzire a habitaclului), observ destul de tarziu si mai merg cu masina vreo 10 - 12 km, pana cand masina s-a oprit singura iar calculatorul de bord a dat eroarea "defectiune mecanica motor". Dupa inlocuirea furtunului, motorul a ramas cu o bataie metalica, nu prea ascutita dar constanta ca si intensitate.
Pentru a gasi cauza, am luat-o prin eliminate: la partea de sus a motorului, am verificat si curatat injectoarele, uzura axelor cu came si tachetii + culbutorii. La partea de jos, am desfacut baia de ulei si am gasit cuzinetii cu uzura minima, apreciata a fi normala pentru kilometrajul motorului. Gasind totul ok pana aici, mecanicul meu apreciaza ca bataia nu poate proveni decat din blocul motor, probabil de la boltul pistonului.
Va intreb pe voi, cei mai priceputi sau mai patiti decat mine:
ce ma sfatuiti sa fac in continuare? Sa incerc sa desfac motorul si sa schimb bolturile de la pistoane ( plus cuzinetii de la biele ) sau sa imi cumpar un motor second-hand, provenit din dezmembrari?
Orice sfat avizat este binevenit.
Va multumesc anticipat.
acum o saptamana, pe o canicula excesiva, imi crapa unul din furtunele de la instalatia de racire (cel care intra in radiatorul de incalzire a habitaclului), observ destul de tarziu si mai merg cu masina vreo 10 - 12 km, pana cand masina s-a oprit singura iar calculatorul de bord a dat eroarea "defectiune mecanica motor". Dupa inlocuirea furtunului, motorul a ramas cu o bataie metalica, nu prea ascutita dar constanta ca si intensitate.
Pentru a gasi cauza, am luat-o prin eliminate: la partea de sus a motorului, am verificat si curatat injectoarele, uzura axelor cu came si tachetii + culbutorii. La partea de jos, am desfacut baia de ulei si am gasit cuzinetii cu uzura minima, apreciata a fi normala pentru kilometrajul motorului. Gasind totul ok pana aici, mecanicul meu apreciaza ca bataia nu poate proveni decat din blocul motor, probabil de la boltul pistonului.
Va intreb pe voi, cei mai priceputi sau mai patiti decat mine:
ce ma sfatuiti sa fac in continuare? Sa incerc sa desfac motorul si sa schimb bolturile de la pistoane ( plus cuzinetii de la biele ) sau sa imi cumpar un motor second-hand, provenit din dezmembrari?
Orice sfat avizat este binevenit.
Va multumesc anticipat.
Salut
Ceva de genul acesta am patit si eu in iarna(2011-2012). Dupa cateva porniri mai greoaie din cauza frigului in final m-am ales cu o bataie metalica la motor, care se accentua de la o zi la alta. In final in februarie am hotarat sa dau motorul jos pentru reparatie (Zafira B 1.9CDTI, 110KW, 150 CP, 16 valve, 187.000 Km - cred reali ).
Cuzinet biela piston 4 distrus, subtiat peste 60/100, tacheti hidraulici evacuare amorsare insuficienta.
Piese inlocuite: garnitura admisie, garnitura chiuloasa, garnitura capac axa came, garnitura galerie evacuare, semeringuri supape, set cuzineti biela R1( rectificat arbore la R1), set cuzineti palier ST,
set segmenti pistoane ST, 2 tacheti hidraulici, ulei, filtru ulei, filtru aier. Total undeva la 3.000 lei noi (30.000 milioane lei vechi) fara manopera (reparatia facuta in regim propriu). Ulterior gasit motor adus germania nerulat (nou) 5.400 lei noi. Am facut deja 5.000 Km pana acum si motorul merge impecabil, nu mai consuma nici ulei, (inainte de reparatie complectam cam la 4-5 mii Km 1 l uleil.
Nu stiu ce sfat as putea sa-ti dau, pentru mine avantajos a fost reparatia, nu ma costat nimic manopera.
Sper sa te ajute pentru a lua o decizie (reparatie, motor sh, sau motor nou)
Numai bine.
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Neofitul
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2011
- Mesaj Privat
Dupa mai multe verificari s-a dovedit a fi un joc la boltul bielei pistonului 2. Am ales sa merg cu zgomotul ala la motor pana am strans banii necesari sa cumpar altul din dezmembrari. L-am schimbat si sunt extrem de multumit, suna ca si celalalt inainte de a-l gripa.
Vechiul motor, desi inca functional, l-am scos la vanzare pentru piese (chiulasa, arbire, bloc motor etc.).
Multumesc tuturor pentru sfaturi. Si sa fiti atenti, sa nu patiti ca mine ...
Vechiul motor, desi inca functional, l-am scos la vanzare pentru piese (chiulasa, arbire, bloc motor etc.).
Multumesc tuturor pentru sfaturi. Si sa fiti atenti, sa nu patiti ca mine ...
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Neofitul
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2011
- Mesaj Privat
- Joelicious
- *
- 7 mesaje
- din 17 Jun 2013
- Tigra 1998
- Cluj
Joelicious
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Tigra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2013
- Mesaj Privat
Salut.Poate s-a mai confuntat cineva cu problema asta si nu am gasit eu raspunsul.Ideea e ca am o Tigra 1.4 16v de vara trecuta.Totu bine si frumos pana prin toamna,cand a inceput o usoara bataie la motor.Anumite persoane mi-ar fi spus cum ca ar fi tachetii si ca ar trebui curatati. Am continuat sa circul cu masina pana in iarna,cand bataia a inceput sa fie usor mai intensa. Treaba e ca acum o saptamana,a dat zapada si la noi in Cluj si m-am trezit si eu sa ma duc sa "ma dau" cu masina ) proasta decizie.Dupa vreo 2 ore de turatii la motor,mi s-a aprins martorul portocaliu in bord,care din cate am inteles semnaleaza probleme de motor sau EGR. Am lasat motorul la relanti si s-a oprit de vreo 2 ori.Am zis ca stau linistit si nu mai trag de el. Problema e ca dupa seara aceea,bataia la motor se accentua din ce in ce mai tare,pana cand am ajuns in stadiul in care motorul in majoritatea cazurilor imi moare la relanti,ca sa plec de pe loc trebuie sa il tin in ture serioase,iar la motor suna de parca am bolovani inauntru.Se simte o lipsa de putere destul de mare.Am mai adaugat putin ulei,dar nu s-a simtit aproape nici o diferenta. Ideea e ca inainte sa duc masina la ceva "meserias",ca mecanici gasesti mai greu,vreau daca se poate cateva pareri de la oameni trecuti prin asa ceva. Am gasit si un filmulet care suna aproape identic cu ce patesc eu,dar la mine probabil ceva mai grav http://www.youtube.com/watch?v=yfebvewHQ0E .Va multumesc anticipat!
- tirnaveni
- ***
- 555 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Astra 2008 Z17dth
- Sibiu
tirnaveni
- Mesaje scrise: 555
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
- Joelicious
- *
- 7 mesaje
- din 17 Jun 2013
- Tigra 1998
- Cluj
Joelicious
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Tigra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2013
- Mesaj Privat
Deci ar trebui schimbati toti tachetii? Cam la ce costuri credeti ca se poate ridica o astfel de reparatie+manopera? Iar daca ati stii pe cineva demn de incredere in Cluj care sa se ocupe de masina si sa nu lucreze extraordinar de scump,as ramane dator vandut! P.S. Ar fi indicat ca pana atunci sa nu se mai prea circule cu masina,nu? )