Mufa BC 26 pini:
Pin 1 Comun la intrerupatoare
Pin 2 Masa(-)
Pin 3 Neconectat
Pin 4 Neconectat
Pin 5 Intrerupator BC (setare minute)
Pin 6 Fuel pump relay/control section(conectat la mufa de la ECU...detali mai jos)
Pin 7 Neconectat
Pin 8 Neconectat
Pin 9 Pt diagnosticare (corespunde pinului D din mufa de diagnosticare)
Pin 10 Magistrala de date (corespunde pinului G din mufa de diagnosticare)
Pin 11 Contact(+12v)legat la contact
Pin 12 Masa senzor de temperatura
Pin 13 Semnal senzor de temperatura
Pin 14 Alimentare (+12v) continu(pt ceas)
Pin 15 Iluminat (+12v) se conecteaza la pozitie....sau de la becurile de la iluminare bord
Pin 16 Neconectat
Pin 17 Neconectat
Pin 18 Neconectat
Pin 19 Neconectat
Pin 20 Intrerupator BC
Pin 21 Senzorul de viteza (VSS)
Pin 22 Intrerupator BC (selectarea functiilor pt afisare)
Pin 23 Intrerupator BC (setare ora)
Pin 24 Engine expensive part Verbrauchssignal
Pin 25 Masa diagnosticare (corespunde pinului A din mufa de diagnosticare)
Pin 26 Nivelul combustibilului
Intrerupatoare:
In total sunt 4
2pt ceas si 2 pt BC
eu nu am avut intrerupator original,dar am luat de pe un radiocass...
Conectarea intrerupatoarelor:
Setare minute: 1 cu 5
Setare Ora: 1 cu 23
Selectare functi BC: 1 cu 22
Pornire BC(ex.cronometru): 1 cu 20
Conectare pinului 6(de pe BC) pe ECU la urmatoarele tipuri de motoare:
- C20LET - Motronic M2.7 mufa ECU Pin 37
- C20XE - Motronic M2.5 mufa ECU Pin 37
- C20XE - Motronic M2.8 mufa ECU Pin 37
- C20NE - Motronic ML4.1 mufa ECU Pin 35 fir albastru cu rosu(fir gros) --
corectat
- C20NE - Motronic M1.5 mufa ECU Pin 37
- C18NZ - Multec mufa ECU Pin C4
- C16NZ - Multec mufa ECU Pin A6
Conectare pinului 24(de pe BC) pe ECU la urmatoarele tipuri de motoare:
- C20LET - Motronic M2.7 mufa ecu pin 32
- C20XE - Motronic M2.5 mufa ECU Pin 32
- C20XE - Motronic M2.8 mufa ECU Pin 15
- C20NE - Motronic ML4.1 mufa ECU Pin 14
- C20NE - Motronic M1.5 mufa ECU Pin 32
- C18NZ - Multec mufa ECU Pin B4
- C16NZ - Multec mufa ECU Pin A2 pinul de afla in mufa mai scurta
Conectare pinului 21(de pe BC,VSS) pe ECU la urmatoarele tipuri de motoare:
- C20LET - Motronic M2.7 mufa ecu pin 9
- C20XE - Motronic M2.5 mufa ECU Pin 9
- C20XE - Motronic M2.8 mufa ECU Pin ! NU AM GASiT ECU DE ACEST TIP CINE ARE SCHITA ROG SA TRIMITA PM!
- C20NE - Motronic ML4.1 mufa ECU Pin 26
- C20NE - Motronic M1.5 mufa ECU Pin 9
- C18NZ - Multec mufa ECU Pin B2
- C16NZ - Multec mufa ECU Pin A10 pinul de afla in mufa mai scurta
(ex.pt mufa ECU la C16NZ....sunt 2 mufe unu lung si celalat scurt,numai de acela scurt este nevoie...randurile sint numerotate cu litere A,B,C,D iar pini cu cifre 1,2,3...etc.)
Mufe ECU
C20LET - Motronic M2.7
C20XE - Motronic M2.5
C20NE - Motronic ML4.1
C20NE - Motronic M1.5
C18NZ - Multec
C16NZ - Multec
Am atasat cateva scheme ecu ca sa va fie mai usor de identificat pini:
C20LET - Motronic M2.7
C20XE - Motronic M2.5
C20NE - Motronic ML4.1
C20NE - Motronic M1.5
C18NZ - Multec
C16NZ - Multec
C20XE - Motronic M2.8 NU AM GASiT ECU DE ACEST TIP CINE ARE SCHITA ROG SA TRIMITA PM!Mersi
Inainte de a realiza ,montajul sa se verifice desenul ECUlui daca corespunde (in special pt C20NE la care sunt 2 tipuri!)
- mufa are 1 siguranta de fier,care se trage spre volan si se trage jos mufa!la pini are 1 siguranta "stil piaptan" care trebuie data jos la introducerea pinului...daca este cazul.
-la cele cara nu au firele trase va trebui sa faceti rost de un pin pt mufa ecu (C16nz: A2;C18nz: B4 .....etc)...
-Conectarea la mufa ecu se va realiza prin curatarea firului(de care este nevoie) si nu prin taiere! nu se inoada sau rasuceste ci se cositoreste(prin imbibarea in cositor si nu aruncat acolo 1 kg de cositor si la cea mai mica miscare se rupe)!
-nu este nevoie de fire de mare diametru (doar alimentarile)recomand sa se utilizeze un cablu cu mai multe fire(eu am folosit de 12 fire ca nu am avut alceva).....de aceea recomand sa se utilizeze ca in timp omul uita si poate leaga ceva de acele fire.....firele sa fie numerotate sau scrise se functie indeplinesc(ex. pt. C16NZ A2; A6; VSS) pe o hartie si lipita cu scoci transparent.Daca nu aveti la indemana 1 mufa originala cu 26pini de poate confectiona din mufe de la PC (vezi am un tutorial)dar trebuie rabdare la numerotare!(daca se utilizeaza aceasta metoda recomand sa se taie firele ce nu sunt utilizate la BC: 3,4,7,8,16,17,18,19 si sa se izoleze in capat!)
-Alimentarile sa aiba siguranta si nu de mare amperaj,,,ca atunci ii pus de prisos 😊
NU am conectat:Sistemul de diagnosticare (pinurile 9,10,25) si rezervorul (pinul 26),din lipsa de timp,dar urmeaza!
Daca ceva nu s-a inteles sau aveti ceva intrebari NU TRIMITETI IN PM postatile si va rog nu aicea (sa nu devina un chat si cel care doreste sa monteze un BC se satura de atata vorbe...) deschedeti un topic ex.in probleme si am sa va raspund!
AM SA MAI COMPLETEZ TUTORIALUL CU CONECTAREA DIAGNOSTICARI SI A REZERVORULUI DE COMBUSTIBIL......NU STIU PRECIS CAND DAR LUCREZ LA EL.....nu va promit cand va fi gata....dar va fi!