AlexBucse
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Y13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2013
- Mesaj Privat
Va salut,dragi posesori de Opel-uri ! Scriu acest post poate voi reusi sa intalnesc pe cineva care a intampinat aceleasi probleme ca si mine,deoarece dupa multe drumuri la service-uri,care autorizate,care de cartier,sunt inca in dubii . Imi cer scuze pentru lungimea postului(abia dupa ce am postat am vazut),insa sunt disperat si am zis sa ofer o imagine cat mai clara a contextului masinii mele si a problemelor ei.
Am fost posesorul unui Opel Astra H 1.3 diesel ,6+1 trepte acum vreo 2 ani si pot sa va zic ca masina aceea a fost TIPLA.Nu stiu daca avea sau nu filtru de particule sau care era faza la ea,ca nu am simtit niciodata nici regenerarea,nici vreo problema cu ea,nici absolut nimic.Si tin sa precizez ca pe masina aceea am invatat sa conduc.(Va imaginati prin ce schimbari de viteze/prostii de incepator a trecut si nu s-a clintit deloc,deloc !)Am mers cu ea EXTREM DE SUBTURATA,am tavalit-o cum s-ar spune si nu a avut nimic nimic ! Tin minte ca am schimbat 1 singur far la ea in cei 2 ani cat am avut-o. Dupa ce am dat masina din motive mai putin importante,m-am trezit cu banuti in mana(peste vreun an) si ce am zis : masina buna,care mi-a placut,fiabila,economica : mi-am cumparat o masina la fel,sau ma rog,la prima vedere mai buna decat aceea :acelasi an, distributia pe lant,aceeasi motorizare,culoarea mai frumoasa,discuri de frana ventilate,etc.,etc. . Toate bune si frumoase pana au inceput problemele : la prima verificare dupa cumparare : senzor presiune DPF . Evident,l-am schimbat si mi-a fost facuta o regenerare fortata '' la pachet '' cu noul senzor.Masina mergea bine,mi-a luat ceva pana mi-am dat seama de ce imi tot crestea consumul odata la ceva timp la valori IMENSE si masina parca scotea putin fum : REGENERAREA DPF. Apoi am observat ceva dubios : in ciuda faptului ca schimbam vitezele la peste 2500 RPM - 3000 RPM si incercam sa merg cu ea cat mai turat posibil , isi facea regenerari la distante RIDICOL DE SCURTE . (Din 50 in 50 de kilometri) Inteleg ca erau KM facuti in oras,da' serios..50 de kilometri ? In fine,am mai mers cu masina si in cele din urma incepuse sa ajunga in parametri mai normali ( isi facea regenerare la vreo 300 de kilometri in oras) mi se parea rezonabil.. A aparut alta problema,insa : odata la mai multe sute de kilometri,imi aparea masina cu cheita si nu ma lasa sa turez masina mai sus de 3000-3300 RPM..parca era in '' Safe Mode '' . Daca o forjam asa si mergeam cu ea mai turat un drum de 50-100 KM isi revenea din nou.Mecanicul mi-a spus ca ar trebui '' adaptata piesa '' , dar din tester nu vroia. Pur si simplu nu se finaliza adaptarea si mi-a zis ca nu are nimic,cand mai face asa sa o las pana isi revine si sa ma duc cand am banii la Opel sa cer o adaptare a piesei . Prima intrebare : A mai facut cineva asta ? Sau a fost o incercare de a mecanicului de a alunga vina ca a comandat o piesa care nu se potriveste cu masina mea ?
Acum ceva timp,eram pe autostrada,mergeam turat pe la 3000 RPM ( imi aparuse din nou problema asta,masina nu avea deloc demaraj,din nou in Safe Mode) cand deodata '' a dat in bot '' cum se spune si turata a cazut la relanti ( 800-900 RPM) iar inertia era singurul lucru care mai tinea masina la 80/90 KM/h (viteza mea initiala era de 120-130 KM/h) ,m-am speriat,am tras la primul Litro,m-am invartit cu viteza 1 si a 2-a pe acolo,dadea in bot extrem de rau si aparuse un fluierat incredibil de deranjant. Am ajuns cu chiu cu vai la destinatie(dupa ce am stat 100 de KM in spatele tirurilor deoarece masina nu TRAGEA DELOC) si am fost la Service . DPF-ul se pare ca e infundat si acel fluierat vine de la o supapa de '' urgenta '' care se deschide cand DPF e infundat pentru a preveni distrugerea motorului/turbine(ceva de genul,nu m-am priceput niciodata prea bine la acest domeniu). Cei de la service mi-au recomandat o regenerare fortata din Tester.
ERORILE ECN SUNT : 200307 si 190107 . Le-am cautat si interpretat pe aici de un milion de ori..am zis sa las la o parte asta si sa trec la intrebari directe,cauza problemei pentru a nu ''petici'' sau trata efectele la nesfarsit,dorindu-mi a ma bucura de aceasta masina cum ar trebuie !
In concluzie,adresez intrebarea urmatoare : Ati mai auzit asemenea cazuri ? Pana acum eu am tratat efectele problemelor,va puteti imagina sau imi puteti da sugestii care ar fi cauzele ? Sistemul de autocuratare ? Senzorul sa nu fie potrivit masinii mele ? Ce as putea face pentru a preveni astfel de probleme ? Ce imi recomandati ? Ce solutii sunt ? Ce sa spun mecanicilor sa verifice mai atent ? Sa fie probleme de soft ? Sa trebuiasca updat soft-ul ? In anumite momente de frustrare m-am gandit sa o peticesc si sa o dau mai departe vreunui alt nefericit,insa chiar nu-mi doresc acest lucru. Multumesc in avans oricarui se deranjeaza sa imi ofere o parere/un raspuns/orice !
P.S.: Sper ca am postat CUM si UNDE trebuie acest post,e primul meu post pe Clubopel desi sunt deja de 3 ani in randul detinatorilor de Opel . Mentionez ca EGR-ul a fost dat jos si verificat si este,citez mecanicul '' surprinzator de curat si deloc infundat '' .
P.S.S:Nu doresc recomandari de genul '' da jos filtrul de particule la Meteorserv blablalbalbalbalbal sau orice alt pseudoservice . '' Cred cu tarie ca filtrul e pus acolo dintr-un motiv si ca isi are locul pe masina !
Toate cele bune si drumuri uscate si cat mai putine probleme la masini,
Alex
Alte specificatii : 1.3 CDTI /6+1 trepte/200K KM/distributie lant
Am fost posesorul unui Opel Astra H 1.3 diesel ,6+1 trepte acum vreo 2 ani si pot sa va zic ca masina aceea a fost TIPLA.Nu stiu daca avea sau nu filtru de particule sau care era faza la ea,ca nu am simtit niciodata nici regenerarea,nici vreo problema cu ea,nici absolut nimic.Si tin sa precizez ca pe masina aceea am invatat sa conduc.(Va imaginati prin ce schimbari de viteze/prostii de incepator a trecut si nu s-a clintit deloc,deloc !)Am mers cu ea EXTREM DE SUBTURATA,am tavalit-o cum s-ar spune si nu a avut nimic nimic ! Tin minte ca am schimbat 1 singur far la ea in cei 2 ani cat am avut-o. Dupa ce am dat masina din motive mai putin importante,m-am trezit cu banuti in mana(peste vreun an) si ce am zis : masina buna,care mi-a placut,fiabila,economica : mi-am cumparat o masina la fel,sau ma rog,la prima vedere mai buna decat aceea :acelasi an, distributia pe lant,aceeasi motorizare,culoarea mai frumoasa,discuri de frana ventilate,etc.,etc. . Toate bune si frumoase pana au inceput problemele : la prima verificare dupa cumparare : senzor presiune DPF . Evident,l-am schimbat si mi-a fost facuta o regenerare fortata '' la pachet '' cu noul senzor.Masina mergea bine,mi-a luat ceva pana mi-am dat seama de ce imi tot crestea consumul odata la ceva timp la valori IMENSE si masina parca scotea putin fum : REGENERAREA DPF. Apoi am observat ceva dubios : in ciuda faptului ca schimbam vitezele la peste 2500 RPM - 3000 RPM si incercam sa merg cu ea cat mai turat posibil , isi facea regenerari la distante RIDICOL DE SCURTE . (Din 50 in 50 de kilometri) Inteleg ca erau KM facuti in oras,da' serios..50 de kilometri ? In fine,am mai mers cu masina si in cele din urma incepuse sa ajunga in parametri mai normali ( isi facea regenerare la vreo 300 de kilometri in oras) mi se parea rezonabil.. A aparut alta problema,insa : odata la mai multe sute de kilometri,imi aparea masina cu cheita si nu ma lasa sa turez masina mai sus de 3000-3300 RPM..parca era in '' Safe Mode '' . Daca o forjam asa si mergeam cu ea mai turat un drum de 50-100 KM isi revenea din nou.Mecanicul mi-a spus ca ar trebui '' adaptata piesa '' , dar din tester nu vroia. Pur si simplu nu se finaliza adaptarea si mi-a zis ca nu are nimic,cand mai face asa sa o las pana isi revine si sa ma duc cand am banii la Opel sa cer o adaptare a piesei . Prima intrebare : A mai facut cineva asta ? Sau a fost o incercare de a mecanicului de a alunga vina ca a comandat o piesa care nu se potriveste cu masina mea ?
Acum ceva timp,eram pe autostrada,mergeam turat pe la 3000 RPM ( imi aparuse din nou problema asta,masina nu avea deloc demaraj,din nou in Safe Mode) cand deodata '' a dat in bot '' cum se spune si turata a cazut la relanti ( 800-900 RPM) iar inertia era singurul lucru care mai tinea masina la 80/90 KM/h (viteza mea initiala era de 120-130 KM/h) ,m-am speriat,am tras la primul Litro,m-am invartit cu viteza 1 si a 2-a pe acolo,dadea in bot extrem de rau si aparuse un fluierat incredibil de deranjant. Am ajuns cu chiu cu vai la destinatie(dupa ce am stat 100 de KM in spatele tirurilor deoarece masina nu TRAGEA DELOC) si am fost la Service . DPF-ul se pare ca e infundat si acel fluierat vine de la o supapa de '' urgenta '' care se deschide cand DPF e infundat pentru a preveni distrugerea motorului/turbine(ceva de genul,nu m-am priceput niciodata prea bine la acest domeniu). Cei de la service mi-au recomandat o regenerare fortata din Tester.
ERORILE ECN SUNT : 200307 si 190107 . Le-am cautat si interpretat pe aici de un milion de ori..am zis sa las la o parte asta si sa trec la intrebari directe,cauza problemei pentru a nu ''petici'' sau trata efectele la nesfarsit,dorindu-mi a ma bucura de aceasta masina cum ar trebuie !
In concluzie,adresez intrebarea urmatoare : Ati mai auzit asemenea cazuri ? Pana acum eu am tratat efectele problemelor,va puteti imagina sau imi puteti da sugestii care ar fi cauzele ? Sistemul de autocuratare ? Senzorul sa nu fie potrivit masinii mele ? Ce as putea face pentru a preveni astfel de probleme ? Ce imi recomandati ? Ce solutii sunt ? Ce sa spun mecanicilor sa verifice mai atent ? Sa fie probleme de soft ? Sa trebuiasca updat soft-ul ? In anumite momente de frustrare m-am gandit sa o peticesc si sa o dau mai departe vreunui alt nefericit,insa chiar nu-mi doresc acest lucru. Multumesc in avans oricarui se deranjeaza sa imi ofere o parere/un raspuns/orice !
P.S.: Sper ca am postat CUM si UNDE trebuie acest post,e primul meu post pe Clubopel desi sunt deja de 3 ani in randul detinatorilor de Opel . Mentionez ca EGR-ul a fost dat jos si verificat si este,citez mecanicul '' surprinzator de curat si deloc infundat '' .
P.S.S:Nu doresc recomandari de genul '' da jos filtrul de particule la Meteorserv blablalbalbalbalbal sau orice alt pseudoservice . '' Cred cu tarie ca filtrul e pus acolo dintr-un motiv si ca isi are locul pe masina !
Toate cele bune si drumuri uscate si cat mai putine probleme la masini,
Alex
Alte specificatii : 1.3 CDTI /6+1 trepte/200K KM/distributie lant
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
Pai nu tu ii spui la mecanic ce sa schimbe, nu pentru asta il platesti. Poate iti recomanda cineva un service bun! Probabil filtru va trebui dat jos, curatat, verificat toti senzorii lui temeinic, montat si probat. Treaba cu mersul asta turat e relativa, ca de aia se funda ca ai mers subturat. Logica ar fi ca turand-o la 3500 rpm prin oras sa zicem, va emite o cantitate mai mare de fum sau particule, ce bineinteles ca vor fi retinute de dpf.
AlexBucse
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Y13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2013
- Mesaj Privat
- Mihai Vartolomei
- *
- 11 mesaje
- din 18 Aug 2015
- Astra 2007 Z19DTH
- Bacau
Mihai Vartolomei
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2015
- Mesaj Privat
serban24
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z1.9dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut acum ceva vreme am avut și eu aceeași problemã dar la mine am1.9 cdti 120 cp, știu ca ți-ai dorii ca mașinã sa rãmânã în stare de fabrica dar dupã 200000km filtrul de particule se înfunda și de aici pot apãrea și probleme la turbina, nivel crescut de ulei în baie unde nu o sa mai ai doar ulei ci și motorina, ca soluție ar fii înlocuirea dpf cu unul nou sau sh(dar e loterie la sh) sau eliminarea lui pt motorul meu au fost și variante de Vectra fãrã dpf,eu am ales eliminarea lui, acum depinde de tine ce și cum, e posibil ca vechiul tãu Opel sa nu fii avut dpf. O sa fii uimit dacã ai curiozitatea sa îl dai jos sã-l spargi sa vezi pe unde mai ieșeau gazele la mine ieșeau doar pe marginea filtrului asa cam 5cm în rest erau topiti fagurii.
danypop
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2017
- Mesaj Privat
CDan919
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2017
- Mesaj Privat
am si eu o problema asemanatoare si cred ca este de la filtru de particule dar nu sunt sigur .cand vreau sa o turez undeva peste 3000 mi se aprinde martorul cu cheita dupa care da putin in nas si nu se mai tureaza ca inainte ,daca opresc motorul si il repornesc se stinge si moartorul din bord si daca merg pana in 3000 nu se mai aprinde dar simpt ca turbo nu mai face ca masina sa plece de sub tine . ce poate sa fie daca a mai intalnit cineva
Nicusor34
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2018
- Mesaj Privat
Toti avem probleme si nimeni nu pare sa dea o solutie concreta. La mine sta martoru masina cu cheie aprins non stop, dar masina trage intru-n mare fel, tin sa precizez ca o am numai de o luna si nu cunosc deloc masina. Iam schimbat doar distributia uleiu si filtru de ulei, cel de motorina plus bujii in rest nimic. Voi ce ma sfatuiti sa fac in legatura cu acel martor.
danypop
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2017
- Mesaj Privat
Nicusor34
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2018
- Mesaj Privat
CDan919
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2017
- Mesaj Privat
poate sa imi spuna si mie cineva unde este pozitionat senzorul dpf vreau sa il schimb pentru ca ,desi pe tester imi zice ca este ok problema este ca dupa 4 regenerari la aproximativ 600 km fiecare ,cand trebuia sa isi faca regenerarea mi se aprinde masinuta cu cheita cod eroare 1901 presiune diferentiala dpf.credeti ca este posibil ca senzorul desi testerul imi arata ca este bun el de fap sa nu citeasca corect presiunea din filtru si sa nu isi mai faca regeneraea
?
?
danypop
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2017
- Mesaj Privat