AlexBucse
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Y13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2013
- Mesaj Privat
Am fost posesorul unui Opel Astra H 1.3 diesel ,6+1 trepte acum vreo 2 ani si pot sa va zic ca masina aceea a fost TIPLA.Nu stiu daca avea sau nu filtru de particule sau care era faza la ea,ca nu am simtit niciodata nici regenerarea,nici vreo problema cu ea,nici absolut nimic.Si tin sa precizez ca pe masina aceea am invatat sa conduc.(Va imaginati prin ce schimbari de viteze/prostii de incepator a trecut si nu s-a clintit deloc,deloc !)Am mers cu ea EXTREM DE SUBTURATA,am tavalit-o cum s-ar spune si nu a avut nimic nimic ! Tin minte ca am schimbat 1 singur far la ea in cei 2 ani cat am avut-o. Dupa ce am dat masina din motive mai putin importante,m-am trezit cu banuti in mana(peste vreun an) si ce am zis : masina buna,care mi-a placut,fiabila,economica : mi-am cumparat o masina la fel,sau ma rog,la prima vedere mai buna decat aceea :acelasi an, distributia pe lant,aceeasi motorizare,culoarea mai frumoasa,discuri de frana ventilate,etc.,etc. . Toate bune si frumoase pana au inceput problemele : la prima verificare dupa cumparare : senzor presiune DPF . Evident,l-am schimbat si mi-a fost facuta o regenerare fortata '' la pachet '' cu noul senzor.Masina mergea bine,mi-a luat ceva pana mi-am dat seama de ce imi tot crestea consumul odata la ceva timp la valori IMENSE si masina parca scotea putin fum : REGENERAREA DPF. Apoi am observat ceva dubios : in ciuda faptului ca schimbam vitezele la peste 2500 RPM - 3000 RPM si incercam sa merg cu ea cat mai turat posibil , isi facea regenerari la distante RIDICOL DE SCURTE . (Din 50 in 50 de kilometri) Inteleg ca erau KM facuti in oras,da' serios..50 de kilometri ? In fine,am mai mers cu masina si in cele din urma incepuse sa ajunga in parametri mai normali ( isi facea regenerare la vreo 300 de kilometri in oras) mi se parea rezonabil.. A aparut alta problema,insa : odata la mai multe sute de kilometri,imi aparea masina cu cheita si nu ma lasa sa turez masina mai sus de 3000-3300 RPM..parca era in '' Safe Mode '' . Daca o forjam asa si mergeam cu ea mai turat un drum de 50-100 KM isi revenea din nou.Mecanicul mi-a spus ca ar trebui '' adaptata piesa '' , dar din tester nu vroia. Pur si simplu nu se finaliza adaptarea si mi-a zis ca nu are nimic,cand mai face asa sa o las pana isi revine si sa ma duc cand am banii la Opel sa cer o adaptare a piesei . Prima intrebare : A mai facut cineva asta ? Sau a fost o incercare de a mecanicului de a alunga vina ca a comandat o piesa care nu se potriveste cu masina mea ?
Acum ceva timp,eram pe autostrada,mergeam turat pe la 3000 RPM ( imi aparuse din nou problema asta,masina nu avea deloc demaraj,din nou in Safe Mode) cand deodata '' a dat in bot '' cum se spune si turata a cazut la relanti ( 800-900 RPM) iar inertia era singurul lucru care mai tinea masina la 80/90 KM/h (viteza mea initiala era de 120-130 KM/h) ,m-am speriat,am tras la primul Litro,m-am invartit cu viteza 1 si a 2-a pe acolo,dadea in bot extrem de rau si aparuse un fluierat incredibil de deranjant. Am ajuns cu chiu cu vai la destinatie(dupa ce am stat 100 de KM in spatele tirurilor deoarece masina nu TRAGEA DELOC) si am fost la Service . DPF-ul se pare ca e infundat si acel fluierat vine de la o supapa de '' urgenta '' care se deschide cand DPF e infundat pentru a preveni distrugerea motorului/turbine(ceva de genul,nu m-am priceput niciodata prea bine la acest domeniu). Cei de la service mi-au recomandat o regenerare fortata din Tester.
ERORILE ECN SUNT : 200307 si 190107 . Le-am cautat si interpretat pe aici de un milion de ori..am zis sa las la o parte asta si sa trec la intrebari directe,cauza problemei pentru a nu ''petici'' sau trata efectele la nesfarsit,dorindu-mi a ma bucura de aceasta masina cum ar trebuie !
In concluzie,adresez intrebarea urmatoare : Ati mai auzit asemenea cazuri ? Pana acum eu am tratat efectele problemelor,va puteti imagina sau imi puteti da sugestii care ar fi cauzele ? Sistemul de autocuratare ? Senzorul sa nu fie potrivit masinii mele ? Ce as putea face pentru a preveni astfel de probleme ? Ce imi recomandati ? Ce solutii sunt ? Ce sa spun mecanicilor sa verifice mai atent ? Sa fie probleme de soft ? Sa trebuiasca updat soft-ul ? In anumite momente de frustrare m-am gandit sa o peticesc si sa o dau mai departe vreunui alt nefericit,insa chiar nu-mi doresc acest lucru. Multumesc in avans oricarui se deranjeaza sa imi ofere o parere/un raspuns/orice !
P.S.: Sper ca am postat CUM si UNDE trebuie acest post,e primul meu post pe Clubopel desi sunt deja de 3 ani in randul detinatorilor de Opel . Mentionez ca EGR-ul a fost dat jos si verificat si este,citez mecanicul '' surprinzator de curat si deloc infundat '' .
P.S.S:Nu doresc recomandari de genul '' da jos filtrul de particule la Meteorserv blablalbalbalbalbal sau orice alt pseudoservice . '' Cred cu tarie ca filtrul e pus acolo dintr-un motiv si ca isi are locul pe masina !
Toate cele bune si drumuri uscate si cat mai putine probleme la masini,
Alex
Alte specificatii : 1.3 CDTI /6+1 trepte/200K KM/distributie lant
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
AlexBucse
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Y13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2013
- Mesaj Privat
- Mihai Vartolomei
- *
- 11 mesaje
- din 18 Aug 2015
- Astra 2007 Z19DTH
- Bacau
Mihai Vartolomei
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2015
- Mesaj Privat
serban24
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z1.9dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2010
- Mesaj Privat
danypop
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2017
- Mesaj Privat
CDan919
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2017
- Mesaj Privat
Nicusor34
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2018
- Mesaj Privat
danypop
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2017
- Mesaj Privat
Nicusor34
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2018
- Mesaj Privat
CDan919
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2017
- Mesaj Privat
?
danypop
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2017
- Mesaj Privat