- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
- JURISTU '
- **
- 237 mesaje
- din 31 Mar 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- TIMISOARA
JURISTU '
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: TIMISOARA
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2005
- Mesaj Privat
Se poate pune pe orice masina.
Eu am pe Laguna 1 sirocco Webasto si merge bine.
Furtunul ce duce la caloriferul de incalzire habitaclu se taie si pe el se intercaleaza sirocco-ul.Acesta se plaseza undeva la motor sau in lata parte (are marimea unei jumatati de cutie de pantofi).Are pompa proprie, sistem de ardere etc.
Ce face ?? La ora programata porneste pompa din el care incepe sa miste apa prin motor.Apa asta trece pe linga un incalzitor cu bujie ( la mine, la benzinar ).La un moment dat, cind apa este calda,sirocc0-ul porneste si ventilatorul instalatie de climatizare si ..voila !! ai motorul cald, caldurica in masina, geamurile dezghetate, etc.
Scula este minunata la munte si in zone f. reci.Mie, in TM, nu prea imi foloseste, mai ales ca am si garaj.Dar ce sa fac, asa am luat masina !!!
Un dezavantaj este ca , daca nu functioneaza, din diverse m0tive, apa se va incalzi mai greu in motor, pt. ca traseul de racire este mai lung.
In el intra cam 1/2 l de antigel in plus, pt. ca si Webasto are cele doua conducte .
Lamurit ???
Eu am pe Laguna 1 sirocco Webasto si merge bine.
Furtunul ce duce la caloriferul de incalzire habitaclu se taie si pe el se intercaleaza sirocco-ul.Acesta se plaseza undeva la motor sau in lata parte (are marimea unei jumatati de cutie de pantofi).Are pompa proprie, sistem de ardere etc.
Ce face ?? La ora programata porneste pompa din el care incepe sa miste apa prin motor.Apa asta trece pe linga un incalzitor cu bujie ( la mine, la benzinar ).La un moment dat, cind apa este calda,sirocc0-ul porneste si ventilatorul instalatie de climatizare si ..voila !! ai motorul cald, caldurica in masina, geamurile dezghetate, etc.
Scula este minunata la munte si in zone f. reci.Mie, in TM, nu prea imi foloseste, mai ales ca am si garaj.Dar ce sa fac, asa am luat masina !!!
Un dezavantaj este ca , daca nu functioneaza, din diverse m0tive, apa se va incalzi mai greu in motor, pt. ca traseul de racire este mai lung.
In el intra cam 1/2 l de antigel in plus, pt. ca si Webasto are cele doua conducte .
Lamurit ???
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
- JURISTU '
- **
- 237 mesaje
- din 31 Mar 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- TIMISOARA
JURISTU '
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: TIMISOARA
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2005
- Mesaj Privat
Merge si pe aer normal.
Singura conditie este ca seara, de exemplu, dupa ce ai programat sa porneasca a doua zi, sa zicem la ora 7.00, sa lasi ventilatorul de la incalzire pornit , iar incalzirea pe cald.
Evident, cu luarea contactului si scoaterea cheii, ventilatorul se opreste.El va porni singur, fara contact cheie, a doua zi la 7 si 10 dupa ce apa s-a incalzit putin.Tu vii la 7.30 ca boierul.... si in masina e cald, te asteapta o gagica pe bancheta din spate, cu MP3 pe Jennifer Rush, etc.
Singura conditie este ca seara, de exemplu, dupa ce ai programat sa porneasca a doua zi, sa zicem la ora 7.00, sa lasi ventilatorul de la incalzire pornit , iar incalzirea pe cald.
Evident, cu luarea contactului si scoaterea cheii, ventilatorul se opreste.El va porni singur, fara contact cheie, a doua zi la 7 si 10 dupa ce apa s-a incalzit putin.Tu vii la 7.30 ca boierul.... si in masina e cald, te asteapta o gagica pe bancheta din spate, cu MP3 pe Jennifer Rush, etc.
- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
vladruse
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
- florin_bv
- OP
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
vladruse
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
xot
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat
vladruse
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
vladruse
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
xot
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat
vladruse a scris:Pai toate tir-urile merg pe motorina, deci au siroco pe motorina...logic nu ?
Porneste cum porneste si motorul Diesel iarna...apesi pe buton
Porneste cum porneste si motorul Diesel iarna...apesi pe buton
Da, tare raspunsul...
Din pacate, pe la noi, pe la -15, -20 de grade nu prea mai pornesc Dieselurile din buton, sau poate eu traiesc intr-o alta dimensiune a acestei lumi...
Deci, in continuare, nu vad rostul unui incalzitor pe motorina atat timp cat pastreaza dezavantajele oricarui Diesel...
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Deci, in continuare, nu vad rostul unui incalzitor pe motorina atat timp cat pastreaza dezavantajele oricarui Diesel...
Ai inteles gresit. Sirocoul nu este un motor pe motorina care sa nu mai porneasca ci o "centrala termica" pe motorina. Avantajul fata de motorul pornit este ca poate functiona continuu avand un consum de doar 3 litri la 24 ore. Dezavantajul este consumul de curent, astffel ca poti avea surpriza ca dupa o noapte geroasa, bateria sa nu furnizeze curentul necesar pornirii.
xot
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat
All Bandi a scris:
Ai inteles gresit. Sirocoul nu este un motor pe motorina care sa nu mai porneasca ci o "centrala termica" pe motorina. Avantajul fata de motorul pornit este ca poate functiona continuu avand un consum de doar 3 litri la 24 ore. Dezavantajul este consumul de curent, astffel ca poti avea surpriza ca dupa o noapte geroasa, bateria sa nu furnizeze curentul necesar pornirii.
Deci, in continuare, nu vad rostul unui incalzitor pe motorina atat timp cat pastreaza dezavantajele oricarui Diesel...
Ai inteles gresit. Sirocoul nu este un motor pe motorina care sa nu mai porneasca ci o "centrala termica" pe motorina. Avantajul fata de motorul pornit este ca poate functiona continuu avand un consum de doar 3 litri la 24 ore. Dezavantajul este consumul de curent, astffel ca poti avea surpriza ca dupa o noapte geroasa, bateria sa nu furnizeze curentul necesar pornirii.
Ok, si aceasta "centrala termica" ce principiu are la baza? Nu diferenta dintre 1 si randamentul subunitar al acestui mic motor cu ardere interna este tocmai energia termica? Consumul de curent presupun ca se datoreaza alimentarii pompei ce antreneaza lichidul de racire al motorului prin instalatie, nu?
Nevermind, intrebarea ramane valabila: cum pornesti acest mic Diesel iarna in conditii care fac dificila pornirea motorului autovehiculului? Nu ai parte de aceleasi probleme?
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Ma repet: nu este un motor (un mic diesel) ci un arzator ce foloseste un injector pentru motorina si un schimbator de caldura. Incearca sa-ti inchipui o centrala termica in miniatura sau un aragaz pe care fierbe o oala cu apa.
Curentul este consumat de injector, pompa de apa si ventilatia masinii.
Consumul de carburant este in functie de volumul de apa incalzit. Astfel, sirocoul montat doar pe climatizare va consuma mai putin decat cel care va incalzi toata apa din motor, inclusiv radiatorul.
Curentul este consumat de injector, pompa de apa si ventilatia masinii.
Consumul de carburant este in functie de volumul de apa incalzit. Astfel, sirocoul montat doar pe climatizare va consuma mai putin decat cel care va incalzi toata apa din motor, inclusiv radiatorul.
terrymada
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat
@XOT: Mi se pare ciudat de ce un diesel nu ar porni la -15-20 de grade. Probabil datorita unor probleme tehnice. La modelele mai noi "Sarma de la bujii" nu ramane nici macar la acea temperatura aprinsa mai mult de 2 sec. Ex: Opel astra G 1,7 CDTI, ca sa nu mai vorbim de unele recomandari care spun ca la modelul asta se poate porni motorul fara a incalzi bujiile (e drept ca nu m-am documentat insa tehnic si in consecinta nu procedez asa:) ).Apropos de alarme cu pornire a motorului in functie de model, "inteligenta" alarmei stie sa iti tina pe bujie masina si deabia dupa aceea sa o porneasca.
- daniel71sto
- *
- 1 mesaje
- din 19 Nov 2007
daniel71sto
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2007
- Mesaj Privat
Pt. XOT : De ce crezi ca la -15, -20 grade un diesel nu porneste ? Daca te referi la Aro, ai dreptate daca te referi la orice alta masina fabricata dupa 1990 cu motorul in regula si cu o motorina buna ,gresesti.
De regula , pornirea la un diesel este mai buna decat la benzinar, mai ales iarna--vorbesc de masini adevarate, nu Aro, Raba, Saviem sau TV.
De regula , pornirea la un diesel este mai buna decat la benzinar, mai ales iarna--vorbesc de masini adevarate, nu Aro, Raba, Saviem sau TV.