Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • florin_bv

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
As avea si eu o intrebare; pana acum cateva zile nu stiam ca exista serocou pe opel totusi am vazut pe un astra g din 99 ca are incalzire serocou webasto. Cum stau in zona de munte si mi-ar fi fooarte folositor acest sistem as dori sa aflu cum se poate monta pe o vectra B cu motor x17dt
Skip ads

  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Se poate pune pe orice masina.

Eu am pe Laguna 1 sirocco Webasto si merge bine.
Furtunul ce duce la caloriferul de incalzire habitaclu se taie si pe el se intercaleaza sirocco-ul.Acesta se plaseza undeva la motor sau in lata parte (are marimea unei jumatati de cutie de pantofi).Are pompa proprie, sistem de ardere etc.
Ce face ?? La ora programata porneste pompa din el care incepe sa miste apa prin motor.Apa asta trece pe linga un incalzitor cu bujie ( la mine, la benzinar ).La un moment dat, cind apa este calda,sirocc0-ul porneste si ventilatorul instalatie de climatizare si ..voila !! ai motorul cald, caldurica in masina, geamurile dezghetate, etc.

Scula este minunata la munte si in zone f. reci.Mie, in TM, nu prea imi foloseste, mai ales ca am si garaj.Dar ce sa fac, asa am luat masina !!! Very Happy Very Happy

Un dezavantaj este ca , daca nu functioneaza, din diverse m0tive, apa se va incalzi mai greu in motor, pt. ca traseul de racire este mai lung.
In el intra cam 1/2 l de antigel in plus, pt. ca si Webasto are cele doua conducte .

Lamurit ???
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Super tare si eu as vrea unul. Cam la ce pret ar fi ºi de unde îl pot achiziþiona.
  • florin_bv

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
k la serocou trebuie sa ai clima sau merge si pe aer normal
  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Merge si pe aer normal.
Singura conditie este ca seara, de exemplu, dupa ce ai programat sa porneasca a doua zi, sa zicem la ora 7.00, sa lasi ventilatorul de la incalzire pornit , iar incalzirea pe cald.
Evident, cu luarea contactului si scoaterea cheii, ventilatorul se opreste.El va porni singur, fara contact cheie, a doua zi la 7 si 10 dupa ce apa s-a incalzit putin.Tu vii la 7.30 ca boierul.... Smile si in masina e cald, te asteapta o gagica pe bancheta din spate, cu MP3 pe Jennifer Rush, etc. Very Happy
  • florin_bv

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
k deci cumpar sirocou cu toate cele aferente Smile adica gagica de pe bangheta din spate si cu sau fara mp3-ul cu jennifer rush Smile
  • vladruse

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Din pacate o sa fii foarte dezamagit cand o sa aflii preturile...in jur de 1000 EURO.....succes !!
  • florin_bv

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
second hand?
  • vladruse

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
nu..nou. Second ar trebui sa fie mult mai ieftin dar nu cred ca gasesti...eu am gasit sa iau unul cu 12 milioane da era de 24V de camion....poate gasesti pe la vreun parc de dezmembrari, eu stiu....si vezi ca sunt si pe benzina si pe motorina ...sa nu iei invers de ce iti trebuie !!
  • xot

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Sint incalzitoare pe mtorina? Cum iti porneste iarna atunci? Nu prea vad rostul...
  • vladruse

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pai toate tir-urile merg pe motorina, deci au siroco pe motorina...logic nu ?
Porneste cum porneste si motorul Diesel iarna...apesi pe buton
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
nu e oare o varianta mai ieftina de incalzire daca iti pui alarma cu pornire motor din telecomanda? eu am asa ceva si sunt multumit iarna... pornesc masina cu 10 minute inainte sa ies din casa si a caldura cand am intrat in ea...
  • vladruse

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Ba da........si racoare vara daca lasi clima pornita nu ?
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
da, eu o consider o idee mult mai ieftina... fiecare face cum crede Very Happy
  • xot

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
vladruse a scris:Pai toate tir-urile merg pe motorina, deci au siroco pe motorina...logic nu ?
Porneste cum porneste si motorul Diesel iarna...apesi pe buton


Da, tare raspunsul... Very Happy
Din pacate, pe la noi, pe la -15, -20 de grade nu prea mai pornesc Dieselurile din buton, sau poate eu traiesc intr-o alta dimensiune a acestei lumi...
Deci, in continuare, nu vad rostul unui incalzitor pe motorina atat timp cat pastreaza dezavantajele oricarui Diesel...
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Deci, in continuare, nu vad rostul unui incalzitor pe motorina atat timp cat pastreaza dezavantajele oricarui Diesel...


Ai inteles gresit. Sirocoul nu este un motor pe motorina care sa nu mai porneasca ci o "centrala termica" pe motorina. Avantajul fata de motorul pornit este ca poate functiona continuu avand un consum de doar 3 litri la 24 ore. Dezavantajul este consumul de curent, astffel ca poti avea surpriza ca dupa o noapte geroasa, bateria sa nu furnizeze curentul necesar pornirii.
  • xot

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
All Bandi a scris:
Deci, in continuare, nu vad rostul unui incalzitor pe motorina atat timp cat pastreaza dezavantajele oricarui Diesel...


Ai inteles gresit. Sirocoul nu este un motor pe motorina care sa nu mai porneasca ci o "centrala termica" pe motorina. Avantajul fata de motorul pornit este ca poate functiona continuu avand un consum de doar 3 litri la 24 ore. Dezavantajul este consumul de curent, astffel ca poti avea surpriza ca dupa o noapte geroasa, bateria sa nu furnizeze curentul necesar pornirii.

Ok, si aceasta "centrala termica" ce principiu are la baza? Nu diferenta dintre 1 si randamentul subunitar al acestui mic motor cu ardere interna este tocmai energia termica? Consumul de curent presupun ca se datoreaza alimentarii pompei ce antreneaza lichidul de racire al motorului prin instalatie, nu?
Nevermind, intrebarea ramane valabila: cum pornesti acest mic Diesel iarna in conditii care fac dificila pornirea motorului autovehiculului? Nu ai parte de aceleasi probleme?
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ma repet: nu este un motor (un mic diesel) ci un arzator ce foloseste un injector pentru motorina si un schimbator de caldura. Incearca sa-ti inchipui o centrala termica in miniatura sau un aragaz pe care fierbe o oala cu apa.
Curentul este consumat de injector, pompa de apa si ventilatia masinii.
Consumul de carburant este in functie de volumul de apa incalzit. Astfel, sirocoul montat doar pe climatizare va consuma mai putin decat cel care va incalzi toata apa din motor, inclusiv radiatorul.
  • terrymada

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@XOT: Mi se pare ciudat de ce un diesel nu ar porni la -15-20 de grade. Probabil datorita unor probleme tehnice. La modelele mai noi "Sarma de la bujii" nu ramane nici macar la acea temperatura aprinsa mai mult de 2 sec. Ex: Opel astra G 1,7 CDTI, ca sa nu mai vorbim de unele recomandari care spun ca la modelul asta se poate porni motorul fara a incalzi bujiile (e drept ca nu m-am documentat insa tehnic si in consecinta nu procedez asa:) ).Apropos de alarme cu pornire a motorului in functie de model, "inteligenta" alarmei stie sa iti tina pe bujie masina si deabia dupa aceea sa o porneasca.
  • daniel71sto

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Pt. XOT : De ce crezi ca la -15, -20 grade un diesel nu porneste ? Daca te referi la Aro, ai dreptate daca te referi la orice alta masina fabricata dupa 1990 cu motorul in regula si cu o motorina buna ,gresesti.
De regula , pornirea la un diesel este mai buna decat la benzinar, mai ales iarna--vorbesc de masini adevarate, nu Aro, Raba, Saviem sau TV.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR