- nmu
- OP
- 128 mesaje
- din 01 Mai 2011
- Sibiu
nmu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2011
- Mesaj Privat
Astazi mi-am montat cauciucurile de iarna. Am dat jos jantele cu cele de vara si am observat ca sunt uzate cu mult pe interior. Sa nu patesc la fel si cu cele de iarna am fost la un service pentru geometria rotilor. Dupa verificare, imi spune tipul ca ungiurle sunt bune si ca nu am jocuri la directie.
Nu trage volanul deloc, nu am vibratii in el. Care-i fenta de s-au uzat mai mult cauciucurile pe interior?
Nu trage volanul deloc, nu am vibratii in el. Care-i fenta de s-au uzat mai mult cauciucurile pe interior?
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- nmu
- OP
- 128 mesaje
- din 01 Mai 2011
- Sibiu
nmu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2011
- Mesaj Privat
Au intrat cei doi muncitori sub masina cu o bara care era mai subtire la capete. Sunt sigur ca era pentru verificarea unghiului de convergenta. Si citez: " ce...? sunt stas, nu am ce sa le fac ca e bine."
Azi m-am uitat pe interiorul cauciucului si se vede o urma, ca si cum a fost mai utilizat pe partea aceea.
Ce fac si fentele astea!
Azi m-am uitat pe interiorul cauciucului si se vede o urma, ca si cum a fost mai utilizat pe partea aceea.
Ce fac si fentele astea!
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Pentru Bunicu. Daca nu sunt probleme cu pivotul, sau cu capatul de bara as miza pe flansa amortizorului pe partea stanga, chiar daca nu bate . Daca ai schimbat cumva flansele si nu ai facut din nou geometria de acolo ti se trage. Eu am schimbat flansa pe dreapta si cand m-am dus la geometrie a fost nevoie de un mic reglaj statea roata drepta un pic asa ''\'' logic ca se vedea doar pe computer.
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- nmu
- OP
- 128 mesaje
- din 01 Mai 2011
- Sibiu
nmu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2011
- Mesaj Privat
- radu.laurentiu86
- **
- 92 mesaje
- din 13 Apr 2012
- Astra 2000 x12xe
- Arges
radu.laurentiu86
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2012
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Eu am facut geometria computerizata saptamana trecuta si m-a costat 90 lei. Mi-a dat o foaie in care erau trecute pe 3 coloane:
- valorile nominale ale unghiurilor
- valorile ce le-au gasit de fapt pe masina
- valorile dupa ajustare pentru ambele punti ( fata/spate)
De fapt eu m-am dus pentru schimbare kit distributie si schimb ulei in cutie viteza dar m-au sunat sa-mi spuna ca un capat de bara are joc cam mare si daca ramane asa. Am hotarat sa-l schimbe dar atunci mi-au spus ca e necesara facuta si geometria rotilor.
Oricum cauciucurile n-au fost date jos 2 ani ( iarna trecuta am stat cu incaltari de vara) dar nu prezentau urme de uzura aiurea iar masina rula drept pe sosea indiferent de viteza cu volanul liber.
- valorile nominale ale unghiurilor
- valorile ce le-au gasit de fapt pe masina
- valorile dupa ajustare pentru ambele punti ( fata/spate)
De fapt eu m-am dus pentru schimbare kit distributie si schimb ulei in cutie viteza dar m-au sunat sa-mi spuna ca un capat de bara are joc cam mare si daca ramane asa. Am hotarat sa-l schimbe dar atunci mi-au spus ca e necesara facuta si geometria rotilor.
Oricum cauciucurile n-au fost date jos 2 ani ( iarna trecuta am stat cu incaltari de vara) dar nu prezentau urme de uzura aiurea iar masina rula drept pe sosea indiferent de viteza cu volanul liber.
- z16xep
- **
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Nu se poate regla . Si totusi exista citeva variante incepand cu bari de rigidizare intre telescoape pentru caroseriile vechi si ,,lasate,, mutarea pivotilor ( daca spatiul permite mutarea gaurilor) si o ultima solutie taiere/repozitionare/sudare jug sau deformare controlata pe stand ( ,,tras,,) dar aceste operatii tin de service-urile specializate sau de meseriasii meseriasi.
- radu.laurentiu86
- **
- 92 mesaje
- din 13 Apr 2012
- Astra 2000 x12xe
- Arges
radu.laurentiu86
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2012
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Faptul ca trepideaza putin la viteza mare nu cred sa fie din cauza inegalitatii geometriei ci mai degraba ar trebui verificate jentile, anvelopele sau ansamblu butuc/fuzeta.
Ca se vede roata putin inclinata , ce sa zic , nu te poti lua ochiometric. O abatere de 3 mm sa zicem reprezinta foarte mult dar insesizabila pentru ochi.
Sugestia mea ar fi sa faci o diagnoza computerizata profi si baietzii de acolo sa-ti de scris pe o foaie cat trebuie sa deplasezi roata ( in mm) , in ce parte ( directia sub masina sau scoasa spre exterior) cit si care parte a ei ( partea de jos sau superioara) si apoi sa cauti un atelier/service tinichigerie mai serios si sa stai de vorba cu meseriasul propriu-zis sa conveniti impreuna pentru cea mai buna solutie.
Adevarul este ca in varianta ta ( lovita partea dreapta/fata) probabil s-a strambat putin ,,jugul,, si de preferat ar fi un altul chit ca la dezmembrari iti cere o caruta de bani pe el si e si multa manopera la inlocuire.
Dupa cum spuneam , pentru diferente de 3-4 mm ar fi bine de verificat daca n-ai loc sa muti gaurile pivotilor iar pentru diferente mai mari trebuie gasita o solutie posibila si cu sanse de reusita cu meseriasul. Faza cu taiat/repozitionat/sudat e destul de delicata si tine de arta celui ce sudeaza pentru ca in timpul sudurii , aceasta ,,trage,, materialul si te trezesti ca ai fixat bucata taiata la fix dar dupa racire a luat-o in alta parte.
Toate astea evident dupa ce ai verificat ansamblu telescop, fuzeta, roata si n-a ramas decat re-pozitionarea rotii.
Ca se vede roata putin inclinata , ce sa zic , nu te poti lua ochiometric. O abatere de 3 mm sa zicem reprezinta foarte mult dar insesizabila pentru ochi.
Sugestia mea ar fi sa faci o diagnoza computerizata profi si baietzii de acolo sa-ti de scris pe o foaie cat trebuie sa deplasezi roata ( in mm) , in ce parte ( directia sub masina sau scoasa spre exterior) cit si care parte a ei ( partea de jos sau superioara) si apoi sa cauti un atelier/service tinichigerie mai serios si sa stai de vorba cu meseriasul propriu-zis sa conveniti impreuna pentru cea mai buna solutie.
Adevarul este ca in varianta ta ( lovita partea dreapta/fata) probabil s-a strambat putin ,,jugul,, si de preferat ar fi un altul chit ca la dezmembrari iti cere o caruta de bani pe el si e si multa manopera la inlocuire.
Dupa cum spuneam , pentru diferente de 3-4 mm ar fi bine de verificat daca n-ai loc sa muti gaurile pivotilor iar pentru diferente mai mari trebuie gasita o solutie posibila si cu sanse de reusita cu meseriasul. Faza cu taiat/repozitionat/sudat e destul de delicata si tine de arta celui ce sudeaza pentru ca in timpul sudurii , aceasta ,,trage,, materialul si te trezesti ca ai fixat bucata taiata la fix dar dupa racire a luat-o in alta parte.
Toate astea evident dupa ce ai verificat ansamblu telescop, fuzeta, roata si n-a ramas decat re-pozitionarea rotii.