Sa incep cu inceputul.Acum vreo 3 luni am spalat motorul.L-am spalat ca la carte acasa.Adica motorul rece,spalat fara presiune si lasat sa se usuce de pe o zi pe alta,fara sa-l pornesc.Dupa ce l-am spalat la o saptamana-doua,am inceput sa am fluctuatii la tensiune.Vedeam fluctuatiile in lumina farurilor si in afisajul de la GID.Initial nu le-am bagat in seama.Apoi cu timpul s-au accentuat pana in masura in care am ajuns sa ma trezesc din cand in cand cu masina moarta (ma refer la baterie).Pe meniul secret imi arata ca incarca cu o tensiune intre 13,6-14,2v,asta variind in functie de cum are "chef".Se mai intampla ca pe GID,la meniul secret unde apare "U" sa apara "None".Deci cred ca are momente cand nu incarca!Bateria e de 72A si e luata in primavara asta,deci clar bateria nu are nici o vina si pana sa spal motorul nu am avut nici o problema!Ma gandesc ca ori e puntea de diode ori releul de incarcare.Oricum ar fii as vrea sa le schimb amandoua daca tot il desfac.
Azi m-am bagat sub masina sa vad daca reusesc sa vad tipul alternatorului dar din pacate fara sa-l desfac nu am cum sa vad asta.Asa ca m-am lasat pagubas pana am un pic de timp....In schimb am observat alte 2 "bube":
Una din ele ar fii ca am radiatorul de la intercooler spart.Era plin de ulei in fata acolo!
Si a doua,la pompa de vacuum de pe alternator era o pata de ulei cam maricica,care sa- intins pe alternator.Dupa o inspectie mai atenta am observat ca in corpul alternatorului e o gaura mica prin care a curs respectivul ulei.
Acum intrebarile,pentru cine are chef sau timp sa ma ajute cu un sfat:
--de unde e acel ulei pe alternator si cum fac sa nu mai curga?
--cum schimb fulia (frey-ul) de la alternator?Nu de alta dar cam scartaie la pornire si daca tot il desfac,macar sa il reconditionez complet!
--cum schimb radiatorul de la intercooler?Bine,ca operatiune nu cred ca e mare filosofie,dar ne mai facand asta nicodata nu prea stiu cum se face si decat sa stric ceva mai bine intreb inainte.Eventual pasii si cum e cu uleiul!
--teava care vine de la filtrul de aer si care intra in turbina e plina mereu de ulei chiar la imbinarea cu turbina.Asta a si fost motivul pentru care m-am decis sa spal motorul.Si in 3 luni vad ca s-a umplut iar de ulei.M-am uitat si la ati prieteni si colegi care au motoare la fel si doar la mine e plin de ulei.Deci nu e chiar ceva normal....
Cam asta e tot! Va cer scuze pentru lunga povestire,dar trebuia explicat de unde a plecat buba!
Si cum o poza face cat o mie de cuvinte,atasez si cateva poze cu problemele care nu-mi dau pace!
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)