- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
Va salut.....Am si eu 2-3 probleme si as vrea cateva sfaturi!
Sa incep cu inceputul.Acum vreo 3 luni am spalat motorul.L-am spalat ca la carte acasa.Adica motorul rece,spalat fara presiune si lasat sa se usuce de pe o zi pe alta,fara sa-l pornesc.Dupa ce l-am spalat la o saptamana-doua,am inceput sa am fluctuatii la tensiune.Vedeam fluctuatiile in lumina farurilor si in afisajul de la GID.Initial nu le-am bagat in seama.Apoi cu timpul s-au accentuat pana in masura in care am ajuns sa ma trezesc din cand in cand cu masina moarta (ma refer la baterie).Pe meniul secret imi arata ca incarca cu o tensiune intre 13,6-14,2v,asta variind in functie de cum are "chef".Se mai intampla ca pe GID,la meniul secret unde apare "U" sa apara "None".Deci cred ca are momente cand nu incarca!Bateria e de 72A si e luata in primavara asta,deci clar bateria nu are nici o vina si pana sa spal motorul nu am avut nici o problema!Ma gandesc ca ori e puntea de diode ori releul de incarcare.Oricum ar fii as vrea sa le schimb amandoua daca tot il desfac.
Azi m-am bagat sub masina sa vad daca reusesc sa vad tipul alternatorului dar din pacate fara sa-l desfac nu am cum sa vad asta.Asa ca m-am lasat pagubas pana am un pic de timp....In schimb am observat alte 2 "bube":
Una din ele ar fii ca am radiatorul de la intercooler spart.Era plin de ulei in fata acolo!
Si a doua,la pompa de vacuum de pe alternator era o pata de ulei cam maricica,care sa- intins pe alternator.Dupa o inspectie mai atenta am observat ca in corpul alternatorului e o gaura mica prin care a curs respectivul ulei.
Acum intrebarile,pentru cine are chef sau timp sa ma ajute cu un sfat:
--de unde e acel ulei pe alternator si cum fac sa nu mai curga?
--cum schimb fulia (frey-ul) de la alternator?Nu de alta dar cam scartaie la pornire si daca tot il desfac,macar sa il reconditionez complet!
--cum schimb radiatorul de la intercooler?Bine,ca operatiune nu cred ca e mare filosofie,dar ne mai facand asta nicodata nu prea stiu cum se face si decat sa stric ceva mai bine intreb inainte.Eventual pasii si cum e cu uleiul!
--teava care vine de la filtrul de aer si care intra in turbina e plina mereu de ulei chiar la imbinarea cu turbina.Asta a si fost motivul pentru care m-am decis sa spal motorul.Si in 3 luni vad ca s-a umplut iar de ulei.M-am uitat si la ati prieteni si colegi care au motoare la fel si doar la mine e plin de ulei.Deci nu e chiar ceva normal....
Cam asta e tot! Va cer scuze pentru lunga povestire,dar trebuia explicat de unde a plecat buba!
Si cum o poza face cat o mie de cuvinte,atasez si cateva poze cu problemele care nu-mi dau pace!
Sa incep cu inceputul.Acum vreo 3 luni am spalat motorul.L-am spalat ca la carte acasa.Adica motorul rece,spalat fara presiune si lasat sa se usuce de pe o zi pe alta,fara sa-l pornesc.Dupa ce l-am spalat la o saptamana-doua,am inceput sa am fluctuatii la tensiune.Vedeam fluctuatiile in lumina farurilor si in afisajul de la GID.Initial nu le-am bagat in seama.Apoi cu timpul s-au accentuat pana in masura in care am ajuns sa ma trezesc din cand in cand cu masina moarta (ma refer la baterie).Pe meniul secret imi arata ca incarca cu o tensiune intre 13,6-14,2v,asta variind in functie de cum are "chef".Se mai intampla ca pe GID,la meniul secret unde apare "U" sa apara "None".Deci cred ca are momente cand nu incarca!Bateria e de 72A si e luata in primavara asta,deci clar bateria nu are nici o vina si pana sa spal motorul nu am avut nici o problema!Ma gandesc ca ori e puntea de diode ori releul de incarcare.Oricum ar fii as vrea sa le schimb amandoua daca tot il desfac.
Azi m-am bagat sub masina sa vad daca reusesc sa vad tipul alternatorului dar din pacate fara sa-l desfac nu am cum sa vad asta.Asa ca m-am lasat pagubas pana am un pic de timp....In schimb am observat alte 2 "bube":
Una din ele ar fii ca am radiatorul de la intercooler spart.Era plin de ulei in fata acolo!
Si a doua,la pompa de vacuum de pe alternator era o pata de ulei cam maricica,care sa- intins pe alternator.Dupa o inspectie mai atenta am observat ca in corpul alternatorului e o gaura mica prin care a curs respectivul ulei.
Acum intrebarile,pentru cine are chef sau timp sa ma ajute cu un sfat:
--de unde e acel ulei pe alternator si cum fac sa nu mai curga?
--cum schimb fulia (frey-ul) de la alternator?Nu de alta dar cam scartaie la pornire si daca tot il desfac,macar sa il reconditionez complet!
--cum schimb radiatorul de la intercooler?Bine,ca operatiune nu cred ca e mare filosofie,dar ne mai facand asta nicodata nu prea stiu cum se face si decat sa stric ceva mai bine intreb inainte.Eventual pasii si cum e cu uleiul!
--teava care vine de la filtrul de aer si care intra in turbina e plina mereu de ulei chiar la imbinarea cu turbina.Asta a si fost motivul pentru care m-am decis sa spal motorul.Si in 3 luni vad ca s-a umplut iar de ulei.M-am uitat si la ati prieteni si colegi care au motoare la fel si doar la mine e plin de ulei.Deci nu e chiar ceva normal....
Cam asta e tot! Va cer scuze pentru lunga povestire,dar trebuia explicat de unde a plecat buba!
Si cum o poza face cat o mie de cuvinte,atasez si cateva poze cu problemele care nu-mi dau pace!
- AndrewBv
- ***
- 996 mesaje
- din 17 Nov 2009
- Astra 2006 Z17DTH
- Brasov
AndrewBv
- Mesaje scrise: 996
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2009
- Mesaj Privat
Salut, problema se rezolva relativ usor cu alternatorul. Am avut si eu aceeasi problema doar ca era mai grav. Demontezi alternatorul si se schimba o-ringul si garnitura. Garnitura o ai intre pompa de vacuum si corpul alternatorului, iar o-ringul se afla in corpul alternatorului( inspre partea cu pompa de vacuum). O-ringul trebuie sa fie dublu.
- AndrewBv
- ***
- 996 mesaje
- din 17 Nov 2009
- Astra 2006 Z17DTH
- Brasov
AndrewBv
- Mesaje scrise: 996
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2009
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...p=1602718#1602718
La pagina doi se vede corpul alternatorului si unde este o-ringul
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
La pagina doi se vede corpul alternatorului si unde este o-ringul
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
- costicimpy
- **
- 316 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
am avut si eu problema cu uleiul la intrare in turbina, dar era de la colier de strangere. eu iti recomand sa-l desfaci si sa verifici jocul ei axial si radial.
aici am descris mai pe larg si foto: https://www.clubopel.com/vie...42&highlight=
aici am descris mai pe larg si foto: https://www.clubopel.com/vie...42&highlight=
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
- AndrewBv
- ***
- 996 mesaje
- din 17 Nov 2009
- Astra 2006 Z17DTH
- Brasov
AndrewBv
- Mesaje scrise: 996
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2009
- Mesaj Privat
costicimpy a scris:am avut si eu problema cu uleiul la intrare in turbina, dar era de la colier de strangere. eu iti recomand sa-l desfaci si sa verifici jocul ei axial si radial.
aici am descris mai pe larg si foto: https://www.clubopel.com/vie...42&highlight=
aici am descris mai pe larg si foto: https://www.clubopel.com/vie...42&highlight=
Ce treaba are turbina cu alternatorul?
- costicimpy
- **
- 316 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
- AndrewBv
- ***
- 996 mesaje
- din 17 Nov 2009
- Astra 2006 Z17DTH
- Brasov
AndrewBv
- Mesaje scrise: 996
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2009
- Mesaj Privat
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
- costicimpy
- **
- 316 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
Multumesc de sfat,dar fiind radiator de ulei oricat de bine as degresa locul unde trebuie lipit,tot nu cred ca o sa se lipeasca ca lumea.M-am gandit sa-l schimb,mai ales ca la dezmembrari e undeva intre 200 si 300lei unul.Asa ca nu e mult.Nu mai dau banii pe unul nou pentru ca pe la anul sper sa trec la o insignia!
Eu speram sa aflu pasii ce trbuie sa-i urmez ca sa-l inlocuiesc!Cum se demonteaza,cum se monteaza cel nou....etc!
Eu speram sa aflu pasii ce trbuie sa-i urmez ca sa-l inlocuiesc!Cum se demonteaza,cum se monteaza cel nou....etc!
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
Am dat alternatorul jos,am luat piesele si urmeaza sa schimb azi sau maine puntea de diode si releul de incarcare.O alta problema gasita e ca in interiorul alternatorului mai e o garnitura (6204864 asta e codul) care vine cumva pe plasticul din mijlocul puntii de diode.La mine garnitura aia e facut praf,rupta toata!Si s-a gasit sa ma lase chiar de Craciun masina,asa ca pana pe 6 ianuarie nu am cum sa o repar,dar macar sa schimb puntea,releul si fulia pana iau garnitura aia.Faza e ca chiar nu imi dau seama cum se schimba fulia.Am vazut la fulia noua ca pe interior are si un filet.....
Dati-mi niste indicatii cum se schimba nenorocita asta de fulie,va rog!Am cautat tot netul,dar nu sunt indicatii....nimic!
Si inca o treaba....Radiatorul de la intercooler scapa ulei pe la capacele alea de sus si de jos,asta dupa cate vad eu....Merita sa-l lipesc?O sa tina?Sau sa iau altul bun din dezmembrari?Ca 1000lei nu dau pe unul nou!
Si aici se vede ce era sub el,pe celalalt radiator.....
Dati-mi niste indicatii cum se schimba nenorocita asta de fulie,va rog!Am cautat tot netul,dar nu sunt indicatii....nimic!
Si inca o treaba....Radiatorul de la intercooler scapa ulei pe la capacele alea de sus si de jos,asta dupa cate vad eu....Merita sa-l lipesc?O sa tina?Sau sa iau altul bun din dezmembrari?Ca 1000lei nu dau pe unul nou!
Si aici se vede ce era sub el,pe celalalt radiator.....
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat